1680x1050 : 419 KB
Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Tagi: clan wars, overlord, vallter, lia, patche, premium, statystyki, inne
„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Dzisiejszy odcinek zdominowały pytania o świeżo wprowadzone Clan Warsy, ale znajdziecie w nim też wartościowe informacje na temat nowych patchy, kont oraz pojazdów premium, a także planowanych zmian w drzewku technologicznym. Oto lista zagadnień, które zostały poruszone w ostatnim tygodniu:
- Clan Wars
- Aktualizacje/patche
- Premium
- Poziom bitew (Battle Tier)
- Zmiany w drzewku technologicznym
- Rozmowy w grze
- Statystyki
- Inne
Poprzedni odcinek znajdziecie w tym miejscu.
Na początek mini-faq stworzone przez Valltera:
Q: Gdzie mogę znaleźć "system najemników"?
A: Niestety, nie mamy tego w tej wersji Clan Wars, ale dodamy w nadchodzącej aktualizacji.
Q: Czy zostanie wprowadzona nowa wersja "mgły wojny"?
A: Tak, planujemy wprowadzić zupełnie nową "mgłę wojny" do bitew toczonych w ramach Clan Wars:
- na początku bitwy będą widoczne tylko pseudonimy przeciwników
- rodzaj czołgu pojawi się dopiero, gdy czołg zostanie wykryty
Q: Czy planujecie dać klanom możliwość budowania umocnień na ich prowincjach?
A: Tak, planujemy dodać kilka takich rzeczy.
Q: Czy zmienicie sposób przełączania się pomiędzy widokami różnych regionów na mapie świata?
A: Na pewno. Zdajemy sobie sprawę, że aktualne rozwiązanie nie jest wygodne dla graczy. Zostało to tak zrobione, gdyż chcieliśmy jak najszybciej uruchomić Ultimate Conquest zgodnie z żądaniami pojawiającymi się na forach. Aktualnie prowadzone są prace nad poprawieniem interfejsu mapy świata.
natural_killer_cell: Nie mogę tego nigdzie znaleźć - jak to jest z blokowaniem zniszczonego czołgu? Gdy graliśmy w turnieje w strefie lądowania, mój czołg nie został zablokowany.
O: Nie zostało to jeszcze dodane.
Nikola_Bathory: Co oznacza "bitwa spotkaniowa"? Co się stanie, gdy klan ją wygra albo przegra?
O: Zwycięski zespół ma możliwość przeprowadzenia zaplanowanego ataku. W momencie, gdy przegrywasz, to by obronić prowincję, z której ruszałeś do ataku, musisz posiadać w niej kolejne żetony. Jeżeli klan nie posiada zapasowych żetonów, przeciwnik zdobywa prowincję bez walki.
Antilogic: Czy wprowadzicie możliwość wysyłania wiadomości na poziomie Clan Wars? Na przykład wybierasz klan i wysyłasz wiadomość do ich dyplomatów, w ten sposób mając zapis historii oficjalnych pertraktacji pomiędzy klanami. Wyglądałoby to bardziej formalnie niż wyszukiwanie ludzi w grze.
O: Tak, taki system komunikacji zostanie dodany.
thorus1: A propos obrony prowincji. Czy przypadkiem nie jest błędem w tłumaczeniu stwierdzenie, że obrońca musi wygrać, gdyż w przypadku remisu traci prowincję? Nonsensem jest zmuszanie strony broniącej się do ataku, remis powinien oznaczać zachowanie prowincji przez obrońców.
O: W przypadku remisu prowincja pozostaje pod kontrolą obrońcy.
Dandy: Czy przypadkiem tylko osoby pełniące funkcje "dowódca", "zastępca dowódcy" i "dowódca polowy" powinny być w stanie wybierać graczy do zespołu w pokoju oczekiwania na bitwę? Czy też nie zostało to jeszcze wprowadzone?
O: Nie zostało to jeszcze wprowadzone.
Dandy: Jak przelać złoto z konta klanu? Nie widzę żadnej opcji to umożliwiającej.
O: Wybierz jednego lub kilku członków klanu i kliknij "Przenieś złoto". Zobacz przykład - http://forum.worldoftanks.eu/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=13013
KIAEddZ: Kiedy żetony za nowo przyjętych członków klanu stają się możliwe do wykorzystania? Czy jako dowódca muszę coś zrobić?
