kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 992 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Jeśli i u Was również zapowiada się kolejne, nudne, niedzielne popołudnie, to mamy coś, co ten obraz może trochę podkolorować.

WG składając pozew przeciw "Project Tank" i ich producentom musiał zawrzeć wszystkie potrzebne informacje/patenty itd., które świadczyłyby o naruszeniu praw autorskich. Wśród nich gracze odnaleźli właśnie ten, który świadczy o tym, że WG nie koniecznie mówi nam wszystko na temat matchmakingu.

Tutaj mamy owy patent, a poniżej interesujący nas zapis:

wargaming.net
As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment. Similarly, when the player has been repeatedly put into too many easy battles, the balancing is done in favor of harder battle sessions, thereby keeping the player challenged instead of letting the player become bored with easy games. A first possible algorithm is to divide the permissible battle levels evenly across a range from zero (0) to two (2), and place the vehicle into the battle level corresponding to the win/loss ratio, where any ratio greater than two (2) automatically results in the vehicle being placed in the highest possible battle level. Another possible algorithm is to increase the battle level by one (within the permissible range) for a vehicle each time a player wins a battle with that vehicle, and decrease the battle level by one (within the permissible range) each time a player loses a battle with that vehicle. If the battle level is already at the upper end of the range and the player wins the battle, the battle level may remain constant. Similarly, if the battle level is already at the lower end of the range and the player loses the battle, the battle level may remain constant.

i jego tłumaczenie:

Endranii_PL
"W momencie kiedy W/R gracza spada, dany gracz ma większą szansę zostać rzuconym przez MM do bitwy o niskim progu MM (np: ciągle jesteś top tierem w swej drużynie), podczas gdy W/R gracza się zwiększa MM ma za zadanie rzucać tegoż gracza do bitew o poziomie z końca dozwolonej skali MM dla tego pojazdu (przykład: twój JS-3 ciągle ląduje w bitwach z tierami 10), gdzie dany gracz ma mieć mniejszy wpływ na przebieg bitwy. Sprawa ma się podobnie jeśli chodzi o serie bitew, gdy rzuca twój pojazd na bitwy o dużym poziomie, po serii takich bitew MM automatycznie obniża poziom bitew do których ten gracz jest rzucany, co ma zapewnić iż gracz nie odejdzie od gry a będzie grać dalej. Sprawa ma się tak samo jeśli byłeś losowany jako top tier przez kilka bitew to możesz mieć pewność że za chwilkę będziesz grał na samym dole stawki (ma to podobno zapobiec znużeniu gracza słabymi przeciwnikami)

BTW jak to jest, że zawsze gdy producent musi dochodzić swoich praw na światło dzienne wychodzą fakty nieznane i tym podobne?


Dyskusja
Lincz
Napisany 19 maja 2013 - 12:42
#1

użytkownicy
moim zdaniem MM powienien patrzyc na eff'a, bo samo w/r i czolg to malo zeby zbalansowac rozgrywke

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 12:59
#2

użytkownicy
Rozumiem podnosić poziom rozgrywki - czyli rzucać z silniejszymi przeciwnikami. Ale WG stosuje metodę dominacji strony i tym sposobem nie obniża ale wyklucza możliwość wygrania bitwy a co za tym idzie wzrostu/spadku W/R.

Powinniśmy my podać WG za to do sądu.


A tak a propo tutaj jest artykuł o tej sprawie:
http://gry.interia.pl/newsy/ne...lona-world-of-tanks,nId,966251

A ten kawałek przypadł mi najbardziej do gustu:
"(...)Jesteśmy prześladowani przez Wargaming, ogromną firmę, która najwyraźniej czuje się zagrożona przez naszą, znajdującą się w zamkniętej becie przeglądarkową produkcję, mającą dostarczyć graczom na całym świecie tańszą, uczciwszą i bardziej przystępną grę wojenną" - twierdzą twórcy Project Tank."


Thompson04
Edytowany 20 maja 2013 - 12:09
#3

użytkownicy
Ujemny poziom dyskusji.

Sasilton
Napisany 19 maja 2013 - 13:33
#4

użytkownicy
Jak ktoś jest noobem to lepiej dla niego jak będzie mniej istotny w bitwie, bo kapiący top tier to prawie 100% przegrana

MIchal_PL96
Edytowany 19 maja 2013 - 14:07
#5

użytkownicy
tak, ale Sasilton, jedziesz sobie V tierem, wygrywasz to zaraz Cie rzuca na VII gdzie gówno możesz zrobić sobie działkiem ze 120 penetracji co 3 sek i 80 dmg

"kopiowano fabułę, motyw, dialogi, klimat, miejsce akcji, tempo rozgrywki i charakter"
oni sobie jaja robią?
fabułę,?! jaką fabułę?! gdzie tu fabuła ffs?!
dialogi?! da faq? czy ja nie umiem czytać? gdzie w tej grze są dialogi? mówienie "RYKOSZET" przez polskiego lektora, którego słychać jakby miał zaparcie to są dialogi? z tego co pamiętam to: Dialog-rozmowa 2 osób lub więcej, monolog-rozmowa 1 osoby... czy Wy widzicie albo słyszycie gdzieś w tej grze DIALOGI?
miejsce akcji? czołgi walczyły tam gdzie walczyły, to znaczy, że jak WG zrobiło mapy azjatyckie europejskie i afrykańskie to inna firma ma sobie wymyślić Battles of Tanks in Space BO WARGAMING SOBIE ZROBIŁO MAPY PO CZĘŚCI HISTORYCZNE?

world of tanks

CarmanV8
Napisany 19 maja 2013 - 14:40
#6

użytkownicy
Jak zwykle czepiacie się Wargamingu o wszystko co złe, a już nikt nie patrzy na to, że gra o którą toczy się dyskusja jest bezczelnym klonem World of Tanks. W głowie mi się nie mieści jak można do tego stopnia kopiować. Takie rzeczy to tylko w Chinach :/ .

