kliknij aby powiększyć
1920x1080 : 545 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu

Pora na ciąg dalszy tekstu o niemieckich maszynach, których (jeszcze?) nie ma na polaach bitew World of Tanks. Przy okazji wyjaśniamy, że pojazdy przypisujemy do grup obecnych w World of Tanks, stąd np. działa pancerne nazywany niszczycielami czołgów :) W poprzedniej wiadomości było 15 pozycji, tym razem jest ich... również 15. :) Przy czym teraz kończymy serię o niemieckiej broni pancernej i przejdziemy w niedalekiej przyszłości do drzewka europejskiego, które będzie zawierać pojazdy różnych państw. Póki co życzę miłej lektury.

1. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-10

  • Załoga: 3
  • Masa: 12 000 kg
  • Opancerzenie: 30 - 60 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm PaK 39 L/48 kalibru 75 mm
  • Prędkość max: -
2. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-25 (Ausf. A / Ausf. B)

  • Załoga: 3
  • Masa: 25 000 - 50 000 kg
  • Opancerzenie: 30 - 60 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm PaK 39 L/48 kalibru 75 mm; działo 7,5cm Pak 42 L/70 kalibru 75 mm
  • Prędkość max: 70 km/h
3. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-5 Rutscher

  • Załoga: 2
  • Masa: 3500 kg
  • Opancerzenie: 8 - 14,5 mm
  • Uzbrojenie: działo 8,14cm Panzerwurfkanone PWK 8H63 kalibru 81,4 mm
  • Prędkość max: 60 - 70 km/h
4. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-50

  • Załoga: 5
  • Masa: 50 000 - 75 000 kg
  • Opancerzenie: do 120 mm
  • Uzbrojenie: działo 12,8cm PaP 44 kalibru 128 mm
  • Prędkość max: 40 - 60(?) km/h
5. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-75

  • Załoga: 5
  • Masa: 75 000 - 100 000 kg
  • Opancerzenie: do 180 mm
  • Uzbrojenie: działo kalibru 128 mm
  • Prędkość max: 40 km/h
6. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-90 Krokodil

  • Załoga: 5
  • Masa: 92 000 kg
  • Opancerzenie: do 200 mm
  • Uzbrojenie: działo kalibru 150 mm
  • Prędkość max: 40 km/h
7. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-100 Krokodil

  • Załoga: 5-6
  • Masa: 138 000 kg
  • Opancerzenie: do 200 mm
  • Uzbrojenie: działo kalibru 170 mm
  • Prędkość max: 23 km/h
8. Niszczyciel czołgów Jagdtiger E-100

  • Załoga: 5-6
  • Masa: 138 000 kg
  • Opancerzenie: do 200 mm
  • Uzbrojenie: działo 8,8cm PaK kalibru 88 mm
  • Prędkość max: 23 km/h
9. Czołg ciężki E-90

  • Załoga: 5
  • Masa: 92 000 kg
  • Opancerzenie: do 200 mm
  • Uzbrojenie: działo 12,8cm KwK L/55 kalibru 128 mm
  • Prędkość max: 40 km/h
10. Niszczyciel czołgów 7.5cm PaK 40/4 auf Raupenschlepper Ost Selbstfahrlafette

  • Załoga: 4
  • Masa: 5200 kg
  • Opancerzenie: 5 - 10 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm Pak 40/4 L/46 kalibru 75 mm (25 pocisków)
  • Prędkość max: 17,2 km/h
11. Niszczyciel czołgów Sturer Emil / Stubborn Emil

  • Załoga: 5
  • Masa: 35 000 kg
  • Opancerzenie: do 50 mm
  • Uzbrojenie: działo 12,8cm PaK 40 L/61 kalibru 128 mm (15 - 18 pocisków)
  • Prędkość max: 23 - 25 km/h
12. Czołg średni Grosstraktor I / II / III

  • Załoga: 6
  • Masa: 14 500 kg - 16 400 kg
  • Opancerzenie: 6 - 14,5 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm KwK L/24 kalibru 75 mm; działo 7,5cm KwK L/20 kalibru 75 mm
  • Prędkość max: 40 - 44 km/h
13. Czołg średni PzKpfw NbFz V / PzKpfw NbFz VI


