kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1626 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Strona główna  »   Forum  »  Aktualności
12następna
Mechanizm losujący

kurkusmaximus
Napisany 20 Czer. 2014 - 14:29
#1

administracja
Dyskusja dotyczy aktualności ze strony głównej wortalu.
Aby zobaczyć jej zawartość przejdź pod ten link: http://world-of-tanks.eu/aktualnosci/-1727--mechanizm-losujacy/

adamczik
Edytowany 20 Czer. 2014 - 16:13
#2

użytkownicy
Zapomnieli dodać, że MatchMaking dba o to, aby Twoje winratio nie podskoczyło i wynosiło w granicach 50%. Dlatego, jeśli wygrasz zbyt wiele bitew otrzymujesz drużynę złożoną z pomidorów. Dlaczego to robią? To banalne- jeśli nooby dostawałyby lanie za każdym razem przestałyby grać w WoTa i nie kupowałyby złota, premki, czołgów itp. To raz.

Dwa. Podczas procesu z Project Tank, Wargaming musieli odkryć karty i upublicznić zasady działania MatchMakingu. Okazało się, że MM bierze pod uwagę wyłącznie tier pojazdu. Tylko i wyłącznie. Nie rozróżnia nawet artylerii od czołgu ciężkiego (pisał o tym również ten portal). To było dwa.

A trzy. W każdej zachodniej grze, składy meczów dobiera się na zasadzie rankingu graczy a nie pojazdów. To nie czołg gra, ale człowiek i najbardziej istotne są jego umiejętności i statystyki, które osiąga w grze a nie to jak celne ma działo. Co mi po tym, że będę miał trzy magazynki w drużynie, jak kierować będą nimi ludzie upośledzeni umysłowo, bądź gimbaza, która nie reaguje na prośby i groźby, bo nie zna podstaw angielskiego? Wolę mieć człowieka z Virtus.pro albo 1SBP na piździku, niż nooba w E100 czy AMX 50B, który nie ma zielonego pojęcia, jak używać swojego pojazdu.

Także, drogie WG. Wyczyśćcie matchmaking do zera. Stwórzcie ranking graczy na wszystkich serwerach osobny (najlepiej na podstawie punktów WN8) i dodajcie to oraz zasadę "równa ilość tierów, arty, niszczycieli i magazynków na drużynę" i macie od razu 50% hejtu mniej.

Czy wam również jeżdżąc T-34-85 nie udało się spotkać IS-7? Udało, ale nie będę się czepiał, gdyż jak pisałem wyżej, oni nam mydlą oczy, że MM tak działa, jak napisane wyżej. Rzeczywistość, jak zwykle jest inna.

Spartanish
Napisany 20 Czer. 2014 - 17:04
#3

użytkownicy
No T-34-85 akurat nie ma szans spotkać na randomie IS-7 adamczik, chyba że to było przed zasadą +2 (no albo pluton ze scoutem, gratulacje za 'genialny' pomysł).
Reszta to jednak prawda. Jakby MM działał jak należy, nigdy nie powinno być bitew 15/0-5, nigdy różnica topów nie powinna być większa niż 1 itd.

mickey93
Napisany 20 Czer. 2014 - 17:51
#4

użytkownicy
teraz nie, ale kiedyś mógł spokojnie trafić i to było w czasach gdy na 85 tce była D10t

"Tylko i wyłącznie. Nie rozróżnia nawet artylerii od czołgu ciężkiego (pisał o tym również ten portal). To było dwa"
teraz gdy są medy, arta, TD X poziomu to ma sens

Jakby MM działał jak należy, nigdy nie powinno być bitew 15/0-5, nigdy różnica topów nie powinna być większa niż 1 itd.

