kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1353 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Deweloperzy Bohemia Interactive opublikowali nową paczkę grafik oraz kilka informacji z nadchodzącej gry Arma III. Gracze, którzy wcześniej zamówili ten produkt, będą mogli zagrać w wersję alfa już w następnym tygodniu. Reszta zaciekawionych tym tytułem, otrzyma dostęp do alfy tydzień później. Gra już na tak wczesnym poziomie zaawansowania, oferuje: 4 misje, piechotę, kilka pojazdów/broni, helikopter oraz możliwość nurkowania w dostępnych na mapach akwenach.

Arma III to taktyczny FPS, z wielkimi mapami, renderowanymi przez nową wersję silnika Real Virtuality. Rozgrywka toczy się w niedalekiej przyszłości, a tłem jest konflikt na Bliskim Wschodzie. W tym tytule liczy się spryt i dobrze dobrana taktyka. Twórcy kładą nacisk na jak najwierniejsze odwzorowanie współczesnego pola walki.
Kilka miesięcy temu głośno było o aresztowaniu dwóch pracowników Bohemia Interactive, którzy na potrzeby produkcji Arma III, wyposażeni w aparaty fotograficzne, robili zdjęcia instalacji wojskowej na greckiej wyspie Lemnos. Ostatecznie wszystko zakończyło się happy endem. 15 stycznia 2013, po 128 dniach pozbawienia wolności, grecki wymiar sprawiedliwości postanowił zwolnić z aresztu Martina Pezlar i Ivan Buchta.

world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks
Źródło: gamersbook.com

Dyskusja
MIchal_PL96
Napisany 01 marca 2013 - 23:05
#1

użytkownicy
Kilka tygodni temu głośno było o aresztowaniu dwóch pracowników Bohemia Interactive
a nie miesięcy? o ile mnie pamięć nie myli to było jakoś we wrześniu ;)

Assire
Napisany 01 marca 2013 - 23:18
#2

użytkownicy
Tak, czy inaczej, trzeba wysłać te screeny do WG. Niech się dowiedzą jak powinna wyglądać grafika w grach.

MachTraxzs
Edytowany 02 marca 2013 - 03:20
#3

użytkownicy
Mhm.Spoko."MOROWO".A gdzie tu WoT?

Chyba zlikwiduję tu konto.

(WOT --> AKTUALNOŚCI --> i TO)
coś od zusu dorzucacie?

Wicek
Napisany 02 marca 2013 - 08:25
#4

użytkownicy
Poczytaj sobie starsze wiadomości. W jednej było pytanie, czy użytkownicy chcą tego typu artykuły.

Vulpik
Napisany 02 marca 2013 - 10:24
#5

użytkownicy
@Assire
Wszystko pięknie, ale duża część graczy ma słabe komputery, które ledwie ciągną obecnego WoT'a na minimalnych ustawieniach. A gdyby WG dało WoT'owi grafikę podobną do tej z BF'a 3 lub Arma III, to większość graczy bez wymiany komputera nawet by jej nie odpaliło. Jednym z największych plusów WoT'a są niskie wymagania i możliwość odpalenia na prawie każdym komputerze. A to niestety wymusza kompromis w postaci grafiki.

Assire
Napisany 02 marca 2013 - 11:40
#6

użytkownicy
Rozumiem, że kompromis itp, ale bez przesady. WoT ma tragiczną optymalizację, jeśli na pełnym detalu mam na moim kompie średnio 30-50 fps, a w takiej samej rozdzielczości w BF3 albo Far Cry 3 też mam 30-40, to coś tu nie gra. Między WoTem a tymi grami jest kolosalna przepaść jeśli chodzi o grafike.

Wolałbym, żeby WG zamiast wprowadzać kolejne drzewko, czy mapy zoptymalizowało silnik gry, albo zajęło się ogólnym balansem, który jest lekko mówiąc, skopany.

MIchal_PL96
Napisany 02 marca 2013 - 11:58
#7

użytkownicy
za kolegą wyżej, mam dokładnie to samo, lapek który ciągnie far cry 3 na średnich na poziomie 50 fps, w wocie czasem mi spadają klatki w widoku snajperskim do 5.... na standardowej grafice -.-
świetna optymalizacja, taa

kurkusmaximus
Napisany 02 marca 2013 - 13:12
#8

administracja
Badamy teren. Planujemy uruchomić nowy serwis, na którym publikowalibyśmy więcej artykułów z gier, a nie tylko z wota. Zastanawiamy się nad przeniesieniem wszystkich artykułów, wpisów z forum i użytkowników na nowy wortal (po jego wystartowaniu).

