kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 388 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Na tropie World of Tanks #51
MatiAu, Sobota, 21 września 2013, 13:14
Tagi: na tropie, developerzy, odpowiedzi, pytania, wargaming


„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

wargaming
  • ograniczony MM dla M6A2E1? "Nie graj M6A2E1" (czyli: Nie)
  • w jednym ze streamów WG, Wiktor Kisly powiedział, że gdy zawieszenie staje się żółte (jest uszkodzone), zwinność czołgu (dynamika) spada. SerB mówi, że to nie prawda i że Wiktor po prostu nie zna mechaniki w każdym detalu, ponieważ jest prezesem całej firmy, podczas gdy SerB odpowiada za prace nad mechaniką gry
  • SerB twierdzi, że pociski E-100 mogą zrykoszetować od Batchata, pomimo tego, że zasada 3 kalibrów wciąż obowiązuje (gdy kaliber działa jest 3 razy większy niż grubość pancerza, nie dochodzi do rykoszetów)
  • P:"Dlaczego czołg z działem podobnym do tego z Tetrarcha pojawia się na IV tierze?" O:"Ze względu na całość charakterystyk, które nie ograniczają się tylko do penetracji"
  • Object 140 zostanie tam gdzie jest, ponieważ jego protoplastą był Object 139, który w grze jest jedną z możliwych konfiguracji T-54
  • wg SerBa forum czyta kilkaset tysięcy użytkowników, co odpowiada około 1 % graczy
  • ze względu na problemy z integracją kont WoWp i WoT, premiera tego pierwszego, zapowiadana na 26.IX, opóźni się
  • jakość prochu (np. niemiecki proch rzekomo produkował mniej dymu) nie będzie brana pod uwagę (SerB zaznacza, że nie znalazł żadnych dowodów na wspomniane twierdzenie, jego zdaniem możliwe jest, że amerykańscy autorzy piszą o tym, ponieważ to amerykański proch generował nadmierną ilość dymu, a nie odwrotnie)
  • p:"Kiedy developerzy zaczną odpowiadać na pytania graczy na żywo na czacie?" O:"Gdy podwoisz ilość godzin w ciągu dnia"
  • SerB twierdzi, że STB1 (japoński MT X tieru) miał jakiś rodzaj mechanizmu wspomagającego ładowanie, i możliwe, że szybkostrzelność jego 105 mm działa będzie lepsza niż u innych medów X tieru
  • japońskie komunikaty załogi pojawią się zapewne w japońskim patchu
  • wg SerBa ostateczną liczbą nacji w WoT jest 8 (gdzie drzewko europejskie jest liczone jako 1)
  • nie planuje się osobnego medalu za "bohaterski opór"
  • jak na razie WG nie znalazło takiej metody zapewnienia graczom bez klanu możliwości udziału w CW, która nie prowadziłaby do nadużyć ze strony klanów. Jeśli ją znajdą, dadzą znać. Z Najemników zrezygnowano.
  • lista czołgów, które dostaną buffa w 8.9 pojawi się w liście zmian do 8.9
  • gdy czołg premium ma zbyt niskie winratio, istnieje możliwość buffa, ale tylko w pewnych granicach
  • RU251 w tym roku? "jak zrobimy"
  • być może w grze pojawi się M41 Walker Bulldog (zdaniem SS jako LT VI-VII tieru)
  • nie wiadomo jeszcze, kiedy pojawią się japońskie czołgi (ten albo przyszły rok)
  • być może mapa z Murem Chińskim pojawi się także na serwerach EU/RU/US

Osobne Q&A Storma:

