Sybirak_Jozef
Napisany 16 Kwie. 2014 - 01:05
I z tym mogę się w pewien sposób zgodzić - WoT miał olbrzymi potencjał, który został w większości zmarnowany przez pazerność twórców, nastawionych z roku na rok, coraz bardziej na cyferki - ilu to nowych graczy pozyskamy, ile to sztuk złota sprzedamy, ile tego i tamtego...
Z drugiej zaś strony, do zeszmacenia się gry, przyczynili się w dużej mierze... sami gracze. Ekspansja XVMa, rozmaite "WNy", które spowodowały powstanie "kastowego systemu ważności głosu" na oficjalnym forum (jesteś fiolet, możesz pieprzyć, co ci ślina na ozór przyniesie - jesteś żółty/ zielony/ czerwony, to nawet najsensowniej brzmiące zdanie i opinia, zostanie zaplute i wyśmiane), coraz więcej uprzedzeń narodowościowo-obyczajowych (od zasranego "siemka PL", które z polskich graczy, uczyniło obiekt pogardy, po czeskie "ahojki", które zawalały połowę czatu), coraz więcej multikont, nastawionych na podbijanie statystyk, a zarazem brak zerowania nieaktywnych kont graczy, którzy nawet bitwy nie rozegrali...
Wprowadzenie amunicji Premium za srebro, która spłyciła rozgrywkę, rozbudowa drzewek rozwoju do absurdu, wpychanie na siłę jakichś "konstruktorskich snów", niejasne mechanizmy, rządzące mechaniką (słynny "noob protection", o którym już epopeję napisano, gdyby zliczyć posty na oficjalu, rozmaite teorie spiskowe, których samo WG nie dementuje, wyręczając się rozmaitymi "nadgorliwymi szczekaczami", itp.), rzekome przyzwolenie na istnienie botów... Przykłady można mnożyć.
Sam bardzo lubię World of Tanks, niestety - coraz mniej satysfakcji z gry, coraz więcej stresów i niesmaku we mnie. Skonczyło się kupowanie Premium, skończyło grindowanie - ot, wejdę i zagram.
Co pokaże WT-GF? Zobaczymy. Jeśli gra będzie wystarczająco wymagająca, by zniechęcić amatorów łatwej strzelaneczki, to może być naprawdę ciekawą alternatywą dla podupadającego WoTa, ale... jeśli twórcy z Gaijin, okażą się tak samo pazerni, powstanie kolejny tytuł, który ściągnie setki tysięcy ludzi i nabije kasę twórcom, po czym zejdzie na psy...