kliknij aby powiększyć
1600x1131 : 553 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

Wargaming.net
  • efekt ekranów pancernych odrywanych przez pociski zależy nie tylko od Havoca, ale także ogólnego mechanizmu gry
  • nie wszystkie czołgi otrzymają opcjonalne ekrany pancerne, tylko te, które miały je w rzeczywistości, niezależnie od tego czy ekrany były montowane fabrycznie czy dopiero w warsztatach polowych. Pojazdy istniejące tylko na papierze dostaną ekrany tylko, jeśli będzie to konieczne
  • T-35 nie pojawi się przed wprowadzeniem mechanizmu obsługi wielu wież ("to byłoby bez sensu")
  • dodatkowe informacje (np. dokładny model wrogiego pojazdu) nie zostaną dodane do minimapy, wg SerBa stałaby się wówczas nieczytelna (stwierdził też, że nie zostanie to wprowadzone nawet jako opcja, ponieważ developerzy wolą poświęcić czas na wprowadzanie rzeczy przydatnych dla graczy "rekreacyjnych" (casuali))
  • gdy kilku sojuszników trafia we wrogi czołg w tym samym czasie, uszkodzenia "sumują sie' i odejmowana jest jedna wartość uszkodzeń, jest możliwe wydzielenie poszczególnych wartości, ale nie będzie to zrobione by nie zarzucać gracza zbyt dużą ilością informacji
  • punkt widzenia kamery (z którego oblicza się, co jest widoczne dla gracza) znajduje się w geometrycznym centrum czołgu. Ten punkt zmienia swoją pozycję tylko, gdy czołg jest w ruchu (tzn. nie ma znaczenia obrót wieżą)
  • dodatkowe sprawdzenie widocznośći (tego, czy czołg gracza jest widoczny dla wroga) odbywa się, gdy czołg zatrzymuje się oraz gdy rusza z miejsca
  • zamontowanie Wet Ammo Rack nie zwiększa uszkodzeń w wyniku taranowania (pytanie brzmi głupio, ale WAR posiada swoją masę i mógłby zwiększyć uszkodzenia o ok. 1 %, ale wzrost masy prowadzi do spadku prędkości, więc ostatecznie wszystko zostaje bez zmian)
  • kamuflaż graficzny działa na mapie odpowiedniego typu (letni na mapach letnich itd.), i NIE jest prawdą, że gdy wykupi się tylko jeden rodzaj, to nie działa w ogóle (były takie plotki)
  • istnieje bug w wyświetlaniu średniego XP, zostanie naprawiony
  • wpływ spadku masy Lowe'a na jego dynamikę będzie bardzo mały
  • imiona japońskich czołgistów będą zapisane alfabetem łacińskim, w oparciu o japoński system transliteracji
  • problemy z wyłączaniem się gry na ekranie misji i w trybie 7/42 nie występowały w publicznym teście
  • wg Storma większość z tych problemów jest wywołana przez wadliwe (nieaktualne) mody
  • statystyki KW-5 są w porządku, były specjalnie sprawdzane w ostanim czasie
  • wygląda na to, że istniały błędy w obliczaniu osobistego ratingu po bitwach 7/42
  • T-44-85 nie pojawi się w 9.0
  • przy korzystaniu z roamingu inskrypcje będą automatycznie wyłączone, ponieważ różne serwery mają różne inskrypcje
  • nie wiadomo jeszcze kiedy pojawi się roaming, trwają testy
  • kamuflaż będzie działał w roamingu
  • Storm twierdzi, że roaming jest problematyczny w Azji, Japończycy i Koreańczycy nie lubią się zbytnio
  • chiński serwer jest niezależy od WG i Storm twierdzi, że właściwie mogą robić co chcą
  • w parametrach WT E-100 widnieje tylny pancerz wieży grubości 8 mm, ale w rzeczywistości jest to grubość dachu wieży
  • wg Storma nie ma znaczenia, czy patch określa się jako "0.8.9" czy "8.9", ("ktorykolwiek Ci się bardziej podoba"), ale WG używa częściej oznaczenia "8.9"
  • Storm potwierdza, że balans w bitwach 7/42 jest oparty na specjalnym ratingu, opartym wyłącznie o osiągi w tym trybie, co oznacza, że na razie nie rozegrano wystarczającej liczby bitew i brakuje danych. Po tygodniu czy dwóch rating osiągnie swoją wartość i bitwy 7/42 (z MM opartym na skillu) bedą działać gładko. Obecnie rating nie jest używany i bitwy 7/42 opierają się, według Storma, na zasadzie "przetrwają najsilniejsi"
  • nie ma specjalnego współczynnika wyznaczającego utratę wartości kamuflażu w ruchu w porównaniu do wartości w czasie postoju, jest to wyznaczane indywidualnie dla każdego czołgu
  • czołgi Christie na razie się nie pojawią
  • pocisk, który zrykoszetował nie może uszkodzić innego czołgu, z powodów technicznych: jeden pocisk trafiający dwa czołgi w jakiś sposób zakłócałby obliczenia na serwerze
  • fakt, że pożar nie zabija członków załogi, to świadoma decyzja odnośnie rozgrywki
  • wg SerBa, problem z Matyldą i Churchillem z Lend Lease polega na tym, że jednocześnie funkcjonują one jako zwykłe pojazdy w drzewku brytyjskim
  • Object 430 pojawi się "jak zrobimy"
  • A-43 i A-44 mają tą samą wieżę ("A-44"), w grze jednak występują jako dwie różne wieże o tej samej nazwie, ponieważ w WoT nie ma wspólnych modułów wież
  • jeśli odsprzedałeś SuperPershinga za złoto i chcesz go z powrotem, możesz po prostu go kupić za tą samą cenę w sklepie w grze
  • Yuri Pasholok jest jedną z osób, które pomagają w renowacji starych niemieckich czołgów w Kubince
