kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 497 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

Wargaming.net:
  • matchmaker jest "żywy, zdrowy i działa"
  • SerB twierdzi, że stary MM, który wrzucał MS-1 do jednej drużyny z Mausem był "naprawdę zabawny" (takie bitwy były częste w open becie)
  • wg SerBa, złote pociski za kredyty nie obniżyły znacznie użycia pocisków OB, ciągle jest na nie zapotrzebowanie
  • aktualnie, koncepcja WoTa, w takiej formie jaką chciałby otrzymać SerB, jest w wdrożona jedynie w 1/3 do 1/4, ponieważ sporo rzeczy się opóźniło. Developerzy pracują nad dodaniem reszty
  • BIA nie ma wpływu na camo? "BIA zwiększa ogólny poziom umiejętności załogi. W związku z tym czas celowania i inne są ulepszane według ogólnych reguł" - a skonfrontowany z wynikami eksperymentu przeprowadzonego przez gracza: "Twoje eksperymenty są dla nas bardzo ważne"
  • ktoś pytał o niemiecki TD oparty na podwoziu Mausa z wieżą z tyłu, jako ewentualny niemiecki X tier: "Jeśli są takie informacje, pojawi się taki wariant. My mamy informacje tylko o E-100
  • wg SerBa, istnieje potencjalny niemiecki TD X tieru na podwoziu Mausa, ale WG nie zdecydowało się go wprowadzić, ponieważ nie pasuje nigdzie i byłby po prostu kopią Jpz E-100
  • grafika zawieszenia będzie ulepszona, ale gąsienice dalej będą tworzone jako "pas", nie będą się składały z pojedynczych ogniw, ponieważ z tym poradziły by sobie jedynie nieliczne najmocniejsze komputery graczy
  • zdaniem SerBa wpływ dobrych graczy na statystyki danego pojazdu (rozpatrywane pod kątem konieczności nerfa/buffa) jest pomijalny, ponieważ % dobrych graczy w stosunku do wszystkich jest jednocyfrowy
  • M-50 i M-51 Sherman będą ostatecznie wprowadzone
  • E-25 OP? "Zapomnieliśmy zapytać Ciebie o zdanie, przepraszamy"
  • to samo działo 100 mm M-63 w każdej z wież Objecta 416 wygląda inaczej i wg SerBa jest to prawidłowe. Zrobiono to, ponieważ tak było w rzeczywistości, ale nie chciano wprowadzać konieczności odkrywania 2 różnych dział w drzewku technologii
  • jeszcze nie wiadomo, czy w 8.9 będzie nerf Focha i T57 Heavy
  • statystyki VK4502A są w porządku
  • wg SerBy opinie różnych "sławnych" streamerów (jak Rosjanie Jove czy Murazor) nie mają wpływu na działania WG: "To byłoby niczym budowanie polityki kraju w oparciu o opinie reżyserów i artystów"
  • ani IS-5 ani IS z wieżą z tyłu kadłuba projektu Shashmurina nie będą na razie wprowadzone
  • podwójne sprzężone silniki nie mają większej szansy uszkodzenia, ale ich duży rozmiar jest odzwierciedlony w wielkości hitboxa
  • wewnętrzne moduły pancerza (np. opancerzone fotele załogi) nie są odwzorowane
  • pojazdy przeciwlotnicze (AA) nie będą wprowadzone w najbliższym czasie - później może, "jeśli będzie trzeba"
  • teoretycznie możliwe byłoby wprowadzenie opcji powrotu do bitwy po wyjściu do hangaru, ale wg SerBa jest to skomplikowane i niepotrzebne wg SerBa, z pancerzem AMX-50/100 wszystko w porządku (gracze narzekali, że nie jest historyczny)
  • Storm twierdz, że nawet po trafieniu przez duży pocisk, moduł działa może wylosować ocalenie i nie zostać uszkodzonym, z tego wynikają przypadki bezpośredniego trafienia w działo, które niczego nie robią
  • obecnie obowiązującą koncepcją kamuflaży jest "gracze płacą nie za kamuflaż, ale za ozdobienie swojego czołgu", dlatego nie można kupować jednocześnie kilku wariantów kamuflażu
  • teoria, wg której gdy wygrywasz wiele bitew pod rząd, MM przestaje Cię wrzucać na szczyt listy, jest "nonsensem, bardzo popularnym w kręgach graczy"
  • nie planuje się zmiany trajektorii pocisków arty, być może jednak będzie buff do prędkości tych pocisków
  • martwy członek załogi otrzymuje 90% XP, jeśli zostanie "Wskrzeszony" apteczką, dostaje 100 %
  • SerB potwierdza, że zarówno BIA jak i wentylacja zwiększają camo
  • Storm odnośnie faktu opatentowania przez WG MM opartego na winratio (było kilka miesięcy temu na forum):"Nic o tym nie wiem, zrobili to prawnicy. Prawdopodobnie chcieli się zabezpieczyć ze wszystkich stron i na wszelki wypadek"
  • zdaniem Storma XVM nie będzie zbanowany, ponieważ w niczym nie przeszkadza, ale pojawi się opcja udostępniania swoich statystyk tylko przyjaciołom i współklanowiczom. Gdy zapytano go o możliwość zablokowonia tych statystyk przez wszystkich z winratio 1-49, co uczyni XVM bezużytecznym, odpowiedział "wszystko jest możliwe"
  • odnośnie narzekań na TD: "Dominacja TD - statystyki tego nie wykazują. Tak, jest ich więcej, ale nie na tyle, by psuło to rozgrywkę"
  • Storm potwierdza, że Severogorsk zawiera pewne błędy, będą one poprawione. Nie będzie tymczasowego usunięcia, tylko poprawki. Developerzy ciągle zastawiają się, jakie dokładnie
  • Storm twierdzi, że TD IV tieru w Junior Kompaniach mogą być stanowczo OP, ale jeszcze nie badał sprawy
  • Komarin będzie badany pod kątem zbalansowania
  • pociski podkalibrowe małych kalibrów tracą penetrację ze wzrostem odległości szybciej, niż te dużych kalibrów
Źródło: FTR