Hardstell
Napisany 02 marca 2013 - 13:33
#9

użytkownicy
Vulpik

Oczywiście ale zauważ że na max grafice w WoT mam tyle samo FPS co na High w Crysis 3 czyli w okolicach 50-70

Osim99
Napisany 02 marca 2013 - 14:42
#10

użytkownicy
Fajna bedzie ta ArmA

col_Kurtz
Napisany 02 marca 2013 - 16:47
#11

użytkownicy
@kurkusmaximus
Ja jestem za.
I wielki + za obecną formę możliwości przeglądania obrazków. Bardzo wygodne.

Vulpik
Napisany 02 marca 2013 - 20:33
#12

użytkownicy
@Assire
Z optymalizacją jest nie za dobrze, ale były gorsze przypadki. A ci co tworzą nowe drzewka i tak nic by nie zrobili z silnikiem, bo by nie umieli. Jeśli jakieś prace trwają, to zajmują się nimi ludzie, którzy tworzyli ten silnik. (WG kupiło przecież BigWorld w zeszłym roku).

@MIchal_PL96
Nic nie mówiłem o dobrej optymalizacji ;).

@Hardstell
Jak wyżej - o optymalizacji nic nie mówiłem.

CryEngine 3, czy Frostbite 2 jest lepiej zoptymalizowany i wygląda lepiej, ale w nim obliczenia wykonywane są na komputerze gracza, a w BigWorldzie po stronie serwera. Gdyby WoT działał na CryEngine 3, Frostbite 2, czy silniku Arma III, to mięlibyśmy piękną grafikę, lepszą optymailzacją i... mnóstwo cheaterów. Aktualnie jedyną możliwą opcją jest przerzucenie się na nowszą wersję BigWorlda (co mam nadzieję nastąpi).

Assire
Edytowany 03 marca 2013 - 00:12
#13

użytkownicy
Gdyby obliczenia dotyczące grafiki były wykonywane na serwerze, to ludzie potrzebowali by albo kosmicznego łącza, albo mieli tragiczny fps, bo net nie nadążałby z przesyłaniem klatek do gracza. Ale za to można by było grać w dowolnych detalach, nawet na kompie bez karty graficznej.

Ja nie mówię o optymalizacji mechaniki, ta jest w miarę okej (mam na myśli zachowanie się czołgów itp, a nie parametry), tylko o optymalizacji renderera. Bo to właśnie renderer nie radzi sobie z gospodarowaniem pamięcią, obsługuje 1,5 rdzenia procesora i kładzie kosmiczny nacisk na grafikę wtedy kiedy nie ma co liczyć (garaż - 100% użycia, w 8.4 to zmieniają) i używa jej 30% w bitwie. No dobra, akurat u mnie używa około 80% ale ludzie na forum się skarżyli, że na mocnych kartach działa nieprzyzwoicie słabo.

Exedy
Edytowany 03 marca 2013 - 12:41
#14

użytkownicy
W World of Tanks, optymalizacja (rendera) jest taka jakby jej właściwie nie było... Dajmy za przykład taki War Thunder, grafika piękna lodzio miodzio. W dodatku tam latamy, więc sądzę że takie mapy więcej pracy wymagają niż ziemia w WoT, a w nim grając na takich powiedzmy "średniawych" ustawieniach grafiki fpsów mam od 15 do 30 jak komp ma lepszy dzień xD A w takim War Thunderze? Grafika max (nie mówie o filmowej, nie próbowałem jej) tak piękne widoki itd. a fpsy to 40++++ a zacięcia ta gra nie widziała. Więc WG powinno coś zrobić z optymalizacją bo mogą stracić.

(moja karta graficzna to Gainward Geforce GTS 450 1GB i podczas grania w WoT aż się grzeje momentami jak szalona z uwagi na to, że jej wiatrak chodzi dosyć głośno a przy innych grach nawet z lepszą grafą wiatraczek leciutko chodzi, nie słyszalnie)

Oczywiście zdaje sobie sprawę, z tego że WoT już fakt faktem jest nie pierwszej młodości i z tego co wiem robiony na directx 9, a przykładowa gra która powyżej podałem wyszła nie dawno więc silnik graficzny jest o wiele bardziej cywilizowany, że tak powiem.

Vulpik
Napisany 03 marca 2013 - 20:48
#15

użytkownicy
@Assire
Obliczenia wykonywane są po stronie serwera, ale klient renderuje grafikę na podstawie liczb otrzymanych z serwera. A jedyną możliwą optymalizacją rendera jest pogrzebanie w obecnym lub przesiadka na nowy silnik (to drugie odpada z w/w przyczyn).

@Exedy
W grze o samolotach nie musisz przywiązywać uwagi do szczegółów ziemi, bo ich nie widać przy takiej prędkości, a będąc w powietrzu nie masz blisko siebie drzew, krzaków i innych detali, a to wpływa na więcej FPS. I dziwę się, że ci WoT tak słabo chodzi. Ja mam GT 430 i chodzi prawie na maksymalnych (obniżony post-procesing o jeden i trochę zmniejszona ilość trawy).


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.