kliknij aby powiększyć
2560x1440 : 1572 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

Wargaming.net
  • garść informacji nt. WoTa na urządzenia mobilne, czyli World of Tanks: Blitz: gra jest na etapie przed zamkniętą betą, grafika i funkcjonalności nie są jeszcze ostateczne. Funkcjonują już wersje zarówno na iPada, jak i Androida. Gra będzie zawierać ok. 85 czołgów i 5 map. Jak twierdzi Storm, sterowanie wymaga nieco praktyki (20-30 minut), im bardziej mobilny pojazd, tym potrzebne jest więcej treningu. Premiera w 2014 r.
  • kamuflaż w kwiatki nie jest w planach
  • planowane są gruntowne zmiany w mechanizmach wykrywania i kamuflażu, a także w działaniu Szóstego Zmysłu - wszystkie zmiany pojawią się jednocześnie
  • istnieje limit odległości w poziomie, jaką może przebyć pocisk (700 m, po czym znika), ale nie ma limitu ruchu w pionie, więc pocisk może wylecieć choćby 10 km w powietrze
  • pociski HEAT (kumulacyjne) ciągle będą eksplodować przy trafieniu w możliwą do zniszczenia przeszkodę, jedynie pociski AP i podkalibrowe będą je przebijać
  • możliwe, że pojawią się zapisywalne konfiguracje ustawień klienta WoT (np. "na słuchawki", "do tworzenia filmików" itp.), nie będą zapisywane na serwerze
  • premiera WoWp była "normalna"
  • w grudniu pojawi się duży patch optymalizacyjny do WoWp
  • umiejętność kamuflażu (i właściwie wszystkie umiejętności załogi) nie ma wpływu na ciężar MM pojazdu
  • możliwe, że za ukończenie "questów" (trudnych misji) będą nagrody w postaci unikalnych kamuflaży
  • historycznie, ustawienie T-54 przed T-62A jest prawidłowe, nie będzie też nowego czołgu mającego zastąpić T-54
  • możliwe (ale nie ma żadnych gwarancji), że w historycznych bitwach wróci modyfikator "jakości pancerza" (we wczesnych wersjach istniał mnożnik odzwierciedlający jakość pancerza - zwykły pancerz posiadał mnożnik równy 1, wysokiej jakości niemieckie pancerze ze środka wojny miały współczynnik 1,1, więc pancerz był właściwie 10 % grubszy niż wartość nominalna - usunięto to, bo wprowadzało to zamęt wśród graczy)
  • nie wszystkie opcjonalne kadłuby będą oferować równoważne warianty, ale np. T-54 będzie miał do wyboru kadłub lżejszy, gwarantujący lepszą prędkość, bądź cięższy z lepszym opancerzeniem
  • SerB twierdzi, że gracz staje się "niebieski" przez "systematyczne ostrzeliwanie swoich sojuszników"
  • RU251 ciągle jest przewidziany na niemieckiego LT VIII tieru, balansowanie jeszcze się nie zaczęło
  • możliwe, że pojawi się WoWp na iOS i Androida
  • sowiecki LT VII tieru nie jest gotowy, ale są już kandydaci
  • wszystkie czołgi są rozmieszczane w drużynach tak samo, z jednym wyjątkiem: artyleria
  • WoT Generals prawdopodobnie nie będzie działać na czytnikach e-atramentu takich jak Onyx Magellan
  • nie ma żadnych danych sugerujących, że działo 75 mm KwK 44 L/70 ma większą moc niż KwK 42, dlatego też w grze ich osiągi są identyczne i nie dostaną buffa penetracji
  • brak w niemieckim drzewku historycznych kandydatów do zastąpienia fikcyjnych dział na niektórych czołgach
  • brak danych z Bovington na temat TOG-2R i TOG-3
  • dolna płyta King Tigera miała początkowo 120 mm, ponieważ część danych z Kubinki zawierała wartość 100 mm, a część 120, SerB twierdzi, że jest zupełnie możliwe, że pojedyncze wozy miały płytę grubości 120 mm
  • P:"Dlaczego wieżyczka dowódcy King Tigera ma grubość 150 mm zamiast historycznych 120 mm? O:"OK, skoro pytasz, to ją znerfimy"
  • na razie nie ma planów odnośnie przerobienia umiejętności załogi
  • do wprowadzenia Strv 103 i innych pojazdów z hydraulicznym zawieszeniem należałoby opracować dwa nowe mechanizmy
  • na razie nie planuje się wprowadzenia mechanizmu zmiany nazwy czołgu w zależnośći od zamontowanego uzbrojenia
  • model strzału moździerza rakietowego SturmTigera nie został jeszcze opracowany
  • MM nie bierze pod uwagę modułów pojazdu (stock-elitarny)
  • wcześniej popełniono pomyłkę w tłumaczeniu mechanizmu obliczania zasięgu widzenia, więc developerzy zaznaczają: uszkodzone (żółte) przyrządy obserwacyjne ciągle dają 100 % zasięgu wzroku, czerwone dają 50 %. Różnicą między nieuszkodzonym i żółtym przyrządem obserwacyjnym jest tylko ilość pozostałych HP
  • WG wspiera następujące muzea: Kompleks Linii Stalina (odrestaurowało ich StuGa i T-34), Kubinka i Bovington
  • konta prasowe nie są aktywne długo
  • sowiecki Valentine z LL jest w porządku (wg SerBa)
  • jest możliwe wprowadzenie pocisków przebijających beton, ale (poza inną penetracją) będą działały tak samo jak zwykłe AP
  • SerB odnośnie niszczenia terenu: "Problemem nie jest to, że zmieniasz teren, problem jest synchronizacja tego między klientem i serwerem i na przykład zmiana optymalizacji sprawdzania widoczności (np.: niszczysz ziemię i wjeżdzasz do krateru, a przeciwnicy nie mogą cię wykryć)
  • samolot Ki-33 nie jest normalnie dostępny w WoWp, gracz widział go wcześniej - SerB twierdzi, że był to albo tester, albo ktoś kto otrzymał go podczas jakiegoś eventu, bądź konto prasowe
  • SerB twierdzi, że WG stosuje outsourcing w stosunku do WoTa, ale dotyczy to całych biur, a nie pojedynczych osób, ponieważ udowodniono, że samemu nie można pracować z wymaganą szybkością i jakością
  • możliwe że zostanie wprowadzone odrzucanie, a nawet wyrzucenie w powietrze czołgu przez falę uderzeniową po bliskim wybuchu pocisku HE
  • fizyka klienta (Havok) pojawi się w WoWp
  • niektóre domy będzie można w przyszłości zniszczyć ale niektóre (np. na ulicach Himmelsdorfu) pozostaną niezniszczalne
  • pomimo że wcześniej podano inną informację, serwery WoT: Blitz będą pracować na lekko przerobionym silniku Bigworld, a nie Unity (a więc nie będzie cheatów, hackerów, itp.), SerB nie wie dokładnie, na jakim silniku pracuje klient, ale twierdzi że nie będzie możliwości oszukiwania
Źródło: FTR

