kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 570 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

Wargaming.net
  • P:"Dlaczego możliwe jest zniszczenie czołgu przez strzelanie w wieżyczkę obserwacyjną dowódcy? O:"Czołg można zniszczyć w wyniku penetracji pocisku lub jego fragmentów bądź też fragmentami jego własnego pancerza w strefie za pancerzem. Wieżyczka dowódcy oferuje bezpośredni dostęp dla pocisków i ich fragmentów do sfery za pancerzem. Więc to jest logiczne. To jak narzekać, że do domu można się dostać także przez komin, nie tylko przez drzwi. To jest możliwe - nie łatwe, ale możliwe"
  • odnośnie powyższego, gdy zapytano o części, które nie oferują dostępu do wnętrza (np. dalmierz AC48), a też powodują uszkodzenia czołgu: "No więc, gąsienice w rzeczywistości nie naprawiają się same w 6 sekund, w rzeczywistości lufa może się wygiąć po uderzeniu w drzewo... rozumiesz o co mi chodzi"
  • SU-100Y ma dwa rodzaje pocisków AP. Złoty pocisk, ze zwiększoną mocą traci penetrację w miarę dystansu nieco szybciej niż zwykły, ale różnica jest znikoma
  • pocisku HESH w WoT to po prostu zwykłe HE ze zwiększoną penetracją
  • SerB twierdzi, że statystyki winratio map ze strony Vbaddict są "bardzo dalekie" od prawdy
  • SerB twierdzi, że dolna płyta King Tigera mogła mieć fragmentami grubość 120 mm, WG zdecydowało, że "papierowa" wartość 100 mm jest "bardziej prawidłowa"
  • brak danych nt. wieży King Tigera (E-75), która mogła pomieścić działo 105 mm L/100
  • jest wystarczająco dużo pomysłów na 10 dużych (8.0, 9.0 itd.) patchy do WoTa
  • odnośnie ograniczeń czasowych: WoT jest ograniczony przez pojawienie się dział gładkolufowych, WoWp do pierwszych odrzutowców, WoWs jest ograniczony do punkut, w którym pancerniki straciły swoje znaczenie, tj. generalnie do tego samego okresu
  • SerB nie oglądał jeszcze programu "Megafactories" o WG
  • pojawi się nowa nagroda (w stylu Top Guna) za zadane uszkodzenia: najlepsi gracze (pod pewnymi warunkami) w przegranej drużynie otrzymają taką samą ilość kredytów i XP jak przy wygranej
  • medal Snajpera zostanie gruntownie przerobiony
  • stary model kolizji zawieszenia zostanie przerobiony, tak by zawierać "dziurę" w środku
  • Sturer Emil nie dostanie lepszego stockowego działa ("I czego nie jesteś w stanie przebić z 169 mm na VII tierze? Cokolwiek palisz, rzuć to")
  • na razie nie planuje się niszczenia terenu
  • Havok wprowadzi części ekranów pancernych odrywane po trafieniu
  • tylko niektóre czołgi będą miały opcjonalne kadłuby
  • Tanitha o karach w roamingu "Prawdopodobne, a przynajmniej możliwe jest, że jakiekolwiek złamanie reguł na serwerze innym niż rodzimy będzie skutkować permanentnym wyłączeniem możliwości roamingu dla tego gracza. Łamanie przepisów na innym serwerze nie będzie dobrym wyborem"
