1280x673 : 195 KB
Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Tagi: na tropie, 3, clan wars, statystyki, zmiany, ekrany pancerne, wittman, kv, 107
„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Dziś zapraszamy na porcję informacji dotyczących m.in. statystyk, zmian w drzewku technologicznym, opcjach premium i Clan Warsów.
Statystyki:
han_solo_79: Overlordzie, czy masz jakieś statystyki mówiące jaka nacja jest najbardziej popularna?
O: Nie widziałem ich stanu już po wydaniu gry. Podzielę się nimi po wypuszczeniu patchu 6.4
han_solo_79: Czy aktualne uprzedzenia graczy wobec radzieckich czołgów wpływają w jakikolwiek sposób na ich statystyki?
O: W żadnym wypadku - statystyki są w miarę reprezentatywne, ponieważ dane zbieramy z trzech serwerów. Niemniej, oczywiście, głosy graczy zawsze zmuszają nas do namysłu.
Orkel2: Overlord: jak według Twoich danych sprawuje się KV? Większość graczy uważa, że jest zbyt potężny. Zakończ wszelkie dywagacje pokazując statystyki.
O: Według statystyk z wersji 0.6.3.x KV zdobywał około 2-3% doświadczenia więcej niż Pz IV i niewiele więcej niż T1 Heavy. Z kolei Pz IV ma o wiele większy odsetek wygranych bitew - 49,5% do 47,5%. T1 pod tym względem plasuje się gdzieś pośrodku. Czekam jeszcze na dane z wersji 0.6.4.
Stormscion: Czy zobaczymy na razie ukryte statystyki, takie jak kamuflaż czy mnożnik naprawy?
O: W najbliższej przyszłości nie planujemy upubliczniać tych informacji
Zmiany w drzewku:
ian666: Czy działa 107mm ZiS-6 i 152mm M-10 będą dostępne tylko dla KV-2, podczas gdy KV-1 zostanie tylko z działami 76mm?
O: Dokładne podziały jeszcze nie są ustalone. Skłaniam się ku tendencji, aby zostawić 107mm dla KV-1.
ZorinWarfield: Zaraz, zaraz, nie twierdzisz chyba, że planujecie umożliwić założenie 107mm działa w szybkoobracającej się wieży jaką ma KV-1?
O: Tak jak pisałem nic nie zostało jeszcze ustalone, są to tylko moje prywatne domysły.
ian666: Czy planujecie zmniejszyć ilość doświadczenia potrzebnego do odkrycia S-51? W końcu teraz aby zdobyć Kv-2 musimy przejść przez inny czołg ciężki tego samego poziomu (KV-1)
O: Jest to całkiem możliwe
krolbongo: Czy nowy amerykański czołg ciężki 10 poziomu będzie hołdował zasadzie "papierowy pancerz ale wielkie działo"?
O: Ależ skąd! Teraz będzie obowiązywała zasada "papierowy pancerz i co najwyżej średnie działo":)
JimmyBond: Aktualnie przedzieram się przez T34 aby móc odblokować T30 z jego wspaniałym działem. Właśnie jego uzbrojenie spowodowało, że wybrałem to drzewko technologiczne, najbardziej pasuje do mojego stylu gry. Teraz mówisz mi, że czołg który wejdzie na miejsce T30 będzie miał słabsze działo??? Jeżeli tak to podejrzewam, że sporo ludzi się zirytuje takim obrotem sprawy. W końcu czas spędzony na rozwój tej linii będzie zmarnowany, nie na to liczyłem!
O: Zachowasz swojego T30 tak czy siak, stanie się on po prostu niszczycielem czołgów 10 poziomu. T110 zostanie prawdopodobnie uzbrojony w działo 120mm.
Premium:
Kaap: Czy wprowadzicie opcję odpłatnego resetu? Powiedzmy za X złota mógłbym sobie zresetować jedno z drzewek technologicznych.
O: Nie, projekt ten został przez nas już wcześniej odrzucony.
MrCaffeLatte: Czy są planowane specjalne eventy związane z tymczasową zmianą ceny konwertowania na wolne doświadczenie (np. 100 wolnego doświadczenia za 1 gold przez 3 dni)
O: Różnego rodzaju zniżki są możliwe z okazji jakiś szczególnych wydarzeń lub przekraczania kolejnych rekordów ilości graczy.
