kliknij aby powiększyć
1390x873 : 806 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Strzały znikąd
myszkieter, Piątek, 27 maja 2011, 10:52
Tagi: wot, hack, smuga, tracer, 0.6.5, modyfikacje, eula


Ostatnimi czasy nagminnym stało się używanie zmodyfikowanych plików gry zmieniających wygląd smugi po pocisku. Dzięki tej modyfikacji ślad po wystrzelonym pocisku był widoczny dłużej i w bardziej jaskrawym kolorze. Zespół World of Tanks jakiś czas temu zajął stanowisko, że ta modyfikacja jest pogwałceniem przepisów EULA (dokładnie punktu zabraniającego modyfikacji plików gry, jeśli nie posiadało się na to pisemnej zgody Wargaming.net). Uznano, że jest to “hack” i WG grozi karami za stosowanie tej modyfikacji. Surowość kary będzie zależna między innymi od tego, w jaki sposób i jak często użytkownik łamał zasady licencji (można nawet spodziewać się dożywotniego bana konta). Zakres kar nie powinien nikogo dziwić - używanie zmodyfikowanych plików w znacznym stopniu wpływa na balans rozgrywki, bo nieuczciwi gracze mogli zorientować się, gdzie ukrył się przeciwnik lub też bez trudu mogli znaleźć miejsca, z których prowadzi ostrzał wroga artyleria.

Aby zapewnić równość rozgrywki dla wszystkich, zespół WoT podjął decyzję o wyłączeniu wyświetlania smug po pociskach do momentu rozwiązania problemu. Jest to wyjście chwilowe i efekty te mają pojawić się ponownie wraz z wprowadzeniem patcha 0.6.5 na przełomie czerwca i lipca.

Wielu z użytkowników zapewne zacznie “psioczyć” na takie wyjście z sytuacji, zwłaszcza przeciwnicy artylerii ;) Teraz artylerzyści nie mogąc w żaden sposób kontrować wrogiej artylerii, przez co będą skupiać całą swoją uwagę na “zwykłych” czołgach. Także niszczyciele czołgów troszkę odetchną - nie raz i nie dwa jedynym co zdradza, w którym krzaku się schowali, to właśnie ślad po wystrzelonym pocisku. Na plus takiego rozwiązania przemawia z kolei fakt, że wszyscy gracze mają równe szanse, co jest jednak sprawą nadrzędną. Zapewne decyzja o wyłączeniu smug nie została podjęta lekko. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że programistom WG uda się znaleźć rozwiązanie wcześniej niż w lipcu.

wot

Źródło: World of Tanks

Dyskusja
Geralt0001
Napisany 27 maja 2011 - 10:52
#1

użytkownicy
Tak szczerze mówiąc grając heavy nie zauważyłem wielkiej różnicy. Mi się gra dobrze.

kurkusmaximus
Napisany 07 czerwca 2011 - 08:31
#2

administracja
Ci, którzy korzystali z tej modyfikacji nie dostawali żadnej przewagi nad tymi, którzy mają większe doświadczenie w grze World of Tanks. Nikt nie zabrania ludziom przestawiania się z miejsca na miejsce po każdym strzale, zwłaszcza gdy się operuje artylerią. Nie można nazywać tej modyfikacji cheatem, bo nie wpływa znacząco na rozgrywkę, dlatego dziwi mnie, że wargaming użył podobnego słowa w tytule swojego newsa. Decyzja o naprawieniu "problemu" w ciągu miesiąca i zaktualizowaniu aplikacji dopiero pod koniec czerwca, na początku lipca, to strzał w stopę! Wargaming nie dowiedział się o tej modyfikacji wczoraj, lecz już ponad miesiąc temu. Mieli cały miesiąc na zlikwidowanie wg. nich cheatu i nie zrobili z tym nic i się jeszcze chwalą, że dopiero za miesiąc to naprawią. Skazują tym samym graczy, na diametralną zmianę taktyki i zmniejszenie przyjemności z gry. Nie oszukujmy się, że WoT jest symulatorem. Od początku traktowany był jako arcade i taki pozostanie, a zabierając podstawowe "ulepszenie rozgrywki" zniszczy się całą rozgrywkę.

Co można powiedzieć tym, którzy kupili premium i muszą przez miesiąc cierpieć za błąd wargamingu?

Oby nie ginęli zbyt często od niewidzialnych pocisków niewidzialnych czołgów...