takie wyniki to nie wina MM tylko tego ze dużo ludzi nie myśli pod czas rozgrywki. niestety algorytm to algorytm i nie rozpoznaje inteligencji graczy

iQuint
Napisany 21 Czer. 2014 - 09:04
#5

użytkownicy
adamczik Dla Ciebie zrobiłem konto bo taki ciemniak to unikat. Pomidor nie ma nic do mm bo nie używa się w nim XVM... Jakim cudem gracze jak ja ( 57% wr ) i każdy z 50+ np Orzanel mają takie WR? Jakoś ja nie widzę tego niby celowego obniżania.

adamczik
Edytowany 21 Czer. 2014 - 10:33
#6

użytkownicy
@iQuint - no, widzisz, a ja znam ludzi, którzy regularnie latają do Moskwy na Ural Steel, mają WR 65-70% i każdy się ze mną zgodził, że w MM jest coś, co utrudnia seryjne wygrywanie, nawet gdy na to w pełni zasłużysz. W jednej bitwie wchodzi z biodra ze stu metrów a w następnej elegancko wycelowane z 50 nie wchodzi a jaki efekt końcowy? Pierwszą wygrywasz 15-1 a drugą przegrywasz 1-15. W pierwszej miałem 66% szans na zwycięstwo w drugiej 33%. W żadnej innej sieciówce, w którą gram nie ma takich cudów (Battlefield, Red Orchestra, War Thunder). Dlaczego tam nagle ludzie używają mózgów i każdy mecz jest bardzo zacięty a tutaj zacięty jest 1 na 20 i nikt mózgu nie używa? Bo MM na to nie pozwala.

Powtórzę. Składy meczów powinny być ustalane na zasadzie rankingu graczy na podstawie WN8 a nie kurde pojazdów. TO NIE POJAZD GRA A CZŁOWIEK.

@mickey93, ale dla mnie nie ma sensu np. to, że w mojej drużynie jest pomidor na Pattonie a u nich unicimus na BatChatie. Różnica jest kolosalna. Albo lepszy przykład, my mamy Pattona a oni T57 Heavy. Ilość magazynków powinna być zawsze równa, tak jak ilość najwyższych tierów czy artylerii.

mickey93
Edytowany 21 Czer. 2014 - 13:10
#7

użytkownicy
z war thunderem pojechałeś bo tam to akurat to każda bitwa(czolgowa) kończy się albo 0-15 albo 15-0 lub zajęciem wszystkicha baz po 5 minuach

"Jakim cudem gracze jak ja ( 57% wr ) i każdy z 50+ np Orzanel mają takie WR? Jakoś ja nie widzę tego niby celowego obniżania. "
gracie w klanach. na kompaniach, CB nie ma MM który dąży do magicznych 50%

"magazynków powinna być zawsze równa"

to nie ma nic do rzeczy magazynek ma 4 5 6 pocisków i przeładowuje 30 40 50 sekund z czego i tak 2 3 nie wchodzą (na B-C 25t pierwsze naboje z magazynka nie wchodzą, nie trafiają, przelatują) żeby wyładować cały magazynek musi być ~20s wystawiony.

dużo gorsze jest to że MM nie uwzględnia stopnia zmodyfikowania pojazdu (ostatnio byłem topem w stockowym pattonieM46 naprzeciw elitarnemu E-75) oraz stopnia umiejętności.(poświęcił bym nawet 30 sekund czekania)

Spartanish
Napisany 21 Czer. 2014 - 15:07
#8

użytkownicy
Ty żeś mickey pojechał z magazynkami... To ma wielkie znaczenie. Co z tego że magazynek przeładowuje te kilkadziesiąt sekund, skoro jedną dobrą serią jest w stanie zneutralizować większość czołgów?...
A celność to celność, może trafisz, może nie. Tak działa w każdym wozie.
W walce 1 na 1, magazynkowiec prawie zawsze albo wygrywa, albo tak uszkadza konkurenta że go dobija ktoś inny od razu.
Z francuzikami VI-VIII jeszcze chociaż była taka zasada, że te wozy nie miały w praktyce pancerza, ale jak AMX-120 czy sFroch rykoszetują strzały które powinny je dobijać to już człowieka krew zalewa....
Jest to znacznie większy problem niż poziom wymaksowania. I tak tylko w kilku przypadkach wymaksowany wóz, zdecydowanie zmienia grę. A w twojej uwadze to mnie już bardziej intryguje, czemu naprzeciwko mediuma wystawiło heavy tanka.