Kathapalt: Skoro Lowe i KV-5 zostały wycenione tak drogo, to może planujecie zwiększyć ilość doświadczenia jakie na nich się zdobywa? Na przykład za bitwę wynagrodzoną 1000 doświadczenia dostawałoby się dodatkowo 20-30% wolnego doświadczenia. Chciałbym posiadać te maszyny ale nie chcę aby spełniały tylko rolę ozdoby w garażu.
O: Nie, te czołgi są maszynkami do zarabiania jeśli spojrzysz na kredyty i tak powinno zostać.
Clan Wars:
finker_pl: Kiedy będzie dostępna opcja przesyłania złota pomiędzy członkami klanu?O: Liderzy klanu i skarbnicy będą mogli rozdysponowywać złoto wygenerowane z Mapy Świata pomiędzy członków klanu po wypuszczeniu pełnej wersji CW.
Nikola_Bathory: Jakie funkcje, możliwości posiadają poszczególne posady w klanie np. poseł, dyplomata?
O: Każda posada ma swoje uprawnienia np. rekruci mają ich najmniej, z kolei dyplomaci mogą przeprowadzać zwiad, sabotaż, podpisywać/zrywać sojusze etc.
tarellond: Czy poprawicie błąd w nazwie Republiki Czeskiej na mapie CW, czy od teraz nasza nazwa została oficjalnie zmieniona?
O: Zostanie to naprawione przy najbliższej aktualizacji. Rzeczywiście strzeliliśmy byka...
Ekrany pancerne:
Sturmtiger_304: Czy jest szansa na to, by usunąć z czołgów bezużyteczne wyposażenie, takie jak np karabiny maszynowe, kable czy przypadkowe pudła, które nie dają na nic z wyjątkiem miejsca, w których tracimy HP jeśli ktoś nas tam trafi?
O: Planujemy przerobić hitboxy dodając gdzie będzie to konieczne ekrany pancerne ("skirt armor"), czyli dodatkowe płyty pancerza.
Sturmtiger_304: Szukałem tej informacji na forum ale to jak szukanie igły w stogu siana. Czy możesz wyjaśnić, jak będzie działał ten „ekran pancerny”? To ważne informacje i moim zdaniem poprawi rozgrywkę.
O: W momencie gdy pocisk (lub fala uderzeniowa z pocisku kumulacyjnego) trafia w ten pancerz, to traci część swojej energii, a spenetrowanie samego ekranu pancernego NIE SPOWODUJE żadnych uszkodzeń. Pancerz ten jest aktualnie używany na jarzmach dział King Tigera, VK 4502 oraz Mausie. Na tym ostatnim dodatkowo chronione są nim osłony gąsienic.
Inne:
Zieten: W jaki sposób jest ustalany zasięg widzenia? Zawsze mi się wydawało, że wysokość pojazdu będzie grała ważną rolę, ale tak nie jest gdy się spojrzy na T-54 czy Object 704 (nie chcę narzekać na radzieckie pojazdy, po prostu akurat te mi przyszły na myśl).
O: Wysokość pojazdu jest najważniejszym wyznacznikiem jeśli chodzi o zasięg widzenia, jednakże czasem wymogi zbalansowania rozgrywki wymuszają zmiany.
Kazomir: Czemu tak trudno jest znaleźć artylerię stojącą wśród zarośli? Muszę podjechać na co najmniej 10 metrów aby ją zauważyć a przez ten czas artyleria ma czas na trafienie i zniszczenie mnie strzałem bezpośrednim. To bardzo frustrujące.
O: Prawdopodobnie w takich sytuacjach działa kilka bonusów do kamuflażu.
Grimmblut: Czemu artyleria aby zdobyć Medal Wittmanna musi zniszczyć aż 10 przeciwników podczas gdy pozostałe czołgi tylko siedmiu?
O: Dobre pytanie! 10 przeciwników to może troszkę zbyt dużo. Z drugiej strony zdarzyło mi się taki wynik uzyskać trzykrotnie na Su-26 w trakcie zamkniętych beta-testów.