Dyskusja
alojz
Napisany 23 listopada 2013 - 21:42
#1

użytkownicy
"kamuflaż w kwiatki nie jest w planach" moje marzenie legło w gruzach

MIchal_PL96
Napisany 23 listopada 2013 - 22:16
#2

użytkownicy
"istnieje limit odległości w poziomie, jaką może przebyć pocisk (700 m, po czym znika), ale nie ma limitu ruchu w pionie, więc pocisk może wylecieć choćby 10 km w powietrze" czyli czysto teoretycznie można trafić czołg z góry, szanse 1:100 000 000 ale jest to możliwe

magik500
Napisany 24 listopada 2013 - 11:04
#3

użytkownicy
a w jaki sposób, jeśli pocisk nie spada w dół?

MIchal_PL96
Napisany 24 listopada 2013 - 19:48
#4

użytkownicy
A skąd wiesz, że nie spada? Wydaje mi się, że w którymś Q&A było właśnie takie zdanie, że prędzej czy później spada.

MachTraxzs
Napisany 25 listopada 2013 - 02:27
#5

użytkownicy
Jakieś trzy lata temu pokazali, co się dzieje z takim wykręconym w górę pociskiem, w jednym ze swoich trailerów.
http://www.youtube.com/watch?v=bTrntcAY5T0

Sybirak_Jozef
Napisany 25 listopada 2013 - 18:51
#6

użytkownicy
Trzeba zrobić bitwę treningową, najlepiej z ekipą "Tosterów" ;-) i zacząć strzelać raz za razem w górę, im więcej osób, tym lepiej. Pociski spadną, albo... nie spadną xD i wszyscy będą wszystko wiedzieć. Najlepszy jest (moim zdaniem) Toster, gdyż strzela pionowo i pocisk powinien spaść w okolicy miejsca, z którego był wystrzelony. Dwadzieścia takich dział, hmmm... Może niechcący odkryjemy, jak zafundować komuś "nalot dywanowy"? ;-)


oRkA
Napisany 25 listopada 2013 - 18:51
#7

użytkownicy
Dlaczego na polskiej wersji strony głównej wota jest ankieta po czesku? :D