PS: Zwisa mi to czy WG informowało o takiej a nie innej "konstrukcji" matchmakera, ale opisane rozwiązanie jest moim zdaniem całkiem słuszne. Pewne rzeczy nie powinny być jawne właśnie po to, żeby utrudnić łamanie praw autorskich.

Vulpik
Napisany 19 maja 2013 - 14:48
#7

użytkownicy
Ja słyszałem o tym, że MM uwzględnia serie porażek/zwycięstw oraz gier z najwyższym/najniższym poziomem bitwy dając łagodniejsze losowania pod względem czołgów od dawna. Jakieś pół roku temu ktoś z devsów o tym mówił (tak samo, jak o łagodniejszym MM dla nowo kupionych pojazdów), więc nie ma o co robić afery. Do tego teza mówiąca o łączeniu graczy w teamy na podstawie statystyk (czyli team 1 ma lepsze staty niż 2 i jest to spowodowane celowym działaniem), o którą toczy się tyle krzyku dalej jest teorią spiskową! Nikt nikogo nie okłamywał i nie oszukiwał twierdząc, że statystyki nie mają wpływu na łączenie w teamy (co wg tego tekstu dzieje się po wylosowaniu tieru bitwy), więc Thompson04 i Berni90PL nie mają racji.

@Berni90PL
Nie ma za co pozywać ich do sądu (nawet jakby podział na teamy był ustawiony - to nie jest powód przez który można kogo kogokolwiek pozwać), a sposób dobierania w teamy jest prawie losowy (zależny tylko od wartości punktowej czołgów) spośród graczy którym chwilowo przypisano taki, a nie inny tier bitwy.

@Berni90PL i MIchal_PL96
Widzieliście gameplay z Project Tank? Bo to jest w 99,9% identyczne z WoT! Modele wyglądają na dosłownie wyciągnięte z WoT, garaż utrzymany jest w bardzo podobnym stylu, interfejs też wygląda na "wyjęty" i tylko lekko przerobiony! WG walczy o swoje prawa dotyczące swojej własności! A twórcy nie dość, że bezczelnie zerżnęli produkt, to jeszcze próbują wmówić ludziom, jacy to są pokrzywdzeni i prześladowani! Ciekawe jakbyście wy się zachowali, gdyby to wasz produkt zerżnięto.

benek
Napisany 19 maja 2013 - 15:13
#8

użytkownicy
Wszystko spoko ale w takim razie ogólny ranking graczy można sobie wstawić głęboko w dupę, bo od procentowej ilości zwycięstw zależny jest każdy jeden parametr brany w nim pod uwagę.
Stąd gracz z 10 tys. bitw ma w rankingu tę samą wartość co początkujący, któremu szczęście bardziej sprzyjało w losowaniach,
a gracze o identycznych umiejętnościach mogą się w nim różnić diametralnie.


Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 15:28
#9

użytkownicy
@Vulpik
Teoria spiskowa, której zasadność widzi znacząca ilość graczy z win ratio pow 55% Przypadek? Wątpię! Z pozwaniem do sądu to raczej miałem na myśli to że nas oszukują. Ponieważ ten sposób losowania jest oparty na statystyce gracza - a mianowicie na jego WR, które można oszukać jedynie za pomocą plutonu 3 osobowego. CO jest prawdą bo plutony 3 osobowe mają znacząco lepszy MM od 2 osobowych, które często są używane jako przeciwwaga. A pamiętajmy że WG mówi, że wartością jaką bierze pod uwagę jest wartość czołgu nie gracza.

A co do afery. Zgadzam się że to plagiat i nigdy nie twierdziłem inaczej, więc nie wiem skąd ta sugestia. Jednak tak jak napisałem urzekły mnie te słowa: "(...)uczciwszą(...) grę"

Miszcz
Napisany 19 maja 2013 - 16:01
#10

użytkownicy
Odnośnie tego losowania to można się było tego domyślić.Grając jakiś tydzień temu w jeden dzień miałem ok.60% WR na ok.30 bitew.Dzień później WR jakieś 40-45%.Średni dmg był o jakieś 200-300 niższy ze względu na to,że po 2-3 minutach było 0:5 w dupe.Mając XVM można zauważyć jakich graczy nam do teamu rzuca.Niekiedy są serię gdzie mamy +60% szans na zwycięstwo,a innym razem cały czas mniej niż 40%.Jedyne rozwiązanie to plutony.

Vulpik
Napisany 19 maja 2013 - 16:48
#11

użytkownicy
@Berni90PL
Tylko, że teoria spiskowa dotycząca MM została obalona praktycznie w 100% tym dokumentem, a więc mamy dowód rzeczowy przeciw jej, a ŻADNEGO za. I sposób losowania nie jest oparty na statystyce! Według statystyki z ostatnich bitew losowany jest tylko tier bitwy (ma to zapobiegać seriom farta/pecha)! Dobór w drużyny zależy od przypadku i wartości punktowych czołgu. I nikt nikogo nie oszukał - dotychczasowe wypowiedzi twórców odnosiły się do doboru w drużyny, który według tego tekstu nie zależy od statystyk. A co do plutonów nie ma dowodów na lepsze losowania plutonów 3 osobowych od 2 osobowych, a skoro nie ma dowodów to nie prawda, tylko przypuszczenie.
Termin "uczciwszą grę" może odnosić się jedynie do ekonomi, a ta w WoT stoi na najwyższym poziomie. To jest prawdziwe F2P bez jakichkolwiek elementów P2W. Do tego patrząc co dzieje się w Chinach z grami, to śmiem wątpić w "uczciwszą grę".

