kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1467 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Tym razem to Wargaming przygotował listę pytań i odpowiedzi. Ich specjalny biuletyn z nimi, będzie się ukazywał co 2 tygodnie.




Kiedy wprowadzicie ograniczenie liczby artylerii w bitwie?
Na ten moment nie planujemy wprowadzenia takiego ograniczenia. Przypadki gdy w każdej z drużyn jest za dużo SPG są nieliczne. (taaaaaaaaaaa, szczególnie gdy się gra artylerią poziomu 8 i w bitwie w 80% jest ~8 artylerii – dop. redaktora)

Jaki jest planowany termin wprowadzenia czołgów francuskich? I jakie jeszcze nacje zostaną w przyszłości wprowadzone do gry?
Główna część francuskiego drzewka technologicznego jest już w finałowym stadium przygotowywania. Pozostałe nacje jakie jeszcze się pojawią w grze to: Francja, Wielka Brytania, Japonia i zbiór krajów, w których także powstawały czołgi: Włochy, Węgry, Szwecja itp.

Czy pojawi się opcja zresetowania drzewka technologicznego i przeniesienia zdobytego doświadczenia do puli “wolnego doświadczenia”? Mógłbym za coś takiego zapłacić nawet parę tysięcy złota!
Nie planujemy wprowadzenia takiej opcji.

Chciałbym zobaczyć obliczenia, które odpowiadają za kalkulowanie szansy na chybiony strzał, odbicie, rykoszet itp. Chętnie też zobaczyłbym jak wyliczane są uszkodzenia. Ciężko zrozumieć czym dane zdarzenie było spowodowane gdyż w grę wchodzi dużo zmiennych. Wiedza o dokładnej mechanice za nimi stojącej sporo by ułatwiła. Z góry dziękuję.
Obliczenia te nie są obecne w kliencie gry. Nie ma unikalnych formuł obejmujących każdą z możliwych sytuacji w grze. Niektóre dane o jakie pytasz są juz podane na forum.

Wydaje się, że łatwo jest wydostać zapis przebiegu bitwy – kto kogo zabił, uszkodził czy zdobył odznaczenie. Takie informacje przesyłane są do klienta gry po zakończeniu starcia. Dlaczego nie można wyeksportować ich powiedzmy do pliku .txt?
Trwają prace nad rozszerzeniem statystyk gracza i bitwy.

Czasem na czacie pojawia się wiele wpisów i zdarza się, że ważne informacje uciekają z powodu zalewu spamu. Czy będzie możliwym w przyszłości powiększenie okienka z czatem i/lub przewijanie zapisu informacji w nim podawanych?
Tak, planujemy dodać taką opcję. Zostanie to wprowadzone wraz z uaktualnieniem czatu.

Przepraszam jeśli to pytanie już się pojawiło ale jak dokładnie będzie zaimplementowane wprowadzenie nowych kamuflaży? A dokładniej – czy będą one stanowiły dodatkową warstwę nakładaną na domyślną skórkę?
Tak, będą one stanowiły dodatkową warstwę nakładaną na domyślną skórkę, nie będzie to obowiązkowe ale tylko do momentu gdy zakupisz skórkę z nowym kamuflażem.

Pytanie: czy będziemy w stanie zobaczyć w okienku z czatem klanowym czy dany klanowicz jest aktualnie w bitwie? Aktualnie irytująco często się zdarza, że piszemy do jakiegoś klanowicza aby po jakimś czasie zobaczyć w odpowiedzi “hej , byłem w bitwie, czy coś mnie ominęło?” – jest denerwujące zwłaszcza przy dłuższych konwersacjach.
Tak, planujemy dodać ikonki identyczne jak w oknie czatu plutonu.

Jakiś postęp przy pracach nad wprowadzeniem większych map i bitew 30vs30?
Aktywnie pracujemy nad większymi mapami, jak tylko zostaną wprowadzone do gry pojawi się także tryb 30vs30.

Czy możliwym jest wprowadzenie kar dla tych co w złości wychodzą z bitwy lub robią to aby uniknąć zniszczenia przez przeciwnika? Na przykład podwojony koszt naprawy pojazdu albo konieczność zakupienia całego zapasu amunicji.
Tak, planujemy wprowadzenie ostrzejszych kar, aktualnie rozważamy ich zakres.

