kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1684 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
1
Match Making (mm) - losowanie przeciwników w bitwie losowej - poradnik
Jak losować lepiej

JudasHonor
Napisany 23 Lip. 2013 - 09:21
#1

użytkownicy
W tym wątku przybliżę Wam moje spostrzeżenia co do tej kwestii, w szczególności jak grać by unikać spotkania z przeciwnikami o dwa tiery wyżej w randomach (losowych bitwach).

Chyba każdy napotyka ten problem kiedy musi stanąć twarzą w twarz w bitwie z przeciwnikami o wyższych tierach. Jednak jest sposób aby tego unikać lub zminimalizować prawdopodobieństwo takiego losowania.

Wpierw informuję, że jeśli grasz artylerią bądź skautem samemu bądź w plutonie, to poniższe rady moga wiele nie pomóc. Dlatego poniższe informacje kieruję przede wszystkim grającym czołgami ciężkimi, średnimi i TD-kami osobno jak i w plutonie.

Po wciśnięciu przycisku Bitwa Losowa ukazuje się ekran w którym zobaczysz liczbę aktualnych graczy, ich podział na typy czołgów i poszczególne tiery. Ważne jest to aby liczba aktualnych graczy była co najmniej 300 osób ponieważ przy mniejszych wartościach typu 150 gra i tak będzie wrzucać na wysokie tiery z prostej przyczyny, z pustego i Salomon nie naleje. Mało graczy jest zwykle w godzinach wczesno rannych i późna nocą. Gdy jest mało graczy (<300/<200) staraj się grać czołgami o wysokich tierach, VIII, IX, X. Ponieważ w tej garstce 300/200 osób jest najmniej czołgów wysoko tierowych, przez co będziesz wpadał na przeciwników o niskich tierach, bo ich jest zwykle najwięcej i to oni będą dopchani do drużyn.

Teraz konkrety. Jeśli grasz samemu bitwę losową to po wciśnięciu przycisku Bitwa czekaj TYLKO 1 sekundę (słownie: jedną sekundę), po czym wyjdź z bitwy i wciskaj ponownie przycisk Bitwa, aż do skutku. Najlepiej wpadniesz gdy od razu po wciśnięciu przycisku Bitwa rzuci Cię do gry (dotyczy to również gry w plutonach). Ale grając samemu możesz czekać do jednej sekundy. Czekając dłużej zwiększasz prawdopodobieństwo spotkania z czołgami o dwa tiery wyżej.

Jeśli grasz pluton dwu osobowy to czekasz maksymalnie 2-3 sekundy. Czekając cztery sekundy i dłużej znacznie podwyższasz spotkanie wyższych tierów.

Grając pełny, trzy osobowy pluton czekaj od 6 do 10 sekund. Z reguła taką, że im mniej grających tym krócej. Możesz sobie ustalić granicę powiedzmy 6 sekund jeśli jest około 500 osób, 8 sekund gdy jest około 800 i 10 sekund gdy jest 1000 i więcej.

Teraz kilka słów podsumowania.
-------------------------------------
Z tą metodą ja rzadko wpadam na wyższe tiery. Najbardziej skuteczna, ta metoda jest dla plutonów 3 osobowych, średnio skuteczna dla grania w pojedynkę i najmniej dla plutonu 2-osobowego. (Pod warunkiem, że NIE macie piździków i arty w plutonie !!! wtedy rzuca gdzie popadnie)

Prawie zawsze gdy od razu wpadasz do bitwy, oznacza to dobre losowanie dla Ciebie.

Co jakies 10 bitew i tak zdarzy Ci się wpaść na wysokie tiery ale są to incydenty, które urozmaicą rozgrywkę.

Grając czołgami X tieru uwolnisz się od bolączek losowania, bo na wyższe czołgi od swojego nie wpadniesz.

Gdy nie może rzucić Waszego plutonu w określonym czasie po 15 próbie to niech ktoś zmieni czołg na inny, zmieńcie czołgi na inne tiery, itp.

Jeśli oczekiwanie na bitwę i ciągłe wciskanie Bitwa <-> wyjdź z bitwy wydaje Ci się frustrujące to pomyśl o ty tak: Gra ma problem by znaleźć Ci/Wam odpowiednią bitwę, więc poczekaj chwilkę dłużej niż moje zalecenia a gra znajdzie Ci/Wam bitwę, oczywiście będą tam grasować stada czołgów o dwa tiery wyżej, ale w końcu chciałeś koniecznie zagrać. Teraz poczekasz kilka minut na planszy chowając się przed innymi i modląc by Cię nie odnalazł jakiś dwa tiery wyższy potwór, który skasuje Cię po wystrzale i dobije z tarana by nie marnować drogiej amunicji na Ciebie.

Więc albo sam wpłyniesz na mm albo pozwolisz by gra znalazła Ci szybkie rozwiązanie doboru przeciwników.