O: Po kilku godzinach, nie musisz nic robić.
Nathaniak: Czy członkowie klanu, nie biorący udziału w bitwach CW, mogliby posiadać funkcję obserwatora?
Vallter: Myślimy nad tym.
Fimp3n: Overlordzie - słyszałem plotki, że będzie można walczyć wespół z członkami sojuszniczych klanów w danej bitwie. Moim zdaniem możliwość tworzenia zespołów mieszanych z kilku klanów to świetny pomysł. Czy możesz potwierdzić, że pracujecie nad tym?
O: Hmm, szczerze mówiąc to nie. Będzie za to możliwość wezwania najemników/ochotników.
Xalard: Czy są plany wprowadzenie clan warsów bezpośrednio w klienta gry?
V: Nie ma.
Nathaniak: Słyszałem, że jedną z propozycji na CW jest wprowadzenie "czołgów dowodzenia" [command tanks], po jednym na bitwę, wyłącznie dla lidera klanu, dzięki którym będzie można np przywołać nalot. Nie widzę jednak niczego w tym stylu w obecnych propozycjach drzewka technologicznego...
O: Czołgi dowodzenia są w planach, ale na pewno nie zostaną wprowadzone w tym roku.
KIAEddZ: Czy WG nie obawia się, że i u nas powtórzy się sytuacja z CW z rosyjskich serwerów, gdzie obecnie panuje 5 największych klanów, które zajmuję znaczną część mapy i bezpiecznie zarabiają dla siebie ogromne ilości złota?
O: Obawiamy się tego, ale nie jakoś strasznie. Obecnie nie planujemy wprowadzenia żadnych sztucznych ograniczeń, które mogłyby bezpośrednio wpłynąć na duże klany/sojusze. Wierzę, że połączenie mapy CW między serwerami wprowadzi konieczne urozmaicenie. Dodatkowo dodanie nowych prowincji powinno pomóc mniejszym/mniej hardkorowym klanom przejąć kilka terenów dla siebie. Niemniej solidnie i efektywnie prowadzone klany bez względu na warunki zawsze będą wygrywać. Tak to jest w życiu, że wielcy zjadają małych - naturalna selekcja. Mamy kilka pomysłów jak z CW uczynić pole walki dla jak największej ilości graczy, aczkolwiek na razie są tylko na papierze.
drothi: Kiedy dostaniemy jakieś mapki w klimacie tropików i dżungli?
O: Nie jestem w stanie sprecyzować kiedy, ale planujemy dodanie takich map, ponieważ wkrótce zostanie dodanych więcej prowincji w Afryce.
Rufius_Aelius_Vatrenus: Czy WG pojawi się kiedyś na globalnej mapie?
O: Odpowiem pytaniem na pytanie: Czy chcecie, abyśmy się pojawili?
Baine: Zdecydowanie tak, nie jesteśmy aż takimi beksami jak rosyjscy gracze. Chętnie zobaczymy Was walczących o Europę.
O: W porządku, w takim razie któregoś dnia zbierzemy nasze wojska i wylądujemy.
Jamezdin: [A propos 0.6.4] - zrezygnowaliście z pomysłu małych, ale częstych patchy?
O: 6.5 i 6.6 są stosunkowo małymi aktualizacjami. Zamierzamy je wprowadzić pod koniec lipca.
Orkel2: Czy wersja 0.6.5 doda nowe odgłosy silnika/dział? W wielu oficjalnych trailerach WoTa możemy usłyszeć ich nowe dźwięki.
O: Raczej nie - zostało mało czasu do wydania tego patcha.
harry_monkley: Czytałem na amerykańskim forum, że Storm (z zespołu developerów) zamieścił na rosyjskim forum informację, że osłabienie dział amerykańskich ciężkich czołgów polegające na ograniczeniu zasięgu ruchu armaty zostanie cofnięte. Czy to jest prawda, czy tylko plotka? Jeśli prawda, to kiedy to się stanie?
O: Tak, ograniczenie zasięgu ruchu tych dział zostanie cofnięte. Wątpię jednak, że stanie się to przed wersją 6.5.
