kliknij aby powiększyć
1600x1000 : 223 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Na forum worldoftanks.eu pojawiła się przetłumaczona lista zmian, jakie przyniesie nam aktualizacja 0.8.1.

forum.worldoftanks.eu
    Dodano:
  • Brytyjskie drzewko rozwoju. Z tego co wiadomo nie jest jeszcze zbalansowane ani nie ma wszystkich statystyk,
  • nowe premiumy - tier 7 TD SU-122-44, 7 tieru Panthera M-10, PzIV Schamlturm na 6 tierze,
  • nowe oświetlenie na mapach: El Halluf, Prowincja, Smocza Grań, Klasztor,
  • Smocza Grań przywrócona do randomów,
  • usunięto tryb ataku z Prochorówki,
  • dodano do drzewka informacje o tym, ile potrzebujemy jeszcze kredek i expa do następnego modułu/czołgu,
    Mechanika gry:
  • dodano możliwość zakupienia gold ammo za kredyty przy przeliczniku 1 gold = 400 kredytów, czyli jeśli pocisk kosztował 4 golda kosztuje 1600 kredytów,
  • dodano możliwość wyłączenia trybów gry dla plutonów,
  • dodano Objecta 263 do medalu "Lew Synaju",
  • zbalansowano prędkość palenia się czołu ((?) może chodzi tu o "zapalność" ammo racka i baku?),
  • będzie widać czat bitwy na powtórce,
  • jeśli jakiś czołg miał status elite przed jednym z patchów, a po pewnym czasie dodano do niego nowy moduł lub kolejny czołg po nim, to zachowuje on swój status (tak jak teraz), ale w okienku wymieniania doświadczenia z pojazdów na wolne doświadczenie będzie domyślnie odznaczony (gdybyś sobie wymyślił, że jednak chcesz wykryć te moduły lub czołg).
    Optymalizacja:
  • dużo obiektów na różnych mapach zostało przystosowane do nowego oświetlenia,
  • zoptymalizowano odległość rysowania dla małych obiektów
  • zoptymalizowano silnik gry pod słabsze maszyny
    Bugfix-y:
  • naprawiono błąd, gdy po wyłączeniu trybów gry MM "wpychał" nas do nich,
  • poprawiono częstość występowania trybów szturm i bitwa spotkaniowa,
  • poprawiono bug z bunkrem na linii Zygfryda,
  • poprawiono oświetlenie obiektów na mapach: Ruinberg, Bezdroża (Widepark), El Halluf i Himmelsdorfie,
  • usunięto cień pojazdu z garażu, gdy pojazd był w bitwie,
  • usunięto przestrzeń pomiędzy czołgiem a dolną teksturą garażu
  • poprawiono błędy z modelami pojazdów: Pz IV Schmalturm, SU-122-54, Super Pershing, VK 3002 DB, VK 3001H
  • poprawiono wyświetlanie kamuflaży na SU-100-M1
  • poprawiono wyświetlanie emblematów na AMX 13F3AM, D2, SU-122-54, T-127 Tetrarch, VK3601H
  • poprawiono wyświetlanie rysunku na domyślnym damage panelu dla artylerii - czasami wyświetlało sylwetkę T-34/85
  • naprawiono błąd z opancerzeniem wieżyczki SU-122-54 (myślę, że o jarzmo chodzi)
  • naprawiono kąt dolnej płyty pancerza IS-7 (teraz jest zgodna historycznie)
  • naprawiono kąt dolnej płyty pancerza IS-3 (teraz jest zgodna historycznie)
  • naprawiono artefakty wyświetlane na wodzie gdy jest włączony antialising
  • naprawiono błąd z wyświetlaniem cieni po użyciu ALT+TAB,
  • poprawiono wyświetlanie tekstur gąsienic, gdy czołg jest w powietrzu,
  • naprawiono wyświetlanie trawy w trybie snajperskim, gdy ta opcja jest wyłączona,
  • naprawiono wygląd mgły, gdy jest nisko nad woda
  • naprawiono małe błędy w oknie statystyk po bitwie,
  • naprawiono błąd z dźwiękiem w powtórce
  • naprawiono błąd z zatrzymywaniem powtórki
  • naprawiono minimapkę w bitwie CW, gdy jest włączony Fog of War,
  • naprawiono błąd z reconnectem na bitwach CW, gdy było włączone nagrywanie bitew,
  • naprawiono błąd z brakiem pamięci podczas otwierania menu komend (tego na Z)
  • naprawiono aktualizacje ikon czołgów w drzewkach,
  • naprawiono zły status zbadanych modułów (czasami wyświetlano zbadane jako niezbadane)
  • naprawiono wyświetlanie ikonki wybuchu ammo racka z numerkiem ile zadało dmg,
  • poprawiono dźwięk kolizji ze skala,
  • naprawiono błąd w menu "call of battle'' (?) jeśli wcześniej wcisnęliśmy escape
  • poprawiono błąd z niewidzialnym kursorem myszy w menu dobierania nas do bitwy,
  • naprawiono parę błędów z interfejsem,
  • poprawiono błędy z niemieckim tłumaczeniu,
  • naprawiono błąd z codziennym bonusem x2 za wygrana, jeśli konto było aktywne co najmniej 25 godzin,
  • poprawiono błąd przy szkoleniu załogi,
  • poprawiono złe wyświetlanie ikony penetracji (?) po rykoszecie
  • poprawiono błąd z robieniem SSów podczas otwartego okienka czatu bitwy,
  • poprawiono wyświetlanie ikonek amunicji w garażu.

