kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 267 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

„Na tropie World of Tanks” to cykl wiadomości, w którym zbieramy najciekawsze i najbardziej treściwie wypowiedzi twórców World of Tanks. Zapraszamy Was na kolejną porcję nowych informacji na temat gry, przekazanych społeczności przez deweloperów.

wargaming
  • Storm odnośnie rozwiązania problemu długiego oczekiwania w kolejce na serwerach RU: "Na razie musimy namierzyć problem, by móc go później naprawić"
  • P:"Czemu japońscy czołgiści są aż tak blond i mają imiona w rodzaju Emil czy Dietrich?"
    O: "To są dzieci sojuszników na wymianie zagranicznej" (chwilowo, Chi Nu Kai, japoński premium, który pojawi się w 8.9, korzysta z niemieckich załóg)
  • w razie przegranej, gdy otrzymasz jedno z odznaczeń, otrzymasz taką samą ilość XP/kredytów, jak w przypadku wygranej ("bohaterski opór"). Wg Storma inne warianty (np uwzględnianie zadanych uszkodzeń) są gorsze z różnych powodów (a gdy w końcu zniecierpliwił się pytaniami o to samo, odpowiedział "zazdrość jest zła")
  • odnośnie tej samej kwestii, inny gracz zaproponował po prostu nagradzanie najlepszych graczy z pokonanej drużyny, tych którzy zdobyli najwięcej XP. Storm odpowiedział, że wtedy również w przypadku przegranych 15-0, gdy nikt nie wykazał prawdziwie bohaterskiego oporu, "najlepsi" gracze byliby nagradzani, a to byłoby głupie.
  • w związku z tym kolejną propozycją gracza było ustanowienie minimalnego progu XP, od którego nagradzano by przegranych, Storm odpowiedział" Dla każdego tieru wartości XP są inne. Czy każdy tier miałby mieć własny próg? Byłoby to dość skomplikowane. I gdybyś zdobył dokładnie 1 XP mniej od wymaganego progu - czy nie byłoby ci przykro?" Inaczej mówiąc, medale jako kryteria bonusu XP i kredytów zostały wybrane, ponieważ sprawa jest wtedy prosta: dostajesz medal - dostajesz nagrodę
  • możliwe, że odznaczenie Snajper (odnośnie wspomnianej nagrody) będzie rozważone ponownie, ponieważ jest stosunkowo łatwe do zdobycia i sprawia najwięcej problemów, zwłaszcza z działami szybkostrzelnymi
  • nie można usłyszeć wrogiego czołgu, który nie jest podświetlony
  • bug uniemożliwiający wyłączenie cenzury zostanie naprawiony w 8.9
  • Strom potwierdza, że model Type 62 został zmieniony w 8.8, również jego złota amunicja została znerfiona i odsprzedana automatycznie za pełną cenę
  • SerB chętnie wprowadziłby możliwość niszczenia/deformacji gruntu do WoTa, ale na razie przekracza to możliwości techniczne
  • SerB odnośnie Złotego Joysticka i fali negatywnych opinii na ten temat: "Osobiście, szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie to"
  • VK3002M ma za mało HP? "Straszne..."
  • Wczoraj (poniedziałek) SerB sprawia wrażenie wściekłego, niektóre jego odpowiedzi są niegrzeczne, pełne literówek i trollowania. Zapytany o to, odpowiada z powodu "zwiększenia ilości idiotów"
  • P:"SerB, w zeszłym roku (pomysł głosowania na Złoty Joystick dla WoT) był przyjęty z entuzjazmem przez graczy (przeciwnie niż w tym roku), co myślisz o tak fundamentalnej zmianie w nastawieniu graczy?"
    O:"Nie obchodzi mnie to (póżniej napisał, że ludzie "świętują" porażkę WoTa w konkursie zbyt wcześnie i powinni wyluzować, a na końcu dodaje "Jęczenie, jęczenie nigdy się nie zmienia"
  • SerB nie lubi przeklinania na czacie, ponieważ "zawsze jest możliwość użycia słów, które nie są wulgarne, a wcale nie są mniej dosadne", na przykład "nooby" zamiast "niedorozwoje" (to przybliżenie wypowiedzi SerBa, w rosyjskim funkcjonują dwa niewulgarne odpowiedniki nooba: Alleni (pochodzi od imienia Alosza) i Oleni (jelenie) - dlatego tak wiele rosyjskich filmików o noobach zawiera zdjęcia jeleni)
  • AMX-30 mieści się w przedziale czasowym WoTa i być może pojawi się jako drugi francuski top MT
  • liczba HP czołgu nie ma nic wspólnego z pancerzem, służy balansowi
  • (o ile SS dobrze zrozumiał) nie planuje się wprowadzenia kolejnych opcji umożliwiających zniszczenie czołgu 1-2 strzałami (obecnie istniejące to oczywiście pożar i ammorack)