RimtuTiTuki: Czy T32 i amerykańskie działo T1E1 dostaną na powrót obrażenia sprzed ich osłabienia?
O: Nie.
skunkrider: Czy zniżka 50% na złotą amunicje będzie zaokrąglona w dół czy w górę? Przykładowo, ile będzie kosztować amunicja, która jest warta teraz 5 i 15 sztuk złota?
O: Zostaną zaokrąglone w dół, czyli cena będzie wynosić, odpowiednio, 2 i 7 sztuk złota.
Dr_Schmerz: Po patch'u 0.6.4 odnoszę wrażenie, że konto premium nie działa jak należy. Mój sposób gry oraz stosunek zadanych obrażeń do zabitych nie zmienił się, ale ilość doświadczenia, które otrzymuje, znacznie się obniżyła. Jestem ciekaw, czy ktoś odniósł podobne wrażenie po patch'u 0.6.4 ? Czy jest to jakiś bug?
O: Nie było żadnych zmian w otrzymywanym doświadczeniu czy zdobywanych kredytach. Poprawki w balansie pojazdów mogły spowodować, że osiągi niektórych pojazdów są inne, co przekłada się na otrzymywane doświadczenie i kredyty.
Gaz550: Jak M6A2E1 jest porównywany do Löwe i KW-5? Czy to, że jego osiągi są znacznie gorsze (zdobywane kredyty i doświadczenie) jest działaniem specjalnym, by pojazdy z pre-orderów nie miały już więcej realnego zastosowania w grze?
O: Jak dla mnie M6 jest trochę słabszy, zatem pewne zmiany są możliwe. Niemniej nie jest on dokładnym odpowiednikiem Lowe i KV-5 ponieważ ma inny status.
LiannaSilverwind uzupełniła powyższą odpowiedź Overlorda:
Są różnice pomiędzy:
1) Kupnem złota ze zniżką oraz otrzymania darmowego czołgu - czyli płacisz mniej, dostajesz więcej (M6A2E1)
2) Kupnem czołgu premium za złoto - czyli wydaniem pieniędzy by go dostać (KW-5, Lowe)
Przy okazji - posiadam M6A2E1.
MrBabai: Od wersji 0.6.4 gracze na rosyjskim serwerze mogą kupić w sklepie M4A2E4 (nasz prezent za uczestnictwo w zamkniętej becie) jako czołg premium za 1500 złota. Pytanie - czy gracze na amerykańskim/europejskim serwerze będą mogli kupić rosyjski czołg-prezent za zamkniętą betę (KV-220) na podobnych warunkach (za złoto w sklepie jako czołg premium). Obecna sytuacja wygląda trochę nie fair.
O: Dobre pytanie - myślę, że da się to zrobić.
posthumecaver: Jedno pytanie - czy poziom bitew Löwe jest ograniczony, tak jak w M6A2E1, do bitew 10 tierowych? I co dokładnie znaczy bitwa 10 tierowa, jeśli to prawda?
O: Tak, zobacz: klik, klik[PL]
I M6 i Löwe mogą się spotykać z czołgami 10 tieru i artylerią 7 tieru, natomiast KV-5 już nie.
posthumecaver: Powiedzmy, że bitwie 10 tieru mogę się spotkać z IS-7, czterema IS-4 i innymi czołgami tieru 8,7 ale już nie z czterema IS-7, jednym Mausem, czterema T-54? Czy dobrze to zrozumiałem?
O: Tiery (poziomy) walk nie są taką samą rzeczą jak tiery (poziomy) czołgów. Aktualnie mamy 13 poziomów bitew - zobacz wykres powyżej.
posthumecaver: Czy jeśli zrobię pluton z M6A2E1 oraz IS-4 to czy wtedy IS-4 nie może trafić do bitew z poziomu większego niż 10?
O: Pod uwagę brana jest najwyższa wartość z tabeli, czyli np pluton Maus + Ltraktor będzie trafiać do bitew z poziomu 10-12.
Zmiany w drzewku technologicznym
Zeiten: Pytanie dotyczące E-100 StuG - jest już jakaś koncepcja jak będzie się tym StuG'iem grać? Zdaje się wyglądać jak duży Ferdynand, więc jeśli będzie się nim grać identycznie, będzie to tylko swego rodzaju klon JagdTiger'a. To by sprawiło, że byłby mało oryginalny.
