kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 357 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Co jak co, ale w ostatnich dniach możemy radośnie dziękować chińczykom za dostarczane nam informacje. Dziś na reddicie pojawiło się mnóstwo screenów z nadchodzących Ground Forces do War Thundera.

world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
world of tanks world of tanks world of tanks
Źródło: reddit

Dyskusja
antyneutrino
Napisany 22 grudnia 2013 - 12:11
#1

użytkownicy
Czyli prawda jest taka, jak mówi wszyscy - grafika prezentowana do tej pory nie ma nic wspólnego z realem. Czołgi a i owszem wyglądają lepiej niż w WOT, za to pozostała część grafiki gorzej i niejako kłóci się z grafiką pojazdów.
Obawiam się jednak że gry F2P (czy jak kto woli P2W) nigdy nie będą miały takiej grafiki jak gry klasy AAA - F2P mają być dla milionów graczy z komórkami i kalkulatorami włącznie, AAA stawiają na grafikę kosztem wymagań.
W czołgi pograsz na laptopie z 2009 roku bez większych problemów (niskie detale, rozdzałka 1200x800) i działa (grafika NVQuadro, więc żaden progamerski sprzęt). W takiego BF3 /BF4 już tak nie pograsz.

Taszi
Napisany 22 grudnia 2013 - 12:42
#2

użytkownicy
@antyneutrino- wypowiadasz się o grafice na podstawie kilku screenów wykonanych na jakimś kompie bardziej przypominającym złożony kalkulator niż maszynę do grania. Na większości screenów grafa jest na low, zresztą o wieku i umyśle tego (tych?) udostępniających screeny osób niech świadczą ich graficzne umiejętności wymazywania nicków w paincie... Dziw, że potrafią się do gry zalogować.

Sybirak_Jozef
Napisany 22 grudnia 2013 - 12:47
#3

użytkownicy
Mnie interesuje grywalność i (może nie najlepsze słowo) klimat gry - jeśli odda, choć częściowo, sytuację pola walki, kosztem poziomu (niechby był wyższy, bo do prostej strzelaneczki, z czołgami zamiast żołnierzyków, mam WoTa), to uważam, że warto czekać.

Co do wymagań sprzętowych - oby nie były za wysokie. Nie mam super sprzętu i, w najbliższym czasie, mieć nie będę, a pograć bym chciał... Z tym "kalkulatorem" to lekka przesada xD , ale właśnie niespecjalne wymagania sprzętowe, są jednym z powodów popularności World of Tanks - wielu ludzi, po prostu nie ma/nie chce/nie potrzebuje, jakichś superubermega komputerów i, mimo to, w World of Tanks, znajdzie się dla nich miejsce...

Wilk Fenris
Napisany 22 grudnia 2013 - 14:32
#4

użytkownicy
Widać, że wygląd screenu sporo zależy od miejsca jego wykonania. Niektóre mapy są gotowe np. screen nr 10 czy 20, a inne dość puste jak na nr 3. Możliwe też, że były robione na innych ustawieniach, z wyłączona trawą i innymi dodatkami, a w innych przypadkach na normalnych detalach. Tego nie wiemy. WoT nie prezentuje się lepiej. Trzeba się uprzeć, żeby wskazać co jest w WoT lepsze, a znajdzie się też sporo rzeczy, które są ewidentnie gorsze.

Podobają mi się celowniki. Są takie... naturalne. Każdemu, kto trzymał kiedyś jakąkolwiek broń z celownikiem optycznym na pewno się to spodoba. Podejrzewam też, że będzie trudniej trafić ze względu na to, że trzeba będzie samemu wziąć poprawkę na odległość od celu. W arcade prawdopodobnie będzie jakiś znacznik do tego, więc będzie na czym potrenować ;)