  • E50 jest zklasyfikowany jako MT, ponieważ tak był traktowany w źródłach niemieckich
  • SerB twierdzi, że niemiecki silnik o mocy 1200 nie istniał w rzeczywistości
  • niektóre francuskie silniki również są nierealistycznie mocne
  • bitwy garażowe i historyczne w końcu się pojawią zarówno w WoT jak i WoWp
  • kadłub T-44-122 (z wielką nadbudówką dla kierowcy) nie zostanie dodany jako opcjonalny kadłub T-44, ponieważ istnieją też inne opcje odpowiednie dla tego tieru
  • nie ma pewności, czy półkuliste wieże T-54 będą dostępne tylko dla kadłuba z przednim pancerzem 100 mm. Być może zostanie wprowadzony też kadłub z pancerzem 120, ale musiałoby się to wiązać ze spadkiem prędkości czołgu
  • na razie, nie ma kandydatów do całkowitego usunięcia z gry (jak to się stało z T-50-2), ale SerB mówi "Zobaczymy"
  • nacjami z najmniejszą ilością planowanych linii są na razie Chiny i Japonia
  • nie planuje się zmiany zasady 10 kalibrów (po przebiciu pancerza pocisk przelatuje długość odpowiadającą 10 kalibrom)
  • nie będzie amnestii dla permanentnie zbanowanych kont ("Niektórych rzeczy, takich jak autentyczne groźby śmierci, nie wybaczamy")
  • ilość XP potrzebna do odblokowania kolejnych tierów artylerii jest zgodna z obliczeniami WG i nie będzie zredukowana
  • na razie nie ma planów na umożliwienie graczom wygrania czołgu premium VII albo VIII tieru w ramach misji, ale wg SerBa jeśli do tego kiedykolwiek dojdzie, misja będzie bardzo trudna
  • na razie nie przewiduje się wprowadzenia brytyjskiego premium HT VIII tieru
  • SerB nie zgadza się ze znalezioną w internecie informacją, jakoby Panzer III/IV mógł obracać wieżę tylko w zakresie 270 stopni
  • wg SerBa, rozgrywka w WoT wspiera "fair play"
  • zdaniem SerBa, nie było żadnych zmian w algorytmie celowania (cokolwiek to znaczy)
  • SerB w opowiedzi na pytanie, dlaczego gracz, który w czasie grania w WoT ma ok. 30-50 FPS, w WoWp osiąga aż 50-70: "Prawdopodobnie twoja karta graficzna lepiej radzi sobie z algorytmami używanymi do obliczania otwartych przestrzeni"
  • ilość XP potrzebna do odblokowania T-62A i Objecta 140 nie będzie zmieniona - ktokolwiek chce odkryć obydwa, musi wygrindować na T-54 około 400k XP
  • możliwe, że statystyki gracza związane z klanami (jak na stronie www) zostaną zaimplementowane do statystyk widocznych z poziomu gry
  • Type 62 został nieco zmniejszony, Storm twierdzi, że o niektórych zmianach po prostu zapomniano i nie było ich w liście zmian, nie będzie rekompensaty za zmiany ani ograniczonego MM dla Type 62
  • nie można odsprzedać KW-5 za złoto, bo nie był modyfikowany
  • SerB nie uważa, że "VK3002M" to głupia nazwa i powinna w zamian brzmieć "Prototypowa Pantera", ponieważ VK3002M jest historyczna
  • Swamp i Komarin są dostępne dla wszystkich tierów
  • mapy, które powracają po przeróbkach czasami mają zwieszone prawdopodobieństwo wylosowania, jeśli zostały wprowadzone tak jak całkiem nowe mapy
  • istniały sowieckie TD z wieżą, np. 85 mm działo przeciwlotnicze w obrotowej wieży na podwoziu T-34, ale na razie nie będą wprowadzone
  • działa 3001H i 3601H zostały wybrane "w oparciu o historyczność i kwestie balansu"
  • co do zasady, więcej niż jedna linia artylerii dla danego drzewka jest możliwa, ale na razie nie jest to planowane
  • na razie drzewka, które nie zawierają jednego z typów pojazdów (arta, TD, MT, HT, LT) nie są planowane
  • większe mapy, pociski i zasłony dymne, czołgi rakietowe, nowe wyposażenie dodatkowe i skille załogi "będą gotowe, gdy będą gotowe"
  • dużo ludzi kupiło T-34-3
  • Panzer I Ausf.C ma MM scouta, ponieważ (niespodzianka) to jest scout
  • czy JT88 dostanie nerfa dolnej płyty (ze 120 do 100 mm?) "Jeśli będzie trzeba"
  • A-43 jest za słaby? "nie graj A-43"
  • ostateczna decyzja odnośnie losu KW-1S zostanie podjęta "po zakończeniu testów"
  • skład nowej linii niemieckich TD z 8.9 jest ostateczny
Źródło: FTR