  • SerB jest zadowolony z osiągów starszych czołgów premium i nagród, takich jak Ram II, Matilda LL, T14, A32 i Panzer S35
  • osłona przeciwodłamkowa nic nie daje, gdy pocisk HE (albo jego splash) trafia w miejsce w ogóle nie osłonięte pancerzem (np. nowe niemieckie TD z otwartymi przedziałami załogi) - SerB twierdzi, że osłona redukuje uszkodzenia proporcjonalnie do pancerza, gdy ten wynosi 0, redukcja wynosi również 0 - osłona nie redukuje uszkodzeń w wyniku pełnych penetracji (ALE zwiększona szansa na uniknięcie śmierci członka załogi dalej działa)
  • nie będzie komentarzy odnośnie współczynnika kamuflażu WT E-100 i RhB WT
  • średnia częstotliwość synchronizacji klienta i serwera wynosi 0,1s
  • moduł działa właściwie składa się z dwóch części: zewnętrznej i wewnętrznej (ta druga to zamek działa)
  • SerB twierdzi, że developerzy nigdy nie zakładali wprowadzenia MM o rozstawie 1 tieru, ponieważ nie jest potrzebny - na przykład T-34/76 nie mógłby walczyć z Tygrysem
  • na razie brak szczegółów odnośnie transferu E-50 na X tier, SerB twierdzi że to tylko jeden z pomysłów
  • w najbliższej przyszłości nie pojawi się mechanizm penetracji wraków czołgów z częściową utratą penetracji
  • istnieją osobne modele kolizji dla "żywego" czołgu i dla wraku (który to jest uproszczony)
  • P:"Widzieliśmy post Yuri Pasholoka o autoloaderze do działa 88mm L/71, czy zobaczymy go w Jagdpantherze i KT? O:"Do KT się nie zmieści"
  • kadłuby czołgów (niezależnie od tego, czy to wrak, czy jeszcze nie) nie są przeszkodą w widoczności - ta reguła nie dotyczy jednak "stałych" wraków (np. Pantera na Malinovce) - te, podobnie jak np. głazy służą za przeszkodę zasłaniającą
  • Pavel "Zlobny" Myreev, szef zespołu zajmującego się balansowaniem czołgów, niedawno opuścił Wargaming
  • Havok przyniesie możliwość niszczenia budynków (tylko niektórych). Gracz zapytał, czy gruzy będą materialne (będą tworzyć przeszkodę, osłonę), czy nie. SerB twierdzi, że większe sterty gruzu będą materialne, mniejsze nie, ponieważ nie starczy mocy serwera na obliczenie wszystkiego. SerB napisał też, że muszą być bardzo ostrożni z wyznaczaniem, co będzie można zniszczyć, a co nie, ponieważ nie chcą sytuacji, w których gruzy blokują drogę do bazy, uniemożliwiając jej zdobycie
  • działo 150 mm RhB WT posiada hamulec wylotowy, to te nacięcia na końcu lufy
  • ulepszony filtr powietrza nie zwiększa szansy pożaru silnika
  • w WoWs nie będzie zwykłych kutrów torpedowych (ale są rozważane dla bitew "portowych")
  • możliwe, że w WoWp pojawi się Pe-2
  • istnieje moskiewski oddział WG, ale nie zajmuje się rozwojem gry
  • nie ma żadnych konkretnych planów zwiększenia ogólnego poziomu umiejętności graczy WoT
