kliknij aby powiększyć
1600x1000 : 244 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
FAQ na temat World of Tanks
myszkieter, Piątek, 20 maja 2011, 16:50
Tagi: faq, pytania, odpowiedzi, clan wars, finanse, mapy, poradnik, początek

ROZGRYWKA

Jak bardzo realistyczny jest WoT?
Gra balansuje pomiędzy realizmem a grywalnością. World of Tanks nie jest pełnoprawnym symulatorem - gracz nie musi spędzać wielu godzin opanowując sterowanie. Główny nacisk jest położony na wypracowanie i używanie właściwej taktyki oraz umiejętność współpracy z zespołem.

Czy pojazdy w grze zachowują się dokładnie tak jak ich rzeczywiste pierwowzory?
Zarówno wygląd, jaki parametry czołgów zostały odwzorowane tak dokładnie, jak to możliwe. Szybkostrzelność dział odpowiada tym osiąganym na prawdziwych poligonach. Strzelając w ruchu należy liczyć się z rozrzutem - im szybciej czołg się porusza, tym większa będzie szansa na pudło. Ilość i rozmieszczenie amunicji jest dokładnie takie samo jak w realnych czołgach. Podobnie ma się sprawa z pozostałymi parametrami.

Jak długo trwa bitwa?
Bitwy trwają zazwyczaj od pięciu minut do kwadransa. Jeśli po upływie 15 minut po obu stronach są sprawne czołgi i żadna baza nie została zdobyta, rozgrywka kończy się remisem.

Czy do dyspozycji nowych graczy został oddany jakiś trening, który mogą samodzielnie rozegrać?
Taki tryb powstanie. Aktualnie nowicjusze trafiają do bitew, w których udział biorą tylko czołgi pierwszego i drugiego poziomu. Dzięki temu mogą w miarę spokojnie przyzwyczaić się do dynamiki rozgrywki. Wszelkiego rodzaju tryby treningowe będą dostępne tylko online.

W jaki sposób kontroluje sie pojazdy? Jakie są dostępne ustawienia kamery?
Najczęściej używanym jest rzut kamery z perspektywy trzeciej osoby. Można go w pewnym stopniu oddalać oraz w pełni dowolnie obracać. Ponadto jest także widok snajperski dla czołgów i widok z lotu ptaka dla artylerii. Pojazdem steruje się, używając najpopularniejszych klawiszy, czyli W,S,A,D + myszka. Dodatkowo można sobie ustalić prędkość czołgu używając klawiszy “R” i “F”, dzięki czemu nie musimy cały czas trzymać wciśniętego “W” czy “S”.

Czy w World of Tanks istnieje automatyczne celowanie?
Jak najbardziej, wystarczy wycelować w przeciwnika i nacisnąć prawy przycisk myszy - lufa działa będzie automatycznie podążała za celem. Z drugiej strony uniemożliwia to wycelowanie w jakiś określony punkt wrogiego pojazdu [i bardzo utrudnia trafienie go, gdy jest w ruchu - dop.kc].

Czy kamuflaż jest odwzorowany?
Każdy pojazd ma przydzieloną wartość określającą, jak blisko należy do niego podjechać, aby móc go wykryć. Kamuflaż może być wsparty ukrywaniem się między drzewami lub krzewami. Wraz z poruszaniem się i/lub strzelaniem, kamuflaż staje się mniej efektywny.

Czy będzie wprowadzone wsparcie artylerii spoza mapy? W jaki sposób będzie to kontrolowane?
Planowana jest możliwość wezwania wsparcia artylerii spoza mapy, ale będzie to ograniczone: tylko raz na bitwę i to tylko podczas Clan Wars. Dowódca zespołu może poprosić o wsparcie skierowane na jeden z sektorów, na jakie zostały podzielone mapy. Oczywiście będzie to wymagało zużycia pewnych surowców.

Czy są bitwy, w których czołgi są dzielone według narodowości?
Standardowo w bitwach biorą udział czołgi różnych nacji. Przed bitwą gra podzieli graczy losowo, opierając się na rodzajach pojazdów i ich poziomach, dążąc do zrównoważenia szans obu drużyn. Planowane są specjalne wydarzenia, mające odwzorować historyczne potyczki, np. starcia pod Prochorówką pomiędzy Rosjanami i Niemcami.

Czy w grze są odwzorowane karabiny maszynowe?
Czołgi są w nie wyposażone, ale dopóki do rozgrywek nie będzie wprowadzona piechota, nie ma potrzeby ich używania. Nawet najsilniejszy karabin maszynowy nie jest w stanie przebić pancerza czołgu. Piechota zostanie wprowadzona w późniejszym terminie.

Jakie rodzaje amunicji są dostępne?
W zależności od typu działa, gracz ma do dyspozycji pociski: przeciwpancerne, odłamkowo-burzące, kumulacyjne i podkalibrowe.

Co z taranowaniem?
Obok ostrzelania przeciwnika, taranowanie jest kolejnym sposobem pokonania wroga. Efekt taranowania zależy od czołgów, ich masy, prędkości oraz miejsca, w które skierowane było uderzenie. Najczęściej spotyka się czołgi ciężkie taranujące lżejszych przeciwników - efekty dla ich ofiar są dewastujące. Z drugiej strony, jeśli uda nam się zniszczyć gąsienice przeciwnika, będzie on stanowił łatwy cel dla naszych kolegów.

Gdy mój czołg zostanie już zniszczony, to mogę dowolnie się rozglądać po polu bitwy?
Można wtedy przełączyć widok na kamerę śledzącą poczynania członków zespołu pozostających przy życiu.

Dyskusja
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.