@Miszcz
To o czym piszesz, to właśnie ta teoria spiskowa, którą można obalić za pomocą powyższego dokumentu. To, co jest wyżej opisane, to sposób losowania tieru bitwy, a nie doboru graczy w drużyny.

SucharPL
Napisany 19 maja 2013 - 17:36
#12

użytkownicy
Byłem przeciw WG, dopóki nie przeczytałem, że gra była tworzona przez chińczyków. Niech ich WG ciśnie. Chińczycy są tak bezczelni w swoich odtwórczych działaniach, że nie dość, że z kompletną zrzynką się nie kryją, to jeszcze krzyczą, że są prześladowani.

Pioyer
Napisany 19 maja 2013 - 17:48
#13

użytkownicy
Vulpik@ wystarczy pluton 2-3 os prememiumami np T34 i rzuca Cie praktycznie ciagle na VIII tiery i raz na jakis czas rzuci Cie na X lub IX poza tym jak w 3 osobowym plutonie gra 3 ogarnietych ludzi to masz wiekszy wplyw na przebieg bitwy nawet jak Cie rzuci na wieksze tiery

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 18:09
#14

użytkownicy
@Vulpik

Ty uważasz że WG jest głupie i opublikuje coś co by im zaszkodziło. Opublikowali tylko to co jest potrzebne do udowodnienia że tamto chińskie g... to podróba.

Z resztą jak nie wierzysz to pograj jeden dzień sam np IS3 czy T32 czy innym ciężkim 8-mego poziomu. A w kolejny dzień wejdź z 2 kolegami, którzy też mają ten sam czołg czyli np 3xT32 i zobacz co się stanie. Może wtedy zrozumiesz o czym mówię.
Tylko zastrzegam, jeżeli nie ogarniacie tej gry, jesteście kamperami, nie wiecie co to team play itp. to pewno nie wygracie za wiele, ale jednak większość i to zdecydowaną większość bitew, będziecie grali na swoich tierach.

A jak Ci mocno podskoczy WR to zobaczysz serie "pechowych" jak to nazywasz bitew.



A tak właśnie patrze na Twoje Statystyki, Masz WR na poziomie 50% więc nawet gdybyś chciał mnie nie zrozumiesz. Więc proszę Cie nie udzielaj się nie mając pojęcia o czym mówisz. Jesteś przeciętnym graczem, czyli takim jakim WG chce byś był.

Fett11
Napisany 19 maja 2013 - 18:10
#15

redaktorzy
Szczerze mówiąc, mam 58% W/R i MM coraz gorzej dobiera mi teamy. Od dłuższego czasu mam tendencję spadkową co do wygranych bitew...

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 18:16
#16

użytkownicy
Wiem o tym Fett i dlatego powoli zaczynam grać tylko w plutonach 3 osobowych a szczególnie na wyższych tierach.

Vulpik
Edytowany 19 maja 2013 - 19:01
#17

użytkownicy
@Berni90PL
Nie chcę cię martwić, ale statystyki nie mają nic wspólnego z rozumieniem wypowiedzi, czy prowadzeniem dyskusji. Wiem, że mam średnie statystyki, ale co to ma wspólnego z moim rozumieniem ciebie? Wiem o czym mówisz, ale póki nie znajdziesz dowodów jest to po prostu pech. Ja zawsze obieram tą stronę, po której są dowody, jeżeli nie widziałem, jak jest na prawdę.
Grałem IS-3 i sam, i z 2 kolegami z klanu. I nie miało znaczenia, czy gram sam, czy w plutonie, jeżeli chodzi o tiery bitew. Wygrane były oczywiście dużo częste z wiadomych przyczyn.
Nie wiesz czy zostało opublikowane wszystko, ja też nie. Ale ufam temu co jest napisane, a nie temu co komuś się wydaje. Jeśli znajdziesz dowody, to przyznam ci rację - jeśli nie twoja teza zostanie teorią spiskową.

Exedy
Edytowany 19 maja 2013 - 19:57
#18

użytkownicy
Ale fakt, to jakieś jaja. Ten Project Tank wygląda jak WoT z JESZCZE gorszą grafiką (o dziwo to możliwe), którym został "zmodowany" a nawet nie przerobiony... haha

No i patrzcie na to: http://pt.gamebox.com/

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 20:44
#19

użytkownicy
@Vulpik
I właśnie sam powiedziałeś dlaczego mnie nie możesz zrozumieć.
"statystyki nie mają nic wspólnego"
"Wiem, że mam średnie statystyki"
Ponadto ja Ci nie zarzucam braku zrozumienia wypowiedzi tylko braku doświadczenia stosownego do jej zrozumienia.

Jak wspomniałem wyżej. Nie masz WR pow 52% więc nawet jak byś chciał nie zrozumiesz tego. Pogadamy jak takowe osiągniesz. O ile.