  • P:"Dlaczego Zlobny opuścił Wargaming?" O(SerB): Wszystko ma swój czas, i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem: Jest czas rodzenia i czas umierania, czas sadzenia i czas wyrywania tego, co zasadzono, czas zabijania i czas leczenia, czas burzenia i czas budowania, czas płaczu i czas śmiechu, czas zawodzenia i czas pląsów, 5 czas rzucania kamieni i czas ich zbierania, czas pieszczot cielesnych i czas wstrzymywania się od nich, czas szukania i czas tracenia, czas zachowania i czas wyrzucania, czas rozdzierania i czas zszywania, czas milczenia i czas mówienia, czas miłowania i czas nienawiści, czas wojny i czas pokoju." (Księga Koheleta, 3, 1-8) [gwoli ścisłości, SerB (bądź Silentstalker) cytował protestancką Biblię Króla Jakuba (gdzie księga Koheleta występuje jako księga Eklezjastesa),dostępną tylko po angielsku, ja nie podjąłem się tłumaczenia tak ważnego tekstu, więc podałem tłumaczenie z Biblii Tysiąclecia]
  • karabiny maszynowe na dachu wieży nie należą do modelu kolizji, nie mogą zostać trafione i nie są zaliczane do czołgu w ramach mechanizmu spotowania (inaczej mówiąc, nie można zostać wykrytym przez to, że karabin wystaje nad krzakiem)
  • SerB nie zna żadnych czołgów z wieżą bezzałogową, które pasowałyby do WoTa - rozważano prototyp C Leoparda (Borgward), ale nie będzie wprowadzony
  • niektóre bombowce nurkujące (ich modyfikacje), takie jak Ju-87 i Pe-2 pojawią się w WoWp
  • niektóre pojazdy mają ckmy na wieży w celu ich łatwiejszego rozpoznania
  • to, czy TD zostaną znerfione czy nie, nie jest związane z tym, czy Zlobny pracuje w WG
  • w związku z odejściem Zlobnego pojawią się pewne zmiany w balansie czołgów
  • jak na razie WG nie ma kandydata na angielskiego premium VIII tieru
  • nie będzie opcjonalnych kadłubów dla czołgów premium
  • SerB nie będzie osobiście rebalansował czołgów "tak jak dawniej" (dodał że wcześniej też tak nie robił)
  • jeśli wejdziesz do bitwy z aktywnym kontem premium, które skończy się w trakcie bitwy, zyski z bitwy będą obliczone już bez bonusu premium
  • pociski przeciwbetonowe nie będą wprowadzone jako osobny typ, który miałby większą moc przeciwko budynkom
  • P:"SerB, które czołgi masz zamiar znerfić bądź wzmocnić? O:"Wszystkie. Tylko znerfić, oczywiście"
  • SerB jest całkowicie zadowolony z obecnej ilości scoutów w bitwach
  • T71 dużo mocniejszy od AMX 13-75? "Straszne..."
  • według danych WG, ilość eksplozji magazynów amunicji w grze nie zwiększyła się
  • poruszanie się czołgów w WoT działą w ten sposób, że każda mapa posiada siatkę, po której poruszają się czołgi, siatka ta jest bardzo, bardzo gęsta (ma dużo punktów), gęstość jest zmienna, ale czasem punkty są oddalone od siebie o mniej niż 1 mm
  • SerB twierdzi, że japoński czołg X tieru STB-1 będzie hybrydą Leoparda i Pattona
  • SerB podaje, że po wprowadzeniu Havoka, różne przedmioty z twojego czołgu (skrzynki, narzędzia) będą odlatywały nie tylko po trafieniu przez pociski AP, ale także od splasha pocisków HE
  • możliwe, że odlatujące przedmioty będą obliczane także po stronie serwera
Źródło: FTR

