kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 480 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Zmiany w nadchodzącym patchu 0.7.2 i Common Test
mordoret, Sobota, 10 marca 2012, 12:32
Tagi: zmiany, changelog, lista zmian, łatka, patch, 0.7.2, common test


Zanim opisze co się zmieni, a zmieni się dużo, to zacznę od ważniejszego: RUSZYŁ COMMON (otwarty) TEST ŁATKI 0.7.2

Instrukcja jak dołączyć do testów:

  • 1. Ściągamy klienta testowego z serwera WoTa lub torrenta. Klient waży 2.62 GB
  • 2. Po ściągnięciu instalujemy - ważne jest, żeby wybrać inną ścieżkę docelową niż normalny wot oraz wyłączyć grę przed zainstalowaniem testowego klienta
  • 3. Uruchamiamy grę. Oto, czego możemy się spodziewać na serwerze testowym:
    • Przede wszystkim WoTa w wersji 0.7.2
    • Konta dopuszczone do testów to wszystkie, które zostały założone przed 2 marca 2012
    • Nie można kupować na nim złota
    • Kredyty oraz exp mają mnożnik x10
    • 15000 sztuk złota
    • Granie na testowym serwerze nie zmienia postępu ani nie wpływa na oficjalny serwer
    • Serwer testowy jest resetowany codziennie około 2:00 i trwa to 25-45min
    • Wszystkie znalezione bugi należy zgłaszać na forum, a dyskusje na temat patcha 0.7.2 można prowadzić tutaj
Ważny jest fakt, że serwer jest przedmiotem EULA i obowiązuje na nim regulamin taki sam jak na oficjalnym serwerze WoTa.

Czas na changeloga, czyli listę zmian:

