kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 600 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

Wargaming.net
  • wg Storma, stwierdzenie, że WoT (na dowolnych ustawieniach) działa gorzej (FPS) niż każda inna gra MMO, jest nieprawdziwe
  • event związany z IS-6 jest niesamowicie popularny na rosyjskim serwerze, Storm jest dumny z pracowników WG, którzy go wymyślili, ponieważ od dawna nie było już takiej aktywności. Storm dodał jednak, że przy takiej ilości, pojazdy VI tieru czasem będą musiały czekać w kolejce. Stwierdził też, że nie jest możliwe naprawienie tego przez tworzenie bitew wyłącznie VI tieru, ponieważ złamało by to zasadę równego rozłożenia tierów bitew (tj. czołgi muszą po równo pojawiać się w bitwach niższych i wyższych tierów), dlatego czasem VI tiery będą musiały poczekać
  • "World of Infantry raczej się nie pojawi, ale WG pracuje nad nowym, na razie nie ogłoszonym, projektem..."
  • "nieogłoszony projekt" na pewno będzie grą sieciową, wg developerów WG gry singleplayer powoli schodzą ze sceny, przyszłość należy do gier MMO
  • większość graczy WoT na Xbox to Amerykanie, dlatego wczesna wersja nie ma radzieckiego drzewka
  • SerB, po obejrzeniu zdjęcia porównującego modele z WoT i WT: "Więc stockowy czołg jest zardzewiały i naprawiasz to rozwijając go? :)"
  • SerB, po obejrzeniu modelu IS-3 z WT: "Taa, oczywiście już go widzieliśmy. Za doprowadzenie do takiego stanu samego tylko ckm-u, dowódca czołgu poszedłby siedzieć na około rok"
  • nie dochodzi do nadmiernej liczby remisów, zasada z gier sportowych "kto zdobędzie więcej punktów, wygrywa" nie zostanie wprowadzona
  • uszkodzenia modułów zadawane przez pociski HE podlega takim samym karom jak normalne uszkodzenia czołgu w wyniku trafienia bez penetracji
  • grind M103/T110E5 z działem 120 mm jest w porządku
  • Wargaming nie ma źródeł, potwierdzających "informacje", jakoby "nos" ISa-3 pękał na spawach po trafieniach przez pociski 100 mm
  • obecny IS-7 jest w porządku, jest często używany w CW wg Storma i stanowi zagrożenie dla innych czołgów
  • w 8.10 nie pojawi się planowana możliwość wielokrotnego zdobywania odznak mistrzowskich, pojawi się w kolejnym patchu. Będzie to dotyczyć wszystkich klas odznak, oczywiście odznaki Asa Pancernego nie będą resetowane, nie będzie też wyświetlana w statystykach "suma" zdobytych odznak
  • Yurko2F pracuje na stanowisku "designera technicznego"
  • KW-2 nie otrzyma trybu artyleryjskiego
  • T-34/85 nie dostanie z powrotem działa 100 mm
  • P:"W kolejce było 1100 czołgów 6 tieru, przystąpiłem do niej z wozem VI tieru i MM, zamiast natychmiast złożyć bitwę z czołgów VI tieru, kazał mi czekać 58 sekund i wtedy wylądowałem na dole listy w bitwie 7 tieru, co jest do diabła?" O: (SerB)"Ewidentny spisek!" [jak zwykle trolling, odpowiedź jest w tym tekście, w drugim punkcie od góry]
  • możliwe, że nie tylko ZSRR będzie miało kilka MT X tieru, ale SerB dodaje, że nie jest to konieczne ("Nie staramy się uczynienia wszystkich drzew symetrycznymi")
  • możliwe, że WoWp otrzyma chińskie drzewko, ale na razie jest w nim zbyt wiele dziur, by nadawało się do wprowadzenia
  • wg SerBa w Kubince większość radzieckich czołgów i około połowa zagranicznych jest kompletna
  • wygląda na to, że następcą Zlobny'ego jest Veider
  • Veider o WT E-100 "jego statystyki opadają, ale myślę o nerfie niektórych parametrów, których ten wóż po prostu nie potrzebuje". Później dodał, że chodzi o rozproszenie celowania w wyniku obrotu wieżą i ruchu kadłuba
  • KW-1S i KW-13 nie otrzymał nowych modeli gąsienic w 8.10, ponieważ "nie było czasu"
  • jeszcze nie zdecydowano, jakie wozy premium pojawią się w 2014 r., ale Storm ma zamiar podjąc decyzję przed Nowym Rokiem
  • jarzmo IS-4 ma 250 mm grubości