Z tych wszystkich zmian naprawdę ciekawie zapowiada się możliwość kupowania pocisków premium, w przeliczniku 400 srebra = 1 złota. Miejmy nadzieję że to wszystko pojawi się już w listopadzie :)


Dyskusja
Czarnowidz
Napisany 12 października 2012 - 11:25
#1

użytkownicy
wszystkie premum tanki z dużym ROF i mała peną podskakują z radości, teraz same zarobią na kilka zlotych pociskow, np kv-5 , b2 740

s0ze
Napisany 12 października 2012 - 11:44
#2

użytkownicy
dodano możliwość zakupienia gold ammo za kredyty przy przeliczniku 1 gold = 400 kredytów, czyli jeśli pocisk kosztował 4 golda kosztuje 1600 kredytów.

Bardzo fajnie ale teraz trzepanie goldem w randomach bedzie na porządku dziennym. Wydaje milion na pociski i tylko to mam na pokładzie.

Block3r
Napisany 12 października 2012 - 11:58
#3

użytkownicy
Moje tłumaczenie ;D

cdrw
Napisany 12 października 2012 - 12:02
#4

użytkownicy
no to teraz będzie masakra z gold ammo. jak nie masz premium jesteś w drugiej lidze

Kenpachi
Napisany 12 października 2012 - 12:05
#5

użytkownicy
Czyli ludzie narzekający, że WG wyciąga od nich kasę stracą kolejny argument :p
Może w końcu sprawdzę czy te złotka faktycznie są dużo lepsze.
Kiedyś kupiłem złotą amunicję do KW z 152 ale jakoś nigdy nie miałem okazji jej wypróbować. Wystrzeliłem raz i chybiłem po czym nie używałem jej więcej :p a potem rozdzielili mi KW i sprzedałem dwójkę :p Co za marnotrawienie złota i pocisków z mojej strony :]

kryns
Napisany 12 października 2012 - 12:14
#6

użytkownicy
Ciekawie, faktycznie nie będzie można teraz płakać, że Ci z goldem mają lepiej (P2W), bo teraz gold ammo jest dla każdego.
Zmiana na plus.

priff
Napisany 12 października 2012 - 13:19
#7

użytkownicy
Ciekawy ruch ze strony wargaming. Z jednej strony osoby krzyczące "pay2win" stracą argument. Z drugiej znaczna część użytkowników premium tanków przerzuci się całkowicie na gold ammo, co może paradoksalnie powiększych przepaść między posiadaczami premium contentu, a resztą. Parcie na używanie złotych pestek w randomach może przekonać sporo czołgistów do zakupienia jakiegoś wspomagacza. Profit.

ktosiek
Edytowany 12 października 2012 - 13:39
#8

użytkownicy
no to moje E-100 się ucieszy, inni mniej :D

Darek94PL
Edytowany 12 października 2012 - 13:45
#9

użytkownicy
No teraz będzie jeszcze większe Pay2Win. Gracze którzy maja konto premium i premium tanka będą non stop grać na gold ammo, a ci co nie maja premium no cóż kilka pocisków sobie może kupią ale to na pewno bardzo obciąży ich budżet. Ci z premium będą mieli dużo łatwiej.

