kliknij aby powiększyć
1600x989 : 219 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Serwis overclockers.ru przetestował trochę nowszego sprzętu komputerowego pod kątem jego działania z grą World of Tanks. Testowano procesory i karty graficzne, dlatego przygotowano dwie konfiguracje sprzętowe.

Konfiguracja sprzętowa do testowania procesorów:

  • Płyta główna INTEL: MSI P67A-GD65-B3, LGA 1155, BIOS 1.D;
  • Płyta główna AMD: Gigabyte GA-890FXA-UD7, AM3, BIOS F4;
  • Karta graficzna: GeForce GTX 560 1024 MB Ti - 980/1960/4500 MHz (MSI);
  • Chłodzenie CPU: Cooler Master V8 (~ 1100 obr / min);
  • Pamięć: 2 x 2048 MB DDR3 Corsair TR3X6G1600C7 (Spec: 1600 MHz / 7-7-7-18-1T / 1,65 in), XMP - off;
  • Dysk twardy: 500GB SATA-II, WD 5000KS, 7200 obr / min, 16 MB;
  • Zasilacz: Thermaltake Toughpower 1200 W (regularne wentylatora: 140 mm dla spożycia);
  • Obudowa: brak (na pająka);
  • Monitor: 30 "Dell 3008WFP (Wide LCD, 2560x1600 / 60 Hz).

Konfiguracja sprzętowa do testowania kart graficznych:

  • Procesor: Intel Core i7-2600k (Sandy Bridge, D2, L3 8 MB), 1,184 w, Turbo Boost / Hyper Threading - off - 3400 @ 4800 MHz (1,408 V);
  • Płyta główna: MSI P67A-GD65-B3, LGA 1155, BIOS 1.D;
  • Chłodzenie CPU: Cooler Master V8 (~ 1100 obr / min);
  • Pamięć: 2 x 2048 MB DDR3 Corsair TR3X6G1600C7 (Spec: 1866 MHz / 8-8-8-24-1t / 1,5 in), XMP - off;
  • Dysk twardy: 1 TB, WD1002FAEX Caviar Black, 7200 obr / min, 64 MB;
  • Zasilacz: Thermaltake Toughpower 1200 W (regularne wentylatora: 140 mm dla spożycia);
  • Obudowa: brak (na pająka);
  • Monitor: 30 "Dell 3008WFP (Wide LCD, 2560x1600 / 60 Hz).

Oprogramowanie i metodologia:
- system operacyjny: Windows 7 x64 SP1;
- sterowniki kart graficznych: GeForce 296.10 WHQL i AMD Catalyst 12.2 WHQL;
- media: FRAPS v3.4.7, AutoHotkey v1.0.48.05, MSI Afterburner 2.2.0 Beta 14 i RivaTuner v2.24 r.
- testowano w rozdzielczościach: 1280x1024, 1680x1050, 1920x1080 i 2560x1600
- wykresy przedstawiają minimalną i średnią ilość FPS
- wyniki to średnia z 5 testów na każdej konfiguracji
- wersja gry World of Tanks: 0.7.2
- wybrano czołgi z pierwszego tieru
- testowano na mapach: Himmelsdorf, Mines, Malinovka
- przejeżdżano przez wodę, rozwalano budynki, niszczono inne pojazdy

Ustawienia gry:

  • Pełnoekranowy antyaliasing (FXAA) - HQ
  • Filtrowanie anizotropowe (AF) - 16x
  • Jakość tekstur - wysoka
  • Kompresja tekstur - aktywna
  • Lepsze cienie - wysokie
  • Jakość wody - wysoka
  • Jakość drzew - wysoka
  • Gęstość trawy - wysoka
  • Dodatkowy post-processing - aktywny
  • Post-processing - aktywny
  • Zasięg rysowania - wysoki
  • Szczegółowość obiektów - wysoka
  • Jakość dodatkowych efektów - wysoka
  • Jakość dodatkowych efektów w trybie snajperskim - wysoka
  • Trawa w trybie snajperski - aktywna
  • Efekty gąsienic - aktywne
  • Ślady gąsienic - aktywne

Wyniki:

Na szybkość wyświetlania klatek największy wpływ ma ilość roślinności. Na Himmelsdorfie uzyskano więcej klatek niż na porośniętej florą Malinovce.
Aby komfortowo grać w World of Tanks potrzeba karty graficznej z 1GB wbudowanej pamięci i 4 GB pamięci RAM. Dla rozdzielczości 1280x1024 jest wymagany Radeon HD 6790 1024 MB lub GeForce GTX 550 Ti 1024 MB. Według testów karty graficzne od "zielonych" (Nvidii) wygrywają nieznacznie z produktami AMD.
World of Tanks jest grą wykorzystującą znacznie procesor użytkownika, dlatego im więcej MHz on posiada tym gra lepiej działa. Co ciekawe, wg overclockers.ru WoT jest zoptymalizowany pod kątem dwu rdzeniowych procesorów. To starcie wygrywa znacznie Intel. Testerzy do komfortowej gry zalecają kupić Core i7-2600k, Core i7-2600, Core i5-2500 K lub Core i5-2500.