Co do wymagań. WoT wcale nie jest taki super pod tym względem, że o WoWp nie wspomnę. WT chodzi znacznie lepiej na słabszych maszynach od bezpośredniego konkurenta, a przy tym na ustawieniach minimalnych lepiej wygląda. Kolega gra na trochę starszym laptopie i WoWp jest praktycznie niegrywalne (około 10 - 15 fps i wygląda jak ledwo uporządkowany zbiór pikseli), natomiast WT chodzi na tyle dobrze, że spokojnie można grać (wyciska 25 do 30 fps wyglądając przy tym znacznie lepiej). Różnica w jakości silnika jest dość duża na korzyść WT. Mniejsza zasobożerność jest ewidentna, co pozwala robić znacznie większe mapy i umieszczać na nich znacznie więcej jednostek (nawet sterowanych przez AI np. różnego rodzaju konwoje itp.). W WT na mapie jednocześnie znajduje się kilkadziesiąt jednostek mobilnych i drugie tyle stanowisk stacjonarnych, które obsługuje AI. Jednostki te normalnie walczą między sobą na ziemi niezależnie od bitwy toczonej przez graczy w powietrzu. WG ma problemy, żeby zrobić coś podobnego na taką skalę w swoich produktach. W WoT jest to niewidoczne, ale w WoWp już się rzuca w oczy.

WT jest więc znacznie bardziej elastyczny i można więcej zrobić z wykorzystaniem jego silnika. Problemem jest tu niedoświadczenie Gaijin jeżeli chodzi o gry online. Czasami nie potrafią odpowiednio wykorzystać potencjału jaki posiadają i to widać, choćby przy okazji zadań na close betę do sił naziemnych ;) Muszą się jeszcze sporo nauczyć jak korzystać z dobrodziejstw własnej technologii i jak zrobić ciekawe zadania dla drużyn tak, aby niejako samoczynnie popychać team do kooperacji.

WG ma doświadczenie, ale technologia jaką dysponują jest nieodpowiednia do skali przedsięwzięcia, natomiast Gaijin ma technologię, ale nie ma doświadczenia, przez co część potencjału jest marnowana. To pozwala póki co utrzymać stan równowagi. Teraz kwestia, czy Gaijin szybciej się nauczy jak robić gry online i korzystać z własnej przewagi technologicznej, czy WG uda się wypracować odpowiednie technologie ;) Wyścig trwa :)

MIchal_PL96
Napisany 22 grudnia 2013 - 16:19
#5

użytkownicy
A ja dalej uważam, że najwygodniej będzie grać w obie produkcje :)

SzalonyChemik
Napisany 22 grudnia 2013 - 18:32
#6

użytkownicy
@MIchal_PL96
W idealnym świecie zapewne. Niemniej jednak w świecie realnym to raczej niewykonalne. Mam takie żartobliwe powiedzenie - "Gram w jednk MMO na raz, ale to i tak o dwa za dużo". Niestety, gry tego typu to straszne złodzieje czasu.

matejj
Napisany 22 grudnia 2013 - 19:36
#7

użytkownicy
Kilka prawdziwych screenow z gry jak to bedzie na full wygladac: http://warthunder.com/en/news/379-Closed-Beta-Test-Diaries-en

cycu121
Edytowany 22 grudnia 2013 - 19:39
#8

użytkownicy
na pierwszym screenie co dał kolega matejj , jeśli to są full ustawienia to widać że to jest tragedia ...

Chociaż jest tu jeden screen z pz4 na którym grafa wygląda ładnie. Ale jednak WOT jak dla mnie prezentuje większy poziom .

Halfborn
Napisany 22 grudnia 2013 - 20:34
#9

użytkownicy
@Wilk Fenris
Ten znacznik to prawdopodobnie to co widać w trzecim rzędzie na screenach jako X. Na każdym jest na innej wysokości.

antyneutrino
Napisany 22 grudnia 2013 - 22:26
#10

użytkownicy
Up - WT wcale nie ma ładnej grafiki - wystarczy wylądować poza lotniskiem i widać słabość grafiki. W dodatku ten ciągły komunikat o SLI/CF potrafi irytować.

To samo ma się powyższych screenów - o ile tanki wyglądają ładnie, o tyle sama grafika otoczenia przypomina gry z przed dekady. I nie dziwi mnie to wcale, bo o ile posiadając dobry komputer irytuje mnie słaba grafika, o tyle ktoś kto nie zarabia na tyle by móc pozwolić sobie na podzespoły z wyższej półki może grać bez przeszkód.