  • Załoga: 7
  • Masa: 23 000 kg
  • Opancerzenie: 13 - 20 mm
  • Uzbrojenie: działko 3,7cm KwK L/46.5 (L/45) kalibru 37 mm (50 pocisków); działo 7,5cm KwK L/23.5 (L/24) kalibru 75 mm (80 pocisków); działo 10,5cm KwK L/28 kalibru 105 mm (80 pocisków)
  • Prędkość max: 25 - 30 km/h
14. Czołg ciężki DW 1 / DW 2
world of tanks
world of tanks
  • Załoga: -
  • Masa: 33 000 kg
  • Opancerzenie: 35 - 50 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm KwK 37 L/24 kalibru 75 mm
  • Prędkość max: -
15. Czołg ciężki VK 6501 (H)

  • Załoga: 5
  • Masa: 65 000 kg
  • Opancerzenie: do 80 mm
  • Uzbrojenie: działo 7,5cm KwK 37 kalibru 75 mm
  • Prędkość max: 20 km/h
Źródło: Własne

Dyskusja
michael wittman
Napisany 15 kwietnia 2013 - 13:37
#1

użytkownicy
Jaguar miał opcje działa 8,8 kwk43 l-71 tylko że strona niemiecka jest zablokowana

tedix
Napisany 15 kwietnia 2013 - 14:05
#2

użytkownicy
http://forum.worldoftanks.ru/i...151-jagdpanzer-e-100-krokodil/

Franio
Edytowany 15 kwietnia 2013 - 14:27
#3

użytkownicy
Bardzo fajna seria artykułów, ale brakuje mi przy tych pojazdach informacji o ich historii, czyli ile wyprodukowano prototypów czy w przypadku samych projektów, w jak zaawansowanej fazie one były.

zulko
Napisany 15 kwietnia 2013 - 15:13
#4

użytkownicy
Z tego co wiem 4-9 to fanowskie i modelarskie fake'i.

Walter_NovotnyPL
Edytowany 15 kwietnia 2013 - 16:14
#5

użytkownicy
6, 8 i 9 na pewno. 5 i 7 chyba nie są fejkami. Ogólnie E-90 to fake, nigdy nie była planowana taka klasa pojazdów. 4 był zaprojektowany.

Pioyer
Napisany 15 kwietnia 2013 - 16:16
#6

użytkownicy
@Franio

seria E to tylko projekty

Fett11
Napisany 15 kwietnia 2013 - 16:18
#7

redaktorzy
@Franio
Informacje o pojazdach pojawią się w naszej czołgopedii - o ile tylko dane czołgi zostaną wprowadzone do gry. Jedynie na specjalne życzenie możemy napisać historię kilku wybranych pojazdów. Wystarczy poprosić i napisać które. :)

Ogólna informacja - najprawdopodobniej się machnąłem, ponieważ Jagdpanzer E-50 to Jagpanthera 2, dlatego tego modelu proszę tu nie brać pod uwagę. :)

Walter_NovotnyPL
Napisany 15 kwietnia 2013 - 17:27
#8

użytkownicy
Jagdpanzer E-50 ma inny układ jezdny (czy jak się to nazywa).

adamczik
Napisany 15 kwietnia 2013 - 17:28
#9

użytkownicy
Krokodil, pancerz przedni 300 mm pochyły pod kątem 45 stopni i działo kaliber 170mm. Na pewno go takiego zrobią, już to widzę. Poza tym, to wszystko traci sens. W tej grze powinny być czołgi wyprodukowane do maja 1945 roku, które wzięły udział w walce. Osobiście naliczyłem takich 139 (czołgów lekkich, średnich, ciężkich, niszczycieli oraz artylerii).

quatromen
Napisany 15 kwietnia 2013 - 21:35
#10

użytkownicy
7. Niszczyciel czołgów Jagdpanzer E-100 Krokodil
Ta maszyna zapewne bylaby na 10 tierze TD a jesli ma te parametry :

Załoga: 5-6
Masa: 138 000 kg
Opancerzenie: do 200 mm
Uzbrojenie: działo kalibru 170 mm
Prędkość max: 23 km/h

