kliknij aby powiększyć
1920x1200 : 301 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Zespół Wargaming.net przygotował wywiad poświęcony ostatnim zmianom wprowadzonym do gry, m.in pociskom premium za srebrniki. Na ważne pytania graczy odpowiada designer gry - Stanisław Kargin.

Źródło: World of Tanks

Dyskusja
Walter_NovotnyPL
Napisany 14 listopada 2012 - 15:18
#1

użytkownicy
W skrócie:
-gold ammo zostanie do dalszych badań
-drzewko będzie naprawione
-i jakieś tam nieistotne informacje

MIchal_PL96
Napisany 14 listopada 2012 - 15:20
#2

użytkownicy
jakieśtam nieistotne informacje=jeśli za kasiwo pestki premium wypala, możemy się spodziewać wprowadzenia materiałów eksploatacyjnych też za kasiwo zamiast golda

btw, troche na temat 8.2 http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/175036-082-details-59-16-picture/

col_Kurtz
Napisany 14 listopada 2012 - 19:06
#3

użytkownicy
Wczoraj widziałem. Bardzo mnie cieszy, że w końcu usuną te zbędne informacje po bitwie. Normalnie grać nie mogę, tak czuję się zawalony tym tabelkami. W sumie, wystarczy: "po bitwie", czyż nie?

Scytian
Napisany 14 listopada 2012 - 19:13
#4

użytkownicy
Według mnie powinien powrócić stary system statystyk po bitwach. Normalnie krew mnie zalewa jak widzę że ja zdobyłem 1k expa za przegraną a średnia mojego teamu to ok 200.

quatromen
Napisany 14 listopada 2012 - 19:17
#5

użytkownicy
@col_Kurtz
Jestes jedyna osoba chyba ktorej przeszkadzaja ulepszenia gry ,zwlaszcza info o ktore juz tyle ludzi prosilo zeby weszlo zeby poprostu mozna bylo wiedziec jak sie zagralo zreszta jesli ci sie nie chce tego sprawdzac to nie musisz wchodzic w szczegoly bitwy a tak pozatym kliknecie wyjdz lub garaz nie zajmuje kilku minut , moze 2 sekundy .
dodatki za zloto typu ulepszone racje bojowe juz zostalo kiedys o tym wspomniane w wywiadzie ze wkoncu maja to dodac . a jesli beda polskie czolgi w drzewku europejskim to poprosze jako dodatek +10% do umiejetnosci zalogi cytuje : ,zwiekszona ilosc bimbru' fajnie bedzie :D.

Walter_NovotnyPL
Napisany 14 listopada 2012 - 19:18
#6

użytkownicy
Ja tam uważam, że lepiej mieć więcej informacji niż mniej. Wiadomo wtedy kto zawinił i jak mi poszło. Te nowe statystyki bardzo mi się podobają.

Sasilton
Napisany 14 listopada 2012 - 20:29
#7

użytkownicy
mi również podoba sie nowa tabelka
prawie zawsze patrze ile zadałem dmg :)

Berni90PL
Napisany 14 listopada 2012 - 20:39
#8

użytkownicy
Oni nie zamierzają tych informacji usunąć tylko nie zamierzają dodawać szczegółowszych. Przeciwnie zamierzają to jeszcze uprościć choć to co jest mi się podoba, przynajmniej widać jak WG ustawia bitwy.

col_Kurtz
Napisany 15 listopada 2012 - 00:11
#9

użytkownicy
@quatromen
Sorry, bez złych intencji to pisałem - sarkazm to był. Skoro piszesz, że jestem jedynym, to dlaczego chcą zmniejszać ilość informacji - taki pokręcony był mój tok myślenia:) Nie gniewaj się. Ja zerkam tam, czasami na szybko, bo chcę wiedzieć ile dmg zadałem, a czasami, jak bitwa była ciekawa, sprawdzam co i jak inni. To ważne i uważam, że powinni jeszcze dodać jakie moduły, zwłaszcza jak krytycznych uszkodzeń jest po 2, 3 razy.
Znowu chcą zmieniać coś co jest/było dobre, na gorsze - w drzewku zupełnie się teraz nie orientuję, nie widać całości - to był zły pomysł.