  • model działa 128 mm WT RhB uległ zmianie w 8.10, wg Storma nie ma to wpływu na jego camo
  • gracze zgłaszają ogromne spadki FPS w czasie bitew 1 tieru z udziałem japońskich czołgów (uzbrojone w karabiny maszynowe), Storm zaleca napisanie do supportu i zmianę ustawień graficznych
  • załoga StuG II jest historyczna
  • możliwość przebijania obiektów wprowadzono, by "uczynić rozgrywkę bardziej zróżnicowaną"
  • rosyjski gracz zaproponował interesującą metodę oceny winratio czołgów (biorącą pod uwagę nie tylko winratio, ale także współzależność między winratio czołgu i gracza), Storm twierdzi, że przekazał je do ekspertów WG zajmujących się statystykami. Jest to ciekawe, gdyż ta metoda mogłaby zredukować czas potrzebny do oceny tego, czy dany wóz jest OP czy nie, do 2-3 tygodni
  • w randomach w WoWp wszystkie tiery mogą grać na wszystkich mapach
  • zdaniem SerBa, płynny zoom w 8.10 działa dobrze
  • ani woda, ani żaden inny typ terenu nie wpływa na splash pocisków HE
  • P:"Chciałbym, abyś mi wytłumaczył, dlaczego moja arta dostaje tak mało XP. Proszę." O:"Straszne. Dziękuję."
  • z pancerzem Objecta 430 nie ma żadnych problemów wg SerBa
  • różnica między dwoma typami japońskich pocisków AP polega na "ich budowie" (SerB)
  • replaye w WoWp są przewidzane dla wersji 1.2 lub późniejszej
Stream z Veiderem
  • wprawdzie bitwy historyczne mają mieć format 15vs15, ale jest możliwe, że w niektórych przypadkach, gdy nie bedzie możliwy normalny balans w oparciu o realia historyczne, pojawią się także starcia 15vs12
  • aktualnei trwają prace nad balansem w bitwach historycznych
  • masa przewożonej amunicji nie będzie uwzględniana w przyszłości, ponieważ jest to pomijalna wartość w stosunku do masy czołgu
  • KW-5 radzi sobie dobrze, zarówno ze statystycznego, jak i "farmerskiego" (zarobki) punktu widzenia
  • będą zmiany w FV4202, ale nie w najbliższym czasie - ale te zmiany będą "cool"
  • nerf T57 na razie nie jest w planach
  • będą zmiany w LT w celu uczynienia ich bardziej "zorientowanymi na akcję", ale nie w najbliższym czasie. Developerzy mają liczne plany, chcieliby np. uczynić klasę LT "samowystarczalną". Problemami LT są według nich: słaba witalność (przeżywalność) i powolne poruszanie się po mapie z powodu fizyki
  • T-50-2 na razie nie wróci
  • nie będzie specjalnego trybu bitew drużynowych dla tierów V, VI itd., ponieważ gracze za bardzo rozproszyliby się w różnych trybach
  • T-34-3 nie dostanie buffa
  • VK4502B (wieża z tyłu) będzie zmieniany, na razie nie dowiemy się jak
  • M6A2E4 raczej nie dostanie buffa
  • pierwsza nowa mapa miejska - Charków - pojawi się w 9.0
  • japońskie czołgi są wg developerów "wymagające"
  • Type 62 nie wróci do sklepów wg Veidera
  • jest już działająca wersja klienta WoT z Havokiem, powstało też kilka prototypów, jedyne co trzeba teraz zrobić, to dodać grafikę HD i zoptymalizować
  • Object 770 raczej się nie pojawi
  • developerzy ciągle rozważają możliwość wyboru bądź blokowania map w randomach. Argumentem za jest to, że jest to fajne. Niestetym przyniosło by to sporo problemów z funkcjonowaniem serwera i właściwie cała kwestia jest problematyczna
  • o dziale WT E-100 "Fajowe, co nie?"
  • specjalne medale za bitwy 7/42 są opracowywane
  • wśród planów odnośnie bitew 7/42 jest wybór map, "peak and ban of tanks" [SS i ja nie mamy pojęcia co to znaczy], dopracowywanie formatu, interfejs zawodów
  • będzie opcja wyłączenia czatu w grze, właśnie jest opracowywana
  • planuje się wprowadzenie opisów bitew, cytatów czołgistów, ciekawostek historycznych itp. na ekranie ładowania bitwy
  • P:"Co powinienem zrobić, jeśli mam już IS-6 i chce go dostać za darmo?" O:"Sprzedać *śmiech*"
  • nie ma w planach premium z autoloaderem