O: Będzie to "gruby" Ferdynand z dużym działem i mocnym pancerzem z przodu. Zrobimy go unikalnego tak, aby różnica między nim a JagdTiger'em była zauważalna.
Just1ce: Jeśli StuG E-100 ma być zaprojektowany na styl JagdTigera, to czy będzie na nim możliwość odkrycia działa 175mm?
O: Najprawdopodobniej jego najlepszym działem będzie 15,8 cm
posthumecaver: Czy T30 zostanie przeniesiony do drzewka TD przy patchu 0.6.5? Wydaje mi się, że amerykańskie TD zostaną zaimplementowane już w 0.6.5, ale czy nowy amerykański czołg ciężki poziomu dziesiątego będzie gotowy?
O: T30 zostanie przeniesiony później. Może w 0.7.0.
Alecsandru007: Jeśli mój KW-3 będzie miał status elitarnego podczas przenoszenia go poziom wyżej, to czy będę mieć odkrytego KW-4 ?
Nie, będziesz musiał sam go odkryć.
Nikola_Bathory: Kiedy dokonacie zmian w drzewku sowietów dotyczących KW i KW-3?
O: Jakiś czas po patch'u 0.6.6. KW-3 zostanie przeniesiony do poziomu 7.
shugendo: Czy T34 stanie się czołgiem premium od razu gdy tylko zostanie zastąpiony M103?
O: Tak, natychmiastowo.
Nisu: Kiedy zostanie dodane więcej opcji dotyczących tworzenia kanałów w grze? Myślę, że właściciel powinien mieć możliwość np. skasowania kanału, zmiany hasła, zmiany nazwy kanału, wyrzucenia gracza z kanału (podobną rzecz można wprowadzić przy bitwie treningowej).
O: Planujemy rozszerzyć funkcjonalność kanałów w jednej z najbliższych aktualizacji. Podane opcje powinny się tam znajdować.
E_Jacobsen: Byłoby miło, gdyby była możliwość dokończenia rozmowy z moimi kumplami-czołgistami po bitwie, w hangarze.
O: W przyszłości dodamy możliwość rozmowy z osobami spotkanymi w danej bitwie także po niej.
desacred: Na jakiej podstawie liczony jest ROF (szybkostrzelność) w statystykach działa? To jest ROF na załodze 100%, z dodatkami takimi jak "mechanizm dosyłający" [rammer] "wentylacja" etc?
O: Razem z dodatkami [add-ons]
desacred: Hm, a dlaczego te wartości się nie zmieniają wraz z szkoleniem naszej załogi oraz zmianą dodatków? Zostanie to poprawione?
O: Ponieważ ta funkcjonalność nie została jeszcze dodana. Planujemy to poprawić kiedyś w przyszłości.
theta0123: Jeśli wyposażę czołg w Osłoniętą Optykę i Lornetkę Polową, to czy dostane bonus w postaci 35% zasięgu widzenia? (czy bonus zsumuje się: 25+10%)
O: Tak, bonus się sumuje.
R3b00t: Gdy strzelam w cel, którego nie widzę, to nie dostaje żadnej informacji zwrotnej o trafieniu (prócz "zniknięcia" pocisku). Czy takie niepotwierdzone trafienie jest traktowane jako pudło, czy wlicza się do statystyk gry jako strzał celny?
O: Taki strzał zostanie odnotowany w statystykach nawet pomimo braku odpowiedniego sygnału dźwiękowego potwierdzającego trafienie.
Laughter: 35 600 osób zalogowanych ostatniej nocy :) Darmowe ciasteczka dla wszystkich!
O: Obecne rekordy: rosyjski serwer - 155 tyś. europejski serwer - 35,5 tyś. amerykański serwer - 14,5 tyś.
Forduc: Pytanie na temat wykrywania: Punkty sprawdzające, czy nasz czołg jest widoczny są na środku wieży oraz kadłuba. Zatem, jeśli schowamy nasz pojazd tak, że te punkty są zasłanianie przez krzaki, ale wystają zza nich gąsienice, to dalej otrzymamy bonus do kamuflażu z tego krzaka?