  • Ogólne zmiany:
    • Zostaną wprowadzone 22 nowe umiejętności załogi - ich dokładny opis znajdziecie tutaj
    • Pojawi się nowa linia amerykańskich TD z wieżami: M8A1, T49, M18, T25-2, T28 prototype, T30 (przesunięty z X tiera ciężkich hvy)
    • T34 zostanie przemianowany na premium tank tieru VIII. Jego miejsce na IX zajmie M103
    • T30 zostanie przemianowany na TD tieru IX. Jego miejsce na X zajmie T110E5
    • Pojawią się dwie nowe mapy: Province (Włochy) i Live Oaks (USA)
    • Dodane zostaną 2 francuskie czołgi premium(testowe). Arta tieru II na podwoziu B2 (10.5cm leFH18 B2) oraz TD tieru III (FCM 36 Pak 40) - testowe, ponieważ dostęp do nich będą mieli tylko Ci, co brali udział w superteście
    • Coś, na co klanowicze oczekiwali od dawna - logo klanu na czołgu (wybiera je clan leader)
    • Wprowadzono tzw. 'qualification badges' czyli wyświetlanie największej ilości expa (chyba z bitwy :P)
    • Coś, co ucieszy nowych graczy - tutoriale dla kont nowo założonych
    • Dodano coś naprawdę ważnego, dzięki czemu WoT przestanie być grą, którą jest obecnie.... mianowicie imię „Ilya” dla rosyjskich załóg
  • Zmiany w modelach czołgów:
    • Poprawiono/stworzono od nowa modele czołgów: IS, IS-7, T34, Panther II, A-20, T-127, IS-3, ISU-152, AMX 40, B1, M3 Stuart, VK 1602, AMX 13 90, JagdTiger, JagdPanther
    • Poprawiono rozmiar następujących czołgów, aby był bardziej zbliżony do historycznych odpowiedników: IS-3, IS-4, IS-7, ISU-152, Object-704, S-51
    • Poprawiono/stworzono od nowa modele uszkodzeń czołgów:
      • USSR: IS, IS-3, IS-4, IS-7, Object-704, T-50-2, SU-5, T-26, SU-100, KW-1S, SU-85, A-32, BT-2
      • GER: VK 3601H, Hetzer, Pz V Panther, Grukke, Marder II, PanzerJager I, Tiger P, PZ IV, Pz 38NA, Pz V/IV, Stug III, Pz II Luchs, VK3001H, VK4502A, Pz VI Tiger, Pz 38H735(f)
      • USA: M3 Stuart, M3 Lee, T20, M4A2E4
      • FR: B1
  • Zmiany w mechanice gry:
    • Poprawiono matchmaking - teraz maksymalnie 3 razy pod rząd mogą trafić nam się bitwy, w których przeciwnicy będą mieć maksymalny dostępny dla naszego czołgu tier (dla przykładu na Pz IV max tier to 8, zatem od 7.2 nie trafi nam się czwarty raz z rzędu bitwa z ósmo tierowcami)
    • Zmieniono zyski za bitwę, ceny ulepszeń i napraw oraz ceny nowych modułów dla większości czołgów.
    • Osłona przeciw-kumulacyjna będzie teraz zmniejszać obrażenia zadane przez pocisk HE (wybuchająco-burzący), a nie, tak jak w wersji 0.7.1, przesuwać miejsce wybuchu
    • Współczynnik pochłaniania obrażeń przez pancerz został zmniejszony o 20%
    • Będzie można rozdać exp zebrany na załogach na umiejętności od nowa
    • Wprowadzono możliwość resetowania doświadczenia załogantów (100% expa za złoto, 90% za kredyty i 80% za darmo)
    • Parametry wszystkich pojazdów zostaną zmniejszone do 100% załogi, nie będą brane pod uwagę atrybuty mogące przyśpieszać załogę (dowódca, materiały eksploatacyjne czy inne). Statystki czołgów pozostaną bez zmian
    • Wprowadzono inny format powtórek - te z wersji 0.7.1 nie będzie się dało odtworzyć w wersji 0.7.2
    • Poprawiono balans parametrów francuskich czołgów
    • Zmniejszono przedni pancerz wierzy T-50-2 z 60 do 45mm
    • Radio FuG37 traci 70m zasięgu ( z 360m do 290m)
    • Dosyłacz (gun ramming device) KW-220 zostanie zmieniony z ciężkiego (heavy) na średni (medium)
    • Wprowadzono mechanizm, dzięki któremu można skonfigurować kąty nachylenia działa w zależności od tego, czy działo jest skierowane do przód czy do tyłu
    • Zmieniono kąty nachylenia dla:
      • AMX 12t: z 4° do 12° w dół
      • AMX 13 75: z 6° do 9° w dół oraz z 8° do 6° w górę
      • AMX 13 90: z 8° do 9° w dół oraz z 9° do 6° w górę
      • Bat Chatillion 25t: z 9° do 6° w górę
      • B1: z 10° do 18° w górę
      • AMX 50 120: z 7° do 6° w górę
      • AMX 50B: z 8° do 6° w górę
    • Naprawa pojedynczego modułu lub wyleczenie jednego członka załogi poprzez pojedyncze naciśnięcie przycisku (warunek - tylko ten jeden moduł jest uszkodzony / załogant zraniony)
    • Odległość do znacznika działa będzie teraz wewnątrz okręgu strzału
    • Zmieniono kolory flag w bazie: Twoja zawsze zielona, wroga zawsze czerwona
    • Dodano antyspam dla komend typu Help!(Pomocy!) pod F7 i Follow Me!(Za mną!) pod F4
    • Dodano wiadomość dla TK w wojnach klanowych w czasie działania mgły wojny
