kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 279 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Poprawienie płynności gry
Fett11, Niedziela, 12 lutego 2012, 15:13
Tagi: fps, tweaker, tekstury, xfire, ts, lagi

1234następna
World of Tanks jest specyficzną grą - jej teoretyczne wymagania sprzętowe może spełnić większość komputerów, które posiadają gracze. W praktyce rzeczywistość okazuje się być o wiele brutalniejsza... WoT znowu zaczął Ci się zacinać? Masz problemy z FPSami? Nie wiesz co dokładnie zrobić, by zyskać na płynności? Poniższe porady mogą się zatem okazać lekarstwem na Twoje dolegliwości.

UWAGA! Wszystkie z podanych poniżej czynności wykonujecie na własne ryzyko i odpowiedzialność! Niestety, każdy sprzęt działa trochę inaczej i ma zainstalowane inne programy, przez co ani autor, ani redakcja nie są w stanie w 100% przewidzieć, jak poniższe akcje wpłyną na działanie Waszych komputerów. Dlatego też zalecamy wykonać wcześniej kopie zapasowe plików i/lub systemu.

Jestem graczem, który pamięta jeszcze czasy starej bety i szczerze mogę stwierdzić, że wtedy ta gra była o wiele płynniejsza, sprawiała mniej problemów i rozgrywki zdawały się dawać przez to więcej przyjemności. Wraz z wprowadzaniem nowych patchy można było ujrzeć pewne pogorszenia w tej kwestii, więc ludzie zaczęli na różne sposoby kombinować, jak temu przeciwdziałać. Ja nie należałem do wyjątków, ponieważ World of Tanks stał się dla mnie również kłopotliwy. Mój laptop, na którym gra spokojnie chodziła na normalnych ustawieniach, teraz wymaga pewnych operacji - wszystkie poniższe rzeczy, które tu opiszę, sprawiają, że podczas rozgrywki FPSy nie spadają poniżej 20, a dziwne zacięcia i lagi to już tylko przykra przeszłość.
Uwaga! Zanim zaczniesz wprowadzać w życie którąś z poniższych metod, zapoznaj się koniecznie z całym punktem oraz również z pozostałymi!

1. Ustawienia w grze
Podstawową rzeczą są oczywiście ustawienia w grze (szczególnie grafiki). To od nich powinniśmy zacząć i stopniowo sprawdzać, czy płynność uległa poprawie. World of Tanks do najbrzydszych nie należy, ale ja osobiście zamiast zachwycać się szczegółami na czołgu, wolę mieć więcej FPSów i móc normalnie pograć. Wbrew pozorom niskie ustawienia aż tak nie rażą w oczy i po pewnym czasie da się przyzwyczaić, aż wreszcie staje się to dla nas czymś normalnym.

wot poradnik

Poniżej objaśnienia tylko do kilku moich ustawień:

  • Rozdzielczość: ustawiacie według upodobań; ja mam ustawiony taki rozmiar, by pasował idealnie do mojego laptopa; należy pamiętać, że im mniejsza rozdzielczość, tym większa płynność - wybór należy do Was.
  • Jakość tekstur: mam ustawione na niskie, co jednak nie przeszkadza za bardzo w graniu; połączenie z jedną z niżej opisanych modyfikacji sprawia, że i tak nie widać różnicy w wyglądzie, a efekty są dwa razy lepsze.
  • Jakość drzew: mam ustawioną wysoką z tego względu, iż jednolite, zielone plamy zamiast korony drzew potrafią być dokuczliwe.
  • Zasięg rysowania: również wysoki z tego samego powodu, co powyżej.
  • Dodatkowe efekty w trybie snajperskim: wyłączenie tej opcji to wyższa konieczność dla każdego, bo efekty po wystrzale, gdy wchodzimy w ten tryb, potrafią zamulić nawet naprawdę dobre komputery.
  • Efekty gąsienic: można wyłączyć, ale wtedy przyzwyczajcie się do widoku sunących po ziemi czołgów, co sprawia, że pole bitwy przypomina lodowisko. :)

Po wyłączeniu i przestawieniu odpowiednich opcji koniecznie wciskamy przycisk "Zastosuj", dopiero wtedy "OK".
Jeżeli powyższe ustawienia nie przyniosły pożądanych efektów, a dla gry dalej słowo "płynność" to tylko czysty żart, to należy przejść do drastyczniejszych środków.