CarmanV8
Napisany 19 maja 2013 - 21:07
#20

użytkownicy
"Nie masz takich statów jak ja. Nie jesteś godzien ze mną rozmawiać." Jak ktoś podaje sensowne argumenty to nieważne. Ważne, że mam lepsze staty to moje zdanie jest ważniejsze. Zaczynam żałować, że się tu zarejestrowałem :/ .

Sasilton
Napisany 19 maja 2013 - 21:33
#21

użytkownicy
bo mając 50% nie widzisz tego co osoby mające 55%

Vulpik
Edytowany 19 maja 2013 - 21:38
#22

użytkownicy
@Berni90PL
A skąd wiesz, że nie miałem WR powyżej 52%? Sam nie pamiętam, bo na statystyki nie zwracam uwagi, ale mam ponad 10k bitew i WR w tym czasie na pewno skakało. A według twojej teorii moje WR mogło spaść właśnie do 50% z powiedzmy 56%. Więc sam sobie przeczysz.
Do tego doskonale cię rozumiem - podejrzewasz, że WG ustawia ciebie w gorszym teamie jak masz wysokie WR, oraz o "ustawione" serie gier z noobami w teamie. I zdziwię cię - też miałem takie serie! Tylko ja zamiast szukać w tym spisku porównuję to z rzutem monetą - seria orłów to albo fart, albo pech. Obie rzeczy zależą od wielu czynników - w MM masz "wagę" pojazdu, typ czołgu, ilość czekających graczy, liczby psedolosowe itp., a w rzucie monetą siłę rzutu, wagę, kształt monety, wiatr itp.
I wiesz co? Kiedyś się lepiej grało. Czemu? Bo było mniej "pomidorów" i to właśnie ich ilość może być rozwiązaniem twojego problemu, a nie spisek przeciw graczom.
Pogadamy, jak znajdziesz argumenty i będziesz w stanie udowodnić swoją tezę. O ile.

ADI_
Napisany 19 maja 2013 - 21:38
#23

użytkownicy
Berni oj tak jesteś super graczem i złe WG steruje twoimi bitwami abyś nie mógł cały czas wygrywać.Oczywiście.

Thompson04
Edytowany 20 maja 2013 - 12:10
#24

użytkownicy
Ujemny poziom dyskusji.

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 22:36
#25

użytkownicy
@CarmanV8
To nie o to chodzi. Chodzi o to że jak się jest powyżej średniej dostaje się po tyłku od MM.

@ADI_
Nie twierdze że jestem super mega coś tam. Po prostu gram z ludźmi ogarniętymi w plutonach co daje nam bardzo dużo zwycięstw. Ale za to przy grze samemu odczuwam skutek tych gier i to dotkliwie.

@Vulpik
Pisząc że miałeś WR pow 56% potwierdzasz moją teorie. Gdyż jeżeli przez "pechowe" rozdania WR spadło Ci do 50% znaczy że bitwy były w ten sposób ustawiona by tak się stało. Albo jak twierdzisz miałeś po prostu pecha. Wierz w co chcesz nie będę to wnikał.

"w MM masz "wagę" pojazdu, typ czołgu, ilość czekających graczy, liczby psedolosowe itp."
A gdzie to masz napisane w tym patencie?
Nie ma. A wiesz dlaczego bo MM bierze pod uwagę przede wszystkim WR, do czego WG się przyznaje w tym dokumencie. Zauważ, że są bitwy w których po jednej stronie top tiery są stokowe, a muszą walczyć z wymaksowanymi. Czy może stokowy pojazd ma taką samą wartość bojową jak wymaksowany?
A może podczas tych wielu bitew które rozegrałeś zauważyłeś że grasz np Tygryskiem 10tą bitewkę a tu nagle działo jak by miało focha i przez kolejne 5 nie trafia tam gdzie chcesz, albo o dziwo gąski przeciwnika przyjmują wszystko na siebie. Pewno nazwiesz to pechem. I bym się nawet z Tobą zgodził, jednak zauważalna stała się zależność tych zdarzeń od ilość wygranych bitew.
Tych przykładów jest jeszcze wiele i naprawdę nie chce ich wymieniać. Fakt jest jeden, że za wszystko odpowiedzialny jest określony algorytm, którego zapis zna tylko WG, i póki się go nie zobaczy nie można nic nikomu udowodnić.


A poruszając temat pomidorów. Każdy kiedyś nim był, a oni nie są problemem, problem polega na MM, który nie daje im równych szans. Nie tworzy wyrównanych zespołów, bo gdyby tak było w bitwach pojawiało by się więcej remisów, czy sytuacji w których padałby czołg za czołg a mniej sytuacji typu 15:1 15:2

Vulpik
Edytowany 19 maja 2013 - 22:57
#26

użytkownicy
@Thompson04
Jeśli czujesz się oszukany, bo w jakiejś grze MMO twórcy w MM uwzględniają serie porażek/zwycięstw to jak bardo czuli się oszukani ci, którzy całe życie wierzyli, że ziemia jest płaska, a tuż przed śmiercią dowiedzieli się, że jest kulą? Spadek WR = seria porażek. A o tym chyba było mówione, że MM łagodniej traktuje graczy co przegrali x razy w danym czasie, tak samo jak byciu x razy na dole/górze stawki. A to:
Nie odnoś się do moich wypowiedzi.
doprowadziło mnie prawie do łez :D.