  • statystki bitwy spotkaniowej na Mountain Pass są w porządku (sporo graczy narzeka na tą mapę)
  • wg Storma duże mapy to "przyszłość", ostrzega też graczy przed nadmiernym pożądaniem takich map, ponieważ rozgrywka na nich jest "bardzo specyficzna" i głównie z tego powodu nie śpieszą się z wprowadzaniem
  • zdaniem Storma, gdyby mapy miejskie były większe, gra na nich zamieniłaby się w zabawę w chowanego
  • w patchu 9.0 dojdzie do "korekty oświetlenia" (chodzi chyba o możliwość wyłączenia charakterystycznych odcieni niektórych map), i będzie to dotyczyło wszystkich map (będzie można wg uznania wybierać między ciemniejszymi a jaśniejszymi barwami)
  • dopracowana zostanie fizyka, tak by kamienne ogrodzenia nie spowalniały czołgu tak bardzo jak teraz. Aktualnie, z punktu widzenia modelu kolizji kadłub czołgu ma kształt pudła i gdy jedna z jego krawędzi styka się z przeszkodą, prędkość drastycznie maleje. Teraz pudełko dostanie "dolną część", dzięki czemu łatwiej będzie pokonywać przeszkody
  • będzie jeszcze jedna azjatycka mapa, konkretnie japońska
  • opcja wyłączenia przez gracza nielubianej mapy ciągle jest w planach
  • mgła (dym) została wprowadzona dla upiększenia map
  • tylko ok. 50 % graczy używa ulepszonej grafiki, reszta została przy starej
  • WG pracuje obecnie nad odpowiednim wyświetlaniem kolorów i efektów świetlnych, efekty zobaczymy w 9.0
  • zmiany modeli IS-3 i Panzer V/IV nie są częścią zapowiadanych gruntownych zmian modeli, to po prostu poprawka błędów
  • nowe modele są gotowe dla kilku pojazdów
  • większe możliwości indywidualizacji pojazdów są w planach
  • poprawione zostaną nie tylko modele pojazdów, ale też innych obiektów
  • Foch i T57 Heavy nie dostaną nerfa w 8.9
  • w 8.9 około 15 pojazdów I-V tieru dostanie buffa

odpowiedzi Cannoneera (tank developer) dotyczące japońskich czołgów:

  • STB1 będzie uzbrojony w L7A1 (zdaniem SS będzie miał niższą penetrację)
  • jarzmo STB1 będzie grubości 195 mm, przód wieży 120mm, boki wieży ok. 110 mm, przód kadłuba 80 mm pod kątem 65 stopni
  • "STA1 na tierze IX? Początkowo, myśleliśmy że depresja działa wynosi -15, i że dłuższy kadłub (7 zamiast 6 kół jezdnych) pozwoli na montaż większego działa. Później jednak odkryliśmy, że STA1 przegrał na próbach z STA2 i dalej rozwijany był tylko ten drugi pojazd. I owszem, depresja wynosiła -7"
  • STA1 powinien być na VIII tierze? "Historycznie tak, ustawienie Type 61 przed jego prototypem STA1 nie ma sensu"
  • wygląda na to, że STA i Type 61 zamienią się miejscami (w porównaniu do oficjalnie opublikowanego drzewka)
  • najlepsze działo japońskiego tiera VIII będzie miało ok. 210-220 mm penetracji
  • nie planuje się zmiany silnika graficznego WoT
  • aktualnie rosyjskie serwer cierpią na znacznie zwiększony czas oczekiwania w kolejce, jest to badane
  • odnośnie RU251, WG czeka na dokładne wymiary i fotografie
  • pewien gracz zasugerował wprowadzenie w grze mechanizmu, który zapobiegałby teamkillom, blokując możliwość oddania strzału w czasie celowania w sojusznika. Nie będzie to jednak wprowadzone, ponieważ mogłoby prowadzić do dziwacznych sytuacji
  • dokładne kryteria oznaczenia gracza na niebiesko za teamkilling nie będą upublicznione
  • P:"Gdy czołg zostanie zdetrackowany i zacznie się palić, dlaczego wiadomość dźwiękowa o pożarze nie zabrzmi jako pierwsza? To ważniejsze, niż utrata gąsienic" O:"Ponieważ zazwyczaj kolejność uszkodzeń jest inna: najpierw uszkodzony zostaje silnik i zbiorniki paliwa i dopiero potem wybucha pożar. Dlatego nie będziemy opóźniać wszystkich wiadomości w celu wprowadzenia zapytania kontrolnego "Czy się pali?"
  • P:"Jak długo jeszcze będziecie testować zmianę nazwy klanu?" O:"Tak długo, jak będzie trzeba"
  • wg SerBa, większość graczy gra na V-VI tierze i twierdzi, że taka sytuacja jest dobra dla WG, nie ma potrzeby równego rozłożenia ilości graczy na wszystkich tierach
  • linia brytyjskich czołgów Lend Lease (w tym Firefly i Sentinel) będzie prawdopodobnie prowadzić do top tanków obecnych linii
  • wg SerBa, ckm Browning M2 kal. 0.50 cala jest za słaby dla zwykłych pojazdów
  • moduły kadłubów i zmiany modeli czołgów pojawią się krok po kroku, nie wszystko na raz
  • w przyszłych otwartych testach, dostępne będą tylko czołgi, które można zakupić w garażu. SerB zaznacza, że główną ideą testów nie jest możliwość przetestowania przez graczy czołgów premium, to jedynie poboczna możliwość
  • P:"Który czołg ma najwięcej polygonów?" O:"O ile dobrze pamiętam, któraś amerykańska arta"
  • modelem, który sprawił najwięcej problemów, był Object 704 - WG musiało specjalnie jechać do Kubinki, by ponownie go zmierzyć
  • SerB twierdzi, że pomysł wprowadzenia do gry funkcji XVM/noobmetera pojawił się już w czasie bety, ale na razie nie będzie to zrobione
  • P:"CZy moglibyście ujawnić, nad czym pracuje teraz studio Chrisa Taylora?" O:"Nad bardzo fajnymi grami"
  • możliwość wyłączania poszczególnych rodzajów czatu ogólny, plutonu itd.) nie będzie wprowadzona
  • wg SerBa nie będzie zmian FV4202 (w rzeczywistości miał dużo gorszy pancerz niż w grze), planuje się jedynie wprowadzenie jego historycznego działa (20 pdr Type B) jako stock
  • w przyszłości w WoT pojawią się zaawansowane shadery (3.0) (SerB:"zacznijcie myśleć o upgrade'ach)
  • teren w zachodnim korytarzu na Lakesville jest zakwalifikowany jako "trudny", dlatego czołgi tak się tam wleką
  • lista zmian w pojazdach w 8.9 jest gotowa
  • drugi sowiecki MT IX tieru (prototyp Object 430) na pewno nie pojawi się w 8.9 i nie ma o nim żadnych nowych informacji
  • wygląda na to, że moduły nowych kadłubów będzie powiązane z zawieszeniem (SS uważa, że to poroniony pomysł)
  • pancerz na czołgu nie ma żadnej prawdziwej grubości, to po prostu linia z przypisaną do niej wartością grubości - spójrzcie na rysunek: world of tanks
  • sytuacja wskazana czerwoną strzałką w grze nigdy nie zachodzi, ponieważ pancerz jest tylko linią. Inaczej mówiąc, gdy pocisk przebija pancerz w tym samym miejscu, co na rysunku, po prostu przebija przedni pancerz. Podobnie jest ze spawami, choć niektóre są grubsze niż sam pancerz
  • błąd polegający na utknięciu działa, np podczas wyjeżdżania zza głazu na mapie Tundra, nie będzie naprawiony
  • Lowe nie będzie przekształcony w zwykły pojazd i dodany do niemieckiej linii HT, mimo tego, że pasowałby idealnie, ponieważ "jest popularnym czołgiem premium". SerB później dodał, że taka sytuacja faktycznie dotyczy Type 59 i Wz-120, ale to był wyjątek, ponieważ Chiny nie miały wystarczającej ilości czołgów
  • SerB potwierdza, że wymagania sprzętowe WoTa będą rosły ("nie będzie można grać na kalkulatorze babci"), ale dodaje, że zachowają tyle starych ustawień ile się da
  • wsadzanie całej załogi jednym kliknięciem (tak jak teraz można wysłać całą do koszar) będzie wprowadzone
  • bug polegający na tym, że w replayach nie zapisują się ustawienia celownika, zostanie naprawiony
  • Type 62 był za szeroki i nie był to wynik złych pomiarów, ale błędu autora modelu
  • wg SerBa fakt, że WoT pojawi się tylko na Xboksie nie ma nic wspólnego z tym, że War Thunder i jeszcze inna rosyjska gra o czołgach pojawią się na Playstation, ponieważ negocjacje z Microsoftem zaczęły się 2 lata temu. Dodaje też, że na razie do gry potrzebne będzie konto Microsoft Gold Live i dopóki Microsoft nie zorientuje się, że płatne konta są złą drogą, dopóty nie będzie inaczej
  • P:"SerB, ponieważ pojawia się coraz więcej gier stanowiących konkurencję dla WoT, czy zgodzisz się, że konkurencja wpływa dodatnie na jakość?" O:"Biorąc pod uwagę fakt, że istnieje jakieś 100 typów sojowych kiełbas i 20 rodzajów gumowego chleba, jakoś w to wątpię. Niech się pojawiają, zobaczymy"
  • roaming nie obejmie chińskiego serwera, a jego kryteria nie zostały jeszcze ustalone
  • SerB lubi M40/43
  • Object 140 i T-62A nie będą bardziej zróżnicowane, ponieważ i w rzeczywistości były bardzo podobne
  • zdaniem SerBa to, że niektóre mapy po 8.8 są ciemniejsze, jest "zwykłym efektem oświetlenia"
  • wprowadzenie odpowiedniej grafiki dla siatki kamuflażowej rozważano już dawno temu, ale technicznie jest to trudne. Osłona przeciw odłamkowa nie będzie odwzorowana w grafice (jest wewnątrz pojazdu)
  • pewien gracz z Rosji odwiedził niedawno Kubinkę i zauważył, że M46 Patton nie ma peryskopów kierowcy. SerB odpowiedział, że kierowca w warunkach bojowych używał plastikowych przenośnych peryskopów

