kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 309 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Na tropie World of Tanks #21
Nisu, Piątek, 20 kwietnia 2012, 10:14
Tagi: pytania, odpowiedzi, przyszłość


world of tanks

Tym razem dostaliśmy odpowiedzi na wiele pytań.

wargaming.net

Powszechnie wiadomo, że aktualizacja 7.4 wprowadzi francuskie niszczyciele czołgów i artylerie do gry. Czy francuskie niszczyciele czołgów posiadają magazynek rewolwerowy (mechanizm samoładujący)?
Nie planujemy dać francuskim niszczycielom czołgów magazynków.

Czy w jakikolwiek sposób będą zmieniane markery, które zostały wprowadzone przez aktualizację 7.2? Czy będzie opcja ich „podrasowania”? A może przynajmniej wprowadzicie opcje poszerzające funkcjonalność obecnych?
Tak, z każdą aktualizacją planujemy wprowadzać coraz więcej opcji.

Czy macie zamiar wprowadzić drugą linię amerykańskich czołgów ciężkich?
To możliwe. Obecnie nadal jesteśmy na etapie rozważania, czy istnieje możliwość stworzenia kolejnej interesującej linii amerykańskich czołgów ciężkich.

Skoro zamierzacie wprowadzić Sturmtiger I, to nasuwa się pytanie. Jeżeli pojazd ten zostanie wprowadzony jako działo samobieżne, to czy będzie podlegał tym samym prawom fizyki, co inne artylerie, czy rakiety będą miały inny tor lotu ze względu na wprowadzenie odmiennej fizyki?
Sturmtiger będzie posiadał tor lotu pocisków zbliżony do toru lotu pocisków innych dział samobieżnych.

Chciałbym poznać więcej szczegółów na temat specjalnej oferty dotyczącej czołgu Pz V/IV. Czy planujecie obniżyć jego wartość dla potrzeb MM?
Nie mamy żadnych takich planów.

Dlaczego nie ma planów wprowadzenia Type 62, WZ-11 czy Typ 59 na serwerach EU/NA/RU? Jaki jest tego powód?
Powodem nie wprowadzenia tych czołgów jest problem z klastrami. Poza tym, Typ 59 prawdopodobnie nigdy nie zostanie wprowadzony na te serwery.

Jak idą postępy w sprawie fizyki? Jaka jest przewidywana data wprowadzenia ich na serwer testowy?
Prawdopodobnie testowanie rozpocznie się tego lata.

Kiedy możemy się spodziewać wprowadzenia pojazdów dowództwa, wsparcia lotniczego i artylerii strzelającej z poza granic mapy?
Nie jest to pewne. Pojazdy dowództwa są nadal tylko projektem.

Przeczytałem we wcześniejszym „Wy pytacie, My odpowiadamy”, że planowaliście dodać hardcorowy tryb rozgrywki. Jaka jest ostateczna decyzja w tej sprawie?
Mamy zamiar wprowadzić taki tryb rozgrywki, ale nadal nie podjęliśmy ostatecznej decyzji na temat jego ostatecznego kształtu.

Mam pytanie na odnośnie czołgu premium 3 tieru „Somua” (PzKpfw S35 739 (f)). Czy planujecie go zmodyfikować lub ponownie zbalansować? Jeżeli tak, to kiedy? Czołg ten, według większości użytkowników, nie spisuje się wystarczająco dobrze.
Nie planujemy wprowadzić żadnych zmian do „Somua”.

Czy planujecie wprowadzić przynoszące więcej zysków pojazdy premium, które będą mogły jeszcze bardziej przyspieszyć postęp w grze? Może były by to swego rodzaju pojazdy premium-VIP?
Obecnie mieliśmy tylko takie pomysły, nie podjęto żadnych kroków w tym kierunku.

Kiedy wprowadzicie więcej osiągnięć? Czy jest szansa na uzyskanie jakiegoś rodzaju listy? Nie mogę się doczekać.
Prawdopodobnie podamy jakieś informacje tego lata.