Dyskusja
Franio
Edytowany 17 września 2013 - 16:40
#1

użytkownicy
"(...)kolejną propozycją gracza było ustanowienie minimalnego progu XP, od którego nagradzano by przegranych, Storm odpowiedział" Dla każdego tieru wartości XP są inne. Czy każdy tier miałby mieć własny próg? Byłoby to dość skomplikowane. I gdybyś zdobył dokładnie 1 XP mniej od wymaganego progu - czy nie byłoby ci przykro?"

Też mi argument. Ile przykrości potrafi czasami dostarczyć gra w Wota i jakoś nikt z tego powodu nie zmienia systemu MM. Poza tym tak samo czasem może zabraknąć jednego trafienia do medalu, a za nie już chcą dawać exp jak za wygraną. Jest mnóstwo sytuacji, że będac w przegranej drużynie robi się więcej uszkodzeń niż najlepszy gracz z wygranej, więc dlaczego być karanym tylko połową expa? Kara za to, że wylosowało noob team? :)

"E50 jest zklasyfikowany jako MT, ponieważ tak był traktowany w źródłach niemieckich."

I co z tego, jak był traktowany w źródłach? W grze zrobili z niego typowego HT, zwłaszcza po ostatnim nerfie silnika i zmianach w przednim pancerzu. Taki z niego med jak z SuperPershinga, a z AMX40 czołg lekki ;)

Halfborn
Napisany 17 września 2013 - 17:59
#2

użytkownicy
"SerB odnośnie Złotego Joysticka i fali negatywnych opinii na ten temat"

O co z tym chodzi?



"na razie nie ma planów na umożliwienie graczom wygrania czołgu premium VII albo VIII tieru w ramach misji, ale wg SerBa jeśli do tego kiedykolwiek dojdzie, misja będzie bardzo trudna"

A w War Thunder teraz tak można i chyba dlatego te pytanie ^^

Dekorator
Napisany 17 września 2013 - 19:23
#3

użytkownicy
Co do jagdtigera 8.8, mam na nim prawie 2000 bitew, i śmiało mogę stwierdzić że znerfienie dolnej płyty to byłaby porażka, bo i tak teraz wszystko w nią wchodzi w gratisie z uszkodzeniem silnika i pożarem(często przy pierwszym strzale).

oRkA
Edytowany 17 września 2013 - 20:16
#4

użytkownicy
Pewnie głupie pytanie, ale to dlatego, ze nie zadałem go przy pierwszej możliwej okazji: Kim jest SerB?

Mogli by dodać malutki ikonki obok poszczególnych statystyk w dziale "przebieg służby". Jednak znacznie łatwiej znaleźć liczbę zniszczonych czołgów po ikonie zniszczonego malutkiego czołgu niż po samych napisach które już to z kolejną aktualizacją są popsute.
P.S.
Też tak macie że przy raportowaniu "obrażenia drużynowe" mylą się wam z "obrażanie drużynowe"? Miło by było zmienili to na np "ostrzał własnej drużyny".


