kliknij aby powiększyć
1680x996 : 331 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
world-of-tanks.eu
Czołg premium - Typ 59
SerpentSierp, Środa, 5 września 2012, 16:44
Tagi: Typ59, czołg premium


12następna
Artykuł poświęcony jednemu z najbardziej kontrowersyjnych pojazdów w grze World of Tanks - chińskiemu "Typ 59". Przyjrzymy się jego historii, statystykom oraz ogólnym wrażeniom z gry. Zapraszam do lektury!

Gracze zaczynający właśnie swoją przygodę z World of Tanks mogą nie wiedzieć dokładnie, co to za pojazd, lecz bardziej doświadczeni czołgiści już pewnie nieraz spotkali się z tym "czymś".

world of tanks


Typ 59.

Geneza:

Typ 59, zawitał na nasz serwer w patchu 6.7. Był to ten sam patch, w którym znalazły się min. czołgi lekkie T50-2, VK 2801 czy mapa Zatoka Rybacka. W chwili wprowadzania go na serwer jego cena wynosiła 7.500 złota, był więc znacznie tańszy niż Löwe. Spowodowało to lawinę zakupów i już kilka dni po wprowadzeniu aktualizacji 6.7 zdarzały się bitwy, gdzie „Typy” stanowiły połowę drużyny.

Zapoczątkowało to fale protestów na oficjalnym forum gry. W ich wyniku czołg zostały wycofany ze sprzedaży i zaczęła się seria sukcesywnego osłabiania tego czołgu, która trwa po dziś dzień...

world of tanks


Ledwo tu dotarliśmy, a przeciwnik już nie może doczekać się walki.

Na dzień dzisiejszy:

Typ 59 jest cieniem tego, czym był kiedyś. Największemu osłabieniu uległa, a raczej uległo, przyśpieszenie. A jest to cecha, która obok manewrowości, jest chyba najważniejszą sprawą dla meda. Obecna jazda na Typie przypomina raczej przejażdżkę pełnym ludzi Gimbusem niż spektakularne rajdy na tyły wroga.

world of tanks


Paliwo pomaga przemierzać bezkresne piaski pustyni.

Nieco statystyki:
  • Typ 59 to czołg średni VIII tieru.
  • Posiada działo 100mm o penetracji 175 i średnich obrażeniach 230.
  • Szybkostrzelność tego działa jest równa 7.5 strzału na minutę.
  • Prędkość maksymalna wynosi 56km/h, ale w rzeczywistości ciężko jest osiągnąć taki wynik na liczniku.
  • Jego wytrzymałość jest równa 1300 HP.
  • Jego pancerz ma grubość 100/80/45, a na wieży wynosi 200/104/65.
  • Zasięg widzenia wynosi 380 metrów.

world of tanks

Strzelając z ukrycia do bezbronnego Jagdpanzer IV.

12następna
Dyskusja
Scytian
Napisany 05 września 2012 - 17:36
#1

użytkownicy
W rzeczywistośćy Typ 59 G to czołg III generacji używany przez wojska Bangladeszu, ale w wocie jest to wersja typa dostępna na azjatyckim serwerze która po prostu zarabia 2x więcej.

HakkerLP
Napisany 05 września 2012 - 19:20
#2

użytkownicy
Ogólnie artykuł taki sobie(nie twierdzę, że napisałbym lepszy). Brakuje tego czegoś, aby czytanie zaciekawiło jeszcze bardziej niż same info o Typie.

"Seria sukcesywnego osłabiania?" Wymieniłeś dwie rzeczy: przyspieszenie i celność. Ja z tych dwóch zauważyłem tylko braki w przyspieszaniu(porównując do przeszłości), na celność nie narzekam.

Jak dla mnie lepszym wyborem niż paliwo/olej jest podkręcony regulator - używam zamiast gaśnicy, bo jak dla mnie to ten czołg rzadko się pali, a apteczka jest jednak potrzebna - wystarczy, aby używać go podczas jazdy(z przerwami w używaniu), rozpędzania się lub jak potrzebujemy gdzieś być szybko na miejscu, a silnik nie będzie się psuł.


PS. Fajnie, że dałeś face-to-face do porad - jedna z moich ulubionych rzeczy na Typku.

zulko
Napisany 05 września 2012 - 19:48
#3

użytkownicy
Typ wybucha często - jeśli strzela mu się po tyle wieży. Sam osobiście często blow upowałem typy na T50-2 korzystając z możliwości objechana go i strzelania w tył wieżyczki, po 2-5 strzałach bez mokrego magazynu wybuchał.

kryb
Napisany 06 września 2012 - 08:37
#4

użytkownicy
Znerfiony został też pancerz, już nie rykoszetuje tak jak na początku.