Zanim przedstawię wykresy z testów pozwólcie, że dodam coś od siebie.

U mnie na konfiguracji:
Gigabyte GA-MA790X-UD3P
Phenom 9850@3GHz (Prolimatech Megahalems)
Evga 9800GTX+ SSC
4GB DDR2
WD 320GB
Tagan BZ 700W
Windows Vista Ultimate 64 SP2

i z takimi ustawieniami:

world of tanks

uzyskuję od 25 do 110 FPS. Przy czym muszę wspomnieć, że od aktualizacji 0.7.1.1, czasami występują spore zacięcia, a przyczyną ich są wyczerpujące się pokłady wolnej pamięci operacyjnej. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym problemem i jestem zaskoczony, że mając uruchomioną tylko tą grę i zainstalowane 4GB, takie cuda się zdarzają.
Mając uruchomioną przeglądarkę, komunikator, odtwarzacz plików muzycznych, photoshop (malutki projekt) oraz World of Tanks, przy próbie minimalizacji gry komputer zwalnia tak bardzo, że wydaje mi się, że ciągle jeszcze mam Celeron 1200 i GF 2 MX 400. Deweloperzy coś najwidoczniej "skopali" podczas tworzenia algorytmu do kompresji map...

Przejdźmy do wykresów. Przedstawiam tylko wybrane (najciekawsze), resztę możecie zobaczyć tutaj.

world of tanks performance

world of tanks performance

world of tanks performance

world of tanks performance

Źródło: overclockers.ru

Dyskusja
Krendzel
Napisany 05 kwietnia 2012 - 22:09
#1

użytkownicy
Super... żeby grać komfortowo z max.detalami trzeba GTX'a 580...

U mnie na PII 955 stock , 12GB Ram , HD5830 , Win7 x64 , SSD 64GB z ustawieniami medium niektóre na high uzyskuje średnio 60 FPS'ów na 1440x900 ( gram w oknie bo często przełączam się miedzy aplikacjami a przechodzenie z full do pulpitu trochę zajmuje :) )

p11k
Napisany 05 kwietnia 2012 - 22:33
#2

użytkownicy
Ja mam testowaną tutaj GTX460, 4gb ramu ddr3 i i5 760 i mam jakieś 40-50 fps na max detalach, więc nie trzeba wydawać znowu jakichś tam 2 tysięcy na kompa.

Zelazo
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:05
#3

użytkownicy
"World of Tanks jest grą wykorzystującą znacznie procesor użytkownika, dlatego im więcej MHz on posiada tym gra lepiej działa. Co ciekawe, wg overclockers.ru WoT jest zoptymalizowany pod kątem dwu rdzeniowych procesorów"

Jakiś nastolatek chyba ten test przeprowadzał.
WoT nie obsługuje więcej niż jeden rdzeń a liczba Mhz nie jest najważniejszym wyznacznikiem wydajnosci procesora. Wystarczy, że autorzy gry wprowadzą OBSŁUGĘ chociaż dwóch rdzeni i gra będzie działać o wieeele szybciej.
WG poprostu skopało totalnie optymalizację tej gry i tyle.

Pioyer
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:06
#4

użytkownicy
mam Athlon II X3 450 3,2GHz 4GB RAM (2x2) 800MHz DDR2 i Sapphire Radeon HD5850 i gram na max detalach w rozdzialce 1680x1050 majac najmniej 16FPS (tylko w niektorych miejscach tak jest) a najwiecej 60FPS (syn pion wl)

gdyby silnik WoT wykorzystywal wiecej rdzeni odrazu wiecej FPS by przybylo

Zelazo
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:08
#5

użytkownicy
Najbardziej FPS spada moim zdaniem przy zatoce rybackiej gdy się z respa patrzy na miasto.
Na Quadzie Q6600 przy stocku nie ma szans na conajmniej 15FPs wtedy.

szwed
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:12
#6

użytkownicy
no tak... blaszaki zawsze mają lepiej, gorzej dla tych z laptopami ; ) ja ciągle muszę borykać się z low detalami - przy rozdzielczości 1300 na coś tam - aby mieć cały ekran, gdzie gra w porywach osiąga 27 fps, a z reguły jest 17-19. mam 4gb ram, 2 rdzeniowy procek i karte geforce 105M (512mb). Nie ma prawie nigdy płynnego obrazu. Jak na taką grafikę, gra powinna posiadać zdecydowanie mniejsze wymagania. No cóż, WOT to w końcu nowatorki projekt, który nie spodziewał się tylu odbiorców, dlatego mamy taki silnik a nie inny w tej grze ; )

adamczik
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:24
#7

użytkownicy
Silnik obsługujący jeden procesor. Skąd oni go wzięli? Człowiek ma amd fx (8 rdzeni) i sobie ma 20 fps :P

p11k
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:32
#8

użytkownicy
był za darmo to go wzieli. W sumie to nie rozumiem dlaczego go nie przeniosą na ten na którym stoi World of warplanes.