Jak niektórym zapewne wiadomo, w 8.10 wprowadzony zostanie mechanizm przebijania "zniszczalnych" obiektów, takich jak ogrodzenia czy mury, przez pociski AP i APCR ze stratą penetracji 25 mm. Niniejsze zdjęcie szczegółowo tłumaczy, jak to działa:

world of tanks

Mechanizm NIE dotyczy pocisków HE i HEAT, te będą działały tak jak wcześniej. Jeśli chodzi o pociski AP/APCR:

  • pocisk nr 1 trafia w ścianę, tam się zatrzyma i nigdzie dalej nie poleci
  • pocisk nr 2 trafi w kamienny mur, utraci 25 mm penetracji i poleci dalej
  • pocisk nr 3 przelatuje przez bardzo miękkie wrowa, przeleci przez nie bez żadnej straty w penetracji
  • pocisk nr 4 również trafia w kamienny mur: gdyby był to pocisk HE/HEAT, po prostu zniszczyłby ogrodzenie i nigdzie dalej by nie poleciał (odzwierciedla to fakt, że te pociski miały zapalniki, które zostałyby aktywowane przez trafienie w przeszkodę)
Dodatkowe odpowiedzi developerów na ten temat:
  • zapewne kojarzycie, że w grze występują czasem możliwe do zniszczenia domy, składające się z "segmentów" (np. gdy się w nie uderzy, tylko połowa ulega zniszczeniu i trzeba jechać dalej, by zniszczyć go całkowicie). W takim przypadku każdy z tych segmentów liczy się jako jeden obiekt, więc po strzale przez dom złożony z 2 segmentów (małe drewniane domki np.), oba zostaną zniszczone, a pocisk straci 50 mm penetracji (po 25 mm za segment), choć wcześniej trzeba było aż 2 strzałów, by zniszczyć budynek
  • jednak developer Bigangrycat zaznacza, że większość domów nie jest "przebijalna" w ten sposób
  • kompletna lista możliwych do przebicia obiektów nie zostanie wydana, jest ich zbyt wiele
  • penetracja spowoduje także zniszczenie obiektu
  • obiekty, które wcześniej nie reagowały na pociski (np. stogi siana) nie ulegną zmianie
  • "obramówka" na czołgach będzie działać tak, jak obecnie
Na koniec najciekawsze nowiny. Storm na swoim blogu opublikował zmiany, jakie niedługo zajdą w interfejsie. Trzeba przyznać, że są bardzo dobre, zresztą większość z nich jest od dawna oczekiwana przez graczy:
  • nowe opcje, umożliwiające jednym kliknięciem (od góry): przeszkolenie załogi, przeniesienie jej na inny pojazd oraz wysłanie do koszar
  • world of tanks
  • wyłączenie czatu (tylko w randomach)
  • world of tanks
  • możliwość włączenia/wyłączenia opcji pokazywania pojazdu, który nas zniszczył
  • world of tanks
  • opcja przeglądania statystyk wozu z garażu
  • world of tanks
  • nowa ikona ostrzegająca o pożarze
  • world of tanks
Źródło: FTR

Dyskusja
col_Kurtz
Napisany 23 grudnia 2013 - 17:13
#1

użytkownicy
Wg Storma, stwierdzenie, że WoT (na dowolnych ustawieniach) działa gorzej (FPS) niż każda inna gra MMO, jest nieprawdziwe - tja, a ja mam pecha. Po ośmiu miesiącach przerwy wróciłem i każda pierwsza bitwa (pierwsze logowanie do gry w ogóle, albo po restarcie modemu) - wypad z serwera, a w czasie gry skoki tzw. spikes i w zasadzie gra jest niegrywalna obecnie. Zrobię ticket, to mi powiedzą, że wina mego providera... jasne. Tyle że ja z niego korzystam dłużej niż z WoT czy WowP. Nadmienię, że grałem wcześniej na średnio wysokich, teraz wszystko na minimum albo wyłączone - grafika stara w grze - tnie jak cholera nadal.