Sharik
Napisany 15 listopada 2012 - 18:25
#10

użytkownicy
@quatromen
Jakoś szczerze mówiąc, nie wydaje mi się, żeby ten bimber został, bo po pierwsze coś chyba kiedyś mówili, że alkoholu nie będzie, a po drugie zaraz zerwą się polskie bojówki, że to przedstawia Polskę w złym świetle itd. itp.

Szlachciak
Napisany 17 listopada 2012 - 22:12
#11

redaktorzy
Jesli powstanie europejskie drzewko bedzie 1 material eksploatacyjny - dla calego drzewka, nie dla poszczegolnych panstw, lub jeden z uzywanych juz w grze np Racje bojowe...

yuds
Edytowany 20 listopada 2012 - 14:11
#12

użytkownicy
Statystyki niech sobie będą. Problem jest raczej szerszy i nie wiem, czy czasem już rak nie toczy naszej ulubionej gry - nowotwór ten ma na imię "EFEKTYWNOŚĆ GRACZA".
Dopóki jest to dostępne dla samego gracza - no problem, natomiast gdy te dane udostępnione zostały wszystkim graczom zaczął się wyścig szczurów. Dziś kto nie posiada ponad 50% wygranych bitew, Ef.> 1600, obrażeń powyżej 2000 na czołg niech zapomni o dobrym klanie, a nawet kompanii "MISTRZOWSKIEJ".
W pogoni za statystykami na El-Haluf nawet "medy" snajpią na wzgórzach. Co najgorsze to to, że czołgista z "prawdziwymi" statami nie pojedzie na pomoc koledze z teamu, bo...
Totalnym sqrwy...stwem już było zachowanie jednego z ef. 1800, który zaatakował jednego I-tierowca, który załapał się w bitwie z X-tkami, obaj byli w tym samym teami, a co zastanawiające to to, że nie był to nowicjusz, a "naganiacz z "poważnego" polskiego klanu...


JA NIE CHCĘ TAKIEJ GRY!!!

O ile staty to powolna śmierć tej gry, to amunicja "premium" na "randomach" jest gwoździem do trumny WoT...


Obym się mylił.

Walter_NovotnyPL
Edytowany 20 listopada 2012 - 15:00
#13

użytkownicy
@yuds mylisz się i to bardzo. Amunicja premium jakoś nie zmieniła rozgrywki. Nikt nie może sobie pozwolić na granie amunicją premium. Można zabrać dwa pociski na szczególne okazje. A co do sytuacji opisanych przez ciebie to popieram tych, jak to nazwałeś, prawdziwych graczy. Jeśli ktoś pakuje się bezsensownie jak idiota na pewną śmierć to mam za nim jechać? Jeśli czołg ma dużą celność to strzela z daleka jeśli nie to z bliska. Ja nie zwracam uwagi na moją efektywność. Wiem, że grając na niskich tierach nie zadam tylu uszkodzeń co na wysokich. Do tej statystyki wliczane jest również to na jakim tierze średnio grasz. Gram tak abym czerpał z tego przyjemność.
PS Czy widziałeś dokładnie sytuację zniszczenia tego I tieru na własne oczy? Czy tylko napis z boku ekranu?

yuds
Napisany 20 listopada 2012 - 18:06
#14

użytkownicy
"@yuds mylisz się i to bardzo"
- mogę się mylić, ale po 23 000 bitew mogę mieć swoje zdanie.

"Amunicja premium jakoś nie zmieniła rozgrywki"
- :) niestety zmienia, "bogaci" dostają kopa w górę, biedni nadal muszą "ciułać", czyli przepaść się pogłębia, a gra przestaje być "demokratyczną" - mówi Ci to gracz, który pierwszą X-tkę (IS-7 zrobił bez czołgu premium i bez dnia "premki". Rozumiem właściciela gry, że tak postępuje, nie rozumiem gracza, który z tego powodu nie cierpi...
Dziesiątki razy umierałem, bo mi brakło 0,5 sekundy do oddania strzału do wroga, a on był szybszy, a co dopiero gdy stają naprzeciw siebie dwa E-100 z "grubą lufą", - z tego jeden na złocie, drugi nie, przykłady mogę mnożyć...

