kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 875 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Klany i “Clan Wars”
Nopek, Środa, 9 lutego 2011, 09:40
Tagi: wot, clan wars, informacje


Plan ‘do zrobienia’:

  • Podział serwerów (EU i USA) - gotowe,
  • “Open Beta” - 27.01.2011,
  • “Game release” i “Hard wipe” - do końca pierwszego kwartału 2011,
  • Beta ClanWars - do czasu wydania gry, albo w sąsiedztwie tej daty; osobne mapy dla wersji EU, USA i RUS,
  • Pełna wersja CW - Większość państw, ‘wipe’ mapy CW oraz połączenie CW wersji EU , USA i RUS.

Ogólne informacje o “Clan Wars”

Od 23 grudnia 2010 do 10 stycznia 2011 trwał okres oficjalnej rejestracji klanów. Zgłosiło się ich ponad 150, z czego około 50 zostało uznanych przez developerów za najstarsze. Dzięki tej prestiżowej nominacji zostaną dodane jako pierwsze - za darmo. W tym gronie również znalazł się 1st PAD. Rejestracja klanów będzie ponownie otwarta (ale już bez nominacji) jeszcze w wersji ‘Open beta’ gry, dla wszystkich, którzy nie zdążyli się jeszcze wpisać. Koszt założenia klanu to 2500 golda, więc radzę jak najszybciej się tym zainteresować. Przy przejściu z open beta’y do pełnej wersji nie będzie wipe’a klanów!

Gdzie, kiedy i dlaczego? Czyli informacje o mapie świata, strefach czasowych i kilka dat.

Początkowo każda z trzech wersji gry (rosyjska, amerykańska i europejska) będzie miała własną mapę CW. Następnie cała baza danych zostanie umieszczona na serwerze w Ameryce, tym samym łącząc graczy z całego świata pod wspólną wersją CW (oczywiście jest to powiązane z wipe’m dotychczasowych map i rozpoczęciem na nowo podbojów, tym razem w większym gronie). Niestety, w wersji beta nie uświadczymy wszystkich państw - świat będzie okrojony do czasu pełnego release’u CW, po którym mają być dostępne wszystkie kontynenty (za wyjątkiem Arktyki i Antarktydy). Developerzy zapewniają, że do podboju oddadzą aż 200 prowincji. Będzie o co walczyć!

Miejsca starć znamy, teraz kolej poznać czas, w jakim przyjdzie nam toczyć walki. Będzie wyglądało to tak, że godzina bitwy zostanie odgórnie ustalona w tak zwanym ‘prime time’ (godziny pomiędzy 20 a 22) strefy czasowej, w której znajduję się dana prowincja.
Przykład: gracze z Meksyku (gmt -6) atakują Hiszpanię (gmt +1) o godzinie 8 we wtorek (meksykańskiego czasu), czyli we wtorek o 15 czasu hiszpańskiego. Bitwa zostanie ustalona na środę (czasu hiszpańskiego) na godziny 20-22 czasu serwerowego wersji europejskiej (gmt+0)! A więc meksykanie będą walczyli w godzinach 14-16 swojego czasu.

Niejasną sprawą do tej pory były również mapy. Jak wiemy jest ich na razie stosunkowo niewiele, jednak twórcy gry mają w planach stworzyć unikatowe mapy dla każdej stolicy i kluczowych punktów na mapie świata. Póki co jednak podczas CW będziemy toczyć bitwę na mapach zbliżonych realiami do miejsca, w którym walczymy. Dla przykładu podbijając Pragę ujrzymy mapy rodzaju miejskiego (takie jak Ruinberg czy Himmelsdorf), a walcząc w “przestrzeni niezabudowanej” trafić możemy na Malinovke bądź Karelię.