@Berni90PL
Czytaj ze zrozumieniem: A według twojej teorii moje WR mogło spaść właśnie do 50% z powiedzmy 56%. To była odpowiedź związana z tym, że jesteś pewien, jakie WR maiłem cały czas.
Niestety cię zmartwię - to jest tam napisane. Z braku czasu przejrzałem tylko fragmenty wyszukane z pomocą zdjęcia przedstawiającego schematycznie krok po kroku stopnie przydzielania do bitwy. I napisane jest tam o punktowaniu pojazdu i dzieleniu teamów po równo z punktami pojazdów, czy o ograniczeniach związanych z typem czołgu (np. arta). MM nie uwzględnia modułów założonych na czołgu i nie ma po co - stockowych pojazdów jeździ stosunkowo mała część ze wszystkich, a komplikowałoby to jeszcze bardziej cały mechanizm.
A ja zauważyłem zależność burz na Ziemi od położenia Galaktyki Andromedy. To już jest twój wymysł, na celność zwycięstwa/porażki nie ma żadnego wpływu. A o gąsiennicach był fajny artykuł do którego link znajdziesz gdzieś na blogu Dom1n'a.
Tak, za wszystko odpowiada algorytm, do którego nie mamy wglądu. Wiesz jaki skomplikowany jest taki algorytm i jak ciężko go napisać? A dodanie tego o czym mówisz w swojej tezie wymagałoby strasznego pokomplikowania skomplikowanego już algorytmu i dołożenia sobie kupy pracy. Jaki ktokolwiek miałby w tym cel, by robić sobie tyle dodatkowej roboty? By dopiec tobie? Nie wydaje mi się.

Berni90PL
Edytowany 19 maja 2013 - 22:39
#27

użytkownicy
Spadek WR = seria porażek
Odkryłeś Amerykę widzę.

Vulpik
Napisany 19 maja 2013 - 23:03
#28

użytkownicy
@Berni90PL
Przeczytaj całą konwersację (w dodatku wypowiedź nie była skierowana do ciebie, ale to nieistotny szczegół). Z tego co pamiętam w wypowiedzi jakiegoś devsa nie było powiedziane wprost o WR, ale właśnie o serii porażek, a kolega Thompson, twierdzi, że został oszukany , bo nikt nie mówił o wpływie WR na MM.

Assire
Napisany 20 maja 2013 - 00:45
#29

użytkownicy
Bullshit. Mam 55% WR, całkiem niedawno miałem 56% ale event na rocznicę końca wojny trochę na WR wpłynął... Ale nie zauważyłem jakoś żeby działał magiczny spisek WG dotyczący matchmakera, potrafie mieć po 80% WR w ciągu jednego dnia, ale mam też mniej kiedy się wkurzam na idiotów i gram bezmyślnie.
A co do Project Tank, ja jestem trochę po stronir WG, ta chińska gra wygląda jak WoT na modach na słabe tekstury + coś w stylu sweetFX zeby mieć przesadzony bloom. I z tego co widziałem w gameplayu strzały za zero i niewidzialne czołgi z 5m też tam są

Gnejusz
Napisany 20 maja 2013 - 10:08
#30

użytkownicy
Przecież WG robi podobne rzeczy już od dawna. Losowania są manipulowane nie tylko w sposób biorący pod uwagę żeby dobry gracz był na końcu listy, manipulują doborem graczy do drużyn. Na samym początku już wiadomo że szansa porażki to 78%, manipulują strzałami - tak niestety ale ilość strzałów za zero w losowaniu do drużyny mającej przegrać jest znacznie zwiększona. Pytanie tylko po co to robią? Jak dla mnie robią to, żeby zachęcić nowych graczy do pozostania w grze i dają im wygrać ustawiająć bitwy. Jest to nie w porządku w stosunku do starych graczy i w ogóle jest oszukaństwem ale WG chce przedewszystkim zarabiać.
Miałęm konto z ok 14 k bitewz WR 54% - od jakiegoś czasu wchodząc do gry miałem jedynie irytację - porażka za porażką w rozmiarze: 1 : 15. 2 : 15 itp. Założyłęm drugie konto i jak ręką odjął, zniknęły wszystkie dziwne bitwy, WR oscyluje pomiędzy 54-59%, nie ma idiotycznych przegranych, gra się znowu przyjemnie. WG strzela sobie jednak w kolano bo na nowym koncie za żadne skarby świata nie kupię już złota. Mam te 7 garaży, coś może dojdzie z eventów, będę rotował czołgami a jak zwyczajnie braknie mi kredytów na utrzymanie wyższych tierów to będę grał tylko niskimi albo odejdę od gry definitywnie bez żalu z obu stron. Moi znajomi którzy mieli ponad 20k bitew już nie grają, byli takimi wariatami, że potrafili wziąć urlopy i 2-3 dni grać po 20 godzin na dobę. _ Stałe konto premium, po 2-3 czołgi goldowe na VIII tierze, przeszkalali załogi za złoto, po ponad 40 miejsc garażowych na kontach i... - Przestali grać z powodu oszustwa na losowaniach i bitwach. Teraz śmieją się, że wydali tyle pieniędzy na tą grę, wszyscy jednak mówią podobnie - kiedyś było fajnie, teraz już nie ma sensu grać. Od siebie dodam - komu jest źle niech sobie da spokój, kto nie może odejść niech zostanie i pogodzi się z losem. Na pocieszenie napiszę, żę jak gra ściągnie Was już do 48% WR to prawdobodobnie wszystko wróci do normy aż przekroczycie granicą 52% - potem cyrk zacznie się od nowa.