Dudi
Edytowany 06 września 2012 - 13:14
#5

użytkownicy
Warto dodać że grając Typ vs Typ 1v1 starać się ustawiać delikatnie po skosie i podczas ładowania trochę na boki ruszać wieżą. Nigdy ustawić się na przeciw prosto do innego. Dlatego że:

world of tanks


w czerwone punkty i zwłaszcza w ten na dole wchodzi dosłownie wszystko tylko trzeba pamiętać że trzeba się trochę cofnąć.

W zielone jest szansa penetracji.

W niebieski pasek jeżeli chcemy podpalić. Niby ta skórka, którą wgrałem inaczej pokazuje ale tylko ładując w przełamanie podpalałem inne Typy.

Tyłu nie pokazuję bo wiadomo że tam wszystko wchodzi.

HakkerLP
Napisany 06 września 2012 - 14:52
#6

użytkownicy
@kryb
Ja nie zauważyłem tej zmiany. wg. mnie tu liczy się siła sugestii: na początku Typ odbijał sporo,bo był bardzo często na górze stawki, a 6 tiery miały problem z jego przebiciem(tak jak i teraz). Aktualnie Typka losuje do 9 poziomów, przeważnie jest w środku stawki(najczęściej 2-4 9 poziomy), a 8 i 9 tier nie ma większych problemów z przebiciem Typka, więc wydaje się jakby typek znacznie mniej odbijał. Ot cała magia

magik500
Napisany 06 września 2012 - 16:26
#7

użytkownicy
Zgadzam się z Hakkerem, poza tym, na początku mało kto wiedział gdzie strzelać to i odbijał. Mimo wszystko uważam, że jest to jeden z ciekawszych czołgów w grze. Jeśli ktoś umie grać to naprawdę może namieszać w bitwie.

Fidos1612
Edytowany 06 września 2012 - 17:25
#8

użytkownicy
Jestem użytkownikiem tego czołgu, mam nim rozegrane jakieś 1700 bitew. Do patcha 7.2 wszystko wyglądało ładnie i fajnie, nawet jak rzucało na 9 tiery, można było z nimi spokojnie powalczyć(dużo rykoszetów), teraz już tak różowo nie jest... Wszystko w niego wchodzi, a co ammoracka, to faktycznie ma wielką tendencję do wybuchania, jednak z modułem "mokrego magazynu" oraz umiejętności ładowniczego na "bezpieczne magazynowanie" nie wybuchłem ani razu :). A co do znerfienia, to WG cały czas coś kombinuje. Pamiętam TYPKA od pachta 6.7, od kiedy zacząłem grę - dużo szybszy, mocniejszy, wiele rykoszetów. Tak samo jak z T34. W momencie przejścia na czołg premium miał podobne statystyki i podobnie się zachowywał jak był jako zwykły tank - dużo rykoszetów, ciężko przebić. Po kolejnych pacha wszystko uległo zmianie - wchodzi w niego wszystko jak popadnie. Aktualnie typka jak i t34 odpalam do zbicia gwiazdki, ale nadal nimi się przyjemnie gra, a co do zarobków na typku - to tak średnio zarabiam nim około 80k srebra.

leviatan6
Napisany 13 września 2012 - 08:48
#9

użytkownicy
Mała uwaga: Lowe w momencie wprowadzenia na serwer też kosztował 7500 złota, później dopiero jego cena została podniesiona do 12k.

s0ze
Edytowany 14 września 2012 - 12:13
#10

użytkownicy
Paliwo zamiast gaśnicy a nie apteczki jeśli już. Pali się raz na ruski rok a martwy kierowca lub celowniczy to już porażka przy mułowatości i braku celności Typka.

finix
Napisany 30 września 2012 - 07:39
#11

użytkownicy
jestem użytkownikiem Typka od jego początku, czyli zaistnienia w WoT
i nie ma tu żadnych pogłosek, czołg ten został zrujnowany przez twórców, co do wybuchów miałem nawet hattricki w kolejnych bitwach, poprawiono to już i nie tylko pewnie po moich interwencjach, dochodziło nawet do tego że T-34 rozwalił mi czołg na 1 hita (1300hp), dodam, że ten radziecki 6 tieru ;)
support odpisał mi, że to możliwe gdyż ten czołg ma mocne działo :D
żenada.