Musicie zrozumieć idee gry F2P - ma w nią grać jak największa ilość graczy (około 10% zapłaci, a 10% od miliona to więcej niż 10% od 100 000) a to znaczy że musi działać na jak największej ilości komputerów. I tu koło się zamyka, bo tylko niewielki odsetek (7-8%) ma komputery budowanie pod kątem gier (i mówię tu o topowych zestawach, często z 2 i więcej kartami graficznymi), większość jednak ma budżetowe konfiguracje (niekoniecznie nowsze niż 3 lata) i tu mają największe pole do popisu gry F2P - Ci których stać na komputery za 4000 i więcej (nie rzadziej niż co 2 lata) kupią gry klasy AAAA i nie jest targetem dla WG i innych firmy zajmujących się grami dla mas :)

Wilk Fenris
Napisany 23 grudnia 2013 - 00:36
#11

użytkownicy
antyneutrino

To co bierzesz za słabość grafiki to rozmyślne działanie. Wszędzie tam, gdzie nic nie ma, gdzie nie ma jednostek do bombardowania itp. grafika jest uproszczona do tego stopnia, żeby dobrze to wyglądało z pewnej odległości, ponieważ i tak przez 99,99999% czasu gry nikt tam nie będzie patrzył ;) Mapy projektowano pod kątem walk w powietrzu, więc ograniczona szczegółowość wielu miejsc na ziemi nie dziwi. Sam silnik ma możliwości generowania relatywnie dobrej grafiki, ale przy tej wielkości mapach w większości miejsc nie ma to najmniejszego sensu. Bo i po co? Nie mylmy więc możliwości technologicznych z tym co faktycznie widzimy w wielu miejscach mapy, bo nie ma to ze sobą nic wspólnego.

Poza tym WoT szczerze też nie powala szczegółami i jakością tekstur, a to co widzimy w WoWp jest sporo słabsze od tego co widać w WT, począwszy od modeli maszyn, poprzez model zniszczeń, a skończywszy na terenie. Do tego dochodzi większa płynność działania WT. WG ma do dyspozycji silnik graficzny, który słabo radzi sobie z dużą przestrzenią. To ich główny problem z którym muszą walczyć. Widać to głównie w WoWp, ale i w WoT są pewne tego symptomy. WT ma silnik, który był od lat rozwijany pod ogromne mapy i daje się to odczuć w płynności gry. Gaijin ma tutaj przewagę. Kwestia tylko, czy potrafi to wykorzystać... Czas pokaże.

Z resztą tego co napisałeś zgadzam się całkowicie. Nigdy masowe gry F2P nie będą poziomem grafiki dorównywały topowym tytułom. Nie ten odbiorca... nie te założenia...

SzalonyChemik
Edytowany 24 grudnia 2013 - 10:09
#12

użytkownicy
Co do jakości grafiki. Widzieliście nowe efekty eksplozji i ognia?
http://www.youtube.com/watch?v=Z0GF8GOBer4
W tym względzie War Thunder bije WoT na głowę moim zdaniem.
EDIT
Poprawiłem link, powinno działać. Ciągle zapominam, że ta funkcja wrzuca od razu "http://".

Halfborn
Napisany 23 grudnia 2013 - 13:12
#13

użytkownicy
@SzalonyChemik chyba link źle wkleiłeś, więc samemu trzeba go wklejać do przeglądarki.

To prawda, wygląda to teraz świetnie, zwłaszcza ten niebieski płomień w wyższych ustawieniach graficznych.
Z takich drobnych szczegółów to dodali jeszcze ostatnio poprawienie działanie zawieszenia w samolotach i nie lądują już tak sztywno. Kiedy to zauważyłem to jak głupi skakałem różnymi samolotami na lotnisku żeby na to popatrzeć ;)


MIchal_PL96
Napisany 23 grudnia 2013 - 17:24
#14

użytkownicy
@SzalonyChemik, masz rację MMO to straszne złodzieje czasu, ale nie chodzi mi o to, że trzeba w nie grać codziennie. Ostatnio prawie w ogóle WoT'a nie gram, bo po prostu nie ma na to czasu. W sumie to więcej czasu tutaj siedzę, ale jest to spowodowane tym, że tutaj można zajrzeć nawet jadąc autobusem a pograć to nie za bardzo :D


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.