Czy po wprowadzeniu nowej fizyki czołgi będą uszkadzane przez upadek z większej wysokości tak jak ma to miejsce w innych strzelankach?
Tak, czołg będzie ulegał uszkodzeniu.

Jeżeli mój czołg stoi w lesie i kilka drzew znajduje się między mną a przeciwnikiem czy otrzymuję bonus do kamuflażu? Czy też muszę zatrzymać się w zaroślach (fizycznie ich dotykać)?
Bonus do kamuflażu jest przyznawany tylko pojazdom stojącym w zaroślach.

Nie jestem pewien czy ktoś już o tym wspominał ale czy możliwym jest dodanie kanału dla niezrzeszonych graczy? Ułatwiłoby to poszukiwanie chętnych do gry w plutonie.
Pracujemy nad tym.

Czy padł pomysł umożliwienia wysyłania wiadomości w bitwie tylko do plutonu? (na przykład dzięki kombinacji klawiszy shift+enter)
Nie planujemy czegoś takiego w tej chwili.

Czy zostanie zmieniona mechanika odpowiadająca za zranienia załogi? Nie wiem czy aktualnie jest szansa na to gdy dochodzi do zderzenia pojazdów ale byłoby to sensowne. Podobnie powinno tak się dziać po wprowadzeniu nowej fizyki gdy pojazd spadłby z krawędzi.
Nie, załoga nie będzie odnosiła ran w takich przypadkach.

Opowiedzcie o kamuflażu.
Zostaną wprowadzone dwa rodzaje kamuflażu:

  • Adaptacyjny – będzie automatycznie przystosowywał się do rodzaju mapy (zimowa, pustynna, miejska);
  • Stały – działa jak zwykła skórka. Nie zapewnia żadnych bonusów. Kamuflaż adaptacyjny będzie zmniejszał szansę na wykrycie pojazdu używającego go, podczas gdy stały nie będzie miał takiej możliwości.

Czy nowe tryby gry będą dostępne tylko dla super-plutonów czy dla każdego gracza?
Nowe tryby będą dostępne dla wszystkich.

Drodzy deweloperzy, czy planujecie wprowadzenie możliwości zniszczenia wszystkich obiektów znajdujących się na mapie?
Nie, nie mamy w planach tworzenia takich map.

A co z nową fizyką?
Musimy przystosować do niej większość map. Wpłynie to na rozgrywkę. Dlatego też wprowadzenie nowej fizyki musi trochę potrwać.

Czy jest możliwe wprowadzenie “oficjalnych” gildii/sojuszy (na przykład klan1, klan2, klan3), które będą miały wspólny skarbiec i nie będą musiały walczyć ze sobą podczas przemarszów przez terytoria zajmowane przez sojuszników?
Tak, planujemy wprowadzenie sojuszy.

Czy planowane jest wprowadzenie interaktywnej minimapy? Mam na myśli możliwość powiększenia jakiegoś sektora, zmiany schematów kolorów, ustawienia przezroczystości, możliwość sygnalizowania do wszystkich lub tylko do plutonu.
Nie, aktualnie nie mamy tego w planach.

Czy zobaczymy nowe czołgi lekkie (w tym także czołgi Christie), które będą rozwijały prędkość większą niż 80 km/h? Odnoszę wrażenie, że wielu graczy pożąda takich czołgów, mogłyby być one używane jak zwiadowcy w wysoko-tierowych bitwach i w Clan Warsach. Ich prędkość i manewrowość utrudniałyby przeciwnikowi trafienie.
Będą miały prędkość taką jaką osiągały ich prawdziwe prototypy, użyjemy historycznych modeli.

Czy zostanie wprowadzona historia transakcji finansowych klanu (stan skarbca, wypłaty i dochody w złocie itp.)?
Tak, taka funkcja zostanie wprowadzona.

Czy zostanie wprowadzony limit tieru pojazdów mogących walczyć o daną prowincję?
Nie.

Dlaczego nie pojawiły się materiały eksploatacyjne przeznaczone tylko dla E-serii?
Gdyż okazało się, że sprawdzają się zbyt dobrze w niektórych pojazdach (np. E50) a fatalnie w innych (np. E100).