"Nikt nie może sobie pozwolić na granie amunicją premium. "
- drogi czołgisto, mój kolega z roboty ma 60 000 000 kredytów, nie będę komentować Twojego "pewnika".

"Jeśli ktoś pakuje się bezsensownie jak idiota na pewną śmierć to mam za nim jechać?"
- oczywiście, że nie.

"Jeśli czołg ma dużą celność to strzela z daleka jeśli nie to z bliska"
- tak, tylko jakiś(wg Ciebie) "idiota" musi mu ten cel pokazać, ale to opisałem na przykładzie El-Haluf.

"Ja nie zwracam uwagi na moją efektywność."
- chwilowo, po feelingu wypowiedzi wyczuwam, że to tylko kwestia rozbudzenia uspanych ambicji. :)

"Wiem, że grając na niskich tierach nie zadam tylu uszkodzeń co na wysokich"
- nie do końca prawda, poza tym efektywność nie jest wprost proporcjonalna do "tieru", przeanalizuj dane gracza por_rez_Grzecho - drugiego mojego kolegi z roboty.

"Czy widziałeś dokładnie sytuację zniszczenia tego I tieru na własne oczy? Czy tylko napis z boku ekranu? "
- grałem z nim w plutonie, a że znałem (dziś już nie mam ochoty znać debila) "naganiacza" to ucięliśmy sobie gadkę na chacie w grze na temat jednostek chorobowych oraz matek i parę innych oraz potrzeby zmiany leków...




Berni90PL
Napisany 20 listopada 2012 - 19:28
#15

użytkownicy
To że Twój kolega ma 60 000 000 nie zmieni faktu że grając amunicją premium nie przybędzie mu kredytów wręcz przeciwnie. I o to właśnie chodzi z " nie może sobie pozwolić". Po prostu ładując cały magazyn złotymi pestkami wydajesz więcej niż czołg potrafiłby w Ciągu bitwy zarobić. Nawet na premium. Jedynie czołg premium jest w stanie ta należność nadrobić i to też nie zawsze, a weź tu jeszcze zakup amunicje do innych czołgów albo odłóż coś. Z resztą ta koncepcja była przewidziana, co uważam za słuszne, do zrównania szans na CW i ESL lub tym podobnych konkursach.

Więc z tym w zupełności się nie zgodzę

Jeśli chodzi o statystyki to i tak WG je skutecznie nerfi na bitwach losowych poprzez ustawianie bitew co dla graczy z wyższym poziomem wygranych lub lepszymi statystykami jest bardzo zauważalne. Ja bym bardziej w tym kierunku skierował swój apel aby WG przestało ustawiać bitwy i wprowadziło balans MM również pod względem efektywności graczy. A tak na marginesie marzą mi się bitwy jedno tierowe oraz graczy tą samą efektywnością. Ale na to chyba będziemy długo czekać o ile się doczekamy.

Co do zastosowania czołgów w bitwach przez graczy to się akurat z Tobą zgodzę. Wielu graczy nie wie jakie zadanie ma ich czołg w bitwie. I albo szybko giną albo najcięższy czołg robi za wabika i podświetla zamiast meda czy lekkiego. Czy niecierpliwość i rozproszenie które bardzo często prowadzi do szybkiej straty połowy zespołu i przechyleniu szali w stronę porażki.

A Jeśli chodzi o kompanie to trudni się dziwić że panuje taka selekcja. W końcu gra się toczy o trochę wyższa stawkę. A poza tym kompania średnia jest moim zdanie najprzyjemniejsza i najbardziej zarobkowa.

yuds
Edytowany 21 listopada 2012 - 00:25
#16

użytkownicy
"...Po prostu ładując cały magazyn złotymi pestkami wydajesz więcej niż czołg potrafiłby w Ciągu bitwy zarobić..."
- nie zrozumieliśmy się, ja pisałem o efektywności, szybszym zdobywaniu doświadczenia, a co za tym idzie rozwoju, nie o zarabianiu...

