1680x1050 : 727 KB
Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Warthunder i World of Warplanes - dwie gry połączone tematyką i rywalizacją o miano lepszej od pierwszej zapowiedzi.
W ramach eksperymentu postanowiłem odejść ten jeden raz od formy pisanej i przygotowałem filmik zestawiający te dwie produkcje. Kiedy powiedziałem o tym koledze, od razu stwierdził: "biedne Wargaming". Myślicie, że miał rację?
Powyżej możecie oglądnąć mój pierwszy film na youtube. Od waszej decyzji zależy czy nie jest on również ostatnim ;) Wskazane jest również, byście wyrazili swoją opinie na temat starcia WoWP VS Warthunder.
Co do artykulu, chyba wszedzie gdzie mozliwe juz sa, wlasnie na ten temat, szczerze, to mnie naciaga jak juz czytam WT vs WoWP :P
Dla mnie jako fana WT zabrakło rozwinięcia opisu trybów rozgrywki (bitwy zręcznościowe, historyczne i realistyczne) które znacząco różnią się i znajdzie się tam miejsce dla fanów symulatorów jak i casuali. O typach misji przypadku trybu zręcznościowego też by wypadało wspomnieć, ale jak rozumiem jeszcze było za mało doświadczenia w WT ;)
Odnośnie tego że niby nie można zagrać samolotami wysokiego poziomu to nie jest to prawda bo nawet w bitwach historycznych i realistycznych się da je zobaczyć. Wszystko zależy od balansu poziomu maszyn w bitwie. Wiadomo że nie dołączy nas zbyt szybko do bitwy jak nie ma odpowiedniej ilości graczy z maszynami na wyższym poziomie. Nie jest tak łatwo rozwinąć odpowiednie nacje do wysokiego poziomu, a poza tym nie ma jeszcze za dużej ogólnej liczby graczy w WT.
@grosikp
w WT jest pełno prototypów(za to nie ma niezbudowanych maszym jak w WOT) z czego chyba nie zdajesz sobie jeszcze sprawy najprostszym przykładem jest drzewko amerykańskie, w którym samoloty z X na początku to prototypy, ale nie tylko. Samoloty jakie będą dostępne można zobaczyć tutaj. Autorowi jednak dałbym więcej czasu niż 4 minuty.
warthunder jest lepszy pod względem realistki, grafiki
wowp ma o niebo lepsze sterowanie sterowanie w WT to dla mnie totalna klapa nie idzie opanować samolotu tak samo interfejs wowp jest dla mnie przyjaźniejszy
Coś ci się chyba pomyliło bo to właśnie Wowp ma straszne sterowanie oraz interfejs. No chyba że grałeś tylko na HB lub FRB bo tam sterowanie jest trudne ale jest to spowodowane samym trybem gry.
Głupoty wypisujesz z tym sterowaniem to właśnie w WoWp jest sterowanie zwalone i interfejs.Jak się wbiłeś pewnie w tryb realistyczny w WT to się nie dziw że sterowanie powalone tam tylko na joystic
@mickey93
Jakie sterowanie wybrałeś? Nawet nie chwytaj się klawiatury to po prostu nie grywalne jest, na Arcade najlepsze jest myszka+klawiatura, na HB też ujdzie ale tam już więcej ludzi na Joysticku gra, FRB na myszce jest niegrywalne dla mnie.
Samolotów i statków raczej nie będzie przed wakacjami, przez wakacje też pewnie nie(tak wynika z ostatniego Q&A), ostatnio pojawiły się plotki że pierwsze będą statki, a dopiero później czołgi( z Q&A wynika też że będą połączone tryby gry ze wszystkim naraz).
Imperial Japansee Air Force - I'm coming!!!
nie wiem pokiego kamera jest wolna w wowp ma mniejsze opóżnienie i mniej więcej zgrywa się z celownikiem a w warthunderze działa to wszystko bardzo ospale
Gry zaczynały w mniej więcej takim samym czasie.
@Menthus
W ostatnim Q&A(w tym tygodniu) devsi mówili że w wakacje prawdopodobnie nie będzie czołgów i okrętów, a ja jestem prawie pewien że jak wprowadzą je to nie jednocześnie tylko z co najmniej 6 miesięcznym odstępem.
Miło, że podjąłeś temat WTvsWoWP, który osobiście założyłem na wspomnianym forum, aby zebrać opinie szerszego grona graczy.
Ja jednak po przeczytaniu postów i uwzględniając własną opinię o obu grach, jestem bardziej krytyczny dla drugiej pozycji. Model lotu, grafika, tryby gry, etc... wszystko przemawia na korzyść WT. Produkt WG przez cały okres bety wiele się nie rozwinął, co potwierdza fakt ,że graczy tam ubywa zamiast przybywać. Ad. WT, nie wspomniałeś o trybach Historical Battle i Full Real Battle. Szczególnie ten pierwszy jest esencją całej gry, bo tam duże znaczenie na przebieg rozgrywki mają siły natury(wiatr,deszcz) i parametry samolotu(charakterystyka pracy silnika na różnych wysokościach, zwrotność,itp). Mimo tylu ważnych czynników, ten tryb gry wcale nie jest tak trudny do opanowania, wymaga tylko trochę więcej cierpliwości.
Podsumowując, WoWP nawet nie próbuje zbliżyć się do poziomu WT, bo po ~1roku istnienia bety wydał 1 duży patch, który poprawił grę z beznadziejnej na słabą. Osobiście, nawet jeśli WG zasypie mnie złotem, do WoWP nie wrócę.
(ps Avenger i sbd bo nie wiem dokładnie który to z nich to bombowiec;) )
Co do sterowania uproszczonego na myszce, próbowałem i nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale... są tacy co grają. Jest to wówczas okropnie czułe i stąd te problemy. Najlepiej zaczynać przygodę na Arcade/Trybie zręcznościowym od Sterowania myszką. Można sobie ładnie poustawiać wedle życzenia klawisze. Od razu polecam karabiny/działka pod LPM, pod PPM rozglądanie się dookoła. Na scroll można dać albo zbliżenie, chociaż nie jest tak potrzebne, może lepsza jest przepustnica - ale to bardzo indywidualna sprawa.
Tych gier nie można porównać. Wystarczy zerknąć na same mapy.
Model zniszczeń w WT jest bardzo rozbudowany i nadal nad nim pracują (od małych uszkodzeń, po zapalenie - jest możliwe ugaszenie, nurkujemy i jest duża szansa na ugaszenie), podobnie jak nad modelem lotu - nie jest skończony do końca i zapakowany do gry. Joystick ma pewne kłopoty tutaj ze stabilnością. Są wątki na forum, można poczytać by nie być zaskoczonym sterowaniem za pomocą joy`a.
Tak czy siak, zachęcam do spróbowania. Zmiana nałogu murowana:D
Co do złośliwych komentarzy na temat głosu - to zignoruj je, masz własny styl i to się liczy.
Opis merytoryczny jak dla mnie ok (dla kogoś, kto nie grał w te gry i nie ma wyrobionego na ich temat zdania).
Czekam na kolejne filmy.
http://i.imgur.com/zzGlykq.jpg
"wiesz ze to zostalo stworzone przez fana ? pokazuje on tutaj jak sobie wyobraza "World of Tanks" od nich "
Ale bzdura... Drzewka są w fazie zamkniętych beta testów na RU. Gołym okiem widać, że nawet tu jest klakierstwo WG żeby zniechęcić do produkcji Gaijin.