Thompson04
Napisany 12 października 2012 - 15:30
#10

użytkownicy
Niewiele lepsze od tłumacza google jeśli już :P

Pioyer
Napisany 12 października 2012 - 16:03
#11

użytkownicy
no to teraz pancerz nie bedzie mial wiekszego znaczenia :D

Mały Różowy Maus
Edytowany 12 października 2012 - 17:27
#12

użytkownicy
Aż tak wielkich ilości złotej amunicji bym się nie spodziewał. To naprawdę będzie droga zabawa. 10 strzałów z Type to będzie mniej więcej 40 tys. kredytów. To ogromna cena za pociski o penetracji 235 mm, którymi można zniszczyć około 2300 HP, jeśli wszystkie wejdą, a to nie takie łatwe nawet z taką amunicją. Na głupim T49 złota pestka to będzie około 2800 kredytów. 4-5 strzałów i już możesz w zasadzie zapomnieć o zysku z bitwy

WiewiorNH
Napisany 12 października 2012 - 16:35
#13

użytkownicy
Zgadzam się z Małym Różowym Mausem. Niektórzy myślą, że niektórzy mają tyle kasy, ze będą tylko nawalać ze złota. Jeśli taka sytuacja ma wystąpić to tylko na CW.

HatefulEvil
Napisany 12 października 2012 - 16:55
#14

użytkownicy
Czy to jest potwqierdzone ze dodajecie taki temat?

WiewiorNH
Napisany 12 października 2012 - 16:59
#15

użytkownicy
Lista zmian zawsze się może zmienić.

GrakPL
Edytowany 12 października 2012 - 17:01
#16

użytkownicy
najlepsze że gold ammo za kredyty bedzie :)

HatefulEvil
Napisany 12 października 2012 - 17:05
#17

użytkownicy
jak bedziecie sie tak z tego cieszyc to odwolaja ta zmiane

mickey93
Napisany 12 października 2012 - 17:27
#18

użytkownicy
1 pocisk gold do T54 4000 kredytów? dziękuje nie skorzystam wole za golda :P

marek48337
Napisany 12 października 2012 - 17:41
#19

użytkownicy
Moje e-100 w końcu się doczeka złociaków:P Dobry pomysł,nawet bardzo dobry.

Franio
Napisany 12 października 2012 - 18:21
#20

użytkownicy
Jak dla mnie gold ammo za kredyty dużo nie zmienia. Koszt jednego pocisku będzie na tyle duży, że ludzie grający bez złota (lub kupujący je sporadycznie) nigdy nie kupią pocisku za tyle kredytów, bo będzie to cholernie nieopłacalne, a bogaczom grającym złotem i tak wszystko jedno...
Co do innych zmian, to nie mogę już doczekać się Brytoli i fajnie, że Smocza Grań wraca :)

Elua
Edytowany 12 października 2012 - 19:19
#21

użytkownicy
Jak ktoś nie ma konta premium i premium tanków VIII tieru to nich się już szykuje na ostry wpierdol. Poza tym ciężkie czołgi z mocnym pancerzem stracą całkiem racje bytu, będzie się liczyć przede wszystkim mobilność i takie parametry jak gun depression i szybkość celowania. Is-4, IS-7, Mouse, E-100, to wszystko idzie do piachu.

A i jeszcze jedno have fun z 13 m splashem z T92 :P

Jedyne dobre i sensowne rozwiązanie problemu gold ammo to wywalenie go z gry CAŁKOWICIE. Gold ammo powoduje zidiocenie gry i mniejsza wartość skilla graczy.

Mały Różowy Maus
Napisany 12 października 2012 - 19:28
#22

użytkownicy
"Jedyne dobre i sensowne rozwiązanie problemu gold ammo to wywalenie go z gry CAŁKOWICIE. Gold ammo powoduje zidiocenie gry i mniejsza wartość skilla graczy."