I kilka odpowiedzi Storma odnośnie zmiany modeli IS-3 i Panzer V/IV

  • ogniwa gąsienic na przednim pancerzu IS-3 mają odpowiednią szerokość, mimo że wydaje się, że jest inaczej
  • zmianie ulegnie nie tylko model, ale i charakterystyki Panzer V/IV, prawdopodobnie dostanie buffa do zakresu opuszczania lufy
  • model kolizji obydwu wspomnianych czołgów ulegnie zmianie, ale drobnej. Zmiany w V/IV polegają na dodaniu kadłuba takiego, jak zwykła Pantera i najlepszej wieży obecnego Panzer IV (ta z ekranami)
  • wieże IS-3 będą zmienione, zwłaszcza druga
  • KW-220 nie dostanie buffa
  • developerzy rozważali uczynienie wieży V/IV nieruchomą (tak jak to było w rzeczywistości, gdyż była przyspawana do kadłuba), ale zrezygnowano z tego, bo inaczej nie dało się zbalansować czołgu
  • nie będzie buffa T34 i Lowe'a
  • nachylenie pancerza IS-4 będzie zgodne z historycznym (61 stopni)
Źródło: FTR

Dyskusja
DJKAMORR
Napisany 21 września 2013 - 15:16
#1

użytkownicy
IS4 w końcu będzie odbijał jak dawniej.

robertkalisz
Edytowany 22 września 2013 - 16:09
#2

użytkownicy
(gdy kaliber działa jest 3 razy większy niż grubość pancerza, nie dochodzi do rykoszetów)

Sorry źle przeczytałem.
Co do strzału z obj704 to strzał był w bok a nie w działo

mickey93
Napisany 22 września 2013 - 11:51
#3

użytkownicy
@up
czytanie ze zrozumieniem się kłania

"SerB twierdzi, że pociski E-100 mogą zrykoszetować od Batchata, pomimo tego, że zasada 3 kalibrów wciąż obowiązuje (gdy kaliber działa jest 3 razy większy niż grubość pancerza, nie dochodzi do rykoszetów)"

Franio
Edytowany 22 września 2013 - 11:55
#4

użytkownicy
@robertkalisz
Często dzieje się tak, jak trafiasz w samo działo tej arty, które w ogóle nie posiada hitboxa (tak jak wszystkie działa w grze). Wtedy kończy się tylko na trafieniu krytycznym bez dmg.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.