Fajnie też jakby po otrzymaniu w ciągu kilkudziesięciu meczy otrzymałoby się raporty, to taki gracz dostawałby o tym informację i za karę musiałby grać przez kilkadziesiąt meczy z sobie podobnymi w drużynie, przy każdej możliwej okazji. Pewnie też dłużej by czekał na rozgrywkę, ale taka kara :)

Myślę, że ciekawym trybem rozgrywki byłaby "matka". Każda z drużyn posiadałaby jednego topowego gracza o statusie matki (obie matki muszą być tej samej klasy, być w pełni rozwiniętymi czołgami. Nie widzę też LT w roli matki i nie bardzo artylerię). Wygrywa ta drużyna która zabije wrogą matkę. Matki byłyby o tyle niebezpieczne, że z każdym strzałem dodawały by sobie 80% zabranych strzałem punktów życia przeciwnika.
Matka miałaby wówczas dylemat: chować się i snajpić, albo zaatakować zyskując hp i zadając obrażenia, ale i narażając się na wrogi zmasowany ostrzał. Matka strzelająca do matki nie kradnie hp, ale zadaje o 25% większe obrażenia. Matka otrzymywałaby mniejszy exp za obrażenia, a głównym źródłem doświadczenia byłby czas zabicia wrogiej matki (bez względu kto by ja zabił). Im szybciej zabije się wrogą matkę tym więcej exp dla sojuszniczej matki z tego tytułu. Przegrana matka otrzymywałaby trochę expa za długość przeżycia. Mimo wszystko wciąż całkiem dużo. Na matki MM wybierałby graczy z top czołgami, którzy w ciągu 3-5 ostatnich bitew zdobyli najwięcej medali z pośród innych wylosowanych do meczu top czołgów. Za wygranie matką zdobywałoby się odznakę. Tryb dostępny od V tieru.

BuBa_
Napisany 17 września 2013 - 22:28
#5

użytkownicy
Up. Możesz być dumny bo twój post zachecil mnie do zarejestrowania sie.
Ale to nieistotne. Powiedz mi ile czasu zajelo ci wymyslenie "trybu matki". Bo jak zyje wiekszych pierdoł nie czytalem...

Walter_NovotnyPL
Napisany 18 września 2013 - 07:36
#6

użytkownicy
oRKA chciał zrobić podróbę czołgu flagowego w GuP. Trochę to zbyt zagmatwane porobiłeś. Kiedyś testowano podobny tryb, lecz pojawiła się obawa, że tym czołgiem flagowym/matką będzie jakiś pomidor, który ruszy do przodu i zginie. Prace nad tym trybem trwają i jeśli się pojawi to wyłącznie w CW i kompaniach.

1. SerB to szef WoT. Nie myl z Wiktorem szefem WG.
2. Z tymi ikonkami to dobry pomysł.
3. Raczej nie, bo wiem że to drugie nazywa się "wyzwiska i prowokacje"
4. A z jakiej racji ich nagradzać możliwością gry? Powinien być ban aby taki delikwent nie zapełniał i tak już przeciążonych serwerów.

adamczik
Napisany 18 września 2013 - 20:17
#7

użytkownicy
Zasada nagradzaniem wygranych dwukrotnie większym, bądź przegranych dwukrotnie mniejszym (jak kto woli) XP jest idiotyczna. Każdy powinien dostawać XP za to co w bitwie zrobił a nie za to czy jego zespół wygrał czy też nie. Co jeden gracz może za to, że miał samych retardów w zespole i przegrał 5-15 mając 4 fragi i 5K dmg? Dostanie 800 XP, tyle samo co byle gamoń z wygranego zespołu, który trafił przeciwnika dwa razy i ma 700 dmg.

oRkA
Napisany 19 września 2013 - 17:46
#8

użytkownicy
@Buba, widzę wiec, ze zarejestrowałeś się z tego samego powodu co ja ;)

@Walter Co do czwartej odpowiedzi: miałem na myśli ilość raportów za małą dla bana. Należny ich karać wcześniej nim bana dostaną, ale tak aby mieli by szansę się z resocjalizować. Niech pograją trochę z takimi głąbami jak oni sami to może zrozumieją.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.