  • francuska linia HT "jak zrobimy"
  • po wprowadzeniu roamingu gracz będzie otrzymywał tylko bonusy za eventy na macierzystym serwerze, by zapobiec "turystyce eventowej"
  • Erlenberg i Redshire zostaną kompletnie przerobione
  • nazwa nowego radzieckiego IX tieru (który pojawi się razem z Objectem 430) będzie brzmieć mniej więcej "Object 430 prototyp", najwyraźniej nie miał on osobnego oznaczenia, a przynajmniej WG nic o nim nie wie
  • do pocisków podkalibrowych X tieru stosują się te same zasady co do wszystkich innych pocisków tego typu
  • uważa się, że czołg średni IX tieru ma taki sam potencjał bojowy co czołg ciężki IX tieru, dlatego czasem MM stawia naprzeciwko sobie czołgi tych klas
  • mechanizm celowania, rozkład pocisków w okręgu celowania i sposób obliczania trajektorii pocisku są wspólne dla wszystkich czołgów w grze
  • na razie tryb 7/42 jest bardziej popularny od Kompanii, za wcześnie by powiedzieć, czy ta tendencja się utrzyma
  • nie planuje się wprowadzenia dużych numerów na czołgach
  • możliwości indywidualizacji czołgów (skrzynie, worki z piaskiem, itp.) nie pojawią się w najbliższym czasie
  • nie wiadomo jeszcze, czy japońskie czołgi pojawią się w 9.0 razem ze zmianami w grafice, czy może wcześniej będzie osobny patch 8.9.1 z drzewkiem japońskim
  • bug z pociskami przelatującymi przez czołgi nie został jeszcze naprawiony
  • możliwe, że format 7/42 zostanie zastąpiony przez 7/56 (są też rozważane warianty 7/40 i 7/48)
  • nie planuje się podzielenia bitew 7/42 wg tierów (tj. wszystkie pojazdy w drużynach miałyby być tego samego tieru)
  • istnieje odpowiednik bitew 7/42 dla tierów X, ale Storm na razie nie może jeszcze powiedzieć, co to dokładnie jest
  • bitwy historyczne będą rozgrywane tak jak randomy, nie tak jak 7/42
  • historyczne bitwy nie oznaczają "trybu hardcore", bez punktów wytrzymałości czołgów, te punkty będą normalnie w bitwach historycznych. Jedyną różnicą w mechanizmie działania bitew historycznych i randomowych będzie to, że te pierwsze będą miały historyczne moduły, ale ich parametry będą takie same jak w randomach. Postanowiono tak, ponieważ bardzo niewielu ludzi interesuje totalny realizm, a WG chciałoby, by bitwy te stały się popularne
  • bug polegający na niewyświetlaniu się wyniku bitwy zostanie naprawiony
  • nie planuje się buffa alfy 120 mm działa HT X tieru do 440
  • nie ma w planach opracowania mechanizmu zapobiegającego graniu na tej samej mapie, na której przegraliśmy poprzednią bitwę
  • Storm i reszta developerów "pomyślą" nad problemem polegającym na ciągłym losowaniu 3-5 tych samych map
  • nowe mapy będą miały mniej wzniesień
  • wygląda na to, że większości graczy podoba się nowa mapa z 8.9
  • Storm przyznał, że nowe mapy mają niedokończone fragmenty, w których można utknąć
  • bug polegający na niewyświetlaniu sylwetki pojazdu schowanego za innym czołgiem/wrakiem zostanie naprawiony w jednym z najbliższych patchy
  • E-10 został zawieszony na długi czas aż do opracowania mechanizmu zawieszenia
  • w 8.8 Tygrys otrzymał buffa szybkostrzelności działa 88 mm L/71, ale nie dotyczy to Tigera P
  • możliwe, że VK4502B zostanie zrebalansowany
  • Kompanie i plutony otrzymają interfejs wyszukiwania graczy z trybu 7/42
  • WG nie zrezygnuje ze wsparcia Windowsa XP - z tego systemu korzysta 50 % rosyjskich graczy
  • nie będzie pojazdów tierów wyższych niż X
  • w rzeczywistości brytyjski TD AT 7 mógł zostać przebudowany przez przeniesienie działa na drugą stronę kadłuba, lecz nie będzie to wprowadzone w WoT
  • możliwość zmiany konfiguracji czołgu (wyboru innego działa) tuż przed bitwą (gdy znamy już skład drużyn) nie będzie wprowadzona
  • developerzy mają już zdjęcie japońskiego HT X tieru (podobno to potwór większy nawet od Mausa)
  • pojawią się różne filtry listy czołgów w garażu
  • tryby Assault i Encounter będą stopniowo dodawane do nowych map
  • WG nie posiada działu QA (Quality assurance)
  • WG posiada urządzenie Occulus Rift i bada je (pod kątem możliwości implementacji)
  • wymagania techniczne klienta HD nie mogą być jeszcze opublikowane
  • wg SerBa, zdobyte XP nie jest bezpośrednio powiązane z zadanymi uszkodzeniami
  • punkty zdobycia bazy są wyświetlane w statystykach nawet, gdy bitwa nie została wygrana przez capa, ponieważ i tak liczą się dla osiągnięć, takich jak Medal Leclerca
  • brak komentarza odnośnie tego, jak (i czy w ogóle) zostanie ulepszone konto premium (w związku z faktem, że plutony i kompanie są teraz dostępne dla wszystkich)
  • zmiana imion członków załogi wymaga złota, ponieważ jest to jedynie wizualna, kosmetyczna zmiana nie mająca wpływu na rozgrywkę (a więc nie ma pay 2 win)
  • ślady gąsienic na ziemi znikają szybko, by nie zużywać zbyt wiele pamięci komputera (optymalizacja)
Źródło: FTR