W poprzedniej edycji „Wy pytacie, my odpowiadamy” zadane zostało następujące pytanie:
"Czy macie zamiar wprowadzić nowe elementy wyposażenia?"
Na które udzielono następującej odpowiedzi:
"To możliwe. Na pewno mamy zamiar wprowadzić możliwość zakupu osłony przeciwkumulacyjnej dla niektórych czołgów."

Czy oznacza to, że obecnie istniejące osłony przeciwkumulacyjne zostaną zdjęte z pojazdów, które je obecnie posiadają?

Nie, nie planujemy wprowadzenia takich zmian.

Stwierdziliście, że Waszym celem jest wprowadzenie łącznie 7 drzewek rozwoju do Wolrd of Tanks. Co to za drzewka?
Amerykańskie, niemieckie, sowieckie, francuskie, brytyjskie, japońskie i mieszane drzewko europejskie.

W jakiej fazie rozwoju znajduje się obecnie możliwość automatycznej zmiany kamuflażu w zależności od mapy, na której czołg się znajduje?
Możliwość ta zostanie wprowadzona latem wraz z innymi aktualizacjami.

Czy jeżeli na miejskiej mapie będzie znajdował się niewykryty czołg (na przykład za rogiem), to czy będę w stanie zobaczyć światło generowane przez jego lampy po wprowadzeniu nowych renderów?
Światło nie będzie widoczne aż do wykrycia pojazdu przeciwnika.

Czy przywrócicie klaksony?
Tak, w jednej z nadchodzących aktualizacji.

Czy wprowadzicie licznik zbliżony do licznika dostępnego dla osiągnięcia „łowca” dla osiągnięć takich jak „ekspert”? Pozwoliłoby to nam wiedzieć, ile razy zabiliśmy wszystkie czołgi w grze.
Nie planujemy wprowadzenia takiej opcji.

Mam pytanie odnośnie T-50-2. Czy zostanie on usunięty zupełnie, czy może zostanie w naszych garażach, jeżeli ktoś już posiadał go wcześniej? W jakiej aktualizacji macie zamiar go usunąć i czy w związku z jego usunięciem warto w ogóle inwestować w jego odkrycie?
Niestety nie możemy w tym momencie udzielić odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie podjęto w tej sprawie ostatecznej decyzji.

Czy wieża czołgu będzie „odskakiwać” w momencie zniszczenia magazynu amunicji? Po wprowadzeniu ostatniej aktualizacji nie widać różnicy między zniszczeniem czołgu a zniszczeniem go poprzez wysadzenie magazynu z amunicją. Jeżeli tak, to czy jest szansa na zobaczenie tego efektu w tym roku?
Wieża będzie odskakiwać z czołgu po wysadzeniu zbiornika z amunicją. Nie możemy jednak jeszcze podać daty wprowadzenia tej zmiany.

Jakiś developer oświadczył, że będzie wprowadzona mapa z sekretnym ośrodkiem badawczym, na środku którego będzie stał czołg Ratte pełniący rolę dekoracji. Czy są prowadzone już prace nad tą mapą?
Nie, ponieważ to był żart.

Dlaczego wprowadzenie emblematów klanów na czołgach jest ciągle przeciągane? Działały świetnie w czasie testu.
Powstały nieprzewidziane problemy związane z ich wprowadzeniem. Prawdopodobnie zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją 7.3.

Czy macie zamiar przywrócić naprawy dostępne za pojedynczym kliknięciem? Były bardzo wygodne.
Prawdopodobnie zostanie to wprowadzone wraz z nadchodzącymi aktualizacjami, ale z opcją wyłączenia tej funkcji.

Czy kiedykolwiek wprowadzicie z powrotem odgłos dzwonka, który można było usłyszeć po trafieniu przeciwnika?
Nie.

Czy wprowadzicie pojazdy z większą ilością dostępnych wież niż dwie?
Nie.

Czy zamierzacie dodać więcej kamuflaży w przyszłości?
Tak, będziemy je regularnie wprowadzać z kolejnymi aktualizacjami, tak jak zrobiliśmy to w aktualizacji 7.2.

Czy zamierzacie wprowadzić opcje modyfikacji garażu, na przykład pisania na ścianach bez konieczności używania modów?
Nie zamierzamy wprowadzać takich opcji.

