kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 448 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
FAQ na temat World of Tanks
myszkieter, Piątek, 20 maja 2011, 16:50
Tagi: faq, pytania, odpowiedzi, clan wars, finanse, mapy, poradnik, początek

MAPY

Jakie są wymiary standardowego pola bitwy? I z czego one wynikają?
Aktualnie mapy odzwierciedlają około 1km² terenu, trochę mniej jeżeli mapa zawiera duże ilości budynków czy innych obiektów krajobrazu. Dzięki temu członkowie drużyn nie mają poczucia zagubienia, a z drugiej strony pozostawione jest wystarczająco dużo przestrzeni na manewrowanie pojazdami, zastawianie pułapek czy flankowanie przeciwnika. Ogólna zasada jest prosta - im więcej otwartej przestrzeni, tym mapa może być większa [ze względów optymalizacyjnych – dop.kc]. Przykładowo mapy przedstawiające pola bitew w Afryce północnej mogą obejmować nawet 25 km² terenu.

Czy obiekty obecne na mapie można zniszczyć? W jaki sposób wpływa to na bitwę?
Bardzo dużo elementów środowiska może zostać zniszczonych, co ma swoje dobre i złe strony. Można “wywiercić” sobie dziury w ścianie budynku i używać ich jako strzelnic. Z kolei budynek, za którym się chowamy przed przeciwnikiem, może znienacka runąć w gruzy wystawiając nas na ostrzał.

Czy jest planowane odzwierciedlenie różnych pór roku, dnia czy warunków pogodowych?
Odzwierciedlenie pór roku pojawia się już powoli w grze i będzie to rozwijane. Zostaną wprowadzone bitwy nocne lub odbywające się przy ograniczonej widoczności (mgła, deszcz) - w takich warunkach przeciwnika będzie się szukać praktycznie po omacku.


ROZWÓJ W GRZE

Czym jest drzewko technologiczne?
Wszystkie pojazdy w World of Tanks podzielone są według kraju pochodzenia czy oraz ich przeznaczenia. Każda z nacji posiada własne drzewko rozwoju, zaczynając od najlżejszych/najsłabszych czołgów i sięgając do najpotężniejszych. Aby zdobyć wymarzony czołg, gracz musi wspinać co raz wyżej w obrębie danego drzewka.

W jaki sposób ulepsza się czołg? W którym momencie uzyskuje się dostęp do lepszego pojazdu? Czy jak się rozmyślę, to mogę wybrać inną drogę rozwoju?
Dostępność ulepszeń wynika z danego drzewka technologicznego. Gracz zaczyna z najlżejszym/najtańszym czołgiem i staczając kolejne bitwy zdobywa punkty doświadczenia. Punkty te można przeznaczyć na wynalezienie ulepszonego wyposażenia czołgu. W momencie, gdy wszystkie moduły wymagane do lepszego czołgu zostały wynalezione, zostanie on odblokowany do badań. Jeżeli w jakimś momencie gracz stwierdzi, że dany rodzaj czołgów mu nie odpowiada, zawsze może wybrać inną rodzinę pojazdów, choć wymaga to najczęściej cofnięcia się o kilka poziomów w drzewku technologicznym.

Czy do czołgów są przypisane załogi?
Każdy czołg ma swoją załogę i każdy z czołgistów ma swoje umiejętności wpływające na charakterystykę pojazdu np. celowniczy - weteran będzie strzelał celniej i częściej uzyskiwał trafienia krytyczne. Liczebność załogi zależy od typu pojazdu. Czołgiści zdobywają umiejętności stosunkowo szybko, więc w momencie osiągnięcia szczytu drzewka technologicznego gracz posiada kilka doświadczonych załóg.

Czy można posiadać więcej niż jeden czołg?
Garaż gracza ma wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić 5 pojazdów jednocześnie (mogą one pochodzić z różnych nacji). Ponadto jest możliwość rozbudowy garażu [za opłatę w złocie – dop.kc].

FINANSE

Jak wygląda system płatności w World of Tanks?
W grze występują dwie waluty - kredyty (zdobywane przez graczy w bitwach) i złoto (kupowane za realne pieniądze). Dzięki złotu można odblokować dodatkowe bonusy, które jednakże nie mają większego wpływu na rozgrywkę, nie dając ich posiadaczowi zdecydowanej przewagi.

Czy zespół przegrywający także otrzymuje kredyty?
Przegrani także dostają kredyty, ale mniej niż zespół zwycięski.

Czy będzie możliwość handlu między graczami?
Gracze będą w stanie handlować między sobą zarówno czołgami, jak i ich wyposażeniem (działami, silnikami, amunicją itp.). Płatność będzie mogła dokonywać się zarówno w kredytach, jak i w złocie.

Czy są aukcje czołgów? Czy mają one jakikolwiek sens, skoro w sklepie w grze można zarówno kupić, jak i sprzedać czołg?
Jak najbardziej mają sens - sprzedając czołg do sklepu otrzyma się znacznie mniej kredytów niż wydało na jego zakup. Wprowadzenie systemu aukcyjnego będzie korzystne zarówno dla sprzedających, jak i ewentualnych kupców. Jeżeli dojdą do porozumienia, to pierwszy odzyska więcej pieniędzy, a drugi zapłaci mniej, niż musiałby wydać w sklepie.

Dyskusja
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.