KruczoCzarny
Napisany 27 maja 2011 - 11:16
#3

administracja
Gwoli wyjaśnienia - Kurkus jest świetnym artylerzystą, który uwielbia strzelać "na ślepo" (co lepsze, z niezwykła skutecznością) po śladach tracerów, dlatego tak nie podoba mu się ta zmiana :P

myszkieter
Napisany 27 maja 2011 - 11:28
#4

użytkownicy
Całej rozgrywki nie zniszczy, na pewno ją zmieni w znacznym stopniu. I zapewne wielu też się będzie irytowało i jest szansa, że zrezygnują z gry. Ciekawi mnie tylko czy pojawi się teraz więcej art czy wręcz przeciwnie :)

m1k0lajxD
Napisany 27 maja 2011 - 15:50
#5

użytkownicy
Trudno to zakwalifikować jako plus lub minus. Ci, którzy bardziej grali na ślady po pociskach(np. arty, niektóre TD-ki) będą musieli się trochę przestawić. Ci którzy gają na spota to wielkiej zmiany nie odczują(np. ja)..

tarantoga
Napisany 27 maja 2011 - 16:00
#6

użytkownicy
Jeśli to wprowadza na europejski serwer to się zanudzę na śmierć. Chyba polowa moich strzałów to strzały na "ślepo" po tracerach;/

Czy jest to cheat? Moim zdaniem tak, wszystko co daje nieuczciwa przewagę (choćby minimalna) jest oszustwem i nie powinno mieć miejsca. To jak WG się zabrał do rozwiązania tego problemu i z jakim opóźnieniem to już inna sprawa.

kurkusmaximus
Napisany 06 czerwca 2011 - 13:05
#7

administracja
@tarantoga, przecież od rana denerwują tym ruchem ludzi...

tarantoga
Napisany 27 maja 2011 - 16:26
#8

użytkownicy
Ok nie zauważyłem, że wprowadzili to już na europejskim. Mój błąd, zaloguje się zobaczyć jak tragicznie to wygląda w grze a później będę ewentualnie marudził.

Likatnes
Napisany 27 maja 2011 - 19:51
#9

użytkownicy
Fajnie TD lub ktoś kampiący w krzaczkach teraz będą w raju jak arta -.- bo pamiętam nie raz strzelając na ślepo kogoś zaj***łem ....

Qweaz
Napisany 27 maja 2011 - 22:00
#10

użytkownicy
Nawet jak się nie strzela po tracerach to teraz jest kiepsko: Cel znika, strzelasz i...

... nie wiesz czy pestka doleciała, czy trafiłeś (nie wybuchła)
Nie mówiąc już w ogóle o morderczym powietrzu :D bo krzaki to to już nie jest bo nie widać czy z krzaków :DD

n0waczek
Napisany 28 maja 2011 - 14:25
#11

użytkownicy
Camperzy się ucieszą...

Redmeer
Napisany 28 maja 2011 - 16:48
#12

użytkownicy
Zmiana najbardziej godzi w dobrych graczy, boostując niemiłosiernie bandę profesjonalistów na artach, którzy nigdy nie słyszeli o czymś takim, jak zmiana pozycji przy strzale.

Nie wyobrażam sobie teraz grania meczów na otwartych mapach, gdzie wrzuci 4-5 art bez możliwości ich skontrowania.

Cobra75
Napisany 28 maja 2011 - 23:31
#13

użytkownicy
Jest to niestety problem dla całej drużyny.
Często byłem proszony o kontrowanie arty albo ostrzał na konkretny kwadrat. Teraz takiej możliwości już nie ma. :(

Szczudlik
Napisany 01 czerwca 2011 - 10:43
#14

użytkownicy
Dziwią mnie komentarze w stylu, że "popsuli" grę... Przecież nikt wam nie zabrania grania TD'kiem lub przesiąść się na SPG. Każdy typ pojazdu jest przeznaczony do innego stylu grania.
Większość marudzących chciałaby niszczyć SPG lub inne ukryte cele po najmniejszej linii oporu, a przecież sama idea gry jest taka żeby dać możliwość w miarę wyrównanych szans w grze dla każdego rodzaju pojazdu. Żałośnie płaczecie o tym jak to trudno będzie teraz niszczyć SPG ale prawda jest taka, że tak powinno być bo w końcu jeśli nie wprowadziliby tej poprawki to jaki sens miałaby rozgrywka artami lub TD?! SPG są za słabe żeby iść w zwarcie dlatego ich przewagą są strzały z daleka i z ukrycia! Sam się wściekam na arty, szczególnie jak gra nimi ktoś kto to bardzo dobrze potrafi, ale wiem, że tak ma być... Poza tym w tej grze chodzi również o myślenie. Należy wykorzystywać ukształtowanie terenu tak aby nie stać się łatwym celem.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.