Czy będzie możliwość modyfikacji panelu, w którym wyświetlane są punkty życia i moduły czołgu? Istnieje mnóstwo modów zaspokajających nasze potrzeby w tej kwestii, ale chcieli byśmy otrzymać jakieś oficjalne rozwiązanie w lepszej jakości.
Obecnie nie mamy planów ingerowania w tę sprawę.

Czy planujecie wprowadzić modyfikacje dźwięków, które wprowadziłyby większą różnorodność dźwięków w grze? Bardziej zindywidualizowane dźwięki silników i dział, a także bardziej charakterystyczne dźwięki otoczenia w zależności od mapy?
Tak, obecnie pracujemy nad powiększeniem ilości dostępnych dźwięków. Aktualizacja wprowadzi nie tylko bardziej różnorodne dźwięki dla silników i dział, a ogólnie poprawi jakość i różnorodność wszystkich dźwięków w grze.

Czy macie zamiar wprowadzić dostrzegalne różnice w czołgach w zależności od ich uszkodzenia? W obecnej sytuacji jest to co najmniej nierealistyczne, że prawie zniszczony czołg wygląda praktycznie identycznie jak w pełni zdrowy.
Nie planujemy wprowadzenia takich zmian.

Do czego służy opcja „głosy czołgistów według narodowości”, która jest dostępna w opcjach dźwięku? Czy oznacza to, że głosy czołgistów będą zależeć od ich pochodzenia?
Tak, opcja ta będzie tak działać w przyszłości.

Czy planujecie zmienić lub poprawić sposób działania chatów w grze? Dotyczy to głównie chatu ogólnego i kompanii.
Tak, ciężko pracujemy nad chatem 2.0.

Czy planujecie wprowadzić perk dla francuskich czołgistów, który mógł by modyfikować ich umiejętności obsługi magazynka? Na przykład szybsze przeładowanie między strzałami lub szybsze przeładowanie między magazynkami?
Nie planujemy wprowadzenia takich modyfikacji. Francuskie czołgi wystarczająco mocno różnią się od innych czołgów w chwili obecnej.

Czy planujecie wprowadzenie nowych rysunków poglądowych pojazdów widocznych w czasie bitwy w lewym dolnym rogu ekranu? W chwili obecnej czołgi lekkie, średnie i ciężkie, a nawet SU-26 i amerykańskie niszczyciele czołgów posiadające wieże korzystają z rysunku czołg IS. Dla wszystkich artylerii jest to Hummel a dla niszczycieli czołgów to Marder II.
Nie planujemy wprowadzenia takich opcji.

Czy planujecie zmodyfikować VK4502(P) Ausf. B aby był bardziej zgodny z jego oryginalnymi planami? Między innymi chodzi przemieszczenie układu przeniesienia napędu (przekładni) na tył pojazdu.
Tak, planujemy wprowadzić te zmiany. Prawdopodobnie zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją 7.4.

Czy planujecie dodać mapę „Stalingrad”?
Prawdopodobnie tak, ale nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie.

Czy artyleria będzie mogła celować poniżej mostów? Obecnie pod mostami jest martwa strefa, w którą artyleria nie może celować przy pomocy widoku artyleryjskiego.
To logiczne. Pocisk nie może przebić mostu.

Jak mi wiadomo, bazy w WoWp są chronione przez działa przeciwlotnicze kontrolowane przez sztuczną inteligencję. Czy zamierzacie w związku z tym wprowadzić bunkry do World of Tanks?
Prawdopodobnie wprowadzimy coś zbliżonego do wojen klanów i kompanii czołgów.

Czy zamierzacie przywrócić 90 punktowe kompanie czołgów?
Nie mamy takich planów. Zdecydowaliśmy o ich usunięciu w celu uniknięcia rozbicia bazy graczy pomiędzy dwa bardzo zbliżone tryby gry, które były dostępne tylko dla czołgów wysokich tierów.