Dyskusja
dex1
Napisany 27 listopada 2013 - 19:20
#1

użytkownicy
"pojawi się nowa nagroda (w stylu Top Guna) za zadane uszkodzenia: najlepsi gracze (pod pewnymi warunkami) w przegranej drużynie otrzymają taką samą ilość kredytów i XP jak przy wygranej"

Wprowadźcie to, a wybaczę wam wszystkie wasze wtopy (i inni gracze pewnie też). Jak sobie pomyślę, ile to asów pancernych człowiek stracił przez retard-teamy, mimo epickiego damage'u. DMG 6-7K na 8 tierze? Asa nie będzie, zostałeś sam na 4 graczy full hp i game over :D. Koniec uzależnienia od noobków z drużyny, super! Niech giną, a ja zgarnę całą kasę i odznaczenia!

Lincz
Napisany 27 listopada 2013 - 20:21
#2

użytkownicy
@UP
ofc, te 6-7k dmg po Twoim spocie

MIchal_PL96
Napisany 27 listopada 2013 - 20:35
#3

użytkownicy
Nie, dlaczego? Jest wiele epickich meczy na VIII tierach, Tiger II albo T32 wymiatają jeśli są na topie. Widziałem kiedyś gościa, który T29 miał 8k dmg...

Lincz
Edytowany 27 listopada 2013 - 20:50
#4

użytkownicy
"t29"


i chodziło mi o to pierdolenie, ze team gowniany, a samemu sie gdzies kampi i nabija "po spocie"

Spartanish
Napisany 27 listopada 2013 - 21:37
#5

użytkownicy
I dalej płaczą... Zauważ dex1 że przy teamie pro, to nie masz okazji nabić 'świetnego' dmg bo reszta drużyny zrobi go za ciebie Nooby w teamie są czasami niezbędne do zdobycia dobrego wyniku. Reszta zależy od drużyny wroga...

"WoWs jest ograniczony do punkut, w którym pancerniki straciły swoje znaczenie, tj. generalnie do tego samego okresu"- czyli do 1940-1941? Oczywiście pancerniki były jeszcze do końca wojny okrętami flagowymi, wspierały desanty, ale nie ukrywajmy że w wyniku wzrastającego na sile lotnictwa morskiego, i tak straciły już swoje znaczenie...

general444
Napisany 27 listopada 2013 - 22:22
#6

użytkownicy
nooby sie przydaja ale w ograniczonych ilosciach, wazne by nie ginely i nie zabijaly duzo bym wogl cos zrobic.
epicka bitwa t-15 (tiery 3-5) gdzie sam zabilem 5 w tym 3 arty, powstrzymal mnie kv i jakis niemiec z 4-5 tieru, a reszta druzyny padala jak muchy (bodajze zabili tylko 2 czolgi) i nawet mi nie pomogli gdy ponad minute unikalem ostrzalu tych dwoch bedac pare m od nich, ponad 1k xp bez premki na porazce i bez asa, taki zly bylem

dex1
Napisany 27 listopada 2013 - 22:30
#7

użytkownicy
@Spartanish: IMHO to jaki zrobisz DMG bardziej niż od jakości teamu zależy to jakimi umiejętnościami dysponujesz i... jakie dopisze Ci szczęście ;). Często dostając noobków ginie się szybko, z powodu braku wsparcia. A jeśli masz pro-team, nawet nie będąc uber-graczem i jesteś "w dobrym miejscu i dobrym czasie" można wykręcić bardzo dobry wynik.

@Lincz: to w jaki sposób robisz DMG ma małe znaczenie, bo robiąc DMG osłabiasz drużynę przeciwnika, więc pomagasz swojej drużynie wygrać. Logiczne jak budowa cepa. Co do DMG po spocie, hmm to w czym problem? Gdy ja spotuję, to CHCĘ, by ludzie robili DMG na moich spotach, przecież taka jest idea spotowania ;).

Wicek
Napisany 27 listopada 2013 - 23:11
#8

użytkownicy
7k da się:
http://i44.tinypic.com/2e1yaab.jpg
I sam sobie spotowałem. A nooby są potrzebne po obu stronach(w drużynie 1-2 więcej jak u przeciwnika) do epickiej bitwy.

Spartanish
Edytowany 27 listopada 2013 - 23:41
#9

użytkownicy
"175 dni premium"... Aż zapomniałem że niektórym się chce...

Sam sobie może mogłeś spotować ale ferdi to TD mimo wszystko (jeden z najlepszych wozów na korzystanie z takich sytuacjii btw). Brak stalówki pokazuje że albo masz niesamowite camo, albo drugi team składał się z czegoś więcej niż klasycznych noobów. Szczerzę wątpie w twoje osobiste spotowanie przy 5 innych ocalałych członkach teamu z czego jeden możliwe dostawał bęcki.

Nic jednak nie zmieni że 7k dmg nabiłeś za co gratuluje.

mickey93
Napisany 28 listopada 2013 - 00:20
#10

użytkownicy
tym bardziej że jeszcze 2 graczy dostało wyróżnienie/a w bitwie (można dostać snajpera, wsparcie, eksperta, okupanta/obrońcę stalową ścianę zwiadowcę służbę patrolową)

Qdlaty
Napisany 28 listopada 2013 - 06:22
#11

użytkownicy
"nie można zostać wykrytym przez to, że karabin wystaje nad krzakiem"