Dyskusja
MachTraxzs
Napisany 07 listopada 2013 - 11:37
#1

użytkownicy
Jak wygląda ten Japoński potwór?..

DrCzaraS
Edytowany 07 listopada 2013 - 12:10
#2

użytkownicy
world of tanks

"nowe mapy będą miały mniej wzniesień"
Nareszcie miejsca gdzie realna bitwa pancerna byłaby bardziej prawdopodobna :)

Halfborn
Napisany 07 listopada 2013 - 12:18
#3

użytkownicy
jak się nazywa ten japoński czołg?

Wariat23
Napisany 07 listopada 2013 - 12:24
#4

użytkownicy
Pewnie Godzilla xD

DonPietro21
Napisany 07 listopada 2013 - 13:30
#5

użytkownicy
Type 100 o-i - to oficjalna nazwa, ale nieoficjalnie to j/w napisał Wariat23 pewnie godzilla ;p. W sumie widać, że chyba będzie trzeba będzie zainwestować w japońców ;p

MIchal_PL96
Edytowany 07 listopada 2013 - 15:05
#6

użytkownicy
ale wielki garnek na gorze, do tego płyta rodem z IS-a i jakieś małe działo, mniam mniam, ale będzie kloc

dopiero jak wprowadzą obsługę wielu wież to bedzie power

Taszi
Napisany 07 listopada 2013 - 15:13
#7

użytkownicy
Taa, obsługa kilku wież. Już jakies 2,5 roku ją wprowadzają :)

mickey93
Edytowany 07 listopada 2013 - 16:57
#8

użytkownicy
po prostu obsługa kilku wież nie ma dużego priorytetu, bo w sumie po co dla 5 czołgów?