Źródło: World of tanks

Dyskusja
TiGeRrr
Edytowany 20 kwietnia 2012 - 14:22
#1

użytkownicy
Dziś po wejsciu na podstrone z dzwiekami ( potrzebuje kilka do animacji poklatkowej ) klikam pobierz a tu Error 404 not found....

http://world-of-tanks.eu/multi...wiekowe/intro_malinovka_01.mp3
proszę moderatorów o naprawienie problemu

kurkusmaximus
Napisany 20 kwietnia 2012 - 16:25
#2

administracja
Naprawione, choć wolałbym otrzymywać takie informacje na maila podanego w kontakcie. Nie zawsze czytam komentarze pod tekstami.

AlexXx
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:14
#3

użytkownicy
"Czy planujecie wprowadzić przynoszące więcej zysków pojazdy premium, które będą mogły jeszcze bardziej przyspieszyć postęp w grze? Może były by to swego rodzaju pojazdy premium-VIP?
Obecnie mieliśmy tylko takie pomysły, nie podjęto żadnych kroków w tym kierunku."

Już niedługo premium-vip-super-extra-uber-cooltank, na którym za bitwę jest 500k, a o expie już nie wspomnę. Oni są już po prostu żałośni w swoim pazestwie, a nawet tych przeklętych strzałów "w dziesiątkę" nie zrobią.

mickey93
Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:48
#4

użytkownicy
@AlexXx
teraz to już przesadziłeś oskarżanie WG o cos czego nie zrobiło() jest żałosne przecież pisze jak byk że nie podjeli żadnych kroków w tym kierunku to po ch........ piszesz że są pazerni

"Dlaczego nie ma planów wprowadzenia Type 62, WZ-11 czy Typ 59 na serwerach EU/NA/RU? Jaki jest tego powód?
Powodem nie wprowadzenia tych czołgów jest problem z klastrami. Poza tym, Typ 59 prawdopodobnie nigdy nie zostanie wprowadzony na te serwery."
dla mnie to bez sensu co mają klastry do modeli czołgów?? jest lowe jest T34 jest KW-5 a mają problem z 3 chińczykami
"Czy macie zamiar wprowadzić drugą linię amerykańskich czołgów ciężkich?
To możliwe. Obecnie nadal jesteśmy na etapie rozważania, czy istnieje możliwość stworzenia kolejnej interesującej linii amerykańskich czołgów ciężkich."
ocho czyżby myśleli o wprowadzeniu amerykańskich bębenkowców?

p11k
Napisany 20 kwietnia 2012 - 23:41
#5

użytkownicy
Przecież WoT musi się z czegoś utrzymywać. Poza tym twórcy WoTa zrobili tak tą grę, że nawet jeśli ktoś nie kupuje złota to ma identyczne szanse w grze jak gracz, który je kupuje(albo bardzo zbliżone jeśli liczyć złote pociski, apteczki i inne duperele, których jednak na randomie nikt nie używa).

adamczik
Napisany 21 kwietnia 2012 - 08:04
#6

użytkownicy
@p11k - "albo bardzo zbliżone jeśli liczyć złote pociski, apteczki i inne duperele, których jednak na randomie nikt nie używa"- jak Ty mało o życiu wiesz.

Palce
Napisany 21 kwietnia 2012 - 09:18
#7

użytkownicy
@adamczik pamiętaj że mogło być gorzej, te złote pestki mogły być samonaprowadzające, a tak istnieje szansa pudła.
Kiedyś zakupiłem 5 sztuk w jakimś czołgu (t29 chyba) tak z ciekawości żeby zobaczyć jak to wygląda w praniu. Liczyłem na to że stanę się postrachem pola bitwy a jak przyszło co do czego to miałem 3 rykoszety i dwa pudła. Mało tego, w garażu po bitwie miałem ustawione autouzupełnianie i kupiłem tą śmiercionośną amunicję jeszcze raz:/

p11k
Napisany 21 kwietnia 2012 - 10:22
#8

użytkownicy
A Ty adamczik to taki specjalista rozumiem? Poza tym ile znasz osób, które na randomie używaja sprzętu, który kosztuje po 50 złota za sztukę?

Walter_NovotnyPL
Edytowany 21 kwietnia 2012 - 10:50
#9

użytkownicy
Przecież adamczik ma nieograniczoną ilość golda i jeździ tylko ze złotymi pestkami. Wielu graczy którzy nie znają budowy własnej maszyny płaczą, że zostali przebici i myślą, że dostali ze złotych pocisków albo wyzywają od cheaterów. Jak zniszczyłem gościa w tygrysie czołgiem PzIV to do końca bitwy skumlał, że to niemożliwe i że oszukuję.

