1920x1080 : 640 KB
Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Wargaming postanowiło połączyć pierwszy special z czołgiem miesiąca. Dzięki temu zabiegowi możemy dowiedzieć się coś o czołgu oraz dostać bonusy z nim związane. Blaszakiem miesiąca został okrzyknięty AMX 13 w wersjach z działem 75mm i 90mm.
Special ruszył 1 marca (dzisiaj) o godzinie 6:30 i będzie trwał do 5 marca, godziny 6:00. Z tej okazji dostaliśmy:
- 50% zniżki na czołg miesiąca (AMX 13 75 i AMX 13 90)
- 3 dni premium w cenie jednego (250), a tydzien w cenie trzech (650)
- Tu sobie pozwole zaznaczyć, że kupuje się 3 dni w cenie 250. Ostatnio niektórzy próbowali kupić 1 dzień i byli bardzo zszokowani, że nie dostali trzech ;)
- Exp x3 za pierwsze zwycięstwo
- WG stara się, żebyśmy nie spali po nocach, bo znowu w poniedziałek (po 1:00 rano) będzie można wkoksać jeszcze raz exp x3
Teraz czas na trochę historii:
AMX 13 został zaprojektowany zaraz po wojnie. W 1946 roku szkice narysowała firma Atelier de Construction d'Issy-les-Moulineaux (stąd wziął się skrót AMX). Czołg miał być zdolny do transportu lotniczego oraz jego głównym zadaniem było wspieranie spadochroniarzy. Jego charakterystyczna wieża składała się z 2 części, do której działo było przymocowane na stałe, przez co podczas obniżania/podnoszenia działa ruszała się cała wieża. Dzięki temu jednak można było zamontować system automatycznego ładowania. Automat natomiast pozwolił zredukować załogę do 3 osób.
AMX 13 na początku był wyposażony w działo 75mm, które było wzorowane na niemieckim dziale 7.5 KwK42 L/70 (Panther'a z takim śmigała). Standardowo miał 2 magazynki po 6 pocisków, jednak po szybkim ostrzelaniu wroga, czołg musiał się wycofać i załadować pociski spoza czołgu.
Od 1966 roku zaczęto przezbrajać AMX 13 na gładko lufowe 90mm działa. Wszystkie francuskie czołgi zostały przerobione. AMX 13 był i jest używany przez bardzo wiele krajów. Ilość pojazdów opartych na podwoziu AMX 13 jest ogromna - zawiera pojazdy inżynieryjne, remontowe, artylerie oraz wiele innych wariacji.
AMX 13 widziany oczami WG, czyli statystki:
- Zalety:
- Bardzo małe rozmiary
- Duża siła ognia
- Bardzo szybki
- Duża manewrowość
- Wady:
- Słabo opancerzony
- Podczas przeładowania jest jak owieczka - bezbronny
- Słabe możliwości podnoszenia i opuszczania działa (przez to, że działo z wieżą jest połączone na stałe)
Jak WG radzi by grać AMX'ami, czyli rozgrywka:
Na początku bitwy warto trochę przyscoutować i schować się tak, żeby pozostać ukrytym, ale cały czas odsłaniać przeciwników dla naszej drużyny (ponieważ AMX 13 nie słynie z pancerza czy HP).
Jak już kurz opadnie, czyli nastanie tak zwany środkowy okres bitwy, to czas kiedy można zacząć coś robić. Z 75mm może być trudniej od przodu coś przebić, dlatego warto ładować po gąsienicach, żeby można było postrzelać w bok lub tył. Czas przeładowania to około 14 sek, więc jeśli cel jest sam, to wykorzystajmy naszą zaletę bycia szybkim i latajmy dookoła niego.
Kiedy już doczekamy się długo wyczekiwanego AMX 13 90 i założymy na niego działo 90mm zaczyna się zabawa. Dużo większa penetracja oraz 2x większy dmg pozwala nam już zrobić małe kuku (z jednego magazynka wchodzi około 1480dmg). Jednak przerwy między "kuku" to ok. 40sekund, dlatego warto zostawać dalej w ukryciu (zwłaszcza jak przeładowywujemy) i polować na już uszkodzone czołgi, by je sobie ładnie zjeść.
Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać o dwóch rzeczach:
- Macie mały pancerz i nie za dużo HP, dlatego warto mieć na uwadze jakąś droge odwrotu
- Przez mały kąt wychylenia działa możecie atakować przeciwników na, mniej więcej, tym samym poziomie (wysokości, nie tieru) co wy.
Do niedzieli warto wbić chociaż AMX 13 75 (pól ceny to pół ceny, jakby nie patrzeć [o rly? - dop. KC]). Pomoże wam w tym exp x3 za wygraną oraz tania premka.
Zatem.....
Do boju kamraci! Tfu! Czołgiści.
Odpalać silniki i tłuc wroga!
zostawiłem go sobie do zarabianie bo do tego jest super :)
realod poniżej 16s za 6 pocisków jest akceptowalny wiec mozna nim szturmować i co chwila wciskać C by od nowam iec 6 pocisków
tak rózowo nie jest z 13 90
tam reload trwa juz 40s wiec takie akcje są wysoce nie zalecane
bo po wystrzeleniu 6 pocisków jestesmy bez szans
Mam takie dzieło: zapodaj.net/c827914804e3.jpg.html
Co do eventów, ja się cieszę z expa x 3, przyda się :)
Teraz czekam na obniżkę ceny za garaż i szkolenie załogi - może przerzucę weteranów z KW do IS 7...?