Zaczne od opancerzenia czyli jesli przod ma 200 mm
to po moich obliczeniach uwzgledniajac katy (obliczone bez przyblizen)
Jak widzimy przod sklada sie tak jakby z 4 plyt czyli :
(zaczne od samego dolu)
-tzw "wanienka", pewnie bedzie w nia wszystko wlazic, poniewaz tdki zazwyczaj stoja przodem a bok pewnie bedzie miec tyle co Jagdpanzer E-100 wiec kataowac tak jak E-100 (ktory ma obracaną wieże)ciezko bedzie choc nie koniecznie,

-plyta wyzej ta co jest pod mniejszym katem do lini pionu, co od razu jest po wanience po moich obliczeniach ma 380 mm jesli czolg strzelajacy z naprzeciwka bedzie stac prostopadle do pionu czolgu czyli rownloegle do poziomu podloza,

-ta wyzej co jest pod wiekszym katem do lini pionu ma 455 mm

- no i oczywiscie super mega wystajaca plyta gorna czyli tzw "dach wiezy" znajac zycie jak w reszcie serii super ciezkich czolgow wacha sie od 60-70 mm lecz po podliczeniu jakies od 360 do 420 w zaleznosci czy to bedzie 60 czy 70 mm

Poza tym czolg ma takze najgrubszy punkt z przodu czolgu grubosci 560 mm i nawet nie jest to male poniewaz jest to cala otocznka dziala na plytach oraz pieknie sterczaca wiezyczke z karabinem na samej gorze wiec bedzie mozna w nia ladowac :D

Wszytskie plyty sa pod swietnymi katami wiec prawdopodobienstwo rykoszetu bedzie baaardzo wysokie przy 200mm a przy 300 to heh:)

Dzialo 170 mm hmmm
moze zaczne od wielkosci miejsca w ktorym sie znajduje zaloga
wiec w Jagdpanccerze E-100 załoga ma wiecej miejsca i rozplanowanie ulozenia dziala bylo lepsze wiec roznica jest nie wielka chodz nie wiadomo jak bedzie z podnoszeniem i opuszczaniem dziala a takze nie wiadomo jak bedzie z szybkostrzelnoscia czy bedzie taka sama w obu czolgach
Poza tym dziala chyba sie nie roznia z tego co wyczytalem.

Predkosc 23 km/h troche malo zwlaszcza ze Jagdpanzer E-100 ma wsumie podobne gabaryty i mase a jezdzi 30km/h

W ramach co by niescislosci nie bylo wszystkie obliczenia grubosci przedniego pancerza sa w przeliczeniu (grubosc plyty-kąt do lini poziomej prostopadlej do podloza) rownolegle do podloza na jakim stoja czolgi. Chyba kazdy wie o co mi chodzi.


W ogólnym podsumowaniu Krokodil nie moglby miec 300 mm grubosci przedniej plyty poniewaz wtedy grubosci zmienialyby sie nastepujaco : po kolei plyta po wanience 570 mm , plyta wyzej 682,5mm i najgrubszy punkt czyli otoczka mialaby wtedy 840 mm
Czyli generalnie obiekt 268 strzelajacy ze zlota NIE
PRZEBIJALBY TYCH GRUBOSCI PONIEWAZ MAKSYMALNA PENETRACJA OBIEKTA 268 WYNOSI 562,5 mm jesli dobrze pamietam ze penetracja obiekta to od 337,5 do 562,5 mm kaliber nawet wtedy by nie pomogl bo 155 mm ma sie nijak do 300 mm pod tym katem .

Sry ale musialem sie rozpisac poniewaz wprowadzanie takiego czolgu ciekawie urozmaici rozgrywke :D
To sa moje opinie oparte na obliczeniach i przeczytanych artykulach no i oczywiscie przeroznych filmikach :D
Jak ktos sie nie zgadza moze to napisac ale tym nikogo nie chcialem urazic :D
Sorry za bledy jesli jakies sa ale duzo tego piania bylo :D
Pozdro

michael wittman
Edytowany 15 kwietnia 2013 - 23:43
#11

użytkownicy
Walter_NovotnyPL
to się palnąłeś bo to dwa różne pojazdy
tu masz jeden:
http://ww2drawings.jexiste.fr/...s/Jagdpanther/Jagdpanther2.htm
a tu masz drugi pojazd:
http://ww2drawings.jexiste.fr/...s/E-Serien/E-50-Jagdpanzer.htm
E-90 to pojazd pośredni między E-100 a E-75
Racja Pioyer to były tylko założenia projektowe

http://ww2drawings.jexiste.fr/...ies/File/E-Series.htm#Krokodil tu jest artykuł na temat serii E