drugi aspekt to prędkość, na mój gust nie wiem dla czego, ten czołg że chiński i nowszy, musi odbiegać drastycznie na gorsze od swego pierwowzoru, ma niższy tier i wartości ma niższe, to powinno wystarczyć,
jak ten czołg ma nawiązać walkę jak na płaskim terenie nie można wyprzedzić ciężkiego is3 nie ma dynamiki na starcie co powinno być głównym atutem medów, by dało się zrobić manewr, który pozwoliłby nawiązać walkę z większym mocniejszym i bardziej odpornym przeciwnikiem.
tutaj support też się wytłumaczył, kłamiąc na początku że nic nie re-balansowali tego czołgu tylko jest tak dobry, że będzie trafiał częściej na bitwy z wyższymi tierami i niestety trafia, było by to do przyjęcia, gdyby był on w tej pierwotnej wersji, bo teraz przetrwanie to nie lada sztuka i zależy jedynie od kunsztu gracza o scoucie trzeba raczej zapomnieć. aha co do ulepszeń(testowałem ) nie wiele dają, nie polecam tylko koszty szkoda tracić slotów na dziadostwo, generują tylko wydatki, benzyna, olej (zalecane prze support :D) i jak zapomnisz wyłączyć regulatora i walnie ci silnik to się przekonasz na liście rachunków po bitwie, czołg wprawdzie zarabia, ale po takiej akcji, w bitwie na uwalonym silniku raczej nie za wiele się zdziała.

celność to już sprawa 3 rzędna, nie wiem jak ktoś strzela ale, jak dla mnie pogorszenie jest strasznie odczuwalne, ktoś jak gra na medach to wie jak się strzela na mapie prochorovka jadąc na górze ze stabilizatorem udawało się trafiać czołgi za nasypem z torami po ich podświetleniu, ale tutaj większym aspektem jest skuteczność, pociski straciły penetracje, odbicia i rykoszety (wzrost 100%)zwłaszcza w odbiciach (to takie trafienia gdzie przeciwnik nie traci hp), po prostu koszmar, stosowanie amunicji premium (testowałem) nic nie daje, wzrost uszkodzeń praktycznie niezauważalny, a penetracja na tym samym poziomie co opisałem wyżej, (dla tych co nie mieli okazji się przekonać skuteczność była porównywalna do obecnych medów francuskich) nie tylko w tym czołgu, ale zwłaszcza kiedy używamy amunicji specjalnej, którą kupujemy w "darmowej grze" za realne pieniądze, uważam, że należało by oczekiwać czegoś więcej, tak jaki i czołgów, ale to jakaś dziwna, głupia i nie zrozumiała dla mnie polityka twórców WoT.
za realne pieniądze kupuje się w tej grze dziadostwo, jedynym dobrym czołgiem premium jest T-127 i w nim czuć naprawdę różnice używając amunicji premium, potem KV5, bo osławiony Loewe już też nie jest tym czym był na początku, ten pancerz z przodu schudł mu o połowę, pozostałe to już nie warte niczego (z wyjątkiem is6 którego jeszcze nie testowałem)

sam sporo odjechałem bitew tym sprzętem, teraz jak kolega wyżej napisał tylko zęby odbić gwiazdkę, w grze mam ten sam nick, tak więc jak ktoś chce sobie sprawdzić przebieg ;)

jak ktoś planuje zakup typka na na obecna chwile szczerze odradzam - rozczaruje się ;)

olo
Edytowany 05 października 2012 - 09:29
#12

użytkownicy
Witam,
dzięki typkowi zarabiam na utrzymanie moich X tierów, ale dzisiaj bym go nie kupił ponownie, wybrałbym pojazd premium nacji którą jeżdżę najwięcej,