"punkt widzenia kamery (z którego oblicza się, co jest widoczne dla gracza) znajduje się w geometrycznym centrum czołgu. Ten punkt zmienia swoją pozycję tylko, gdy czołg jest w ruchu (tzn. nie ma znaczenia obrót wieżą)"

nie czaje. z tego wynika że teoretycznie wszystko dookoła powinno być wykrywane a w rzeczywistości jest tak że wykrywane są obiekty w zakresie kilkunastu stopni od kierunku w którym skierowane jest działo

MIchal_PL96
Edytowany 07 listopada 2013 - 17:04
#9

użytkownicy
prawda, ale jak WT gryzie im kuper to ktoś słusznie zauważył, że to wszystko co powiedzieli, że absolutnie nigdy nie będzie już jest na wykończeniu prac, konkurencja zawsze jest dobra
po za tym już jest wymodelowany taki stwór francuski premium tank z 3 wieżami i ma być wprowadzony właśnie razem z tym mechanizmem, ja tam jestem w dobrej myśli, tym bardziej, że jest już oficjalne potwierdzenie, że zamiast 9.0 następny patch będzie oznaczony jako 8.10

oRkA
Edytowany 07 listopada 2013 - 19:42
#10

użytkownicy
- Niech zrobią coś z lagami, bo odkąd wyszedł nowy patch, grać się nie da. Najzabawniejsze jest to, ze ping pokazuje 50 i tylko czasem skacze do 160, co nadal nie powinno skutkować teleportacją czołgu i mocno opóźnioną reakcją gry na działanie gracza.

- Kidy mówili o bitwach historycznych miałem na myśli coś jak w WT, a nie zwykłą spotkaniówkę dostępną tylko dla części czołgów i to w dodatku z pogorszonymi modułami. Skoro to tylko tyle, to czemu im to zabiera aż tyle czasu?! To już lepiej żeby przygotowali bitwy "garstka vs horda", jak ostatnio, gdzie z francuzami grali 2 leopardy vs 15 czołgów IV tieru, albo Tygrysy vs 2 razy więcej IV tierów.

- "nie będzie pojazdów tierów wyższych niż X" - a mogli by dodać, ale nie jeszcze lepsze pojazdy, a po prostu wszystkie w wyż od 5 tieru wepchnąć o 2 poziomy wyżej i dodać czołgi na niskich tierach, bo jest co tam dodawać. Przez obecne poupychanie czołgów niskich tierów taki B1 ma niewielkie szanse z Pz III, a przecież B1 w rzeczywistości miażdżył te niemieckie maszyny i odnotowano nawet przypadek gdzie samotny B1 char zaatakował 30 tych maszyn. Zniszczył ich większość, reszta uciekła, nie zadając francuzowi żadnych obrażeń.

Co do Japońskich ciężkich topowych czołgów...może nie być to O-i. O-I to przestarzała konstrukcja, chociaż faktycznie ciężka, ale Japończycy mogą mieć i innych kandydatów na X tier:

100t Type 92 (
world of tanks
world of tanks
Iwakura Tank
world of tanks
http://i1163.photobucket.com/a...akuraHeavyTank_zps1aa4fc41.png

Zresztą czołg O-I to nie jest jakiś tam prototyp, lecz cała seria superciężkich czołgów. Było wiele różnych czołgów O-I o różnej wadze, z różną ilością wież, uzbrojeniem , opancerzeniem itp. Ten który Dr.Czara pokazał to zmodyfikowany prototyp superciężki O-I z 1944 (który wziął udział w walkach w Mandżurii). Problem polega na tym, że przed skapitulowaniem Japonia zaczęła niszczyć wszystkie swoje osiągnięcia technologiczne, zwłaszcza projekty i prototypy. Po wszystkich wybudowanych O-I zachował się tylko kawałek gąsienicy. O wyglądnie niektórych wiemy tylko z nielicznych opowiadań. Japończycy nie chcieli zdradzać tych tajemnic nawet grubo po wojnie (zresztą niewielu je znało). Do dziś prawdopodobnie zachowały się jakieś archiwa, ale Japończycy nie chcą odtajniać ich. (Innym słowem O-i to taki Radziecki KV-4 który również doczekał się wielu bardzo różniących się od siebie pojazdów, ale o projektach wiemy tylko z opowiadań.)
Oto inne przykłady O-I:

world of tanks
2 wieżowy:
world of tanks

był też projekt 4 wieżowego (taki jak ten od Dr.Czara, tyle, ze z dodatkową wieżą z tyłu), oraz 140-160 tonowy trój wieżowy, z czego 2 przednie wieże miały być uzbrojone w działa 57mm i 88mm zaś główne w 120mm. Były również projekty (a może i nawet prototypy, bo nie wiadomo które doczekały się budowy) O-I z dodatkowymi działami wbudowanymi w kadłub zamiast w bonusowe wieże.
Nie można też zapomnieć o 140 tonowych gigantach uzbrojonych w 150mm działo, które miały bronić dzikich brzegów wysp przed statkami. Podobno też Japończycy planowali swojego "Ratte" do obrony portów, z czego ich czołg miał posiadać tylko jedno działo okrętowe (nie wiadomo jakiego kalibru) i nie miał w założeniu walczyć z innymi czołgami, lecz z statkami. Nic więcej o nim nie wiadomo, ale może to oznaczać, że jego pancerz mógł być bardzo słaby, albo przedni bardzo wytrzymały. W każdym razie miał stanowić zespół mobilnych baterii lądowych. Wniosek więc taki, ze nie mógł kosztować fortuny jak Ratte i wagowo pewnie prezentowałby się znacznie skromniej, jednak wątpię aby przewidywano ich częsty transport kolejowy, wiec pewnie mogły być całkiem duże (a nawet musiałby być, zaś obrona Plot w portach zawsze była obecna.

Może wargame sprawi, że trochę więcej się świat dowie o Japońskich czołgach. I tu też się martwię, bo Japończycy mają wystarczająco kandydatów aby zrobić naprawdę wiele gałęzi (alt-1, TD- 1, LT- 1, MT- 2/3, HT - 1/3, czyli jakieś 6, do 9 X tierów), a zapowiedzieli, ze będzie to drzewko najmniejsze zaraz po chinolach :\

P.S.
Być możne z któryś z podanych czołgów to jakiś O-I :)

MIchal_PL96
Napisany 07 listopada 2013 - 21:25
#11

użytkownicy
odnośnie b1, to prawda, ale gdy w pz III pojawiło się długolufowe działko to niemcy nauczyli się już celować w chłodnicę po boku B1 i francuz nie był już niezniszczalny

Spartanish
Napisany 07 listopada 2013 - 22:50
#12

użytkownicy
"ale gdy w pz III pojawiło się długolufowe działko to niemcy nauczyli się już celować w chłodnicę po boku B1 i francuz nie był już niezniszczalny"
Wut?
Kampania francuska trwała półtora miesiąca... O ile to jest bardzo prawdopodobne że Niemcy wyciągneli wnioski z niej wnioski i ulepszyli swoje pojazdy, to szczerze wątpie że zdołali to zrobić w tak krótkim czasie...