Zgadzam się :)

pol00
Edytowany 12 października 2012 - 19:52
#23

użytkownicy
Potwierdzam i popieram ;)

"zoptymalizowano silnik gry pod słabsze maszyny" zobaczymy.... żeby tylko zamiast polepszyć nie pogorszyli :P a wystarczyło by dołożyć obsługę wielu rdzeni i tyle.

mickey93
Napisany 12 października 2012 - 19:55
#24

użytkownicy
idąc tym tropem wywalmy premkę wywalmy francuzy i znerfujmy bądź wywalmy rusków i artę bo to też powoduje zidiocenie gry

Pioyer
Napisany 12 października 2012 - 19:59
#25

użytkownicy
pol00@

robilem testy jak WoT wykorzystuje rdzenie i takie wyniki mi wyszly

~95% pierwszy rdzen
~60% drugi rdzen
~20% trzeci rdzen

to jest srednia

mickey93
Napisany 12 października 2012 - 21:00
#26

użytkownicy
jest pupblic test patcha 0.8.1

klimsonbless1
Napisany 12 października 2012 - 21:01
#27

użytkownicy
Witam bardzo duża różnica jest między pociskiem ze złota a zwykłym ?

Jak duże obrażenia zadaje się średnio 10% czy więcej oczywiście zależy od czołga ?

Jeszcze nie uzywałem tej ammo ).

Sasilton
Napisany 12 października 2012 - 21:23
#28

użytkownicy
dmg jest taki sam tylko penetracja jest większą

wyobraź sobie IV tier z penetracją prawe 200 od przodu

taki złomowaty hetzerek będzie wszystko przebijał swoją 105

mickey93
Napisany 12 października 2012 - 21:27
#29

użytkownicy
hellcat VI tier 243 peny

lavrinienko
Napisany 12 października 2012 - 22:51
#30

użytkownicy
Widzę renesans KV2 i Su152 ;)
Będzie się działo.....

klimsonbless1
Napisany 12 października 2012 - 23:07
#31

użytkownicy
Dziękuje za odpowiedzi ).


Czyli T29 gdzie ma pancerza ponad 270 też sie przebije no całkiem nieżle ale można postawić takie pytanie czy nie lepiej żeby jednak zrezygnować z tych ammo gold bo one faktycznie dają sporą siłe i tam gdzie czołgi mają atuta z pancerza już tego nie mają więc troche to dziwne i też jednak w takim razie bym się opowiadał żeby ich wogole nie było .

Wariat23
Napisany 12 października 2012 - 23:22
#32

użytkownicy
Ludzie nie piszcie głupot żeby wycofać całkiem gold ammo bo to nierealne. To jest zysk dla twórców. Natomiast premium ammo za kredyty moim zdaniem to rozwiązanie na plus. Wreszcie mi nikt na CW nie powie że go nie stać. Wszyscy mają mieć na CW złote pociski i nie ma gadania. Co do randomów to wiele sie nie zmieni. Może w tierach 5 w dół. Tak to mało opłacalny biznes żeby za złoto grać.

col_Kurtz
Napisany 12 października 2012 - 23:32
#33

użytkownicy
Z tym gold ammo może być problem. To zupełnie tak, jak z kamuflażem, który dawał jedynie wygląd. Teraz, można będzie mieć gold ammo. Są tacy, którzy mają tyle kasy, że nie wiedzą co z nią robić... teraz już będą wiedzieli. Hyh, będzie po prostu bardziej bolało.

magik500
Edytowany 12 października 2012 - 23:34
#34

użytkownicy
Ja z reguły mam ze sobą 4-5 pocisków za golda, tak na wypadek gdybym został sam na placu boju przeciwko silniejszemu przeciwnikowi. Jeśli już to zużywam z tego 2-3 raz na kilka bitew, za taką ilość można zapłacić srebrnikami. Dlatego ta opcja bardzo mi się podoba.

Mały Różowy Maus
Napisany 12 października 2012 - 23:37
#35

użytkownicy
@mickey93

Gold ammo powinno być wywalone, bo jest elementem pay-to-win, czyli dającym przewagę ludziom z pieniędzmi. Udostępnienie jej za kredyty zmienia sytuację tylko trochę, bo i tak ludzie z kasą będą mieli większą możliwość kupienia tej amunicji za kredyty niż darmowi gracze.