Walter_NovotnyPL
Edytowany 16 kwietnia 2013 - 00:40
#12

użytkownicy
Właśnie nie palnąłem tylko stwierdziłem, że to dwa różne pojazdy dementując słowa Fett11. Co do E-90 to gdzieś czytałem, że to ściema i nie było pośrednika między E-75 a E-100, bo i po co się tak rozdrabniać.

zulko
Napisany 16 kwietnia 2013 - 08:25
#13

użytkownicy
@quatromen - nigdy nie wprowadzą Krokodylka, bo w porównaniu z obecną wersją JgPzE100 - (Stug E100) byłby zbyt OP. Sami developerzy stwierdzili też, że w takim przedziale bojowym nie zmieściłby się zamek działa 170mm więc wersja StugE100 była dla nich bardziej prawdopodobna. Koniec marzeń :P

quatromen
Edytowany 16 kwietnia 2013 - 10:13
#14

użytkownicy
@zulko
Obecna wersja Jagdpanzera E-100 i tak nie bylaby gorsza ze wzgledu na przedzial bojowy z tylu czolgu a takze opuszczanie i podnoszenie dziala ma wieksze oraz wieksza predkosc maksymalna.

Developerzy stwierdzili ze nie zmiescilby sie zamek..... hmmm racja.
a co to oni te prototypy tworzyli ?? w zalozeniach konstruktorow bylo dzialo 170 mm i takie jest w protypie .
Tylko latwo sobie porownac wielkosc Obiekta 268 ktory ma 155 mm
do Krokodyla
Już nie raz słyszałem że Foch 155 jest Op bo moze walnac 3 po 1000
(chodz niekiedy mozna nic nie trafic i nie przebic nawet w bok , raz grajac isem 7 foch 3 razy pod rzad w bok kadluba mnie nie spenetrowal stojac prostopadle do mnie) i generalnie ma z przodu 180 i nie raz zdyngowal golda od obiekta 268 wiec twierdzenie ze Krokodil bylby op jest w istocie mniej kontrowersyjne gdyz on poruszalby sie z predkoscia 23 km/h a nie smigal po polu bitwy jak Foch 155 , no i przede wszytskim nie mialby magazynka :)

a co do przedzialu bojowego pomiescilby on dzialo 170, jest bardzo duzo roznych zdjec ze to dzialo miesci sie w srodku razem z zamkiem.

Ale juz jest tyle zrodel jedne mowia ze pomiescilby a drugie ze nie wiec komu wierzyc ?? skoro wiekszosc zrodel potwierdza swoje dane historycznymi zrodlami .
Bo powiem szczerze developerom juz nie wierze bo tyle juz byli pewni ze napewno nie bedzie a czolgi albo zmiany i tak zachodzily.

A nie zdziwilbym sie gdyby go wprowadzili z 170 mm i wcale op by nie byl bo jak wyzej juz opisalem jego przedni pancerz to i tak bylby przebijalny dla 200 mm plyt, choc ciut trudniej od focha lecz wanienka robilaby swoje :)

"Ale strasznie ciekawi mnie dlaczego daja plutony 3 osobowe dla graczy bez premium i dodatkowe wyposazenie za kredyty.
Czyzby chcieli wprowadzic 5 osobowy pluton za golda :)
albo moze jakies lepsz wyposazenie do czolgu za np: 500 golda zamechaznim dosylajacy nowszej technologii :) hehe."
Ale chyba tylko po to zeby czolgi premium kupowac wsumie wtedy tylko mozna korzystac z tych udogodnien :)

ale dzialo 155 mm sie napewno by zmiescilo wiec to nawet lepiej bo wtedy bylaby wieksza szybkostrzelnoasc np taka jak w obiekcie 268 :D

michael wittman
Napisany 16 kwietnia 2013 - 11:04
#15

użytkownicy
Walter_NovotnyPL
tu masz wszystko o serii E
http://ww2drawings.jexiste.fr/...ies/File/E-Series.htm#Krokodil

cabal512
Napisany 16 kwietnia 2013 - 17:38
#16

użytkownicy
Krokodyla chętnie bym zobaczył w drzewku niemieckim.

world of tanks

world of tanks

Walter_NovotnyPL
Napisany 16 kwietnia 2013 - 18:02
#17

użytkownicy
Przecież znam tą stronę.