dzordzan
Napisany 21 Czer. 2014 - 15:20
#9

użytkownicy
Panowie, a macie jakieś prawdziwe testy, że mm jest ustawiany?


Bo ja wam mogę pokazać tysiące innych, że tak nie jest.

Pierwszy przykład:
http://www.noobmeter.com/player/eu/dzordzan/500476319/

mickey93
Napisany 21 Czer. 2014 - 16:20
#10

użytkownicy
" Co z tego że magazynek przeładowuje te kilkadziesiąt sekund, skoro jedną dobrą serią jest w stanie zneutralizować większość czołgów?"

seria to nie seria z M240. wystrzelenie serii trwa a w tym czasie jak masz choć trochę ogarniętych graczy gdzieś obok to spokojnie oni zneutralizują magazynka.

"Bo ja wam mogę pokazać tysiące innych, że tak nie jest."

długo byłeś w klanie? albo inaczej dużo stoczyłeś bitew poza gdzie to MM decydował?

Spartanish
Edytowany 21 Czer. 2014 - 17:03
#11

użytkownicy
Przy częstotliwości strzelania takiego E-75, to wygląda prawie jak seria... Jeszcze my tu mówimy o Wocie gdzie spora część graczy jest nieogarnięta...

iQuint
Napisany 21 Czer. 2014 - 21:27
#12

użytkownicy
mickey93 Jak chcesz się wypodiwadać na mój temat to wejdz na noobmeter. mam zagranych 9 kompani bo klany w których grałem obniżały mi WR...

adamczik
Edytowany 22 Czer. 2014 - 11:43
#13

użytkownicy
@dzordzan, akurat Twoje staty do MM mają się tak, jak wypowiedzi Tuska do tego co robi. Ale zauważ, że będąc unicimusem masz wr tylko 54%. Jakim cudem? Z takimi umiejętnościami nigdy nie powinieneś zejść poniżej 60% a bliżej Ci powinno być do 70% niż 50.

Testem są trzy lata gry w wota. I powiem tak, MM zawsze był dziwaczny, ale od około 1,5 roku jest wręcz śmieszny. No nie potrafię wytłumaczyć sobie tego, że przedwczoraj wygrałem 17 z 32 bitek a wczoraj dostawałem samych pomidorów do zespołu i szanse na zwycięstwo w przedziale 34-44%. Człowiek dawał z siebie wszystko. I co z tego? Po dwóch minutach było 1-7. Zmiana serwera, zmiana gracza, który zakłada pluton (nie grał jeszcze tego dnia) i nagle same zespoły z szansami powyżej 50%, bliżej 60% a po 3 bitwach same powyżej 60%. WTF?

Jak twierdzić można, że MM dobrze działa skoro na serwerze jest 80 tysięcy ludzi a on daje Ci do zespołu warzywniak, topy z effi 100, 200 i 300, jeden magazynek i stokowego meda. A drużynie przeciwnej pluton na topach z effi 2500 każdy, trzy magazynki i sznse 66% na zwycięstwo. To jest sprawiedliwe rozłożenie sił?

Ile było bitew, gdzie pluton BIA spotykał PADów, KAZNA spotykała CSA w zespole. Bitwy trwały 3-4 minuty a owe plutony zgarniały 90% dmg i fragów swojego zespołu. Będąc w przeciwnej nawkurzasz się, że musisz walczyć z ludźmi, którzy żyją z gry w wota, będąc w ich drużynie wkurzasz się, że musisz grać z ludźmi, którzy żyją z gry w wota i nie zdążysz strzelić do przeciwnika, bo wszyscy już nie żyją.