Dyskusja
MIchal_PL96
Napisany 02 października 2013 - 17:41
#1

użytkownicy
jeszcze nie wiadomo, czy w 8.9 będzie nerf Focha i T57 Heavy

a w którymś Q&A było powiedzian, że na pewno nie

oRkA
Edytowany 02 października 2013 - 18:10
#2

użytkownicy
Coraz bardziej mnie irytują te skróty i nedrowskie nazwy. Połowy, albo i większości nie znam i przez to takie artykuły bardzo ciężko mi się czyta.


Co to jest BIA?
Co to są czołgi z wysoką alfą?
Camo to kamuflaż?
Co to jest OP?
Co to jest hitbox? Czy to model zderzeniowy/grubości opancerzenia czołgu?
"Czołgi z wysokim DPM" - czyli z wysokimi obrażeniami zadanymi na minutę?
"Autoloadery" - chyba nie chodzi o działa z magazynkiem.
Co to jest API?


Sasilton
Napisany 02 października 2013 - 18:22
#3

użytkownicy
BIA - perk braterstwo broni
alfa - nie wiem
como - kamuflaż
OP - overpowered - przekokszony
hitbox - wielkość czegos tam
dpm dmg/min
autolader - magazynkowce

MatiAu
Napisany 02 października 2013 - 19:13
#4

redaktorzy
hitbox - więcej informacji tutaj: http://world-of-tanks.eu/poradniki/-13--ciekawostka_o_hit_boxach/
czołgi z wysoką alfą - czołgi z wysoką średnią uszkodzeń zadawanych jednym strzałem, czyli inaczej mówiąc te, które strzelają rzadko, ale bardzo mocno

więcej slangu tutaj: http://world-of-tanks.eu/porad...mow_tworzony_przez_dla_graczy/

Na początku próbowałem pisać bez tej całej nowomowy, ale szybko się zorientowałem, że teksty wcale nie są bardziej jasne. WoT i jego mechanika to specyficzny temat i użycie slangu jest tutaj uzasadnione. Wiele słów w ogóle nie ma polskiego odpowiednika, jak np. nerf czy buff (osłabienie/wzmocnienie (?) nie do końca oddaje znaczenie moim zdaniem). "Na tropie..." to informacje które zainteresują jedynie największych fanów gry, dla których slang i tak prędzej czy później stanie się obowiązkowy. Każda tego typu gra tak ma.
Sam pamiętam, jak zaczynałem grać w Diablo II po sieci. Szukając porad fachowców, natrafiałem na takie kwiatki: "Dobrac wg casta, polecam 125% fcr, minimalnie 75% fcr",
"Charmy: 5% r/w; +1 poison & bone +40 hp; 20 hp + 1x mana (za takie obecnie daje sojka )
"Korzystam natomiast z Ocula , i vigoru Eschuty . Ocul na pindla , ( mewa ^^ ) , a Eschuta na Andy und Meph Company Kwaku . Kiedyś ludzie narzekali , ( w tym także i ja ) że jak zwykle chance to cast tp w oculu nie działa"

przy tym WoTowski slang nie jest taki zły :D

Scytian
Napisany 02 października 2013 - 19:17
#5

użytkownicy
@Sasilton
Tyle grać w wota i nie umieć się wysłowić o grze po polsku...

alfa(ang. alpha) obrażenia działa zadawane przy trafieniu, duże alfa zazwyczaj mają czołgi z działami z małą szybkostrzelnością. Duża alfa oznacza po prostu możliwość zadania dużych obrażeń w bardzo krótkim czasie.
OP(ang. Over Powered) po prostu zbyt mocny na swój poziom.
hitbox to po prostu obszar po trafieniu w który czołg otrzymuje obrażenia(albo rykoszety i strzały za 0 ;D)
dpm obrażenia na minutę.

Sasilton
Napisany 02 października 2013 - 20:21
#6

użytkownicy
Po co mam się rozpisywać na 2 zdania jak mogę napisać to jednym słowem i wiadomo o co chodzi.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.