2. WoT Tweaker
Tweaker to program, który daje nam możliwość wyłączenia poprzez niego pewnych opcji poza grą. Oczywiście, można się bawić w ręczne szukanie odpowiednich plików i grzebanie w nich, ale po co, skoro tu wystarczy kilka razy kliknąć i kłopot z głowy? A więc krótka instrukcja obsługi:

a) Ściągamy go stąd.
b) Tweaker jest spakowany, więc należy go rozpakować jakimś programem (np. WinRaRem).
c) Wszystkie spakowane pliki wypakowujemy do głównego folderu z grą.
d) Klikamy dwukrotnie na ikonkę o nazwie „WOT RES UNPACK FOR PATCH 0.7.1.1” i ukazuje się nam takie okienko:

wot poradnik

e) Klikamy na przycisk numer 1 i czekamy, aż program zakończy operację (jak skończy pracować, wyskoczy okienko z potwierdzeniem, więc należy być cierpliwym); klikamy to umowne OK. i gasimy program;
f) Ponownie odpalamy program i teraz klikamy na przycisk numer 2 i znów go gasimy;
g) Odpalamy tweakera (nazwa ikonki: „WOT TWEAKER V2.0 FOR PATCH 0.7.1.1”) i ukazuje się nam taki widok:

wot poradnik

h) Wybieramy ścieżkę do głównego folderu z grą; u góry możemy wybrać język polski, by wiedzieć, co dokładnie będziemy wyłączać.
i) Aby wyłączyć którąś z rzeczy na liście, klikamy koło niej czerwony X (lub + jeśli chcemy na powrót włączyć) i potwierdzamy, kiedy wyskoczy małe okienko.

Ja mam wyłączone wszystkie opcje, ponieważ są to rzeczy, które tylko mają upiększać grę, a mi to do szczęścia nie jest potrzebne, kiedy FPSy spadają poniżej 10.

3. Ustawienie tekstur na 25%
Mimo iż ustawienia w grze możemy mieć bardzo niskie, to ta modyfikacja sprawia że płynność rozgrywki może otrzymać porządnego kopa. Aż tak wielkich zmian w teksturach nie widać, ale efekty są zauważalne - więcej fpsów i o wiele szybsze ładowanie się map.
Uwaga! W wersji WoTa 0.7.1.1 po podmienieniu tekstur mogą pojawić się dziwne błędy graficzne w wyglądzie map. Owe błędy średnio przeszkadzają, jednakże nowy folder dla modyfikacji pozwala szybko usunąć podmienione pliki.
a) Moda ściągamy stąd.
b) Mod jest spakowany, więc należy go rozpakować jakimś programem (np. WinRaRem).
c) Po rozpakowaniu widzimy folder o nazwie "res" – jego całą zawartość kopiujemy do folderu dla modyfikacji (docelowa ścieżka World_of_Tanks/res_mods/0.7.1.1)

