kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1098 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Na tropie World of Tanks #19
mordoret, Czwartek, 22 marca 2012, 18:33
Tagi: plany, zmiany, pytania, odpowiedzi


Po raz kolejny Wargaming.net odpowiada na pytania graczy. Wybrałem kilka najciekawszych informacji:

  • W planach są czołgi srednie i TD X tieru, ale twórcy nie zdradzą obecnie, co to za pojazdy
  • Ma zostać wprowadzony tryb bitew 1v1 i 3v3 z oddzielnym systemem rankingowym
  • w Patchu 0.7.4 zaplanowano francuskie TD i arty
  • Umiejętności załogi nie będą możliwe do kupienia za złoto - są zbyt istotnym elementem, który daje przewage na polu bitwy
  • Nie ustalono jeszcze kiedy pojawi się Type 62
  • Brytyjskie drzewko ma być wprowadzone w tym roku i tak jak francuskie, ma być podzielone na 2 części "wprowadzania"
  • Nie ma planów na przyśpieszenie rozwoju załogi
  • Będzie trzeci test wersji 0.7.2
  • Łatka 0.7.3 ma być bardzo zbliżona do 0.7.2 - trochę nowych czołgów, map i poprawki do niektórych błędów
  • Są plany (ale odległe) na jeszcze większą ilość umiejętności
  • Mają się pojawić nowe elementy wyposażenia np. pochyłe ekrany kumulacyjne
  • Franzuci dostaną VIII tierowego premium pokroju Löwe, KV-5 czy T34
  • Planowany jest tryb hardcore (oczywiście jest to wstępny zarys i wszystko może ulec zmianie):
    • Nie będzie trafień krytycznych
    • Brak możliwości korzystania z wyposażenia czy sprzętu eksploatacyjnego
    • Brak bonusów otrzymywanych z umiejętności załogi
    • Szansa na zniszczenie trafionego modułu zostanie zwiększona do 100%
    • Zniszczenie wrogiego czołgu nie będzie polegać na zbiciu jego HP do 0%, ale na zniszczeniu wszystkich modułów (lub wysadzenia składu amunicji) bądź zabiciu całej załogi

Reszta pytań i odpowiedzi tutaj:

Wargaming.net

Mam pytanie odnośnie niszczycieli czołgów i czołgów średnich 10 tieru. Czy już podjęto jakieś decyzje odnośnie ich roli na polu bitwy?
Tak, podjęliśmy już decyzję, ale w chwili obecnej nie możemy zdradzić, jakie dokładnie będą to pojazdy.

Czy wartość czołgu KW-220 w systemie losującym będzie poddana jakimkolwiek modyfikacjom w aktualizacji 7.2?
Tak, jego waga zostanie zmodyfikowana. Wartości czołgów T14 i Churchill LL będą również poddane modyfikacji.

Czy wprowadzone zostanie ograniczenie dla zakupu czołgów premium 8 tieru? Na przykład niemożność zakupienia czołgu premium 8 tieru przed zbadaniem pierwszego czołgu 8 tieru?
Żadne takie ograniczenie nie zostanie wprowadzone.

Czy planujecie wprowadzić tryby gry 1 na 1 lub 3 na 3 dla ułatwienia przeprowadzania rozgrywek ESL?
Tryby gry 1 na 1 i 3 na 3 zostaną wprowadzone, jako tryb pojedynków z oddzielnym systemem rankingowym.

Czy możecie potwierdzić, że francuskie niszczyciele czołgów i działa samobieżne zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją 7.4?
Tak, francuskie niszczyciele czołgów i działa samobieżne prawdopodobnie znajdą się w aktualizacji 7.4.

Drodzy twórcy, czy możecie mi powiedzieć, czy będzie możliwe wynajdowanie / zakup nowych umiejętności załogi za złoto?
Nowe umiejętności załogi są bardzo istotnym elementem dającym przewagę na polu bitwy, w związku, z czym nie będzie możliwe zakupienie ich za pomocą złota.