"...Ja bym bardziej w tym kierunku skierował swój apel aby WG przestało ustawiać bitwy i wprowadziło balans MM również pod względem efektywności graczy..."
- a mi tam się podoba gdy drużyna z 20%szansami na zwycięstwo daje łupnia "koksom" :)
Bardziej martwią mnie dziwne ciągi do 20 bitew z losowaniem do takich "niskoprocentowych" drużyn.

"Z resztą ta koncepcja była przewidziana, co uważam za słuszne, do zrównania szans na CW i ESL lub tym podobnych konkursach..."
- "przewidziana"? przez kogo? Poza tym nie pisałem o CW, ani turniejach tylko o: "amunicja "premium" na "randomach" jest gwoździem do trumny WoT..."
Prosiłbym (gdy chcesz podjąć dyskusję) - czytać ze zrozumieniem.


Berni90PL
Napisany 21 listopada 2012 - 17:24
#17

użytkownicy
Czytam, to Ty jesteś toporny na informacje. Nie da się rozdzielić bitew losowych, od tych które mają się odbywać na CW czy ESL-u z resztą cytując mnie po raz pierwszy wytłumaczyłeś sam sobie ze to nie jest warte bo nie starczy Ci kasy na utrzymanie czołgu którym grasz. Nie mówiąc już o rozwoju własnym bo to zupełnie inna kwestia.

Owszem posiadacze premium mają szybciej czołgi ich załoga jest szybciej na wyższym poziomie ale tak tez musi być bo nikt by nie kupił konta premium jak by korzyści były znikome. W końcu ta gra została stworzona do tego by ktoś zarobił a przy okazji wiele osób miało pracę i mogło utrzymać swoje rodziny.

Więc skoro jesteś taki dobroduszny stwórz grę i siedź nad nią cały czas płać za prąd oraz za wiele innych rzeczy by ta gra funkcjonowała i nie bierz za to od nikogo ani złotówki. Ciekawe czy wtedy też byś taka gadał jak posty wyżej.

yuds
Napisany 21 listopada 2012 - 19:27
#18

użytkownicy
"Więc skoro jesteś taki dobroduszny stwórz grę i siedź nad nią cały czas płać za prąd oraz za wiele innych rzeczy by ta gra funkcjonowała i nie bierz za to od nikogo ani złotówki. Ciekawe czy wtedy też byś taka gadał jak posty wyżej."

Totalnie nie kumasz czaczy, bo:
1. "to Ty jesteś toporny na informacje"
- niczego takiego do tej chwili nie napisałem o Tobie. To, ze nie zrozumieliśmy się może wynikać z tego, że pisałem do tej pory do ludzi inteligentnych (to na przykład).

2. "Nie da się rozdzielić bitew losowych, od tych które mają się odbywać na CW czy ESL-u",
- skąd wiesz? jakoś w zarobkach i doświadczeniu da się, to i w amunicji pewnie można, wszystko zależy od inteligencji programisty, a przede wszystkim od poziomu pazerności właścicieli gry.

3. "Owszem posiadacze premium mają szybciej czołgi ich załoga jest szybciej na wyższym poziomie ale tak tez musi być bo nikt by nie kupił konta premium jak by korzyści były znikome"
- ale ja tego nie kwestionuję, sam już wydałem na tę grę 1450,00 zeta i nie narzekam na to, lecz bronię tych, którzy są dyskryminowani, A TERAZ SKUP SIĘ BO TO WAŻNE: dyskryminowani nie przez właścicieli gry, a przez samych graczy, bo mają słabą efektywność (mówi to tacy, którzy nie jechali w życiu stockowym IS-em, z załogą na 75%, tych strat w efektywności nie zazna "golden boy", który kupuje od razu IX tier).