tak wygląda załoga i wyposażenie na moim Typ'ie

http://i.imgur.com/8yijt.jpg

WaderPL
Napisany 05 października 2012 - 21:51
#13

użytkownicy
Muszę potwierdzić po ostatniej aktualizacji jest jeszcze gorzej . Niby przy 8.0 nic nie ruszali ale ... ja im nie wierzę . Nie raz okłamali nas . Zarobki spadły drastycznie bez premki to coś koło 30 000 - 40 000 sreberek i nie gadajcie że macie 80 000 to bzdury to se nie wróci panie hawranek :( dawno i nie prawda . Teraz nawet ruskie t34 jest problem rozwalić , tak samo scouty co są z papieru trzeba brać na 2 , 3 razy masakra . Fakt idzie nim jeszcze zarobić ale tylko dużą ilością walk . Ja sam gram nim na zmianę z typem 62 i nie modlę się jak zginę tylko od razu wychodzę z gry i gram następnym i tylko ilością gier coś zarabiam . Żenada .
Podejrzewam że super pershingiem teraz idzie zarobić do czasu jak go tak samo potraktują . Próbowałem złotymi kulami i nie zaobserwowałem różnicy jedynie w kosztach po walce . No cóż darmowa gra stała się droga do bólu . I nie gadajcie że bez premki można daleko zajść . Może kiedyś tak było teraz już nie . Tak samo z losowaniami MM nie wiem czemu ale zawsze daje do teamów co się chowają albo mają takie statystyki że od razu wiadomo o rezultacie . Mam 18 czołgów i aby pozbyć się samych gwiazdek walczę 2,5 do 3 godzin bez czekania na rezultat gdy polegnę , wchodzę następnym . Moja runda gwiazdkowa powoduje stratę 150 000 do 200 000 sreberek (takie są realne koszty napraw tierów 8 , 9 i pestek do najlepszych ich dział . Potem jest czas czołgów premium na zmianę (6 sztuk ) , aż do nadrobienia strat i zrobienia górki na następny dzień .
I nie mówcie że można walczyć słabszymi działami za tańszą ammo . Nieprawda .
Ostatnio miałem walkę amx50 120 wymaksowanym i szczęka opadła jak trafiłem amx12t w kanciasty bok i usłyszałem to musiało boleć a jemu nie ubyło nic i sobie jechał dalej jak niby nigdy nic . Sama energia uderzenia pocisku powinna nieźle go pogruchotać a tu nic .
Takie sytuacje są wszystkimi czołgami . Myślę że mm oprócz kiepskich losowań dzieli ludków na preferowane nacje .
Po tym wszystkim naprawdę zaczynam żałować inwestowania w tę grę .
Podejrzewam że takie odczucia ma wielu graczy .
Premium teraz jak kupuję to tylko na 1 lub 3 dni aby w pełni wykorzystać ten czas . Nawet koledzy z klanu mówią że wyłączają komputer a ja gram . Budzą się włączają a ja już gram :)
Typ 59 ma niby 100 mm działo a nic nie uszkadza jak bym rzucał kamieniami , głównie bolące i rykoszety lub w celu za 0 . Byle jaki strzał we mnie a tu leci HP w dół że cho cho . I te strzały z nikąd , obrywam nie wiadomo od kogo .
A co wy o tym myślicie ?

MiszaPoland
Napisany 06 października 2012 - 09:30
#14

użytkownicy
Z tego co czytam po różnych forach, co do "cichego" grzebania przez WG w czołgach, to wypowiedzi są różne skrajne od negatywnych po pozytywne. Myślę, że są to bardziej odczucia poszczególnych graczy, w danej chwili. Natomiast jestem pewien, że gracze kont premium mają lepsze losowania od graczy kont standardowych. Sam gram od prawie roku z czego ostatnie pięć miesięcy grałem na koncie premium - różnica w grze ogromna. Utwierdziło mnie w przekonaniu to, iż ostatni miesiąc gram znów bez premium (po pertubacjach z allegro:)) i choć nie wiem jakbym się starał (czasami po przegranej walce wychodzę na duży plus z dużą ilością ubitych oraz sporej ilości zabranego HP) a i tak moja drużyna przegrywa. Mając wymaksowanego KT na koncie premium teraz mam same dingi albo strzały za zero ... co niestety zmusza do ponownego wykupienia premium aby nie nabawić się frustracji