Witam! Czy myśleliście o dodaniu „hardcorowego” trybu rozgrywki, bardziej zbliżonego do symulatora? Z podwyższonym zyskiem w kredytach i doświadczeniu, bez podświetlenia czołgów, bez celownika, bardziej realistycznym torem lotu pocisku, itd.? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Szczerze mówiąc myśleliśmy o innym sposobie wprowadzenia trybu „hardcorowego”, niż ten opisany przez Ciebie. W chwili obecnej, nawet gdyby usunąć OTM i podświetlanie czołgów, nadal istniałaby szansa na oszukiwanie. Jeżeli chodzi o tor lotu pocisków, to zapewniamy was, że obecny tor lotu jest bardzo zbliżony do rzeczywistego toru lotu pocisków. Obecnie wystarczy trafić czołg wystarczającą liczbę razy i obniżyć jego punkty wytrzymałości do zera, aby go zniszczyć, a szansa na zniszczenie modułów w wyniku trafienia wynosi około 20%. Oznacza to, że moduły posiadają szansę na nie otrzymanie uszkodzeń w wyniku bezpośredniego, przebijającego trafienia.

Myśleliśmy o wprowadzeniu trybu „hardcorowego” o następujących cechach:

  • Usunąć trafienia krytyczne.
  • Czołg zostaje zniszczony dopiero w momencie śmierci całej załogi, lub uszkodzeniu wszystkich modułów, lub w momencie wysadzenia magazynu amunicji.
  • Usunąć możliwość korzystania ze sprzętu eksploatacyjnego i wyposażenia.
  • Usunąć bonusy otrzymywane dzięki umiejętnościom załogi.
  • W trybie „hardcore” nie było by konieczności obniżenia ilości punktów wytrzymałości. W miejsce tego systemu wprowadzono by konieczność zniszczenia lub uszkodzenia wszystkich modułów, poza magazynem amunicji, lub zranienia wszystkich członków załogi. Zniszczenie magazynu amunicji będzie skutkować natychmiastowym wybuchem czołgu. Szansa na uszkodzenie trafionego modułu zostanie zwiększona do 100% - w wypadku takiego trafienia nie będzie możliwe wykonanie „rzutu” na nie otrzymanie obrażeń dla danego modułu. Sprawi to, że prowadzenie i niszczenie pojazdów będzie wymagało jeszcze więcej wiedzy i umiejętności, niż obecnie.
  • Powyższy opis jest tylko wstępnym szkicem i będzie podlegał zmianom.

Czy planujecie wprowadzić limit na różnicę tierów w plutonach? Na przykład dopuścić różnicę 3-4 tierów między najsilniejszym a najsłabszym członkiem plutonu. Nawet wprowadzenie ograniczenia do maksymalnie dwóch tierów różnicy było by akceptowalne. Maus będący w plutonie z czołgiem MS-1 znacząco osłabia możliwości bojowe całej drużyny.
W chwili obecnej nie planujemy wprowadzenia żadnych takich ograniczeń.

Kiedy dodacie Chiński czołg lekki Typ 62 do gry? Ile będzie kosztować?
Nie zdecydowaliśmy jeszcze, kiedy czołg ten zostanie wprowadzony do gry.

Kiedy możemy się spodziewać czołgów brytyjskich? Czy będzie to następne w kolejności drzewko rozwoju wprowadzane do gry?
Obecnie nadal trwają prace nad tym drzewkiem rozwoju. Planujemy wprowadzenie czołgów brytyjskich jeszcze w tym roku.

Czy planujecie przywrócić czołgowi Maus 400 punktów wytrzymałości, które zostały mu odebrane?
Nie planujemy przywrócić Mausowi starej ilości punktów wytrzymałości. Uważamy, że decyzja o ich obniżeniu była rozsądna.

Czy planujecie w przyszłości przywrócenie do sprzedaży czołgów usuniętych ze sklepu? Na przykład czołgów Hotchkiss, B2, Typ 59, itd.?
Jest to możliwe, aczkolwiek nie posiadamy w tej sprawie żadnych konkretnych planów. Gdy podejmiemy jakiekolwiek wiążące decyzje, dowiecie się o nich z wyprzedzeniem.