    • Zmieniono nazwę "Niezdejmowalne" (Non-Demountable) moduły na "Złożone" (Complex) moduły
  • Zmiany w grafice:
    • Zmieniono niektóre efekty wybuchów pocisków o ziemię
    • Poprawiono wygląd pożaru na pojazdach
    • Poprawiono efekt rozbryzgu wody podczas przemieszczania się pojazdu przez wodę
    • Poprawiono efekty uderzenia pocisku na mapach śnieżnych i piaszczystych
    • Dodano różne poziomy jakości grafiki dla efektów - im dalsze, tym gorsze
    • Dodano ptaki do niektórych map
  • Zmiany w interfejsie:
    • Dodano znaczniki plutonu i tagi klanów dla najszerszego widoku drużyny
    • Poprawiono listę członków drużyny, aby była bardziej przejrzysta
    • Szerokość maksymalna najszerszej listy drużyny to teraz szerokość najdłuższego nicka w drużynie
    • Stworzono animacje podczas zmiany listy z szerokiej na wąska podczas rozpoczęcia bitwy
    • Dodano nowy system wyświetlania drużyn: FRAGI | NAZWA POJAZDU | IKONA CZOŁGU
    • Zamieniono table z TAB'a na szeroką listę drużyn
    • Na elitarnych czołgach zamieniono guzik 'wynajdź' na 'transfer'. Po naciśnięciu będzie można zamienić expa na free expa
    • Nowy wygląd sklepu dla użytkowników kont premium
    • Zmieniono pasek z czołgami w garażu. Zostały zmienione guziki filtrów.
    • Wdrożono zaawansowane podpowiedzi dla czołgów na pasku
    • Dodano możliwość przeniesienia całej załogi do baraków
    • Będzie można zmienić język w oknie logowania
    • Zmieniono oznaczenia czołgów, które się wyświetlają po wciśnięciu ALT'a
    • Zwiększono możliwość konfiguracji widoku snajperskiego
    • Przy celowniku będzie wyświetlać ilość naboi
    • Zostały zastosowane drobne zmiany celownika
    • Pola do montowania i demontowania modułów zostały przeniesione
    • Dodano teksty i dźwięki dla komunikatów dotyczących lokalizacji pojazdów wroga, zniszczenie zlokalizowanego pojazdu wroga oraz rozróżnienie, czy zniszczony pojazd został odsłonięty przez gracza, który go ubił, czy innego gracza
    • Usunięto niepotrzebne wiadomości w trybie bez interfejsu (przycisk V)
    • Statystyki (Statistics) zostały zamienione na Osiągnięcia (Achievements)
    • Dodano 'pomoc' w menu bitwy
    • Poprawiono błędy w oknie pomocy (przycisk F1)
    • Zmieniono ramkę minimapy
    • Zwiększono obszar wiadomości nad mini mapą
    • Zmieniono format wiadomości dotyczących wyników bitew podczas speciali
  • Poprawki:
    • Poprawiono wyświetlanie pancerza ISU-152 w interfejsie
    • Poprawiono dźwięk działa 75mm SA32 (z AMX 40)
    • Poprawiono efekty strzałów niektórych czołgów
    • Naprawiono 'okazjonalny' brak penetracji podczas trafiania w osłonę przeciw-kumulacyjna
    • Usunięto problem z wykrywaniem czołgów przez zniszczony czołg podczas oglądania statystyk po bitwie
    • Poprawiono niemieckie kamuflaże, żeby się zgadzały z historycznymi
    • Naprawiono problemy z oglądaniem powtórek bitew - mianowicie chodzi o "skoki"
    • Naprawiono celownik podczas pauzy na powtórkach
    • Poprawiono komunikaty informujące o zdejmowaniu sprzętu za złoto
    • Poprawiono kamerę pośmiertną w ustawieniach niskich detali
    • Naprawiono ikonki siatki i binokli przed i po bitwie
    • Ulepszono efekt zderzania się czołgów z przedmiotami i budynkami
    • Usunięto problem występujący podczas ładowania standardowej amunicji w czasie zakupu czołgu z magazynkami
    • Poprawiono wiadomość, która informuje nas o rekrutacji nowych członków załogi
    • Naprawiono licznik bitew poszczególnych czołgów z ogólnym licznikiem walk - bitwy nie dokończone nie były wcześniej liczone
    • Naprawiono interfejs dla kamuflaży
    • Naprawiono "ostania bitwa" dla profilu graczy, którzy nie rozegrali jeszcze żadnej bitwy
    • Poprawiono opisy osiągnięć: Medal Billotte'a, Medal Burdy, strzelec wyborowy (Sharpshooter), strzelec pancerny (Master Gunner), wsparcie (Confederate), rozpruwacz (Reaper), okupant (Invader), kamikadze (Kamikaze), nietykalny (Survivor), weteran (Invincible)
    • Usunięto problem dotyczący powiadomień w czasie korzystania z niektórych rodzajów sprzętu eksploatacyjnego
    • Poprawiono dźwięki niszczenia niektórych przedmiotów
    • Usunięto wielokrotne odgrywanie dźwięku zrywanej gąsienicy podczas używania kamery pośmiertnej
    • Naprawiono błąd wyświetlania pojazdu przemieszczającego się w dużej odległości od gracza
    • Naprawiono algorytm wyświetlania dynamicznych cieni