Natomiast francuzy, ruscy i arta nie są elementami pay-to-win.

A na wypadek, gdyby ktoś myślał, że przemawia przeze mnie zawiść w stosunku do ludzi z kasą, to od razu wyznaję, że mam trzy premiumy VIII tieru i 17 tysięcy złota na koncie, które wydaję do konwertowania XP, bo nie chce mi się grać stockowymi czołgami i wolę zapłacić za wynalezienie niektórych modułów (zazwyczaj tyle, ile trzeba by wstawić topowe działo).

mickey93
Edytowany 13 października 2012 - 00:14
#36

użytkownicy
jak wyrównywać to po wszystkim zabrac premkę itp.

ps ponizej działa HT brytoli
world of tanks

мяDarkness™
Napisany 13 października 2012 - 02:08
#37

użytkownicy
A ja wam powiem co będzie po ..... Więcej Premium i Z przyjściem Brytoli ta liczba wzrośnie ... czemu ... a to dlatego, bo na czym innym można zarobić ... Ammo specjal zostanie z czasem wtłoczone w obieg za koszt ich utrzymania ... a kto będzie chciał z niego korzystać, strzelać będzie zmuszony posiadać, albo czołgi wymaganego tieru, albo samą amunicje ... Arta dostanie w ogóle inne ammo i koszt utrzymania zacznie się zwracać ... Niedługo zostanie ujawnione nowe Drzewo ... które pozamiata ogólnym porządkiem ... Szykuje się kilka dużych zjazdów, które ujawnią kila cech nowego projektu Tanków... ale to dopiero w nowym ROKU !!
Samoloty i Statki ....

Mały Różowy Maus
Napisany 13 października 2012 - 07:45
#38

użytkownicy
@ Mickey

Konto premium nie daje większych szans na polu bitwy. Nie jest więc elementem pay-2-win. Ułatwia jedynie wynajdywanie czołgów i ich finansowanie, ale nie daje żadnej przewagi w walce (choć dzięki krótszemu graniu stockami lekko poprawia statystyki). Złote pestki dają zaś większe szanse na polu walki.

mickey93
Napisany 13 października 2012 - 09:54
#39

użytkownicy
ułatwia życie tak samo jak goldowa amunicja (tą teoretycznie więcej przebijesz) a z premką szybciej dojdziesz wyżej co w sumie wychodzi na to samo

Assire
Napisany 13 października 2012 - 10:10
#40

użytkownicy
Gold ammo do wysokich tierów wcale nie daje jakiejś wielkiej przewagi. Na CW wali się złotem czasem I nadal są rykoszety od wież czy też strzały za zero. Niższym tierom dają większa przewagę, ale, przyznacie się szczerze, kogo stać ma wystrzelanie 40 albo 50 tysięcy kredytów w jednej bitwie? Nawet ludziom w premium tankach się to nie będzie opłacało, bo zarobki z takich spadną ze 2 razy jak wyda się tyle na golda. Teraz będzie można kupić parę pestek na specjalne okazje, ale ja I tak zaczekam na promocje.
Z resztą, ja czekam na buga który pozwoli kupić premium tanki za kredyty :P

Mały Różowy Maus
Edytowany 13 października 2012 - 10:24
#41

użytkownicy
@mickey93

Widzę, że nie za bardzo pojmujesz koncept pay-to-win. Chodzi o bitwy, a nie postęp w grindowaniu czołgów. Gracz z wykupionym premium w czołgu ze statusem elite ma takie same szanse wygrania pojedynku, co gracz niepremium w tym samym czołgu ze statusem elite. Czyli w samej bitwie liczą się umiejętności, a nie kasa.

Gracz ze złotą amunicją ma natomiast większe szanse od tego ze zwykłą. Kasa zwiększa jego szanse, bo ma coś, czego niepłacący nie może uzyskać.

