kliknij aby powiększyć
1600x1000 : 198 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
world-of-tanks.eu


12345następna
Jakiś czas temu deweloperzy postanowili pokazać jak wygląda praca nad World of Tanks od środka. Na blogu gry opublikowano już kilka tekstów, przedstawiających ludzi, którzy stoją za rozwijaniem projektu oraz całą otoczką marketingową i obsługą klienta. W artykule: “HR-department”, “Community and Content”, “User Support Service”, “PR & Marketing” i “Production Group”.

HR (human resources)
Do działu zajmującego się polityką personalną, czyli HR (human resources), w Wargaming.net należą Veronica, Anna, Natasha oraz Olga. Jest to wyjątkowa jednostka w firmie, gdyż wszystkie stanowiska zajmują kobiety. Dzięki temu w biurze panuje gorąca atmosfera i pracuje się przyjemniej. Ich obowiązkiem jest organizacja pracy, nabór nowych pracowników i utrzymywanie wydajności męskiej części biura na odpowiednio wysokim poziomie, co powinno przekładać się na szybkość wprowadzania nowości i poprawiania niedoróbek w projekcie o czołgach. Niedawno liczba zatrudnionych przekroczyła 200 osób. Prawie wszyscy zostali zwerbowani przez HR. Programiści, projektanci, graficy, pracownicy obsługi klienta - wszyscy oni i jeszcze więcej, zostali znalezieni i zaakceptowani przez dziewczyny.

Cóż, to najwyższy czas by je przedstawić:

wargaming team
Veronica – szef działu HR

wargaming team
Anna

wargaming team
Olga

wargaming team
Natasha

Dawno temu w 1998 r. Wargaming.net był tylko grupą ludzi o podobnych zainteresowaniach i ambicji do tworzenia gier komputerowych, z siedzibą w Mińsku w Białorusi. Do tej pory stworzyli 15 projektów, przede wszystkim strategii czasu rzeczywistego. Jednak technologia i (głównie) moda zmieniły się przez te lata i teraz gry na PC to nie to samo co dawniej. W dzisiejszych czasach wśród deweloperów króluje oprogramowanie nastawione na sieciową rozgrywkę. Warto wspomnieć, że dopiero World of Tanks osiągnął jakiś większy rozgłos na arenie międzynarodowej. Poprzednie gry studia zbierały raczej średnie oceny. WoT nie jest grą innowacyjną. Widać inspiracje w rozgrywce, mające swoje korzenie jeszcze w „Scorched Earth”. Dołożono ruch po płaszczyźnie, możliwość grania w drużynie i bardzo szczegółowo odwzorowane modele pojazdów. Niemniej należą się brawa twórcom za odkopanie starego pomysłu i stworzenie całkiem grywalnej bety. Może za kilka lat WoT otrzyma wersję 1.00.

Obecnie studio składa się z dwóch części: „development” i „operation”. Do tej ostatniej należą: PR i marketing, obsługa techniczna, dział finansowy oraz dział do spraw społeczności i treści. Do części „development” wlicza się: projektantów, programistów, działu QA (Quality Assurance), administracji serwerów i grafików. W każdym dziale wydzielono grupy odpowiedzialne za rozwój poszczególnej części projektu. I tak, do zadań programistów należą: obsługa serwerów gry, rozwijanie silnika graficznego, tworzenie interfejsu i rozwój portalu społeczności.

12345następna
Dyskusja
SpeC
Napisany 13 sierpnia 2011 - 20:38
#1

użytkownicy
Jest błąd na pierwszej stronie:
QA to nie jest Questions & Answers tylko Quality Assurance czyli dział dbający o odpowiednią jakość projektu, a głownie to polega na testowaniu i monitorowaniu pracy.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.