Czy pojawienie się czołgu IS-6 wpłynie na przychody z innych czołgów premium?
Wprowadzenie czołgu IS-6 nie będzie miało żadnego wpływu na przychody z innych czołgów premium.

Czy będzie możliwe dokonywanie przejścia wewnątrz drzewka francuskiego do innych jego gałęzi? Tak jak jest to możliwe z czołgu KV-13 do czołgu IS, lub z Tygrysa (P) do Tigera, a potem do VK3002DB?
Tak, będzie możliwe dokonywanie przejścia z jednej gałęzi wewnątrz drzewka francuskiego, do innej gałęzi wewnątrz tego drzewka. Opcja ta znajduje się nadal w fazie planowania.

Zastanawia mnie, czy w momencie wprowadzenia fizyki zostanie również wprowadzona poprawiona fizyka uwzględniająca wagę i energię kinetyczną pocisków? W momencie trafienia lekkiego czołgu przez działa strzelające pociskami 150mm, tor jazdy lekkiego czołgu powinien zostać zmieniony.
W momencie trafienia opancerzonego pojazdu przy pomocy 150mm pocisku, tor przemieszczania się pojazdu nie ulegnie zmianie. Pojazd takie nie zostanie odrzucony, ani przewrócony, natomiast w jego pancerzu zjawi się otwór wlotowy pocisku. Prawa fizyki nie spowodują, że opancerzony pojazd zostanie wprawiony w istotny ruch w wyniku trafienia pociskiem.

Czy czołg T23 stanie się czołgiem premium?
Nie planujemy zrobić z niego czołgu premium.

Mam czołg VK4502 (P) Ausf B w garażu, zamontowałem na niego działo 10.5 cm KwK 46 L/68, zdjęte z Tiger VIB II. Czy działo to zostanie dodane do drzewka rozwoju VK4502(P) Ausf A na tej samej zasadzie, co w T-32? Czołg ten ma słabszy pancerz niż IS-3 czy PzKpfw VIB Tiger II. Ogólnie, Ausf A jest nie tylko gorszy na polu bitwy, ale również przynosi wyraźnie mniejsze zyski, nawet przy wygranej bitwie, niż inne zbliżone do niego czołgi.
W chwili obecnej nie ma planów zmieniania tego pojazdu ani jego modułów.

Czy macie zamiar zmienić prędkość rozwoju umiejętności załogi?
Nie, nie ma obecnie żadnych takich planów.

Nie znoszę tego, że rozwinięcie pierwszego punktu procentowego umiejętności załogi kosztuje 100 punktów doświadczenia, natomiast rozwinięcie ostatniego punktu procentowego, kosztuje 10.000! Procenty powinny być równe! Oznacza to, że przejście z 50 do 75 i z 75 do 100 powinno trwać równie długo. Jeżeli chodzi o nowe umiejętności, czy macie zamiar obniżyć ilość doświadczenia niezbędną dla zdobywania punktów procentowych?
Nie, nie mamy w planach obniżenia kosztu rozwoju umiejętności.

Czy planujecie przywrócić starą wartość Typa 59 w systemie balansującym drużyny? Czy dokonaliście analizy statystyk czołgu przed i po wprowadzeniu zmian?
Nie planujemy przywrócić starej wartości czołgu dla potrzeb systemu losującego.

Czy planujecie ujawnić, w jakim stopniu stopień wyszkolenia załogi ma wpływ na obsługę czołgu przez załogę?
Te wartości nie zostaną ujawnione.

Czołg KV-2 posiadał dwie dostępne wieżę, tak samo jak czołg KV-1. Czołg KV posiadał dwie wieże, KV (będącą wersją podstawową) i KV-2. Moje pytanie brzmi: czy dla czołgu KV-2 będą dostępne obie te wieże?
Tak, zarówno czołg KV-1, jak i KV-2 będzie posiadał obie te wieże.