W dobrze skonstruowanej grze typu free-to-play obaj gracze powinni mieć te same szanse wygrania pojedynku. Elementy premium, na których zarabia deweloper, nie powinny dawać większych szans w pojedynkach. Mogą za to ułatwiać życie (czyli np. więcej kasy czy XP za walkę jest ok), albo mieć charakter czysto kosmetyczny (ładniejsze stroje, przedmioty, garaże).

W WoT wygrywa się w bitwach, a nie poprzez wynalezienie i kupienie czołgu X tieru.

dna78
Napisany 13 października 2012 - 11:10
#42

użytkownicy
Pożyjemy, zobaczymy... Może się nagle okazać, że już nie będzie wyjeżdżania "na rympał" czołgiem ciężkim przed mniejszego przeciwnika, bo "i tak mnie nie zadraśnie" - padnie ten mały, to pewne, ale co ugryzie, to jego... Pewnie dużo więcej odznak Wsparcia zaświeci na niejednej tablicy. ;-)
Myślę, że po początkowej fascynacji złotymi pociskami, część osób machnie na nie ręką i będzie dalej walczyć zwykłą, tradycyjną amunicją. BYĆ MOŻE artylerzyści (szczególnie ci oddani artom, których nie przerażają żadne podnoszenia kosztów napraw itp.) skorzystają na tym najbardziej, bo potężny kaliber działa + sporo większy splash da im coś, czego do tej pory nie mieli. BYĆ MOŻE jest to również delikatny ukłon w stronę niemieckiej Panzerwaffe, której celność (choć już nie tak wyjątkowa) na złotej amunicji pomoże ze względu na możliwość snajperskich strzałów z penetracją...
Pożyjemy, zobaczymy...

mickey93
Napisany 13 października 2012 - 11:29
#43

użytkownicy
"Gracz ze złotą amunicją ma natomiast większe szanse od tego ze zwykłą. Kasa zwiększa jego szanse, bo ma coś, czego niepłacący nie może uzyskać.
"
już nie bo ten niepłacący też bedzie miał możliwość zakupu "gold amo"

gizmuch
Edytowany 13 października 2012 - 11:58
#44

użytkownicy
No wy tu mówicie o złocie do czołgów, a co ze złotem do art. Obecnie posiadam T92 i już zacieram ręce na złotą amunicje, będę wyciągał czołgi zza budynków, nawet jak będzie to wysoka cena, to zawsze będę woził z 4 pociski.

Dodam ,że każdy będzie woził kilka pocisków złota, aby mieć to na spotkanie z niszczycielami x tieru np.t95 lub mausem itp

Dlatego nie wiem czy jest to dobry pomysł, czas pokaże. Zawsze można zwikszyć przelicznik do np 700 do 1 za golda

Mały Różowy Maus
Napisany 13 października 2012 - 12:08
#45

użytkownicy
@mickey93

Tylko że dla gracza bez premium (czołgu albo konta) będzie to bardzo drogi interes :). Dlatego najsprawiedliwsze byłoby wywalenie gold ammo (przynajmniej z randomów).

danon149
Napisany 13 października 2012 - 12:17
#46

użytkownicy
Dziwne... Pociski za srebro będą, a szkolenie załogi nic nie można przyspieszyć, nawet po przyśpieszeniu szkolenia załogi i tak idzie to bardzo ale to bardzo wolno.
Może trzeba po prostu nagłośnić ten temat.

Lincz
Napisany 13 października 2012 - 13:49
#47

użytkownicy
up
I jak wyobrażasz sobie skile załogi za golda? Nie mogą dodać takiej możliwości bo to zaburzyłoby balans gry - gold ammo zwiększa penetracje/splasha + nie zawsze sie przebijesz/trafisz, a umiejętności zmieniają wszystko.

s0ze
Napisany 13 października 2012 - 15:08
#48

użytkownicy
Dali palec to już chcecie rękę. Dobrze że skille rosną bez możliwości ich kupienia, chociaż to poza skillem gracza wymaga wypracowania.

pol00
Napisany 13 października 2012 - 18:03
#49

użytkownicy
CZy strzelasz z gold ammo czy ze zwykłej to i tak pociski znikają, absurdalne rykoszety, ślad penetracji zostaje, ale hp nie zmalało czy strzały w gąsienice.... 2-3 takie strzały na bitwę i...gold ammo tylko więcej się traci


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.