Grimmblut: Jaki odsetek zdobytych Medali Wittmanna przypada na artylerię?
O: Nie wiem ale idę o zakład, że bardzo mały.
Nathaniak: Skoro patch 0.6.4 został wprowadzony najpierw na rosyjskim serwerze to możemy jako pierwsi dostać amerykańskie niszczyciele czołgów?
O: Rosyjski serwer jest w pewnym sensie doświadczalnym. Dzięki temu, że uaktualnienia są najpierw tam wprowadzane, podobne prace na serwerach EU i US przebiegają szybciej i sprawniej. Poza tym tydzień czy dwa różnicy to nie koniec świata.
Shireknight: Serwer amerykański ma teraz około 11000 graczy. Zastanawiam się czy jest to najwyższy wynik.
O: Największa liczba grających w tym samym czasie dla tego serwera wynosi 14600.
RokRoland: Czy wskazówka "pusty magazyn amunicyjny nie wybucha" nie jest czasem zła? Sugerują to różne wypowiedzi na forum. Czy jest więc jakiekolwiek powiązanie pomiędzy ilością pozostałych pocisków w czołgu a szansą na wybuch magazynu amunicyjnego?
O: Ta wskazówka nie jest zła. I nie, nie ma żadnego powiązania.
RokRoland: Czyli:
1. Jeżeli czołg nie ma już amunicji to magazyn pocisków nie może eksplodować w razie uszkodzenia.
2. Ryzyko eksplozji amunicji jest taka sama w przypadku gdy został już tylko jeden pocisk jak i w przypadku gdy magazyn amunicji jest pełny. Ilość pocisków nie zmienia szansy eksplozji.
LiannaSilverwind: Oba twierdzenia są prawdziwe :)
RokRoland: Czy planujecie rozszerzyć możliwości zmiany UI? Aktualnie nie ma wprowadzonego przypisania klawiszy do przycisków na myszce (chętnie bym przypisał uruchamianie czatu głosowego do piątego przycisku na myszce), nie ma możliwości zmiany klawiszy odpowiedzialnych za przełączanie z widoku normalnego do snajperskiego itp.
O: Będzie to wprowadzone jednakże prace te mają niski prorytet
Kazomir: A co z innymi drzewkami? Czy prócz Francuzów, Japończyków i Brytyjczyków myśleliście nad drzewkiem łączącym pojazdy z róznych państw Europy?
O: Możliwe, że będą jeszcze Włosi.
cocamido: Czy planujecie zmianę w systemie matchmakingu? Albo chociaż wyjaśnicie logikę, którą się kierujecie przy jego ustawianiu? Mam tutaj na myśli fakt, że tier 4 trafia do bitew wraz z tierem 8...
O: Lekkie czołgi z poziomu 4 są przeznaczone do zwiadu w bitwach pomiędzy wyższymi tierami.
MrCaffeLatte: Czy fakt "pocisków-duchów" został już przez Was zauważony i zaliczony do problemów? Wiele osób narzeka na zjawisko znikania pocisków po patchu... (http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/38370-ghost-shells-beyond-a-joke-now/page__pid__564316#entry564316)
O: Jesteśmy w trakcie testowania pod tym kątem, ale póki co nie znaleźliśmy na to żadnych dowodów.
Tomciaz_PL: Kiedy twórcy zaczną POWAŻNIE myśleć o graczach posiadających słabsze komputery i zaczną optymalizować grę?
O: Cały czas pracujemy nad optymalizacją, jednakże jest pewne minimum wymagań, poniżej którego nie jesteśmy w stanie zejść.
Tomciaz_PL: Kiedy twórcy wprowadzą opcje wyboru map do losowej bitwy? Czekanie, aż załadują się takie mapy jak Himmelsdorf, Enks czy Ruinberg jest po prostu śmieszne, a często też kończy się przerwanie połączenia. TO JUŻ NIE JEST BETA!
O: Możliwość wyboru map jest obecnie w trakcie dyskusji.
PS. W tłumaczeniu pomagali: myszkieter oraz n0waczek. Dziękuję :)