1234następna
Dyskusja
"; if( isset($_SESSION['nick_wyswietlany']) ){ $nick_wyswietlany = $_SESSION['nick_wyswietlany']; } if( isset($_SESSION['uzytkownik']) ){ $uzytkownik = $_SESSION['uzytkownik']; } function skracanie_linkow($matches){ $link = " "; $dlugosc_linka = strlen($matches[1]); if( $dlugosc_linka > 70 ){ $link .= ( substr($matches[1],0,30) ).("...").( substr($matches[1],-30) ); }else{ $link .= $matches[1]; } $link .= ""; return $link; } $wynik = mysql_query("SELECT * FROM forum_tematy WHERE nr = '$nr_tematu';") or die("błąd w pytaniu"); $num_rows = mysql_num_rows($wynik); while($rekord = mysql_fetch_assoc ($wynik)){ $data = $rekord['data']; } if( isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']) ){ $ip_prawdziwe = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; }else{ $ip_prawdziwe = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; } $long = ip2long($ip_prawdziwe); if( !($long == -1 || $long === FALSE) ){ $ip = sprintf("%u\n", $long); $wynik = mysql_query("SELECT * FROM forum_odslony WHERE nr_tematu = '$nr_tematu' AND ip = '$ip';") or die("błąd w pytaniu"); $num_rows = mysql_num_rows($wynik); if( $num_rows == 0 ){ mysql_query("INSERT INTO forum_odslony (nr_tematu, ip) VALUES ('$nr_tematu', '$ip');")or die("błąd w pytaniu"); mysql_query("UPDATE forum_tematy SET ilosc_odslon = ilosc_odslon+1 WHERE nr = '$nr_tematu';") or die("błąd w pytaniu"); } } if( $uzytkownik > 0 ){ $wynik_1 = mysql_query("SELECT * FROM forum_nowypost WHERE uzytkownik = '$uzytkownik' AND nr_tematu = '$nr_tematu';")or die("błąd w pytaniu"); $num_rows_1 = mysql_num_rows($wynik_1); if( $num_rows_1 == 0 ){ mysql_query("INSERT INTO forum_nowypost (uzytkownik, nr_tematu, data) VALUES ('$uzytkownik', '$nr_tematu', '$data');")or die("błąd w pytaniu"); }else{ while($rekord_1 = mysql_fetch_assoc ($wynik_1)){ $n_nr = $rekord_1['nr']; $n_data = $rekord_1['data']; if( $n_data < $data ){ mysql_query("UPDATE forum_nowypost SET data = '$data' WHERE nr = '$n_nr';") or die("błąd w pytaniu"); } } } } if( $uzytkownik == 0 ){ $wynik = mysql_query("SELECT * FROM forum_posty WHERE nr_tematu = '$nr_tematu' ORDER BY nr LIMIT 20;") or die("błąd w pytaniu"); }else{ $wynik = mysql_query("SELECT * FROM forum_posty WHERE nr_tematu = '$nr_tematu' ORDER BY nr;") or die("błąd w pytaniu"); } $num_rows = mysql_num_rows($wynik); $i = 0; if( file_exists("include/bbcode/parser.php") ){ include "include/bbcode/parser.php"; } while($rekord = mysql_fetch_assoc ($wynik)){ $nr_1 = $rekord['nr']; $autor = $rekord['autor']; $data = $rekord['data']; $tresc = $rekord['tresc']; $edytowany = $rekord['edytowany']; $ukryty = $rekord['ukryty']; if( $i > 0 ){ if( $ukryty == 0 ){ $tresc_br = htmlspecialchars($tresc, ENT_QUOTES, 'UTF-8'); $tresc_br = nl2br($tresc_br); $tresc_br = bbcode($tresc_br); $tresc_br = preg_replace_callback("{[\s](http:\/\/[a-z.][^\n\s|<]*)}", "skracanie_linkow", $tresc_br); $tresc_br = preg_replace_callback("{^(http:\/\/[a-z.][^\n\s|<]*)}", "skracanie_linkow", $tresc_br); if( $edytowany == 0 ) $napisany_edytowany = "Napisany "; else $napisany_edytowany = "Edytowany "; $aktualna_data = date('d'); $aktualna_data_1 = date('m'); $aktualna_data_2 = date('Y'); if( $aktualna_data == date('d', $data) && $aktualna_data_1 == date('m', $data) && $aktualna_data_2 == date('Y', $data) ){ $data = $napisany_edytowany."dzisiaj o ".date('H', $data).":".date('i', $data); }elseif( ($aktualna_data - 1) == date('d', $data) && $aktualna_data_1 == date('m', $data) && $aktualna_data_2 == date('Y', $data) ){ $data = $napisany_edytowany."wczoraj o ".date('H', $data).":".date('i', $data); }else{ $data = $napisany_edytowany.date('d', $data)." ".miesiac(date('n', $data))." ".date('Y', $data)." - ".date('H', $data).":".date('i', $data); } if( $uzytkownik > 0 && $autor == $nick_wyswietlany && isset($edytuj) && $nr_1 == $edytuj ){ print "
"; } print "
$autor
$data
#$i