Dyskusja
Qweaz
Napisany 25 sierpnia 2011 - 10:44
#1

użytkownicy
"Nie ma unikalnych formuł obejmujących każdą z możliwych sytuacji w grze." - Czyli wszystko jest losowe?
"Bonus do kamuflażu jest przyznawany tylko pojazdom stojącym w zaroślach." - Przeczą sobie sami? Ostatnio mówili, że krzaki i drzewa (nie przewrócone) pomiędzy czołgami dają plusy do niewidzialności.
"Dlaczego nie pojawiły się materiały eksploatacyjne przeznaczone tylko dla E-serii?" - Ale w plikach gry jest ikonka dopalacza i bodajże nitro ;)

adamczik
Napisany 25 sierpnia 2011 - 13:17
#2

użytkownicy
Beznadziejne te pytania. Jakby twórcy sami je sobie układali i odpowiadali. Ja zapytałbym wprost o kilka rzeczy:

1. Dlaczego IS 7 ma status pojazdu doskonałego i wszelkie inne wprowadzane do gry, mimo iż w rzeczywistości były od niego lepsze w grze są tworzone gorzej, aby IS 7 utrzymał swoją pozycję?

2. Dlaczego czogł E-100 nie jest czołgiem, którego można modyfikować. W rzeczywistości były trzy projektu owego pojazdu z trzema rodzajami silnika, trzema rodzajami działa i trzema rodzajami wieży. W Grze mamy połączenie najgorszego silnika (o najmniejszej mocy), najgorszej wieży (Mausa) i średniego działa (150 mm)

3. Dlaczego u Amerykanów nie zostanie wprowadzony pojazd M18 Hellcat - najszybszy pojazd drugiej wojny światowej?

4. Dlaczego każda nacja nie ma oddzielnej linii dla pojazdów tzw. "scoutów"? Nie zrozumiałym jest dla mnie fakt, że jeżdżąc np. pojazdem Pzkpfw III wrzucany jestem do bitew z tierami 8. i 9. (PZ III to 4. tier) i nie mam najmniejszych szans na normalną grę. A może ja grając tym pojazdem nie chcę być scoutem a nie mam w tej kwestii żadnego pola manewru, bo muszę go mieć jeśli chcę przejść na niemieckie czołgi ciężkie?

5. Dlaczego nie zostanie wprowadzony do gry nowy system przydzielania graczy do bitwe szeregujący graczy na podstawie trzech wartości:
- Tieru (najniższy pojazd w grze nie może być mniejszy od najwyższego o więcej jak 2 poziomy, dla niszczycieli o 3, a artylerii o 4)
- Rozróżnienia pojazdów (ileż to razy w jednej bitwie w jednej drużynie były dwie Pantery II i Pershing a w drugiej 3 x IS 3)
- Statystyk graczy (da to szanse na wyrównanie poziomów każdej bitwy, gdzie wyniki 15-2 będą rzadkością a nie normalnością)

6. Dlaczego amerykański T-30, który nie ma nic wspólnego z niszczycielami stanie się niszczycielem czołgów?

7. Dlaczego czołgi będące w jednej linii nie mają w wielu przypadkach nic wspólnego ze sobą? Nie powinny być naturalnym rozwojem jakiegoś pojazdu jak np. w radzieckiej linii ciężkich czołgów?

8. Dlaczego końcówka linii amerykańskich czołgów jest pomylona i niezgodna z chronologią? W rzeczywistości po T-29 był T-30 potem T-32 a na końcu T-34. W grze jest to kompletnie wymieszane.


Faren
Napisany 25 sierpnia 2011 - 16:49
#3

użytkownicy
@adamczik

ad3. Hellcat będzie, ale dopiero po wprowadzeniu drugiego drzewka TDków

ad4. Czołgi lekkie muszą przeprowadzać zwiad dla innych tierów, nawet tych najwyższych. Dlatego sprawę ma załatwić nadchodzący patch, który doda scouty tieru 5 z mocniejszym pancerzem i uzbrojeniem. Taki T-50-2 przy pancerzu 37/37/37 będzie zasuwał 72km/h. Czołgi 4 tieru mają mieć zmniejszony matchmaking, tak aby już nie pojawiały się w bitwie z wyższymi tierami 9,8,7.

ad6. Bo tak zaplanowali twórcy, widocznie ze statystyk prezentuje się dobrze jako TD. Zamiast niego będzie przecie T110.

ad8. Jak łatwo zauważyć, w grze nie najważniejsza jest zgodność historyczna, lecz balans. Być może później to poprawią.

Ale ogólnie zgadzam się, odpowiedzi w artykule nie wnoszą nic nowego.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.