Sasilton
Napisany 05 kwietnia 2012 - 23:57
#9

użytkownicy
ja w poprzednim patchu bez problemu pocinałem sobie na fulla w 1680x1050 z podkręconym GTX460
teraz gra bardzo często zwalnia do ~25klatek

@
podobno silnik był robiony z myślą o RTSach ;p

p11k
Napisany 06 kwietnia 2012 - 01:04
#10

użytkownicy
Silnik jest typowo mmorpgowy tzn aby grafika 3d w miarę wyglądała, ale nie wymagała porządnego komputera. A wyszło jak wyszło:F Tak właściwie to silnik nie jest taki zły, ale twórcy WoTa zastosowali go do gry, która wymaga o wiele nowszego.

Pioyer
Napisany 06 kwietnia 2012 - 02:37
#11

użytkownicy
p11k@

silnik nie wykorzystuje calego potencjalu kompa a nie ze zastosowali do gry ktora wymaga b.dobrego kompa....

p11k
Edytowany 06 kwietnia 2012 - 02:42
#12

użytkownicy
Nic takiego nie napisałem. Gra wymaga lepszego silnika, ponieważ ten zużywa bardzo duże zasoby, gdzie nowszy silnik zużywałby ich o połowę mniej. Obecny silnik sprawdza się w grach, które nie są tak wymagające jak WoT, ponieważ nie musi wykonywać tylu zadań.

cleophas
Napisany 06 kwietnia 2012 - 12:18
#13

użytkownicy
to jakaś kpina wot ma sztampową grafikę jak na takie wymagania, wystarczy wlączyć crysisa 2 na tym samym komputerze porównać kto lepiej soptymalizował program. białoruskim programisom dużo jesze brakuje do ich odpowiedników z zachodu

salata1154
Napisany 06 kwietnia 2012 - 13:00
#14

użytkownicy
Ciekawe w tym wszystkim jest to że porównywałem konfiguracje moją i5-2500k radeon 6950hd 8gb ramu i przy takich samych ustawieniach max u mnie 61klatek a u kumpla w starszej ponad 100:) ciekawa sprawa ;p

p11k
Napisany 06 kwietnia 2012 - 13:22
#15

użytkownicy
W czołgach grafiki na poziomie możemy się spodziewać za jakieś 5 lat, ponieważ muszą oni też myśleć o graczach ze słabszymi komputerami, których jest sporo. Oczywiście było by o wiele szybciej gdyby zoptymalizowali grę, ale znając ich tempo prac to będzie to właśnie za 5 lat:]

Pioyer
Napisany 06 kwietnia 2012 - 15:01
#16

użytkownicy
p11k@

wzracam honor teraz wyspany przeczytalem jeszcze raz i inaczej mi teraz brzmi Twoja wypowiedz ^^

Kalsiver
Napisany 07 kwietnia 2012 - 00:10
#17

użytkownicy
Mam GTX 570 podkręconego i mam tak FPSy od 60-120 jakoś tak przy rozdzielczości 1920x1080. Procek to i7-2600k kręcony na 4,5GHz.
(Swoją drogą strasznie palą tu tego swojego procka - 1,408V to jakieś ognisko pod radiatorem mają chyba xD , ale to w końcu ruski są.)

Optymalizacja nawala, to fakt.
Mój kompek się marnuje na WoTcie (choć i tak zawsze pierwszy wchodzę do gry xD ).
Się zastanawiałem czy ktoś kiedyś stworzył do wota lepszą grafikę? (chodzi o tekstury w grze).

p11k
Edytowany 07 kwietnia 2012 - 01:14
#18

użytkownicy
są podobno lepsze tekstury do WoTa, ale ich nie sprawdzałem. W dodatku na jakimś rosyjskim forum, więc tym bardziej odpadam.

Ard123
Napisany 10 kwietnia 2012 - 17:51
#19

użytkownicy
widziałem kiedyś i znalazłem tu textury 200% http://animech.ru/wot/wot-textures/ ważą 7,6gb ale może ktoś się odważy ;)

p11k
Edytowany 10 kwietnia 2012 - 20:44
#20

użytkownicy
No to jest właśnie ruskie forum gdzie trzeba się zarejestrować...

Man
Edytowany 12 kwietnia 2012 - 22:16
#21

użytkownicy
http://speedy.sh/3Q4vQ/AHuMex-Textures-200-v1.2-0.7.2.7z tekstury 200% 3 GB

http://speedy.sh/FXVDX/AHuMex-Textures-50-v1.5-0.7.2.7z tekstury 50% 330 MB

Wypakowujesz to do folderu Packages (najlepiej najpierw skopiuj WOT,a na inną partycje/dysk) klikasz na AHuMex_autoinstall_0.7.2_only i to wszystko.




p11k
Napisany 12 kwietnia 2012 - 22:04
#22

użytkownicy
A jak to zainstalować? Wrzucamy tak jak zwykłe mody?


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.