PS. w najkorzystniejszej ofercie 1 gold kosztuje 1.4 grosza. @adamczik zobacz ile strzałów oddajesz w bitwie ile grasz bitew dziennie i ile kosztuje 1 złoty pocisk.

Kenpachi
Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:23
#10

użytkownicy
"Mam pytanie odnośnie T-50-2. Czy zostanie on usunięty zupełnie, czy może zostanie w naszych garażach, jeżeli ktoś już posiadał go wcześniej? W jakiej aktualizacji macie zamiar go usunąć i czy w związku z jego usunięciem warto w ogóle inwestować w jego odkrycie?

Niestety nie możemy w tym momencie udzielić odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie podjęto w tej sprawie ostatecznej decyzji."

Czy myśleli o tym aby usunąć moją pchełke? Dlaczego? Wie ktoś coś więcej na ten temat?

Sasilton
Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:45
#11

użytkownicy
jak zauważyłeś ten czołg strasznie wymiata :D
jest to wróg nr 1 wśród artylerii

a 1 vs 1 jest praktycznie rozwalić każdy hevy tank

AlexXx
Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:46
#12

użytkownicy
mickey93 taki stary, a taki naiwny na wspaniałość WG...

p11k
Napisany 21 kwietnia 2012 - 13:10
#13

użytkownicy
Za T50-2 ma wejść inny czołg po prostu.

Trent
Edytowany 21 kwietnia 2012 - 16:17
#14

użytkownicy
Ankieta na temat wydawania złota na randomy:

forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/107892-

Niecałe 7% wypełniających ankietę przyznało się, że regularnie korzysta ze złotej amunicji na randomach, niecałe 5% - że używa w nich materiałów eksploatacyjnych za złoto.

[EDIT:
forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/100443-
Inna ankieta, zbliżone wyniki.]

@Palce

Hehe, ja miałem podobnie, kupiłem 5 pocisków do arty, 2 pierwsze zrobiły dinga, 3 pozostałe chyba do tej pory leżą w moim magazynie :)

Kenpachi
Napisany 21 kwietnia 2012 - 20:22
#15

użytkownicy
"jak zauważyłeś ten czołg strasznie wymiata :D
jest to wróg nr 1 wśród artylerii

a 1 vs 1 jest praktycznie rozwalić każdy hevy tank "

Zauważyłem, i dlatego tak go lubię, może zostanie premium tankiem :p

Sasilton
Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:44
#16

użytkownicy
fajnie by było
bo ja grajac artylerią niem usze sie stresować a sam bym mógł latać po mapie i wszystkich oznaczać :D

stud3nt
Napisany 23 kwietnia 2012 - 11:32
#17

użytkownicy
@p11k, @Walter_NovotnyPL;

Nie wychodźcie z błędnego założenia, że używający złotych pestek walą nimi cały czas. To nie CW. Podkalibrowe kosztują, więc używa się ich zgodnie z przeznaczeniem - na najgrubszego zwierza, którego nie da się przebić normalnym pociskiem. Nikt zdrowy na umyśle nie będzie strzelał złotem do zwiadowcy czy arty. Do X tierów też nie zawsze ładuje się ze złota - na bliski dystans albo gdy są ustawieni bokiem, srebro wystarczy w zupełności.

Naprawdę bogaci (używający złota non-stop) to pewnie 5% z tych 5%.

Dlatego mnożenie ceny pocisku przez wszystkie pociski wystrzelone w grze jest tak słuszne, jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem.

p11k
Edytowany 23 kwietnia 2012 - 14:01
#18

użytkownicy
Ale nigdzie nie jest napisane, że to 5% to tylko ludzie, którzy cały czas strzelają ze złotych pocisków. POza tym takie pociski używa się raczej pod sam koniec bitwy, gdy zostanie się przeciw najmocniejszemu. na pewno nie ma tak, że te 2-3 złote pociski ma cały team. Ewentualnie 2-3 osoby.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.