DrCzaraS
Napisany 08 listopada 2013 - 10:32
#13

użytkownicy
Znalazem coś takiego :)
world of tanks

oRkA
Napisany 08 listopada 2013 - 20:11
#14

użytkownicy
MIchal_PL96, coś kręcisz. Ogromną większość B1 i B1 Char Francuzi po prostu porzucili, bo nie mieli im jak dostarczyć paliwa, czy amunicji. Wiele też uległo awarii i również została porzucona. Tylko nieliczne B1 zostały zniszczone i to nie przez czołgi, a artylerię. Jakie wnioski Niemcy wyciągnęli? Że nie liczy się tylko szybkość czołgu, ale i działo które musi być znacznie potężniejsze niż byłoby ono potrzebne do wrogiego czołgu, oraz że pancerz musi wytrzymać trafienia ze znacznie potężniejszego działa niż posiada przeciwnik. Innym słowem Czołgi powinny być zawsze o 2 kroki przed czołgami wroga. Plan szalony i wręcz niewykonalny, ale Niemcom się powiódł. PZ IV był czołgiem o wystarczającym pancerzu, prędkości, oraz armacie, ale Niemcy chcieli mieć swojego B1. Czołg ciężki, który będzie niepowstrzymany nawet w pojedynkę jak francuski olbrzym, ale pozbawiony wad B1. Prace nad tym czołgiem dopiero ruszyły z kopyta, kiedy zrezygnowano z utrzymania limitu masy 30 ton (tyle ile miał B1)oraz ograniczenia szerokości czołgu (aby łatwo było można go transportować koleją). Projekt natychmiast przytył z 36 ton do 56 ton. Niemcom udało się stworzyć czołg niemal idealny: tygrysa, swojego wymarzonego B1. Przedni pancerz nieprzebijany jak u B1, główne działo szybko szczelne niczym armata char'a 47 mm , ale potężne (właściwie potężniejsze, a wręcz niepowstrzymane) jak haubica 75mm z kadłuba B1. Liczne systemy awaryjne, czy to sterowania, odpalania silnika, obrotu wieży, czy elementów silnikowych (niezawodny w porównaniu z Charem). Każdy Tygrys był wodoszczelny, więc mógł przejechać przez rzekę wystawiając tylko uniesioną lufę (nie chodzi o zalanie kadłuba,lecz o właściwości balistyczne związane z wodą w lufie). Tygrysy osiągały prędkość terenową taką samą, a nawet większą niż Pz IV. Początkowo przy projektowaniu nie liczyła się tak duża celność tego potwora, ale to się zmieniło, kiedy okazało się, ze nowy czołg będzie musiał walczyć na Radzieckich płaskich nizinach.

Tygrysy jednak okazały się nie być tak niezniszczalne jak być powinny przy starciu z wojskami radzieckimi. Ruscy produkowali znacznie więcej maszyn, w dodatku z bardzo pochyłym pancerzem. Amerykańska propaganda mówi, ze Niemcy nie znali pancerza pochyłego, ale nie jest to prawdą. Pancerz pochyły jest znany od średniowiecza i od tamtego czasu towarzyszy na wojnie. Niemcy go nie stosowali świadomie. Ich pancerze były walcowane i zawierały (jakiś pierwiastek, ale nie pamiętam jaki) który sprawiał, że ich stal była dużo wytrzymalsza. Dzięki temu mogli sobie pozwolić na idealne zarysowanie pancerzem wnętrza czołgu tak, aby ważyłby on jak najmniej i miałby jak najmniejszą sylwetkę. Oczywiście pochylali pancerz przedni, ale tylko tyle ile nie przeszkadzało to konstrukcji.

Potem się pojawił Tygrys II, ale warto wspomnieć, że Tygrys I ewoluował na papierze nim stał się tygrysem królewskim. Pierwszym założeniem było jedynie zmodyfikować tygrysa I robiąc grubsze jarzmo działa, oraz dospawać pochyłą płytę z przodu (uniemożliwiającą korzystanie z wizjera oraz karabinu burtowego). Potem postanowiono pochylić bardziej dolną płytę i zamienić górną na integralny pochyły pancerz z wbudowanym gniazdem CKM oraz wizjerem. Kolejno, skoro już było trzeba zmodyfikować kadłub, to postanowiono go wydłużyć, aby zmniejszyć nacisk na podłoże i zmieścić większy silnik, oraz pochylić boki jak i tył czołgu (tak jak w t-34). Zrezygnowano z wizjera z przodu który stanowił słaby punkt, ale przede wszystkim dlatego, ze kierowcy nie dało się usadowić tak blisko pochylonego kadłuba. Wizjer musiałby być poziomym peryskopem zamiast "okienkiem", a skoro już peryskop się montuje to lepiej żeby byłby w pionie na dachu. Wieża również ciekawie ewoluowała. Początkowo miała być tylko ekranizowana po bokach, ale zrezygnowano z tego na rzecz po prostu grubszego pancerza. W zwykłej tygrysiej wieży boki pochylono, wydłużono jej tył, a następnie zwiększono wysokość, aby pomieściła większe działo (chociaż podobno rozważano opcję bez zwiększania przestrzeni we wnętrzu wieży, bo i tak na początku przewidywano korzystanie z armaty tygrysa I. Czołg jednak miał być 2 kroki przed wrogimi pojazdami). Kiedy okazało się, ze w wieży nie mieszczą sie pociski, nadano jej znany beczkowaty kształt (wcześniej przypominała wieżę porshe VK 45.02). Rozważano również pochylenie pancerza przedniego wieży, ale nie można było już sobie pozwolić na kolejne zwiększenie wymiaru i masy wieży, a czołg i tak był za ciężki i za duży.