Wyobrażacie sobie te wszystkie normalne krzaki z zamontowanymi karabinkami? :D

Lincz
Edytowany 28 listopada 2013 - 12:49
#12

użytkownicy
@dex1
tyle ze kampienie nie gwarantuje ci dmg. w czasie gdy ty kampisz pol teamu ci padnie, a sam zostaniesz na "4 graczy full hp"

jak to mowi SerB: wr ponad dmg

Spartanish
Napisany 28 listopada 2013 - 14:59
#13

użytkownicy
Wr też jest przecież naciągane... Możesz tylko puszczać bitwy a i tak zdobędzie po 100 takich bitwach pomiędzy 45 a 55 procent zwycięstw... Jeszcze czynnik o nazwie fuks.
Dla mnie najlepszy wyznacznik dobrego gracza to jego celność. Dmg zależy od wozów, wr to wiadomo jak działa, a expa przy kontach premium nie warto sprawdzać. Celność się ćwiczy od pierwszych bitew. Oczywiście na niektórych wozach można z większej odległości trafić ale to nie zmienia faktu że nie trzeba strzelać jak wariat.

Lincz
Napisany 28 listopada 2013 - 15:33
#14

użytkownicy
celnosc zależy od gry(jak policzy). nie mowie o kontach 100 bitew. podaj mi nick goscia ktory ma 10k+ gowniane wn7/effy i ma 50%+

Oculto
Napisany 28 listopada 2013 - 18:29
#15

użytkownicy
@Lincz

Co znaczy "lampisz"? Kampienie to część gry, bardzo dobra metoda na wygraną w niektórych sytuacjach! Że pod spotem? A od czego jest scout twoim zdaniem? Bo moim od wykrywania celów dla swojej kampiącej drużyny! Po to gram ELC żeby moi dobrze kampili! Dzięki nim mam kasę i exp. To tak jak oburzanie się na pociski premium, są to się używa, to element gry.

Lincz
Napisany 28 listopada 2013 - 20:19
#16

użytkownicy
@UP
pierdole...
JEST KAMPIENIE GDZIE SAM SOBIE SPOCISZ I ROBISZ DMG
i jest kampienie gdzie stoisz w kacie i czekasz az ci wjedzie w zasieg widzenia... ty ssiesz paue,a twoj team pada.

ofc PRZY SPOCIE nigdy nie miales sytuacji ze goscie po ciebie pojechali i team nic nie zrobil, no ale przecierz oni campia i robia mi dmg po spocie(% ilu gosci cie wspiera?)

To tak jak oburzanie się na pociski premium, są to się używa, to element gry.
glupie rozumowanie, tk to tez element gry(czas sie chłostac), tak samo element "wsad'u"(czyt. poruszanie sie)

podsumowanie: napierdole 8k dmg po czyims spocie(~10min + 10 padnie)=> "enter":noob team:"enter" + nie ma kto spocic i zostalo 4 na full hp => co ja teraz zrobie ;( => dead + "enter":fkn noob team"enter".

Wicek
Napisany 29 listopada 2013 - 22:41
#17

użytkownicy
Powtórka jak kogoś interesuje:

http://wotreplays.com/site/454136#lakeville-wicek2006-ferdinand

A premium na samolotach nabite.

MIchal_PL96
Napisany 29 listopada 2013 - 23:09
#18

użytkownicy
@Spartanish
"a expa przy kontach premium nie warto sprawdzać"
Od któregoś update'a średni exp jest wyliczany bez premki czy ją masz czy nie. Przykład: masz konto premium i załóżmy zdobywasz w każdej bitwie 1000 doświadczenia podstawowego, masz konto premium, więc dostajesz 1500, ale w profilu średni exp i tak jest wyświetlany 1000.
A co do najlepszego wyznacznika skilla to i tak moim zdaniem najlepiej patrzeć na wszystko. WR, WN7, EFF <- z tego można wyciągnąć średnią. Właśnie dlatego śmieszy mnie jak ktoś jest czasem na fioletowo mając 1650 WN7... Wiadomo, effi nabite na deffie i kampaniach.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.