Berni90PL
Napisany 23 Lip. 2013 - 18:49
#2

użytkownicy
Z tą metodą ja rzadko wpadam na wyższe tiery. Najbardziej skuteczna, ta metoda jest dla plutonów 3 osobowych, średnio skuteczna dla grania w pojedynkę i najmniej dla plutonu 2-osobowego. (Pod warunkiem, że NIE macie piździków i arty w plutonie !!! wtedy rzuca gdzie popadnie)

To akurat jest moim zdaniem (podkreślam, bo nie chce jakiś durnych debat) spowodowane polityka WG. A mianowicie tym że plutony 3 osobowe, niedawno jeszcze dostępne tylko i wyłącznie dla graczy z kontem premium, miały lepsze losowanie, bo "skoro płacą niech mają lepiej". Samemu jak się grało MM jeżeli nie brakowało graczy losował w miarę normalnie natomiast i to jest do dziś, plutony 2 osobowe rzuca bardzo często jako przeciw wagę, no bo w końcu 2 osoby w plutonie mają większa siłę niż gdyby grały pojedynczo. Często są, jak ja to mówię zapchaj dziurami.

zulko
Napisany 26 Lip. 2013 - 12:58
#3

użytkownicy
@Berni - muszę się nie zgodzić. Kiedyś właśnie plutony były możliwe tylko dla graczy z premką (nawet dwuosobowe) i wtedy miały wyższą wartość w MM, bo zgrani gracze mają większą siłę. Z tego powodu częściej rzucało je na wyższe tiery. Po którymś patchu usunęli tą zasadę, a teraz plutony 3-osobowe rzuca różnie w zależności od liczby graczy - może cie po 1 sekundzie wrzucić o 2 tiery wyżej, nie ma reguły.
Warto również wspomnieć o zasadzie MM wspomnianej przy procesie sądowym w sprawie plagiatu WoTa przez Project Tank. Ujawniono wtedy, że gracza częściej wrzuca do bitew wysoko tierowych jeśli zwiększa mu się % zwycięstw (nie jeśli ma duży, lecz w czasie wzrostu), a jako topkę rzuca częściej przy spadku WR.

Franio
Napisany 26 Lip. 2013 - 19:00
#4

użytkownicy
Poradnik działa, jeśli komuś zależy, żeby być rzucanym do topki, ale jak dla mnie nie na tym polega dobry MM. Dużo bardziej wole być rzucony na wyższe tiery i mieć z 58 i więcej % szans na zwycięstwo niż być top tierem i mieć team pełen nieogarów, a tak wpłynąć na MM niestety się nie da. Po ostatnich patchach i tak ósemkami można spokojnie powalczyć z X, byle trzymać się na rozsądny dystans.

"Kiedyś właśnie plutony były możliwe tylko dla graczy z premką (nawet dwuosobowe) i wtedy miały wyższą wartość w MM, bo zgrani gracze mają większą siłę"


Nie do końca tak jest, bo o ile zgrany pluton wzmacnia swoją drużynę, to noobowski pluton osłabia ją podwójnie czy potrójnie, a tych plutonów jest najwięcej. Mając w drużynie 3-osobowy pluton z graczy zielonych, błękitnych czy fioletowych wygrana jest prawie gwarantowana, natomiast jak wylosuje dwa lub więcej 2-osobowych plutonów pomarańczowych czy czerwonych na prawdę ciężko o wygraną.

Dziurawbucie
Napisany 26 Lip. 2013 - 22:17
#5

użytkownicy
@Franio
Kolejny raz przyznaję Tobie rację.
Gram nadal tylko randomy. Bardzo rzadko w plutonie.Jeśli w plutonie to budujemy "mieszany" pluton,nie 3x HT,czy 3x TD. Wyjatkiem są 3x MT.Czasami ogarnięte 3 medy mogą decydować o wygranej.Nie muszą to być T-54.Od pewnej aktualizacji nie mam XVM ,ale nie jest mi potrzebny.Po minucie od początku bitwy wiem jakie są szanse na wygraną. Ogólnie > dużo plutonów = szanse na wygraną wprost proporcjonalnie spadają, im wyższy tier czołgów posiadaja owe plutony.Z moich obserwacji > najgorzej grają plutony 3x E-100,2xE-100+ Maus. Potem AMX 9-10 tier.3x Foch ,jeszcze jakoś ogarniają ale czekają tylko na spot.Medy padają (brak podświetlenia) Fochy również zanikają...

@JudasHonor
Poradnik spoko,lecz dla kogo?Nie wiem ile meczy grasz dziennie.Nie wiem ,czy zauważyłeś. Jeśli wygrasz pod rząd 5-6 radmomów to mm wrzuci Ciebie na 2-3 tiery up.Tylko po to abyś nie miał VR większego niż 50% jak 90% graczy.Jeszcze wrzuci z ludkami ,którzy grają juz 2-3 lata ,maja 10 tiery i VR 45%..Tylko po to abyś przegrał z 2-3 mecze pod rząd..

Ps.As pancerny na Is-8 >działo BL-9,Kt as pancerny > działo 88,mam kilka jeszcze Asów zdobytych na czołgach,które nie były elitarne.

1

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.