MIchal_PL96
Napisany 25 listopada 2013 - 19:05
#8

użytkownicy
Toster? Chyba jestem do tyłu z potocznymi nazwami czołgów...
Kurcze, dawno to było i nie mogę tego znaleźć, ale jak będzie następna edycja Q&A z FTR to się spytam.

oRkA
Napisany 25 listopada 2013 - 20:30
#9

użytkownicy
Wszystkie pociski spadają, było to mówione.

Czym miałby być TOG2R? Zarówno tog I jaki II był zaprojektowany w trzech wariantach (zresztą nawet mark I był rozpatrywany w tych trzech opcjach. Zdecydowano się na jedynie boczne sponsony, bo czołg już bez wieży był za wysoki (o dziwo francuskim czołgom to nie przeszkadzało):
- Ze sponsonami (jak czołgi brytyjskie z czasów I wojny światowej. To właśnie po to są te wielkie wrota po bokach czołgu)

- z tylko wieżą (w tym wariancie wybudowano zarówno tog I jak i II)

- oraz z zarówno wieżą jak i ze sponsonami ( Trzy działa w zamian za jeszcze mniejszą mobilność).

Raczej wątpię,aby ToG 2R byłby którąś z tych wersji.
Może chodzić jednak o koncepcyjną modyfikację tego czołgu. Kiedy Francja padła, a Anglia zaczęła oczekiwać niemieckiej inwazji rozpoczęto mobilizować niemal cały sprzęt wojskowy na wyspach. Zarówno ten przestarzały jak i prototypowy. I tak na przykład Vickers heavy world of tanks
Został skierowany do obrony jakiegoś ważnego skrzyżowania dróg.
Toga nie zmobilizowano, bo był zbyt duży i obawiano się, że stanie się łatwym celem jeśli nie lotnictwa to artylerii.
Wysyłany sprzęt planowano zmodyfikować (i wiele sprzętów przestarzałych faktycznie zostały zmodernizowane)w tym również ten prototypowy (nie znam żadnych przykładów, nie wiem, czy naprawdę takie przypadki były. Pewnie dotyczące jakiegoś małostkowego sprzętu jak hybrydowy motocykl, czy jakieś pistolety maszynowe). Może Tog-2R to właśnie koncept zrodzony z tamtych działań?

Pofantazjujmy i zastanówmy się jakby taki zmodyfikowany Tog mógłby wyglądać (w sumie podobne cechy musiałby posiadać domniemany ToG 3).
ToG 2 nie jest długi z powodu wewnętrznej mechaniki, lecz po to, aby móc pokonywać szerokie okopy. W środku jest na tyle miejsca, że mieściło się kilkunastu żołnierzy (był wiec również transporterem opancerzonym), zaś mechanicy spokojnie mogli obejść silnik z każdej strony. W przedziale silnikowym można było umieścić z 2 silniki toga, albo 3-4 mniejsze, nowocześniejsze. Lepszym jednak pomysłem byłoby skrócenie czołgu (nie można przesadzać, bo trzeba się również liczyć z wywieranym naciskiem na podłoże). Zlikwidować tylną pochyłość pancerza i jeden z obok segmentów. Przekształcić pancerz z nitowanego na spawany (zmniejsza masę czołgu) i dospawać dodatkową płytę pancerną z przodu czołgu. Nie pogardziłbym również miotaczem ognia, chociaż chyba planowano go zamontować na ToG 2, zaś tog I w ogóle go miał.

Gdybym miałbym projektować w tamtym okresie (zgodnie z ówczesnymi kierunkami projektowania) Toga 3, to oprócz podanych zmian wyżej, również obniżyłbym kadłub, dodał osłony na gąsienicach, cofnął w tył górną część kadłuba dając pochyłą płytę nad przekładnią (tak jak ma to miejsce w przednim pancerzy serii czołgów AT) , zmodyfikował wieżę dając większy kaliber działa. W efekcie mój ToG 3 wyglądałby jak krzyżówka Toga II z Churchillem. :)

Szkoda, ze mi komputer padł z photoshopem, bo bym wam zrobił pięknego konceptarta :\ Ale spoko, cały grudzień będą nadgodziny w robocie, więc jakoś w lutym może kupię wreszcie nowego kompa.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.