Phobya
Napisany 20 maja 2013 - 11:30
#31

użytkownicy
Szkoda tylko, ze autor nie jest subiektywny, wrecz stronniczy, wycina cos z kontekstu zamiast dokladnie przeczytac calosc, "bo gdzies sie o tym pojawil temat na forum wota, to i u nas musi", bez porzadnego sprawdzenia wszystkiego. I robicie tym biednym czytelnikom wode z mozgu, a potem tematy o konspiracji sypia sie jak lawina. To jest PATENT, w patencie musisz swoj pomysl zaprezentowac i opisac jak najszerzej sie da, traktowac go nalezy jako zbior pomyslow, ktore potencjalnie moga byc wykorzystane w przyszlosci, lub u innych nabywcow. Wyzej zawarty fragment dowodzi tylko, ze WG bralo pod uwage taka opcje, wiec zawarlo taka mozliwosc skonfigurowania swojego dziela, aka MM, w swoim zbiorze pomyslow, aka PATENCIE, kropka, koniec. Dla potwierdzenia, mam 60% wr, ostatnio na lwie mialem 9 bitew na 11 jako top tier. Wiec skonczcie juz te konspiracje, nie zachowujcie sie jak typowe polaczki, wezcie sobie kartke i dlugopis do reki, zagrajcie powiedzmy 20 bitew na dzien i obiektywnie zliczcie ile razy byliscie topem na ile bitew, zdziwicie sie. Przestancie w koncu myslec ze kazdy jeden ma uber pro mega skilla, a slabe staty to tylko i wylacznie wina WG i systemu.

Gnejusz
Napisany 20 maja 2013 - 11:46
#32

użytkownicy
Phobya, nie pisz o konspiracji bo nie wiedzieć czemu ale bronisz strony która kłamie i oszukuje. Masz 60% WR a nie piszesz czy grasz w klanie czy tylko Randomy.
Ja gram tylko Randomy, miałem wielokrotnie zaproszenia do klanów ale wolę niezależność. W bitwach klanowych MM praktycznie nie istnieje - jak dobrze o tym wiesz więć jeżeli grasz w klanie to nie podawaj WR jako argument. Seria kilku zwycięśtw trafia się teraz raz na kilkaset gier, czytałem już różne obelgi w stronę piszących o tych oczywistych manipulacjach. - Najczęściej jednak broniący WG piszą, żeby :nauczyć się grać". Są żałośni bo ludzie skarżący się na te machloje przy losowaniach mają średnio + 10 K bitew i WR na poziomie +52% - wiedzą o czym piszą.
Co do tego, że piszesz, żę słabe statystyki to według części graczy to wina WG jest zupełnie inaczej - SPADAJĄCE GWAŁTOWNIE I NIEOFWRACALNIE STATYSTYKI TO WINA WG. Nie o statystyki tutaj jednak chodzi a o irytację ciągłymi porażkami, kredyty z bitew i expo. - Każdy wię ile traci się na przegranej - grind jest ponad 2x dłuższy a kredyty o tyle samo mniejsze. - podsumowanie wystaw sobie sam.

Berni90PL
Napisany 20 maja 2013 - 17:44
#33

użytkownicy
Szkoda czasu na pisanie o tym, bo każdy ma swoje zdanie i swoja rację. Jednak jedno jest pewne system MM nie pozwala na przyjemną grę osobą lepszym niż przeciętny, gdyby było inaczej zobaczenie bitwy 15:2 czy 15:1 można było by nazwać :niesamowitym zjawiskiem" a remisy (które moim zdanie lepiej wpływają na chęć rywalizacji) byłyby częstsze, co by świadczyło o równej walce.

A tak a propo przypomniało mi się. Czy przypadkiem w aktualizacji 0.8.5 nie miał wejść także system balansowania zwiadowców? Bo jak tak to coś nie działa.

Eomi
Napisany 20 maja 2013 - 18:06
#34

użytkownicy
Sprawę podano do sądu w Ilinois (Ameryka), więc czuję że bedzie baaaaardzo ciekawie. Po amerykańskich sądach spodziewać się można wszystkiego, stąd pewnie te motywy o fabule i dialogach.

Kłócicie się moim zdaniem o gruszę co rośnie na obu polach naraz.

Nie podoba mi się natomiast dziwne podejście "polskie", że każda instytucja której płacę - kradnie. WG chce zarobić i doskonale ich rozumiem, każdy by chciał na ich miejscu. Mówienie o "uczciwszej grze" jest tutaj bez sensu ponieważ nikt nikogo nie oszukuje. Płaci się przecież z własnej woli. A zmiany mogą wprowadzać jak chcą bo to beta. Pewnie jest to też w Terms and Conditions opisane ale kto by to czytał.

Pozdrawiam! :)

ADI_
Napisany 20 maja 2013 - 18:29
#35

użytkownicy
Berni90pl
Remisy to mogą co najwyżej świadczyć o tym że trafili na siebie kamperzy.Co jak co ale jak dla mnie bitwy zakończone wynikiem 15-1 są dość rzadkie.Chciałbyś żeby każda bitwa kończyła się wynikami 15-14 czy coś w tym stylu? No to cie zmartwię bo tak się nie da, nawet przy dwóch wyrównanych, dobrych zespołach będzie to się rzadko zdarzało bo po prostu jest wiele czynników wpływających na grę.
Nie rozumiem też jak remisy wpływają na "chęć rywalizacji". No ale co tam, będę tak dobry jak ty to pewnie to zobaczę, bo na razie nie widzę wszystkiego.