4. "Więc skoro jesteś taki dobroduszny stwórz grę i siedź nad nią cały czas płać za prąd oraz za wiele innych rzeczy by ta gra funkcjonowała i nie bierz za to od nikogo ani złotówki. Ciekawe czy wtedy też byś taka gadał jak posty wyżej. "
- wiesz, w temacie gier nie wróżę Ci długiej kariery, ale z takimi zabiegami socjotechnicznymi w polityce - jak najbardziej, niedługo wybory w Polsce, może warto...

P.S. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, a to niegrzecznie:
"Z resztą ta koncepcja była przewidziana, co uważam za słuszne, do zrównania szans na CW i ESL lub tym podobnych konkursach..."
- "przewidziana"? przez kogo? Poza tym nie pisałem o CW, ani turniejach tylko o: "amunicja "premium" na "randomach" jest gwoździem do trumny WoT..."

z poważaniem: czołgista - Yuds,


Berni90PL
Edytowany 21 listopada 2012 - 20:01
#19

użytkownicy
Toporność Twoja polega na tym że nie potrafisz zrozumieć że goldboy-i jak ich nazwałeś jest niewielu jeśli chodzi o kraje które nie mają euro. Bo jak by nie patrzeć, Niemiec musi wydać na m-cą premki 10 euro czyli nic my za to ponad 40 złotych i tu jest pies pogrzebany. Nas po prostu nie stać na to by kupować premkę. Co jak Ci wyżej udowodniłem i tak nie pomorze im bo żeby utrzymać czołgi ze złotą amunicją musieli by co rusz kupować kredyty za złoto Jednak nie w tym rzecz.

Ja np wydałem na ta grę łącznie może 50 złotych i to znaczną większość kupując czasopisma. I na premcę prawie w ogóle nie grałem. Do czego zmierzam. Otóż także długo rozwijam czołgi czyli powoli je ulepszam czyli długo są stokowe pomimo tego potrafię się odnaleźć na polu bitwy i nawet stokowym czołgiem coś zrobić bo myślę a nie jadę na pałę. Dalej. Gracze którzy tak robią mają słabe win ratio a co za tym idzie i efektywność. A jak pewno dobrze wiesz, że strata 3-4 maszyn na samym początku potrafi definitywnie przesądzić o losie bitwy. Więc po co mi w kompani taki gracz który nie myśli?

Dlaczego mam brać kogoś kto nie wykona polecenia lub wystawi się na ostrzał albo "bo on zawsze tak robi" Kompania to gra zespołowa a gracze którzy myślą o sobie są jej zbędni. Przykro mi to mówić ale tak jest.


Gracze dobierają sobie graczy, a to jest normalna sprawa. Wszędzie panuje selekcja. Jeżeli składasz podanie do pracy też, takie jest życie przetrwają najlepsi. Jak i w szkole taki i w pracy musisz się rozwijać. Lekarze muszą się uczyć nowych metod leczenia prawnicy nowych przepisów. Tak samo w grze trzeba się rozwijać. A moim zdaniem posiadając 7-8 tier gracz powinien już wiedzieć jakie czołgi jakie zadania mają w grze znać mapy wiedzieć jak zachowuje się czołg jakie są jego plusy i minusy. Ale tak nie jest bo wielu po prostu expi (czyt: jeździ na pałę) czołgi nie patrząc na statystyki a potem maja pretensję że ich nie biorą do kompani.

skąd wiesz? jakoś w zarobkach i doświadczeniu da się, to i w amunicji pewnie można, wszystko zależy od inteligencji programisty, a przede wszystkim od poziomu pazerności właścicieli gry.
To co może 2 magazyny mają być 2 obsługi do czołgu. Proszę Cię nie przesadzajmy. Z resztą pomimo tego że są złote pestki jak dotąd mam je tylko w 3 czołgach i to po 2 sztuki a użyłem tylko raz. I z tego co widzę większość graczy robi to samo. A gry w których spotkałem się z złotymi przeciwnikami mogę policzyć na palcach jednaj ręki. Ważne jest to by wiedzieć gdzie strzelać a nie walić na pałę.


wiesz, w temacie gier nie wróżę Ci długiej kariery,

O co Ci z tym chodzi to nie mam pojęcia.

