kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1557 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Strona główna  »   Forum  »  Aktualności
12następna
Niezwykła myśl techniczna #5: KV-VI Behemoth - Prawda czy fałsz?

kurkusmaximus
Napisany 20 Sie. 2013 - 11:34
#1

administracja
Dyskusja dotyczy aktualności ze strony głównej wortalu.
Aby zobaczyć jej zawartość przejdź pod ten link: http://world-of-tanks.eu/aktua...-vi-behemoth-prawda-czy-falsz/

Giray
Napisany 20 Sie. 2013 - 11:58
#2

użytkownicy
1. Napęd
2. Przy tej długości zrywałby się gąsienice
3. Wytrzymałość kadłuba - nie wiem czy dałoby radę zapewnić wystarczający poziom, zwłaszcza że byłby on spawany

mickey93
Edytowany 20 Sie. 2013 - 12:09
#3

użytkownicy
gdzieś czytałem że był jeden prototyp ale złamał się gdzieś pod Moskwą
na plastikowym modelu widac że jedno działo 152mm było standardowo a ktoś przyczepił 2 obok ponad to brak tym działom obódów jarzma charakterystycznych dla kw-2

MachTraxzs
Napisany 20 Sie. 2013 - 13:05
#4

użytkownicy
Długi kadłub, a tym bardziej układ jezdny nie wytrzymałby pierwszej próby skrętu.

magik500
Napisany 20 Sie. 2013 - 13:43
#5

użytkownicy
@mickey93

"obódów", Boże widzisz i nie grzmisz. Kiedy Wy Polacy nauczycie się ojczystego języka???

Halfborn
Napisany 20 Sie. 2013 - 13:59
#6

użytkownicy
Montowanie wieży bt-7 na kv-1, czy kv-2 też wydaje się mocno chybionym pomysłem. Wątpię żeby tam jeszcze było na coś miejsce, a zwłaszcza na jakiekolwiek napęd.

Dawid25
Napisany 20 Sie. 2013 - 14:06
#7

użytkownicy
kolejne dziwactwo które ma małe szanse funkcjonować

antyneutrino
Napisany 20 Sie. 2013 - 14:23
#8

użytkownicy
FAKE.
1. Ze zdjęcia wnioskuję że w systemie tym istnieją przynajmniej 2 silniki (wnioskuję po zbiornikach paliwa w środkowym i ostatnim członie, raczej wątpliwe aby zbiorniki paliwa montować w środkowej części skoro silnik byłby z tyłu).
2. Organy Stalina zamontowane na działku które ma odrzut - przy pierwszym wystrzale konstrukcja się poskłada - lufa dostanie odrzut który zniszczy kratownicę do niej przymocowaną.
3. Masa i długość ograniczyłyby manewrowość oraz możliwość pokonywania przeszkód.
4. Silniki musiałby mieć znacznie większa moc - na sensowną prędkość grubo ponad 1000KM (bardziej 2000KM) a to w tamtych czasach było nieosiągalne przy tak "małych" gabarytach.
5. Strasznie dziwne wydaje się zagęszczenie kół w miejscach łączenia kadłubów - są za blisko aby prawidłowo działały systemy podwozia
6. Ładowanie "katiuszy" wymagałoby umiejętności aplinistycznych
7. Tylko 1 para kół napędowych przy tej długości i masie pojazdy wymagałaby wyjątkowo wytrzymałych (szerokich) gąsienic, a te jak wiemy były ograniczone standardem kolejowym...

mickey93
Edytowany 20 Sie. 2013 - 18:15
#9

użytkownicy
więcej info na tej grafice
jak na 1940 rok to jedynym problemem ograniczjącym używalność czołgu to sztywność konstrukcji i rozmiary
world of tanks

jednak i tu są błędy
pierwszy to kaliber dział nie 152 a 156mm

zulko
Edytowany 20 Sie. 2013 - 18:29
#10

użytkownicy
Przeczytaliście w ogóle tą historię? Stalin stwierdził że ten czołg nie musi skręcać ale jechać wprost na Berlin - dobre, a po drodze to co? Niezależnie od terenu cały czas prosto? Poza tym idiotyczne informacje o zniszczonych prototypach - jedna wieża strzeliła w drugą, wszystkie strzeliły w bok i odrzut wywrócił całość, przejeżdżając przez rów złamał się. To najdebilniejsza historia i najgłupszy projekt czołgu. SilentStalker się wypowiadał na temat tego shitu - totalny fake. Znajdźcie jakąkolwiek fachową literaturę w której jest wzmianka o nim. Poza tym jak byłyby obsługiwane wieże BT? Celowniczy jednej wieży stojący na barkach celowniczego drugiej?