System token’ów

Każdy klan zacznie z ilością tokenów równą ilości jego członków. Na początku są one umieszczone ‘poza mapą’ i trzeba je dopiero “wyłożyć” na teren przybrzeżny, czyli przeprowdzić desant - ruch ten pozwala rozpocząć przygodę z CW. Lider ma prawo do przesuwania każdego z tokenów raz na 24 godziny. Jeśli dowódca jest niedostępny, może to zrobić pierwszy wyznaczony przez niego zastępca, jeśli on jest offline to następny zastępca itd. Na każdej prowincji może leżeć do 15 tokenów. Ograniczenie w poruszaniu tokenów jest takie, że nie można ‘przeskakiwać’ regionów. Aby wyruszyć z jednej do drugiej prowincji, muszą one mieć wspólną granicę. Wraz z postępem w podboju prowincji klan musi wybrać jedną z nich jako swoją stolice. Od tego momentu będzie to bardzo istotne miejsce, ponieważ wszystkie podbite przez nas regiony ‘połączone’ bezpośrednio lub pośrednio (przez inne graniczące ze stolicą) będą produkowały złoto. Oczywiście każda prowincja będzie generowała inną ilość golda. Otwiera to wiele możliwości: można, na przykład, odciąć inny klan od dostaw waluty podbijając prowincje w taki sposób, aby ‘przeciąć’ połączenie ze stolicą (taki region jest brany pod uwagę jako ‘zablokowany’). Kiedy jednak przeciwnik odzyska dany teren odtwarzając linię zaopatrzenia do stolicy, produkcja jest wznawiana. W przypadku, gdy wszystkie kontrolowane przez nas terytoria zostaną podbite, tokeny wracają ‘poza mapę’ i trzeba zaczynać od nowa. Bardzo istotne jest to, że token to nie konkretny gracz! Oznacza tylko ‘miejsce’ dla dowolnego klanowicza, zarezerwowane w danym miejscu.

Ciekawymi elementami w CW będą na pewno takie rzeczy, jak ‘fog of war’, special ops oraz “niepokoje społeczne”, zwane buntami. ‘Mgła wojny’ zapewni element zaskoczenia, ponieważ nie będziemy widzieć ruchów przeciwnika ani ilości tokenów na jego prowincjach. Oznacza to, że dopiero w ostatniej chwili dowiemy się z iloma wrogimi czołgami będziemy mieć do czynienia. I tutaj zaczyna się zabawa - do rąk przywódców klanów oddana zostanie różnorodność technik wywiadu. Będą misje rozpoznawcze, szpiegowskie jak i wszelakie opcje dyplomatyczne. Na koniec dodano smaczek, czyli bunty w prowincjach. Nie ma o nich za wiele informacji, ale wiadome jest, że żaden dowódca nie będzie mógł zapomnieć o ‘miejscowych’. Będzie tak dlatego, że podbite już prowincję mogą się zbuntować i próbować odzyskać niepodległość. By utrzymać porządek za liniami frontu trzeba będzie zostawiać jakieś wojska, przez co liderzy spotkają się z dylematem - ile dywizji wysłać do podboju, a ile zostawić na obronę przed buntem.

Ostatnim aspektem, który omówię w tym artykule to najemnicy. Będą to ludzie niezrzeszeni w żadnym klanie, których będzie trzeba oczywiście opłacić (podpisać z nimi umowę ważną przez,mniej więcej, tydzień), by uzyskać ich pomoc. Będziemy mogli wtedy korzystać z ich usług tak, jakby byli naszymi klanowiczami. Oczywiście zostanie oddana również możliwość przedłużenia zawiązanej umowy. Dzięki takiemu systemowi najemnicy i dowódcy klanów wyrabiać będą sobie ‘markę’ na arenie CW, więc reputacja (słowna) również będzie istotna w tym trybie.

Podsumowując, Clan Wars stanie się główną sceną walk WoTa. Kto nie będzie w tych zmaganiach uczestniczył, ten straci możliwość zabawy z innymi klanami w pasjonujący podbój kontynentów, niczym w sadze gier Total War.

Źródło: World of Tanks

Dyskusja
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.