Opowiadając na Twoje pytanie:
WG to wprowadziło na nazwijmy to prośbę graczy.

niczego takiego do tej chwili nie napisałem o Tobie. To, ze nie zrozumieliśmy się może wynikać z tego, że pisałem do tej pory do ludzi inteligentnych (to na przykład).
I wicewersa.

yuds
Edytowany 22 listopada 2012 - 00:49
#20

użytkownicy


"Nas po prostu nie stać na to by kupować premkę." - wierzyć się nie chce, że gramy w tę samą grę...

"Do czego zmierzam. Otóż także długo rozwijam czołgi czyli powoli je ulepszam czyli długo są stokowe pomimo tego potrafię się odnaleźć na polu bitwy i nawet stokowym czołgiem coś zrobić bo myślę a nie jadę na pałę. Dalej. Gracze którzy tak robią mają słabe win ratio a co za tym idzie i efektywność. A jak pewno dobrze wiesz, że strata 3-4 maszyn na samym początku potrafi definitywnie przesądzić o losie bitwy. Więc po co mi w kompani taki gracz który nie myśli?"
Przeczytaj to kilka razy i opowiedz do jakich wniosków doszedłeś po lekturze tego, tylko postaraj się zrozumieć już nie co ktoś napisze, tylko to, co sam piszesz. (Podkreśliłem Ci twoje "tezy" by Ci było łatwiej)

Odpuszczam, bo nadal nie kumasz, a do tego posiadłeś rzadką właściwość rozmawiania samym ze sobą, oraz samemu sobie zaprzeczasz, ja wysiadam, ja tak nie potrafię. Pa, miło było i używaj autokorekty i trochę interpunkcji, ale to rada poza tematem i nie obraź się z tego powodu.

Berni90PL
Edytowany 22 listopada 2012 - 17:38
#21

użytkownicy
Przyznaje wyprzedziłem myśli miałem napisać że gracze którzy nie myślą tylko jada na palę mają... resztę znasz.

A co do autokorekty to używam, ale interpunkcja nigdy nie buła moją mocna stroną wolałem zawsze przedmioty ścisłe. Nie jestem humanistą.

Podsumowując:
nowotwór ten ma na imię "EFEKTYWNOŚĆ GRACZA".

Ty to nazywasz nowotworem. Ja subiektywną oceną tego czy i co robi dany gracz w bitwie.

A co do kompani to zawsze wiadomo było że panuje selekcja i nie każdy się dostaje. Ponadto są 4 poziomy kompani więc jak ktoś chce sobie podszkolić win ratio wystarczy że pogra trochę na poziomie niżej z dobrą drużyną i wskaźnik szybko przebije 50%

amunicja "premium" na "randomach" jest gwoździem do trumny WoT...
Z tym także się nie zgodzę, bo jak już Tobie wcześniej tłumaczyłem je4st niewielu których stać na to by cały czas jeździć złotymi pojazdami.

"Nas po prostu nie stać na to by kupować premkę." - wierzyć się nie chce, że gramy w tę samą grę...
Wiesz może masz ochotę aby wydawać pieniądze w wirtualne nic nie dające rzeczy. Ja z tą kasa zrobiłbym co innego, np kupił coś to domu czy coś związanego z hobby np jakiś model do sklejenia. Ale wolę wydawać swoje rzeczy na cele niewirtualne. Co innego gdyby to były groszowe sprawy typu 10 złoty miesięcznie tak jak to u Niemców jest np. W każdym bądź razie to Twoja indywidualna sprawa i nie masz nic do tego czy ktoś też chce wydawać wirtualnie pieniądze czy nie.

przeanalizuj dane gracza por_rez_Grzecho - drugiego mojego kolegi z roboty.

A ten Twój kolega wcale wielkiego wyczynu nie zrobił. Zadawał średnio 150 obrażeń na bitwę. Wie jak się ustawiać i co robić ale to wszystko.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.