MIchal_PL96
Napisany 20 Sie. 2013 - 20:16
#11

użytkownicy
http://image.noelshack.com/fic...354558857-kv-vi-rendu-wot2.jpg

to też fajne :D ktoś się napracował :D
a o projekcie już wcześniej kiedyś czytałem ;)

zulko, a może dało się tam położyć? :D

mickey93
Napisany 20 Sie. 2013 - 20:22
#12

użytkownicy
nie no jasne że to jest oczywisty fake tylko po co?

" najgłupszy projekt czołgu"
niemcy miele gorsze pomysły

Walter_NovotnyPL
Napisany 20 Sie. 2013 - 21:58
#13

użytkownicy
Niemieckie pomysły nie były głupsze, bo miały jakieś proporcje. Ta gąsienica nie ma sensu. Pojazd jest zbyt długi i skoro zwykłe KV-1 czy tygrysy w trudnym terenie zrywały gąsienice to co dopiero to gdzie gąsienica ciągnie się w nieskończoność. Porównując nawet ze szczurem widać, że jest on bardziej kształtny. Wiele gąsienic, które są niezależnie napędzane zmniejsza naprężenia. Szeroki kadłub i lepiej skonstruowane zawieszenie chronią przed złamaniem się nawet na małym wyboju.Jeśli to coś co tu przedstawiono miałoby przejechać przez wał taki, że konieczne byłoby oderwanie się części podwozia od podłoża, oznaczałoby to zagladę pojazdu.

mickey93
Edytowany 21 Sie. 2013 - 00:32
#14

użytkownicy
@Walter_NovotnyPL
nacisk na grunt kw-1 wynosi 0.8kg/cm2
nacisk tygrysa wynosi 1.08kg/cm2 a 1.5kg/cm2 na transportowych

biorąc pod uwagę że to 3 zespawane KW-1 (42.5t x3 = 127t czyli 150t jak najbardziej osiągalne) to jego nacisk na grunt mógł być na poziomie tygrysa bądź niewiele większy


Walter_NovotnyPL
Napisany 21 Sie. 2013 - 07:48
#15

użytkownicy
Ale co do tego ma nacisk na grunt? Jakby sczepili 10x KV-1 to dalej miałby mniejszy nacisk. Chodzi mi jednak o naprężenia w konstrukcji. Jakby najechał na nierówność to zrobiłby to co Titanic. Musiałby się poruszać po specjalnie wyrównanej trasie, gdzie lepiej sprawdzałby się jako pociąg pancerny niż takie coś.
Nie mówię o tym, że się będzie zapadać w ziemię tylko o tym jak byłby naprężony jeden z końców gdyby drugi oderwał się od ziemi. Wieże jedna na drugiej są zaczerpnięte z pancerników tylko tam są znacznie większe i ktoś zapomniał, że w czołgu załoganci wystają z dołu wieży. Jeśli jedna osoba obsługiwałaby dwie wieże to ich przydatność byłaby znikoma. Ale jak wcisnąć dodatkową osobę do już ciasnej wieży? To samo tyczy się amunicji. Jak daleko trzeba by sięgać po amunicję górnych wieżyczek? Jakie zalety miało zrobienie takiego pojazdy? Jest on uzbrojony jak standardowe czołgi radzieckie z tamtego okresu. U Niemców stworzenie Mausa, P-1000 jak i P-1500 miało pozwolić na użycie dział okrętowych czy innych dużego kalibru w głębi lądu. Sam pojazd byłby zbyt duży ale jego konstrukcja wnosiła coś nowego a ten KV-VI nic nowego nie wnosi.

12następna

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.