Berni90PL
Napisany 20 maja 2013 - 18:46
#36

użytkownicy
@ADI_
Masz racje mecze 15:14 nie są takie łatwe do osiągnięcia, ale nie o nie mi chodziło. Raczej chciałem zwrócić uwagę na typową dominacje jednej ze stron, a to już uważam za nieuczciwość.

Dlaczego Remis? Z psychologicznego punktu widzenia. Generuje uczucia mało brakowało, prawie, o mały włos. A to pobudza do myślenia i jest mniej dołujące niż seria porażek.

Fett11
Napisany 20 maja 2013 - 19:28
#37

redaktorzy
Czytaj powyższą dyskusję/e kołacze mi się w głowie tylko jedno pytanie: "Co z tą Polską?"

Franio
Edytowany 20 maja 2013 - 21:18
#38

użytkownicy
Byłem zawsze przeciwko wszelkim teoriom spiskowym, ale

[Macierewicz_mode_on]
Po rozegraniu 13500 bitew zauważyłem pewne zjawisko.
Jak wiadomo, czynniki takie jak zadawane uszkodzenia na strzał i penetracja są czynnikami losowymi, czyli znajdują się w widełkach (i to bardzo dużych na wyższych tierach).
Mam wrażenie, że WG bardzo mocno ingeruje w bitwy, które chce, abyśmy przegrali. Już nawet nie piszę o xvm, który usunąłem, aby nie tracić nadziei na starcie ani o losowaniach które często rzucają stado ciężkich na medy i to na miejskich mapach.
Wydaje mi się, że w bitwie którą mamy wg WG przegrać, będzie dużo częściej losowało niższą wartość uszkodzeń, a przeciwnikowi większą.
Sam czasem grając IS-8 mam serie nawet 4-5 strzałów zadających poniżej 360 dmg jak i powyżej 500 (w bitwach które mają być wygrane).
To samo tyczy się penetracji. Działo które ma 268 mm średniej penetracji ma zaledwie 201 mm minimalnej co powoduje bardzo dużo śmiesznych rykoszetów.
Jak dla mnie to te ogromne widełki przy uszkodzeniach i penetracji większości dział w grze są po to, aby WG mogło niepostrzeżenie manipulować w przebiegu bitew, w ten sposób, aby uśrednić wszystkich graczy.
[Macierewicz_mode_off] :)


Gnejusz
Napisany 20 maja 2013 - 21:39
#39

użytkownicy
Eomi - czy możesz wkleić linka nawiązującego do oddania WG pod sąd w Illinois jak napisałeś? - Jestem bardzo ciekaw szczegółów i samej rozprawy oczywiście. Szkoda, żę nie ma takiej sytuacji w Europie bo dotyczyłaby naszego serwera.
Panowie, którzy piszecie w stylu - "co z tą Polską" - nie sprawiajcie wrażenia jakby w temacie pisali niedorozwinięci umysłowo. Nie wiem po co staracie się zdyskredytować problem.

dex1
Napisany 20 maja 2013 - 23:14
#40

użytkownicy
Zamiast dywagować o różnych przypadkach o zmiennym "szczęściu" w losowaniu drużyn, należy zastanowić się, czy WG miałoby interes w ingerowanie w losy bitew.

Według mnie taki interes ma. WarGaming guzik obchodzi, czy będziesz miał WinRatio 30% czy 70%, effi 300 czy 2000. Mają to na prawdę gdzieś. Ważne jest, byś płacił pieniądze, czyli kupował gold. A gold kupią tylko osoby, co chcą w tę grę grać. By chcieć grać, te osoby muszą odczuwać z gry przyjemność. Implikując - WG chce, by jak najwięcej ludzi była z gry zadowolona i tak dostraja grę, by mieć jak najwięcej klientów (co dla gry nie zawsze jest dobre). IMHO przy w pełni losowym MM poziom WR słabych graczy byłby dużo niższy niż jest obecnie. Wielu z nich przecież wykupuje konto premium lub jest lub będzie posiadaczem 8 tierowych premium tanków. Z biznesowego punktu widzenia nie ma potrzeby ich zniechęcać do gry.

ADI_
Napisany 20 maja 2013 - 23:24
#41

użytkownicy
Gnejusz widze że czytanie ze zrozumieniem boli. To nie wg zostało podane do sądu,lecz wg pozwało twórców project tanks, czy jak tam ma ta chińska kopia.
Co do twojego wcześniejszego komentarza, to dziwisz się że na starym koncie, gdzie miałeś dużo bitew i wysoko tierowe czołgi, miałeś niższe wr, niż na nowym gdzie (prawdopodnie) grałeś low tierami z początkującymi?

wolfy
Napisany 21 maja 2013 - 12:29
#42

użytkownicy
To, że MM jest skopany to zauważa każdy normalny myślący gracz. Szkoda, że wargaming nie myśli, bo zamiast rozdawać słabym graczom wygrane i podciągać ich statystyki, lepiej stworzyliby coś na wzór lig, czyli, zawsze grałoby się z graczami na swoim poziomie. Totalne nooby (ludzie niemyślący) graliby z takimi samymi, a elita z elitą. Obecny system gry jest nudny i przewidywalny, dawno nie miałem wyrównanej bitwy, bo albo losuje samych czerwonych z effi 700, albo jestem w teamie w miare silnym, a za wroga mam czerwonych. Żenada ze strony WG. Gram w WoT od close bety i coraz mniej podoba mi się ich polityka wpływania na statystyki użytkowników.

