kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 176 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Zbliża się debiut francuskich czołgów. Co prawda Wargaming.net nie podał dokładnej daty kiedy te pojazdy pojawią się na ekranach naszych komputerów, ale cały czas dowiadujemy się o nich coraz więcej. Wysłannicy serwisu GoHA.Ru pociągnęli za język Nikitę Szpakowa - jednego z twórców gry World of Tanks. Przygotowaliśmy dla Was tłumaczenie tego wywiadu. Miłej lektury :)




GoHa.Ru: Prawdopodobnie najciekawszą dla graczy innowacją związaną z francuskimi czołgami jest zautomatyzowany system ładowania pocisków. Czy możesz nam zdradzić, jak to będzie działać w grze? Większość graczy wyobraża to sobie następująco: czołg wyjeżdża z ukrycia, strzela serią pięciu czy sześciu pocisków i wraca za osłonę aby przeładować działo.
Nikita Szpakow:
Nie do końca to będzie tak wyglądać. To co opisałeś to jest działko automatyczne. Automatyczny podajnik pocisków działa troszkę inaczej: krócej trwa przeładowanie działa w obrębie komory amunicyjnej. Po tym jak podajnik zostanie opróżniony pojazd musi wycofać się, aby uzupełnić magazyn. Nie podam wam w tej chwili dokładnych cyfr, gdyż ciągle nad nimi pracujemy, próbując je jakoś zbalansować. Mogę tylko powiedzieć, że przeładowanie działa z automatycznym podajnikiem będzie dwu- lub trzykrotnie szybsze niż w przypadku identycznego działa bez tego systemu.

wot france tanks
AMX-50 68t (czołg ciężki 10 poziomu)

GoHa.Ru: A co sie stanie, gdy nie zostaną wystrzelone wszystkie pociski z magazynku, powiedzmy tylko trzy z sześciu dostępnych? Czy będzie możliwe uzupełnienie brakujących pocisków jakimś klawiszem, aby być gotowym do następnego starcia?
Nikita Szpakow:
Szczerze mówiąc taka akcja byłaby ciężka do przeprowadzenia w czołgu. Na razie nie planujemy wprowadzenia takiej opcji.

GoHa.Ru: Czy w załodze czołgów wyposażonych w automatyczny podajnik będzie występował ładowniczy? O ile wiem pierwsze takie systemy były zawodne i mało wydajne, załogi musiały opuścić pojazd aby uzupełnić magazynek mechanizmu. Ponadto przez częste awarie automatu w czołgach była przewidziana obecność ładowniczego.
Nikita Szpakow:
W większości z tych nowych pojazdów celowniczy będzie zajmował miejsce ładowniczego. Być może w niektórych będzie występował ładowniczy ale większość będzie go pozbawiona.

GoHa.Ru: W jaki sposób będzie odzwierciedlona w grze usterka mechanizmu ładującego?
Nikita Szpakow:
Zwiększy się czas potrzebny na załadowanie magazynku. Sam magazynek nie będzie ulegał uszkodzeniu.

GoHa.Ru: Czy będzie możliwe zastosowanie rammera (w polskiej wersji “mechanizm dosyłający” - moduł skracający czas przeładowania działa - myszkieter)? Poprawi on czas przeładowania pocisków zarówno pomiędzy magazynkiem mechanizmu a działem, jak i czas ładowania pocisków do magazunku?
Nikita Szpakow:
Rammer nie będzie dostępny dla tych czołgów, ale staramy się wymyślić jakiś podobny do niego moduł. Prawdopodobnie będzie on skracał czas potrzebny na uzupełnienie stanu pocisków w magazynku mechanizmu.

GoHa.Ru: Wiemy, że w przeciwieństwie do oczekiwań graczy, niektóre francuskie pojazdy nie będą wyposażone w automatyczny system ładujący. Decyzja o tym została podjęta przez Was, czy też staracie się trzymać danych historycznych?
Nikita Szpakow:
Czołgi, które nie były wyposażone w ten system, nie będą go miały w grze. Według naszych planów wszystkie najmnocniejsze francuskie czołgi ciężkie będą miały go na pokładzie. Oznacza to, że B1 i ARL-44 nie będą w niego wyposażone, ale AMX-50-100 już jak najbardziej.

wot france tanks
AMX-50 120mm

GoHa.Ru: Skoro już wiemy o automatycznym systemie ładowania powiesz coś o wieżach oscylacyjnych? Popraw mnie jeśli się mylę - zazwyczaj składały się z dwóch części: dolnej obracającej się w płaszczyźnie poziomej, na niej umieszczona była część górna, która poruszała się w płaszczyźnie pionowej, działo było umieszczone w górnej części. Jak planujecie rozwiązanie to odzwierciedlić w grze?
Nikita Szpakow:
Dokładnie tak jak to opisałeś - dolna część będzie się obracała a górna poruszała w pionie wraz z działem.