Czołgiści ustawiać radio i oczekiwać więcej meldunków z frontu 0.7.2!
Bez odbioru.

Źródło: WoT EU

Dyskusja
dawca
Napisany 10 marca 2012 - 13:27
#1

użytkownicy
Konta dopuszczone do testów to wszystkie, które zostały założone przed 2 marca 2012 !!!!
To znaczy że moge na tym koncie grać na którym teraz gram i które zrobiłem w listopadzie 2011 roku ?

busik_90
Napisany 10 marca 2012 - 13:54
#2

użytkownicy
tak

gustrlik
Napisany 10 marca 2012 - 14:03
#3

użytkownicy
Koledzy pomożecie? Nie trybi mi jeden plik z patcha, to wystarczy by wysypać gre, próbowałem przeinstalować, niestety bezskutecznie. Dałby rade ktoś wrzucić go na jakiś serwer?

Ścieżka i nazwa pliku:
../res/packages/vehicles_american.pkg
Plik niestety sporo waży.

Blondyn_103
Napisany 10 marca 2012 - 14:26
#4

użytkownicy
w poprawiono czolgi USSR jest bład: zamiast OB.704 napisane jest OB.703

CZACZAJA
Napisany 10 marca 2012 - 15:13
#5

użytkownicy
co to jest Object-152 ?!

kaniek
Napisany 10 marca 2012 - 15:17
#6

użytkownicy
jest 15:16 a mi test nie działa ;/ jest przerwa czy co ? może ktoś
powiedzieć ?

Kamiloss
Napisany 10 marca 2012 - 15:42
#7

użytkownicy
Trzeba próbować aż do skutku. Ilość osób wpuszczanych na serwer jest ograniczona i albo trzeba czekać w kolejce albo klikać do skutku. Ja wczoraj grałem i dziś też.

@up: to nie jest patch - to client, którego trzeba zainstalować w osobnym folderze - aha jeśli ktoś umieści skrót do testu na pulpicie, a ma tam skrót do normalnego wota - to skrót się nadpisze.

gustrlik
Napisany 10 marca 2012 - 15:51
#8

użytkownicy
That of course but ja instaluje w osobnym folderze, setup blokuje się na tymże właśnie pliku, można ignorować i zainstalować pozostałe pliki lecz "client" nie pozwoli odpalić gry bez niego, sądzę że wystarczy gdy skopiuje go od kogoś.

kaniek
Napisany 10 marca 2012 - 15:53
#9

użytkownicy
to sobie poczekam w kolejce ;]

cycuszki
Napisany 10 marca 2012 - 17:00
#10

użytkownicy
mam pytanie, mianowicie dot. tego:
Dodane zostaną 2 francuskie czołgi premium(testowe). Arta tieru II na podwoziu B2 (10.5cm leFH18 B2) oraz TD tieru III (FCM 36 Pak 40) - testowe, ponieważ dostęp do nich będą mieli tylko Ci, co brali udział w superteście

czyli że jak ściągnę te 7.2 i zagram to wtedy dostanę te czołgi??

Eleanor
Napisany 10 marca 2012 - 19:38
#11

użytkownicy
"Na elitarnych czołgach zamieniono guzik 'wynajdź' na 'transfer'. Po naciśnięciu będzie można zamienić expa na free expa"

za free?

xawery
Napisany 10 marca 2012 - 20:36
#12

użytkownicy
Witam panowie czy ktos to moze mi wytłumaczyc "Parametry wszystkich pojazdów zostaną zmniejszone do 100% załogi, nie będą brane pod uwagę atrybuty mogące przyśpieszać załogę (dowódca, materiały eksploatacyjne czy inne" -czyli ze wentylator i inne bajery przestaną działać.

zulko
Napisany 10 marca 2012 - 21:00
#13

użytkownicy
@Eleanor - nie za free ale będzie od razu konwersja na free expa, nie będzie się otwierać okno badań - sprawdzałem na teście

@Xawery - bedą działać ale statystki są inaczej wyświetlane, wcześniej były pokazywanie dla 133% czyli dla maks załogi, bonusu dowódcy, wentylacji, odpowiedniego sprzętu eksploatacyjnego za złoto (skrzynka Coca-Coli itd) i bonusu z odpowiedniego modułu (np. szybkostrzelność pokazywana przy zamontowanym dosyłaczu). Bez spełnienia tych warunków na 133% nie można było osiągnąć tabelkowych statystyk, a te w grze były mniejsze. Teraz podane są dla załogi na 100% bez bonusów, a więc te z wentylacją i innymi bonusami w walce będą lepsze niż te pokazane w statystykach. W rzeczywistości wartości w bitwie nie zmienią się w stosunku do tych sprzed patcha, będą teraz po prostu inaczej przedstawione.

busik_90
Napisany 10 marca 2012 - 22:11
#14

użytkownicy
@up to co napisałeś odnosi się oczywiście do statystyk zależnych od załogi. A co np z zasięgiem widzenia, który został zmniejszony na amerykańskich i rosyjskich czołgach ciężkich (tylko na tych sprawdziłem). Czy on też jest zależny od załogi i pozostał bez zmian? A co gorsza to celność amerykańskich dział, wątpię żeby ona była zależna od czegoś. Co prawda w praktyce w miarę się spisują te armaty, ale jeszcze za mało zrobiłem bitw aby móc orzec z czystym sumieniem.