WaderPL
Edytowany 12 października 2012 - 03:54
#15

użytkownicy
Jest coraz gorzej byle strzał w pędzie a mam uszkodzony magazyn amunicji i nie mówcie że wszyscy stali się snajperami w celowaniu do pędzącego typa zwłaszcza że kluczę i jadę ze zmiennymi kierunkami . Bzdura WOT się o to postarał aby był gorszy . Jak wejdą brytyjczyki to nawet się nie nada za scouta .
Jeśli wejdzie w jakiejś promocji naprawdę nie polecam . Jedynie jeszcze tygrysa 1 przebija od przodu , ciekawe czemu innych nie daje rady mimo mniejszych tierów ? Nawet t-43 centralnie stojącemu bokiem do mnie nie robi krzywdy , a niby mam 100 mm działo . Jednak w grze to tylko nic nie znaczące cyferki .
WOT-owi kończą się zarobki to uwalają wszystkie czołgi że jak chcesz zarobić na dziesiątki to musisz niestety kupować premium oczywiście topiąc prawdziwą kasę . Sen o darmowej grze się kończy . Nastała smutna rzeczywistość . Kasa ,kasa i jeszcze raz kasa . :(
A wiecie chyba że żeby zarobić niskimi tierami to trzeba walczyć po parę godzin , już MM się o to też stara i nawet w menu po bitwie kuszą ile to jest po wykupieniu premium . To też bzdura mimo tych napisów jak kupię premium to zarabiam to samo co bez premium tylko MM się o to stara żeby mi zwizualizować że niby jest więcej . A zarobki są coraz mniejsze na wszystkich czołgach .
Gra się kończy i widząc to rzucają się na kasę na potęgę . I niewiele zmieniają zainteresowanie grą te ich uaktualnienia . Jedyny efekt jest ten sam : coraz mniejsze zarobki i wielu moich znajomych już porzuciło tę grę . Na forach zagranicznych też to zauważyli .
Nie wiem jak wam ale mnie się ta gra coraz mniej podoba . Gram bo jeszcze chciałbym pojeździć sobie mausem i E100 ale się coraz więcej zastanawiam czy jest sens w tym moim celu . Tracę tyle godzin dziennie że szok . Gram w każdej chwili wolnej a w zarobkach nie ma efektu . Jak próbowałem opisać na forum http://world-of-tanks.pl całą sytuację to mnie zbanowali jak spytałem czy opłaca się odkrywać te najdłuższe działo 88 mm do e50 jak już mam odkrytego e50m za jedną linijkę zapytania dostałem od razu 3 ostrzeżenia i ban . Swoją drogą ten E50 to szajs nad szajsy nic nie przebija mimo największego działa zupełnie jak type 59 :) Rozwalili go żeby dać X tier meda . Ta sytuacja z forum obrazuje mi jak są zapalczywi żeby usuwać wszelkie słowa krytyki aby mogli naciągać kolejne rzesze frajerów jakimi się staliśmy .
Polałem trochę swoich żalów więc wybaczcie ale nie polecam Typa 59 .

Menthus
Napisany 12 października 2012 - 20:18
#16

użytkownicy
Jest jedna rada , graj ruskimi ....

Fidos1612
Edytowany 16 października 2012 - 20:32
#17

użytkownicy
Jak wspomniałem wcześniej, "Typek" dostawał co i rusz po d....e. Teraz już nawet nie rozpędza się do swoich początkowych 55 km/h, a o przyśpieszeniu też można zapomnieć. By go rozbujać potrzeba naprawdę sporo czasu... Dziwne, że wycofując KW-5, czołg ten dostał jeszcze więcej HP. Wycofując typka, nawet o 50 HP nie zwiększyli jego żywotności. Nie ma już nawet nic z jego pancerza, co z tego, ze ma 100mm pod niezłym kątem, to tylko nic nieznacząca "cyferka"

Jacek1760
Napisany 23 listopada 2012 - 10:35
#18

użytkownicy
Jako ciekawostkę powiem, że grając KW-1S (VI tier z działem VII tieru) raz udało mi się zniszczyć Typa 59 jednym strzałem. A miał 100% życia (1300). Sam do tej pory nie rozumiem jak to się stało. Wpadliśmy na siebie face to face. On strzelił i był rykoszet, ja strzeliłm na ślepo, nawet nie celując specjalnie i... kabum...

Hallack
Napisany 26 listopada 2012 - 13:10
#19

użytkownicy
typ jedyne czego wymaga to nerfa przedniego pancerza...

miało być tak że czołgi premium mają mieć gorsze parametry niż ich odpowiedniki a tymczasem tak nie jest..

- czołg jest plackiem i często nie można nawet strzelić w kadłub - na tych pozmienianych mapach.
- ma najmocniejszą wieżę na 8 tier
- ma najlepszy pancerz przedni z wszystkich medów Nie liczę SP gdyż jest to cięzki)

Nerf przednigo pancerza do 75mm i wszystko będzie ok.

Albo dać mu lepsze działo i przesunąć na tier 9

Do tego zmienić losowanie tak jak dla normalnego meda 8 tier..
amerykańskiego pershinga wywala z 10 tier mimo bardzo podobnego działa i o wiele słabszego pancerza... to są jakieś jaja..


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.