"; print "
"; $wynik_1 = mysql_query("SELECT * FROM uzytkownicy WHERE nick_wyswietlany = '$autor';") or die("błąd w pytaniu"); while($rekord_1 = mysql_fetch_assoc ($wynik_1)){ $status = $rekord_1['status']; $awatar = $rekord_1['awatar']; $awatar_dlugosc = strlen($awatar); switch ($status){ case 1: $grupa = "użytkownicy"; break; case 2: $grupa = "administracja"; break; case 3: $grupa = "redaktorzy"; break; case 4: $grupa = "moderatorzy"; break; } } if( $awatar_dlugosc == 0 ){ print "
"; }else{ print "
"; } print "
$grupa
"; if( $uzytkownik > 0 && $autor == $nick_wyswietlany && isset($edytuj) && $nr_1 == $edytuj ){ if( file_exists("include/bbcode/bbcode.php") ){ include "include/bbcode/bbcode.php"; } print "
"; }else{ print "$tresc_br"; } print "

"; if( $uzytkownik > 0 ){ $wynik_1 = mysql_query("SELECT * FROM forum_raporty WHERE post = '$nr_1' AND raportowal = '$nick_wyswietlany' AND rozpatrzony = '0';") or die("błąd w pytaniu"); $num_rows_1 = mysql_num_rows($wynik_1); if( $num_rows_1 > 0 ){ print " raportowany "; }else{ print " raportuj "; } } print "
"; if( $uzytkownik > 0 && $autor == $nick_wyswietlany ){ if( isset($edytuj) && $nr_1 == $edytuj ){ print " Anuluj "; }else{ print " Edycja "; } } if( ($uzytkownik > 0 && $status_zalogowanego > 1 && !isset($edytuj)) || ($uzytkownik > 0 && $status_zalogowanego > 1 && !$nr == $edytuj) ){ print " Moderuj "; } print "
"; if( $uzytkownik > 0 && $autor == $nick_wyswietlany && isset($edytuj) && $nr_1 == $edytuj ){ print "
"; } }else{ print "
Wpis został usunięty przez wortalowe służby porządkowe.
#$i

"; } } $i++; } if( $num_rows == 0 || $i == 1 ){ print "
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem
"; } if( $num_rows == 20 && $uzytkownik == 0 ){ print " "; } if( ($uzytkownik > 0 && !isset($edytuj)) || ($uzytkownik > 0 && !$nr_1 == $edytuj) ){ print "
$nick_wyswietlany, tutaj wpisz swój komentarz:
"; $wynik = mysql_query("SELECT * FROM uzytkownicy WHERE nick_wyswietlany = '$nick_wyswietlany';") or die("błąd w pytaniu"); while($rekord = mysql_fetch_assoc ($wynik)){ $awatar = $rekord['awatar']; $awatar_dlugosc = strlen($awatar); } if( $awatar_dlugosc == 0 ){ print "
"; }else{ print "
"; } print "
"; if( file_exists("include/bbcode/bbcode.php") ){ include "include/bbcode/bbcode.php"; } print "

"; } print "
"; } ?>

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.