GoHa.Ru: W tej chwili trafienie w wieżę ma szanse zablokować ją. Czy trafienie w wieżę oscylacyjną będzie mogło unieruchomić obie jej części?
Nikita Szpakow:
Nie do końca tak będzie to wyglądać, ale będzie szansa na trafienie obu części wieży.

GoHa.Ru: Jednym z bardziej ciekawych rozwiązań, na które zwrócili uwagę gracze, jest Lorraine 40t, którego koła jezdne są wyposażone w opony. Kiedy zapytałem o to historyka odpowiedział, że francuscy konstruktorzy mieli nadzieję na poprawienie dzięki temu poziomu resorowania podczas jazdy w trudnym terenie. Czy zostało to odzwierciedlone w grze?
Nikita Szpakow:
Ponieważ nie skończyliśmy jeszcze balansowania tych pojazdów (zakończyliśmy dopiero pierwsze testy), nie jestem w stanie odwołać się do dokładnych danych. Mogę zapewnić, że postaramy się wziąć pod uwagę wszystkie niuanse podwozi, dział i wież. Ponadto, ze względu na wieżę oscylacyjną, mechanizmy obrotu wieży są większe, a one też mają wpływ na strzelanie w trakcie ruchu. Wszystkie dane zostały wzięte pod uwagę i próbujemy teraz je jakoś zrównoważyć.

GoHa.Ru: Idąc dalej mogę podzielić się swoją wizją francuskich czołgów - bardzo szybkie i bardzo zwrotne. Powiedziałbym nawet, że śmiertelnie szybkie z ogromną siłą ognia. Dobra celność w ruchu i lekkie opancerzenie uzupełnią ten obraz. Czy takie będą? Dobrze je sobie wyobraziłem?
Nikita Szpakow:
Ogólnie rzecz biorąc tak. Będą jakieś wyjątki, ale jak wcześniej wspominałem, nie zakończyliśmy jeszcze prac nad balansem.

GoHa.Ru: IS-7 jest aktualnie bardzo popularny ze względu na swoją prędkość i możliwość przetrwania. Prędkość maksymalna 50km/h robi wrażenie mimo tego, że rozpędzenie się do niej zajmuje mu trochę czasu. Jak szybko będą przyspieszały czołgi francuskie? Będą jak IS-7 - słabe przyspieszenie, ale wysoka prędkość maksymalna?
Nikita Szpakow:
Jeszcze raz powtórzę - ciężko w tej chwili dokładnie odpowiedzieć. Ze względu na cienki pancerz czołgi francuskie będą nadrabiały prędkością i automatycznym systemem ładowania. Z drugiej strony - nadal są to ciężkie pojazdy.

GoHa.Ru: Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy okrywającej francuski czołg ciężki 10 poziomu? Wiadomo już, że AMX 50-120mm został wycofany z tej pozycji, ale jaki pojazd wejdzie na jego miejsce i dlaczego?
Nikita Szpakow:
To miejsce zostało przyznane dla AMX-50 68t. Zmiana została dokonana, gdyż w opini wielu ludzi linia składająca sie z AMX-50-100 → AMX-50-120 → AMX-50 68t jest o wiele logiczniejsza niż poprzednia wersja.

wot france tanks

Źródło: goharu.com

Dyskusja
alojz
Napisany 29 lipca 2011 - 18:06
#1

użytkownicy
Ho ho, zapowiada się niezła sieka
Poczekamy zobaczymy.

Redrum
Napisany 29 lipca 2011 - 19:37
#2

użytkownicy
Z tego co tu przeczytałem wychodzi na to, że te czołgi będą nieźle przykoksowane. Oby tylko nie za bardzo.

111takow
Napisany 30 lipca 2011 - 09:31
#3

użytkownicy
spokojnie spokojnie... Od ruskich lepsze nie będą... A cienki pancerz sprawi że ciężka artyleria będzie je brała na strzał...
Tak jak teraz dzieje się to z panterą, czy panterą 2

paweldyl
Napisany 02 sierpnia 2011 - 21:35
#4

użytkownicy
Ta od ruskich nie będą... żarty ruscy schodzą na dno, oprócz T-54 i Objekt 251


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.