Brutal_Barber
Napisany 21 maja 2013 - 17:13
#43

użytkownicy
1.Znowu wyszło na jaw, jak WG oszukuje graczy(bo niedopowiedzeniem bym tego nie nazwał) - i jak tu mieć zaufanie do producentów

2.Jak już muszą kombinować z mm, to niech spojrzą na EFF + liczba bitew na danym czołgu i wszystkich matołków, którzy wyjeżdżają IS7 bokiem na wroga wrzuca oddzielnie. To naprawdę niewiele, ale wydłużyłoby czas bitwy z 3 do 7 min. A teraz to albo 15:3 albo 3:15

col_Kurtz
Napisany 21 maja 2013 - 17:27
#44

użytkownicy
@MIchal_PL96
Bo to jest dialog wewnętrzny;)
Ale racja, nie ma to jak budować piramidy absurdu sięgającej:D

baq
Napisany 22 maja 2013 - 00:11
#45

użytkownicy
Panowie, sprawa jest prosta, znakomitej części graczy spieprzyli rozgrywkę i jest to oczywiste, a strzały za "Zero" są chyba najbardziej irytującym na to dowodem.
Z patchem 7.x (chyba) wprowadzono większą "przeżywalność" czołgów z niską ilością HP - tak o aby urozmaicić rozgrywkę, spowodowało to ciekawą sytuację gdy nacierając na czołg mający 25% hp TD'kiem który wcześniej gasił taki czołg na 2 strzały, cudem zostawało mu np 2%hp
Błagam nie wciskajcie kitu że ludzie nie umieją grać, znam wielu graczy posiadających efi ponad 1400 i też narzekają że to nie jest to co kiedyś, co patch jest coraz gorzej, ingerowanie w mechanikę zabawy naprawdę nie wychodzi na dobre. Wiem też że na powrót starych rzeczy nie ma co liczyć gdyż gra jest ciągle w rozwoju i tak naprawdę jest nieustannie w fazie BETA, wystarczy spojrzeć na najbliższe zmiany w Patchu 8.6 - płakać nie będę, jest mi zwyczajnie szkoda. Inną kwestią jest że gra posiada tak ubogi "endgame" jeśli w ogóle go posiada, gdyż najwięcej przyjemności daje gonitwa do Pierwszego X tieru, potem pozostaje pewien niesmak, wiadomo, liczy się pogoń za królikiem, nie fakt jego złapania ;)
Bitwy klanowe, owszem fajna sprawa, ale obiecywano dużo więcej, a gracze mają prawo wymagać gdyż bardzo wielu z nich zapłaciło wystarczająco $

Dobrej nocy czołgiści

ADI_
Napisany 22 maja 2013 - 00:30
#46

użytkownicy
baq
Czyli co ? zadawałeś hity poniżej minimalnego dmg dla działa?Pics or it never hapenned,co do bitew klanowych to niedługo ma być wprowadzone coś ciekawego na rosyjskich stronach już można o tym poczytać, swoją drogą dziwie się że jeszcze tego nie ma na wortalu.

adamczik
Napisany 22 maja 2013 - 09:48
#47

użytkownicy
Gdzie są teraz Ci, którzy zarzucali mi tworzenie teorii spiskowych, gdy pisałem, że to właśnie tak działa? Gdzie ten polaczek, który tak zażarcie ze mną dyskutował i bronił swoich schizofrenicznych wizji?

dzordzan
Napisany 22 maja 2013 - 10:35
#48

użytkownicy
Panowie ogólnie sram tą całą dyskusje, i kłócenie się kto ma racje, ale to co sie dzieje w ost. czasach albo jest fatalnym zbiegiem okoliczności albo po prostu te rozgrywki sa tak ustawiane:

przykładowo ost. żeby wykorzystać x2 na e100 musiałem przegrać 5 bitw pod rząd (ginąłem ost. z największą ilością xp) dopiero 6 cudem wygralismy bo skapowali baze.

E-100 jest chyba teraz najlepszym 10tierem (po tym jak gold zmienili na kredyty), a mimo to mam gówniany wpływ na przebieg bitwy gdy w kolo same nooby.

Taka sama sprawa tyczy się e50m (i innych moich top tierów), myślałem że nie potrafie grać na tym czołgu, ale to chyba nie jest tego kwestia, na e50 miałem ponad 1200 bitw i średnią 56% winratio [to było przed tymi zmianami matchmakingu], a na tym mam już chyba koło 300 i mam poniżej 50%.

Jedynie jakiś w miare przebieg bitwy mam na niższych poziomach, gdzie system nijak potrafi dobrać graczy (bo praktycznie każdy na niskim tierze jest nubkiem).

Pozdrawiam

baq
Napisany 22 maja 2013 - 13:50
#49

użytkownicy
ADI_ wczorajsza bitwa w Su14
world of tanks
tłumaczyć mogę to sobie tak, że mój pocisk nie spenetrował do końca pancerz, gdyż ma nieco ponad 90 penetracji, trafiłem dokładnie w środek e50'tki teoretycznie jedna pestka ma 900 obrażeń, ale tu zabrałem 276*
faktem jest że moja drużyna okazała się totalnie bezmyślna, wpuszczając Tego med'a centralnie na lokację artylerii, przeraża mnie to że na meczach z IX i X Tierami ludzie popełniają tak głupie błędy, teoretycznie za te kilka tys. bitew powinni się nauczyć gdzie trzeba spotować, bronić i atakować, widać mam zbyt duże wymagania względem graczy ;)

Pzdr


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.