Czy będzie trzeci test aktualizacji 7.2?
Tak, trzeci test aktualizacji 7.2 będzie miał miejsce.

Po wprowadzeniu aktualizacji 7.2, będziecie pracowali nad aktualizacją 7.3. Czy aktualizacja ta będzie „standardowa” i będzie zawierać kolejne dwie mapy i kilka pojazdów?
Tak, zawartość aktualizacji 7.3 będzie o zbliżonej zawartości. Na razie planujemy, aby aktualizacja 7.3 posiadała nowe pojazdy, nowe mapy i poprawki do niektórych błędów.

Czy w przyszłości będą dodawane kolejne umiejętności załogi?
Tak, planujemy zaktualizować listę nowych umiejętności o nowe pozycje, ale nie nastąpi to w najbliższym czasie.

Czy będziecie wprowadzać nowe elementy wyposażenia i materiałów eksploatacyjnych, które będzie można zakupić za kredyty, jak i za złoto?
Tak, planujemy wprowadzić nowy elementy wyposażenia, na przykład wprowadzenie możliwości montażu pochyłych ekranów kumulacyjnych.

Czy możemy się spodziewać dobrze zarabiającego, francuskiego czołgu premium pokroju Lowe lub KV-5?
Tak, planujemy wypuszczenie takiego pojazdu.

Czy planujecie wprowadzenie specjalnych map turniejowych przystosowanych do rozgrywek 7 na 7 na potrzeby sportów elektronicznych?
Nie, w chwili obecnej nie planujemy wprowadzenia takich map.

Mówi się, że brytyjskie drzewko rozwoju zostanie wprowadzone jednym rzutem. Czy oznacza to, że działa samobieżne i niszczyciele czołgów zostaną dodane równocześnie z czołgami?
Nie. Brytyjskie drzewko technologiczne zostanie wprowadzone partiami, tak jak francuskie.

Czy zdecydowaliście już, jakie brytyjskie czołgi średnie i ciężkie będą zajmowały najwyższe tiery?
Niestety w chwili obecnej nie możemy zdradzić Wam tej tajemnicy.

Źródło: WoT EU

Dyskusja
p11k
Napisany 22 marca 2012 - 18:45
#1

użytkownicy
Coz, nie jest źle. WG zarobiło u mnie plusa za brak możliwości płacenia za doświadczenie załogi.

Warynsky
Napisany 22 marca 2012 - 18:55
#2

użytkownicy
"Mają się pojawić nowe elementy wyposażenia np. pochyłe ekrany kulminacyjne"

Ekran do kulminacji w lotto? Bez sensu.

adamczik
Napisany 22 marca 2012 - 18:57
#3

użytkownicy
Niemiecki TD X tieru- StuG E-100 (ten prawdziwy)! Niezniszczalny pancerz i działo 170mm wyjęte z GW Tigera :D Haha, już to widzę na polach bitewnych, jak wszystko będzie przed nim uciekało. No, dawajcie go, dawajcie. Jazda czołgami straci sens, skoro StuG brałby na hita wszystko od tieru 8 w dół. a resztę na dwa. I te odłamki, które niszczyłyby moduły wszystkich wrogich pojazdów dookoła, o lol. Co za bezsens.

Dyaebl
Napisany 22 marca 2012 - 18:58
#4

użytkownicy
"Czy planujecie ujawnić, w jakim stopniu stopień wyszkolenia załogi ma wpływ na obsługę czołgu przez załogę?
Te wartości nie zostaną ujawnione."
To mnie rozwala. Wprowadzają nowe skille, ale tak na dobrą sprawę nie wiadomo plus ile daje zasięgu widzenia taki "Recon" na dowódcy itp i nie podadzą tej wartości "bo nie". Krew zalewa.