Franio
Edytowany 16 kwietnia 2013 - 18:53
#18

użytkownicy
Krokodil miałby statystyki bardzo zbliżone do JgPzE-100, więc raczej nie widzę sensu, aby był on wprowadzany do gry.
Już gdzieś tutaj pisałem, że dostępne są modyfikacje do JgPzE-100 zmieniające jego wygląd na Krokodila i w sumie z nimi nawet przyjemniej się jeździ tym kolosem bo mimo tego, że oczywiście zmieniają one go tylko wizualnie i tylko dla nas, staje się on optycznie dużo zgrabniejszym TDkiem, który już tak nie przeraża samego kierowcy, przez co gra się nim trochę przyjemniej :)
world of tanks

Tak samo polecam przerobienie JagdPanther II na JagdPanther. Zmiana jego wyglądu w dużym stopniu przełożyła się na moje wyniki na tym czołgu. Wyglada to wtedy tak:
world of tanks

michael wittman
Napisany 17 kwietnia 2013 - 18:21
#19

użytkownicy
Franio
te modyfikacje to lipa.to pierwsze jeszcze jeszcze a to drugie
to takie brzydkie i nie realne

Franio
Edytowany 17 kwietnia 2013 - 18:56
#20

użytkownicy
@michael wittman
Zgodzę się, że ten przerobiony JagdPanther co zamieściłem wyżej wygląda nierealnie, głównie przez jego dziwnie wysunięte jarzmo działa, ale jak Krokodil może nierealnie wyglądać? Przecież sam istniał wyłącznie na projektach, więc nikt nie ma prawa wiedzieć jak wyglądałby w rzeczywistości.

Poza tym piszesz, że te modyfikacje to lipa, niby pod jakim względem? Oczywiste jest, że nic one nie dają do samej rozgrywki, ale jednak potrafią zmienić to jak sam gracz widzi grę i własny czołg, a to czasem potrafi okazać się istotne.
Np. ten JagdPzE-100. Wygląda jak wielka nieruchawa bestia, a mimo swojego wyglądu jest nawet zwrotny. Po zainstalowaniu modyfikacji do wyglądu nie czuć w ogóle tych 130 ton przez co można nim przyjemniej i odważniej pograć, a odwaga jest w Wocie bardziej promowana od bezmyślnego campienia w bazie :)

michael wittman
Napisany 17 kwietnia 2013 - 23:16
#21

użytkownicy
Franio
Właśnie chodzi mi o wygląd sam. wiesz to to pierwsze się zgodzę bo tak to miało wyglądać a to drugie to nie bardzo mi się podoba. sam fakt że widziałem jak to miało wyglądać. szkoda że niemieckie forum nie jest teraz dostępne.w jednym artykule właśnie jest podane że jadpantera była w planach miała docelowo mieć to działo co jest w wocie i co do ferdynanda to też się zgadza. td to nie bardzo jak już grac odważnie przynajmniej tym td X tieru co JagdPzE-100

Franio
Napisany 18 kwietnia 2013 - 10:34
#22

użytkownicy
Da się nim pograć odważnie i nie mam tu na myśli bezmyślnego pchania się przed wszystkich, bo to głupota, a nie odwaga. Chodzi o to, żeby po prostu jeździć za atakiem i trzymać się tak za 2-3 ciężkimi, bo w końcu po coś ma on te 250mm pancerza z przodu i 2200 hp. Poza tym ma on tak kapryśne działo, że i tak najlepiej skracać dystans jak tylko się da :)

michael wittman
Napisany 18 kwietnia 2013 - 18:28
#23

użytkownicy
wiem wiem o tym właśnie taką zasadę stosuje jak gram td


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.