SerB, po obejrzeniu zdjęcia porównującego modele z WoT i WT: "Więc stockowy czołg jest zardzewiały i naprawiasz to rozwijając go? :)" Jasne, lepszy wyglądający na odlew z tworzywa sztucznego zmieszanego z kartonem;)

T-34/85 nie dostanie z powrotem działa 100 mm - nie potrzebuje, moim zdaniem 85 spisuje sie rewelacyjnie na swoim tierze. Gorzej już z T-43, bolesne doświadczenie.

Czat w grze wyłączony? Łącznie z komendami F1 etc? To nie jest dobry pomysł. To bym zostawił jednak. Chciałbym móc wyciszać konkretnego gracza, czat, ale nie komendy. Zobaczymy.

MIchal_PL96
Edytowany 23 grudnia 2013 - 17:31
#2

użytkownicy
Co do tej rdzy, to jednak ten WoTowski model KV-2 jest bardziej zbliżony do rzeczywistości. Chyba mickey93 ostatnio pokazywał zdjęcie realnego czołgu ;)

Edit: znalazłem :)

world of tanks

world of tanks

Walter_NovotnyPL
Napisany 23 grudnia 2013 - 19:52
#3

użytkownicy
Teraz jak tak patrzę to ten z WT może ma koła bardziej okrągłe ale jest tak zdezelowany jakby go z jeziora wyjęto. Poza tym powinien być właśnie bardziej matowy aby mógł się lepiej maskować.

Sasilton
Napisany 23 grudnia 2013 - 20:56
#4

użytkownicy
wg Storma, stwierdzenie, że WoT (na dowolnych ustawieniach) działa gorzej (FPS) niż każda inna gra MMO, jest nieprawdziwe

Tu ma racje, czasami gram sobie w Neverwinter Online i tam jak w mieście jest sporo ludzi to ilość klatek spada nawet do 20 i to niezależnie od ustawień.

Scytian
Napisany 23 grudnia 2013 - 21:02
#5

użytkownicy
@Walter_NovotnyPL
Eee tam to tylko trochę rdzy i błota, tutaj czołg wyciągnięty z bagna: http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum3/tank1.jpg
@Sasilton
Taaaa, tylko jest taka jedna malutka różnica: w WoT mam 30 czołgów na mapie i fps 30-35 na średnich, w Neverwinter jest w mieście kilkaset osób i fps utrzymuje się na poziomie 20-25 na Max ustawieniach, na max w WoT mój komputer nie przekracza 20 FPS.

MIchal_PL96
Napisany 24 grudnia 2013 - 08:08
#6

użytkownicy
Czy to jest T-34 z niemieckim krzyżem? :O

SzalonyChemik
Napisany 24 grudnia 2013 - 16:19
#7

użytkownicy
@MIchal_PL96
Co w tym dziwnego? Niemcy używali zdobycznych T-34 pod oznaczeniem PzKpfw T-34 747(r).

Sybirak_Jozef
Napisany 24 grudnia 2013 - 17:18
#8

użytkownicy
Pytanie kol. col_Kurtz, jest bardzo istotne: jeśli wyłączenie czatu, spowoduje również wyłączenie komend, to... do tyłka z tym pomysłem. :-/ Znając "mendrc-uff" z WG, taka opcja nie jest niemożliwa, potem będzie rechotanie SerBa, że ktoś ma ból zadka i nie da się ludziom dogodzić, aż wreszcie, po trzech łatkach, zrobią coś pośredniego...

Pomysł, sam w sobie, jest bardzo dobry: skończy się męczenie oczu bełkotem, który na czacie uskuteczniają co niektórzy, w większości tzw. pancerna padlina. Byle czegoś nie schrzanili...


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.