Walter_NovotnyPL
Napisany 22 marca 2012 - 19:58
#5

użytkownicy
Oni nie podadzą ile dodaje każdy procent, ale 100% zapewne będzie wiadomo ile dodaje.

mordoret
Napisany 22 marca 2012 - 22:14
#6

redaktorzy
@Warynsky

dzieki za wylapanie literowki ;)

DJKAMORR
Napisany 22 marca 2012 - 22:20
#7

użytkownicy
Medy X tieru to już przesada,wtedy X HT będą bez sensu.
Wyleci ci taki X med z 1900 hp+

Walter_NovotnyPL
Napisany 23 marca 2012 - 07:23
#8

użytkownicy
Mi się wydaje, że to taki pic na wodę z tymi pojazdami X tieru.
Nie mogły by być mocniejsze niż te IX tieru bo to zachwiało by równowagę. Ja sądzę, że NIGDY nie będzie X tierowych medów.

Walka z nałogiem
Napisany 23 marca 2012 - 11:02
#9

użytkownicy
"Medy X tieru to już przesada,wtedy X HT będą bez sensu.
Wyleci ci taki X med z 1900 hp+"

DJKAMORR jeszcze nie wiadomo jakie beda mialy parametry a ty juz placzesz co za ludzie

Trent
Edytowany 23 marca 2012 - 16:35
#10

użytkownicy
Nie siejcie dezinformacji o nowych tierach X ;)

W rosyjskim oryginale stoi jak byk:

"Znowu pytanie o TD i MT tieru X. Czy deweloperzy podjęli już decyzję w tej sprawie?
- Podjęli. Ale jeszcze jej nie ogłaszają. :D"

("-И снова вопрос по ПТ10 и СТ10. Разработчики уже пришли к общему знаменателю по данному вопросу?
Да, пришли. Результат пока не оглашаем. :Smile-izmena: :Smile-izmena: :Smile-izmena:")

Fakt, angielskie i polskie tłumaczenia zniekształciły mocno tę informację, ale wy chyba jeszcze bardziej ;)

adamczik
Napisany 24 marca 2012 - 07:41
#11

użytkownicy
Wy się przejmujecie X tierowym medem? StuG E-100 brałby go na strzał z obojętnie której strony. Wielkie mi zagrożenie. Jedynym zachwianiem balansu byłyby X tiery TD. Powiedzcie mi, co musiałoby być na X tierze u Amerykanów? Pieprzony bunkier na gąsienicach. Jeśli wprowadzą X tier TD, to ja raczej zakończę przygodę z tą grą, bo straci ona jakikolwiek sens.

stud3nt
Napisany 27 marca 2012 - 18:28
#12

użytkownicy
Boicie się medów i TD X? Ech, zastanówcie się sami!

1) Co widujemy na CW? HT i wysokopoziomowa arta! Medy są w bardzo małych ilościach, w porywach 3 na stronę. TDki biorą chyba tylko desperaci, bo musi taki wyjechać, obrócić się, wycelować, strzelić, obrócić się, schować... A HP mają na poziomie IX tieru, więc na CW są kompletnie nieprzydatne. To bardzo niedobrze - całe gałęzie maszyn się marnują.

2) Twórcy wielokrotnie wypowiadali się, że TD i MT IX tieru mają walczyć z HT IX tieru. W sumie słusznie - z X-kami mają szanse tylko z ukrycia, ew. z boku. W walce 1vs1 na klaty zostaną rozwalone - może T95 ma tu jakieś szanse, ale jego mordercza szybkość przemieszczania się niweluje tą zaletę.

3) Wcale nie będą takie superpotężne i niepokonane. Czy dzisiejsze HT tieru X są niepokonane? Nie. Nawet magicznego IS-7 z włączonym polem siłowym da się skasować. Amerykanie nie muszą dostawać bunkra, tylko np. T30-2, z takimi statami, jak obecny czołg ciężki T30, zanim zrobią z niego niszczyciela.

p11k
Napisany 27 marca 2012 - 21:34
#13

użytkownicy
średnie i niszczyciele 9 tieru mają szansę pokonać cięzki 10 tylko trzeba nimi grać i myśleć jednocześnie co nie wszyscy potrafią. Poza tym gdybyś miał meda X tieru, który ma takie same szanse co ciężki X tieru to jaki byłby tego sens?


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.