Recepta. Albo bitwy będą trwały 30 minut i każdy będzie miał dwa respawny, albo ranking światowy graczy i na tej podstawie ustalać drużyny do każdego meczu.

Goldbluszcz
Edytowany 22 Czer. 2014 - 15:34
#14

użytkownicy
Ciekawe bo dziś własnie ta infografika została usunięta a na forum zostało to wytłumaczone tak:

"[Artykuł jest tymczasowo niedostępny do czasu przygotowania ulepszonej wersji infografiki. Przepraszamy za utrudnienia.]"

Tutaj orginał

chinjinbo
Edytowany 22 Czer. 2014 - 19:46
#15

użytkownicy
Co do mm ... z tego co zauważyłem to rok temu grało się normalnie jeszcze dało się wygrać częściej mój wynik to 10 talk wygranych z rzędu dziś 3 wygrane to cud , raczej 10 przegranych 1 wygrana i tak w koło , nie wiem czy ma to na celu zniszczenia psychicznie graczy bo wielu nie daje rady i odchodzi z gry wcale się nie dziwie bo ileż można przegrywać?
jak średni wynik wygranych walk miałem 60% i rósł w górę rok temu tak teraz co chwile spada w dół ,niema szans wygrać po prostu mm działa tak z mojego punktu widzenia że jak dobrze ci idzie rozwalisz po 3,4 pojazdy 2k dmg zadasz to po 2,3 bitwie wyrzuci cie do takich słabeuszy i graczy ze stokowymi czołami że NIE dasz rady NIC zdziałać , 1 lub 2 kile jak dobrze pójdzie więc musisz przegrać , i co z kolejnym patchem tym gorzej co raz częściej przegrane a jak są misje ... to ohhoho to już 99% przegranych walk jest ;),a dobijające jest to jak po 2 min cały team jest wybity do nogi ,0 pomocy ze strony graczy z teamu , tchórzostwo , i kampienie w krzaczkach robi swoje , ale takich się dostaje do teamu więc jazda w pojedynkę zostaje a kończy się wiadomo czym ale skoro się boją grać takie warzywniaki to co zrobić ,pograli by w tetrisa lub poki ,lepiej dla nich ;) ,więc gratuluje twórcom pomysłu widać jak wam zależy na graczach że odchodzą z włotka i idą grać w tundera bo tam częściej się wygrywa a szkoda bo włodek to super gra lecz niestety dziwne rzeczy się dzieją ... czy to z mm czy jak np z zadawaniem dmg , strzelam w gościa w tył czołgu kv1s (sam też strzelałem z kv1s)i słysze tym go nie pokonamy a powinnem go roztrzaskać jak pustą skrzynkę po owocach ale "tym go nie pokonamy" efekt taki że to on mnie rozwalił strzelając w kadłub a nie ja jego gdzie strzelałem mu w tyłek pod kątem 90 stopni około tak więc na 100% musiałem go przebić nie ma innej opcji, a strzały też lubią przenikać przez pojazd ;) strzelałem w gościa ostatnio prosto w niego i pocisk w nim zniknął ,czarna dziura czy co ? support mi mówi że wiedzą że nie oczekuje takiej odpowiedzi ale ten pocisk go nie trafił ...
opadłem z sił , skoro mam lufe wsadzoną w wieże gościa to przynajmniej rykoszet powinien być lub tym go nie pokonamy a u nic pocisk przeleciał przez niego a przy is6 bardzo często pociski przenikają przez niego tak więc powiem że "kocham" uczciwą grę , piszę to z tego co zaobserwowałem grając już prawie 2 lata i zauważyłem dużo osób w internecie też o tym pisze więc coś w tym jest.

12następna

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.