Althenor
Napisany 10 marca 2012 - 23:06
#15

użytkownicy
Nie porownujcie wszystkiego tak bezkrytycznie do testu 0.7.2. Tam niestety 90% ludzi jezdzi z premium ammo, w koncu każdy na potrzeby testu doslat 15k golda. Tak naprawde prawdziwy "Dry Run" tych wszystkich zmian bedzie jak wejda na off.

HatefulEvil
Napisany 11 marca 2012 - 00:30
#16

użytkownicy
"Dodane zostaną 2 francuskie czołgi premium(testowe). Arta tieru II na podwoziu B2 (10.5cm leFH18 B2) oraz TD tieru III (FCM 36 Pak 40) - testowe, ponieważ dostęp do nich będą mieli tylko Ci, co brali udział w superteście"
o co tu chodzi?

Ak-47
Napisany 11 marca 2012 - 03:25
#17

użytkownicy
Jak mniemam będą go mogli na razie kupić tylko ci którzy brali udział w super teście

Kamiloss
Napisany 11 marca 2012 - 08:43
#18

użytkownicy
Dokładnie tylko "testerzy" będą je mogli kupić po wprowadzeniu patcha... i zapewne za golda, skoro będą to premiumy ;)

riddik33
Napisany 11 marca 2012 - 13:10
#19

użytkownicy
Czy do tego testu obowiązuje standardowe konto z WOT-a ? czy jakieś specjalne założone tylko na testy ?

HatefulEvil
Napisany 11 marca 2012 - 13:15
#20

użytkownicy
a super test to cos innego jak to teraz?

mordoret
Napisany 11 marca 2012 - 13:39
#21

redaktorzy
teraz jest common test, super test chyba był wcześniej, ale moge być w błędzie ;)

@riddik33 to samo konto ;) bedziesz mial swoje czolgi + 15k złota do zabawy :)

gustrlik
Napisany 11 marca 2012 - 14:11
#22

użytkownicy
w kolejce do serwa stałem już o 9rano, o 11 to już nawet do kolejki nie chcą wpuszczać heh. Ale jest moc, pierwsza bitwa Lowem i +500k siana, pierwsza bitwa panterą i +35k ekspa. Szkoda, że ten Lowe zutylizuje się w momencie końca testów :(

mordoret
Napisany 11 marca 2012 - 14:19
#23

redaktorzy
500k kredytów na löwe to malo na tescie ;) chyba, ze bez premki

gustrlik
Napisany 11 marca 2012 - 14:51
#24

użytkownicy
to nie były przechwałki ;p chciałem zobrazować potęgę x10. Już dwa razy na testach mi wywaliło gre, macie podobny problem czy to znak by zainwestować w lepszy sprzęt?

mordoret
Napisany 11 marca 2012 - 15:05
#25

redaktorzy
mi ani razu nie wywalilo :) ale duzo czasu tam nie spędziłem

Neehoya
Napisany 12 marca 2012 - 09:53
#26

użytkownicy
@busik_90 - zasięg widzenia też jest zależny od członka załogi - dowódcy...

HatefulEvil
Edytowany 12 marca 2012 - 17:20
#27

użytkownicy
czy gdzies idzie spr z wyprzedzeniem kiedy dokladnie bedzie wprowadzana aktualizacja na normalny serwer? Na stronie worldoftank.eu w aktualnosciach to bylo tylko info o tym kiedy sie koncza beta testy albo info o aktualizacji ale po fakcie, "ze wprowadzona" a nie np ze jutro miedzy godzina ta a ta beda serwery nie czynne bo update ;F

EDIT:
w momencie gdy wyslalem posta zauwazylem ze wg mnie uprzedzilo i dalo chyba 1szy temat w aktualnosciach z wyprzedzeniem o update. Oczywiscie 7.1.1 nie dotyczy zmian w czolgach? :P

zulko
Napisany 12 marca 2012 - 16:48
#28

użytkownicy
Też chciałem właśnie napisać to do Busika. A co do celności - zależy ona od celowniczego, celność na wszystkich działach w statystykach się zmieniła (np. JgTiger z 0.29 do 0.33) nie tylko amerykańców. Z grania na teście zauważyłem że działo T110E5 jest celniejsze niż wsześniejsze działa Amerykańskich ciężkich, jak również celność T30 uległa poprawie mimo teoretycznemu pogorszeniu w statach (wcześniej T30 i IS 7 miały taką samą celność 0.35, teraz T30 ma 0.38 a IS-7 0.4, celność ISa się nie zmieniła, zaś T30 uległa poprawie, gdyż informacje są teraz inaczej podawane.)


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.