Ok, rozpisałem się i zboczyłem z tematu. Całkiem możliwe, że pierwsze koncepcje Tygrysa II mogłyby się urzeczywistnić jako faktyczna modyfikacja Tygrysa I, chociaż, co musiałoby się wydarzyć, żeby Niemcom opłacałoby się modyfikować Tygrysa I na wersję z pochyłym pancerzem ? Na zachodzie nadal był potęgom, zaś na wschodzie miał go zastąpić tygrys II,a potem tygrys III. Zresztą Niemcom i tak zaczęło brakować surowców, fabryk i wykwalifikowanego personelu.

Ok, jaki z tego morał? Niemcy stworzyli swój super czołg próbując przekształcić swojego PZ III w idealnego B1, ale jego rozwój później został skierowany w stronę radzieckiego t-34.
Tym czasem B1...ok, za dużo napisałem aby opisywać jeszcze kierunek rozwoju francuskich ciężkich czołgów. W każdym razie to zabawne, że dla późniejszych potomków B1 motywem przewodnim stał się Tygrys II który przecież nim chciał zostać t-34 pragnął być Francuskim B1 :)

p.S.
Nie chciało mi się przejrzeć tekstu i poprawić błędów oraz nieścisłości.

MIchal_PL96
Edytowany 09 listopada 2013 - 22:05
#15

użytkownicy
a media milczo...
dzięki, dla mnie jeden morał z tego jest, że nie ma co oglądać telewizji, nawet programów o tematyce pancernej

mauserwisla
Napisany 10 listopada 2013 - 13:06
#16

użytkownicy
@oRkA

Większych bzdur dawno nie czytałem, gratuluję poczucia humoru. B1 w oczach Niemców jak i wszystkich konstruktorów broni pancernej na rok 1940 był czołgiem zdecydowanie przestarzałym, jego koncepcja pasowała bardziej do wojny okopowej niż manewrowej. Przestań opowiadać bzdury typu, "Tygrys był odpowiedzią na B1". Tygrysa projektowano i budowano po zetknięciu się z radzieckimi maszynami T-34 i KW, i wtedy Niemcy uznali że Pz III i Pz IV są konstrukcjami nie dorastającymi do ówczesnego pola walki, a nie takie bzdury jak ty twierdzisz. Z francuskich czołgów jedynie S-35 mógł podjąć równą walkę z Pz III, B1 był powolny i słabo uzbrojony, była to konstrukcja tak samo przestarzała jak np. T-35.

MIchal_PL96
Napisany 12 listopada 2013 - 14:20
#17

użytkownicy
To miałem w takim razie trochę racji? world of tanks

oRkA
Napisany 13 listopada 2013 - 21:13
#18

użytkownicy
@mauserwisla, masz rację. B1 był przestarzały i Niemcy o tym wiedzieli, ale mimo wszystko ten czołg zasiał strach w niemieckich serduszkach. Niemcy wtedy sobie pomyśleli: "A co jeśli zbudujemy nowoczesną wersję B1? Jak wtedy bardzo będziemy budzili strach w sercach naszych wrogów?" Nie chodzi o to, ze Niemcy chcieli zbudować kopię B1, a czołg, który będzie potrafił wszystko to samo trochę lepiej i będzie pozbawiony wad B1. On był inspiracją programu rozwoju nowych niemieckich czołgów ciężkich. Przecież bristrick wykluczał używanie czołgów ciężkich, bo były za wolne.

Prawdą jest również, że Tygrys nie był inspirowany B1, lecz odpowiedzą na nową generację radzieckich czołgów. Jednak tygrys bazował na wcześniejszych projektach i prototypach czołgów ciężkich które faktycznie zrodziły się z chęci posiadania czołgu takiego jak B1. Pamiętaj również, ze B1 stał się bronią psychologiczną wobec Niemców i zapamiętali go groźniejszym niż był w rzeczywistości.

Właściwie tym co nadużyłem w tekście, to porównanie działa Tygrysa do dział B1. Kaliber i szybkostrzelność prawdopodobnie były tyko zbiegiem okoliczności. :)


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.