O: Teoretycznie tak, aczkolwiek pamiętaj o punktach na boku czołgu: klik
Kazomir: Czy wprowadzicie do gry więcej "destrukcji"? Uważam, że jeśli z odpowiednią szybkością wjedziesz w dom, powinien się na Ciebie zawalić!
O: Ciągle pracujemy nad ulepszaniem fizyki w grze, ale obecnie skupiamy się nad możliwościami jezdnymi pojazdów.
Only_Slightly_Bent: Overlord, rozważaliście stworzenie angielskiej wersji Wargaming TV?
O: Nie słyszałem o takich planach, więc powiem, że nie. Przynajmniej nie w najbliższej przyszłości.
Rufius_Aelius_Vatrenus: Czy nadal będą organizowane turnieje teraz, gdy weszły w życie Clan Warsy?
O: Tak, być może rzadziej niż miało to miejsce do teraz, ale za to organizacja powinna być lepsza.
Xalard: Czy proste "makra", takie jak "naprawa gąsienic" (4+5) czy przygotowane wcześniej teksty na "chat" w grze, są dozwolone?
Vallter: Tworzenie makr nie jest na dzień dzisiejszy dozwolone.
plizzken_dk: Czy stan w jakim czołg kończy bitwę (zniszczony/niezniszczony) ma wpływ na ilość otrzymywanego doświadczenia i kredytów? Jeśli tak, to jak duża jest różnica?
O: Tak, jesteś nagradzany pewną ilością doświadczenia za przetrwanie bitwy. Ten bonus nie jest duży.
Sathorn: Czy planujecie wprowadzenie zmiennych modeli/skórek w zależności od:
- Siatki Kamuflażowej (byłoby fajne zobaczyć te siatki na czołgach w bitwach)
O: Tak, jest to zaplanowane.
- różne modele zniszczonych czołgów, w zależności od rodzaju zniszczeń (pożar, ze zniszczoną wieżą, albo bez wieży itp.)
O: Nie. Przynajmniej nie wkrótce.
Niaro: Jaka jest szansa, że będziemy mogli otrzymać medal za zniszczenie przeciwników z dużych odległości (500m +)? Może medal Beckman'a albo Alberta Ernsta?
O: Brak takiej szansy, ale planujemy dodać trochę medali i achievementów, np. za niszczenie czołgów typu IS.
posthumecaver: Pytanie na temat "przepychania wraków" - zgaduję, ze jeden Pershing nie może przesunąć wraka Mausa, ale już, powiedzmy, 5 takich byłoby w stanie to zrobić?
O: Tak, to powinno działać.
Jamezdin: Skoro wojny klanów są tak naprawdę dla tych bardziej hardcorowych graczy i sojuszy, kiedy dostaniemy jakieś nowe tryby gry? Mówię o trybach gry dla zwykłych graczy i casuali - są już rozwijane czy nadal są tylko w fazie planów?
O: Wkrótce zamierzamy wprowadzić trochę zróżnicowania do obecnych bitw losowych. W pierwszej kolejności wejdzie tryb z jedną bazą na mapę.
Tharg: Jest jakaś szansa na wprowadzenie powtórek? (replaye)
O: Bardzo niewielka szansa.
Na koniec krótkie FAQ przygotowane przez Lia'ę:
LiannaSilverwind: Gdy otworzyłam ten temat dziś to pierwsze, co zobaczyłam, to mnóstwo postów! Lecz wiele zawartych w nich pytań już się powtarzało... Więc zdecydowałam się zrobić krótkie FAQ:
Q: Rebalans ciężki czołgów US (zasięgu ruchu działem)?
A: Rozważamy, zastanawiamy się. Ale bez obietnic.
Q: Czy parametry M40/43 zostaną zmienione?
A: Nie, jest w porządku.
Q: Czy Tryb Wojny będzie bardziej dostępny dla ludzi ze słabszym sprzętem?
A: Nie planujemy tego w najbliższej przyszłość.
Q: Czy będą bitwy bez artylerii?
A: Nie
Q: Czy możemy zaznaczyć mapy, w które nie chcemy grać?
A: Nie.
PS. W tłumaczeniu pomogli: myszkieter, n0waczek, btz. Serdecznie dziękuje! :)