kliknij aby powiększyć
1280x800 : 273 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
O strzelaniu - podstawy
Gzpcho, Środa, 29 czerwca 2011, 09:46
Tagi: strzelanie, poradnik, oslony, skupianie, słabe punkty, weakspot

12następna
Strzelanie i celowanie podczas bitwy w World of Tanks może na początku sprawiać pewne trudności, jednak wystarczy trochę chęci i uwagi poświęconej lepszemu poznaniu mechaniki walki, by zwiększyć swoją skuteczność. Przy pojedynkach jeden na jeden, gdy walczą identyczne czołgi, to manewr i właśnie celowanie decyduje o zwycięzcy. Często też umiejętności potrafią przechylić szalę zwycięstwa na stronę słabszego czołgu. Poniżej mały poradnik dla nowych graczy i może małe przypomnienie (albo rzeczy oczywiste) dla tych grających dłużej.
Strzelanie i celowanie podczas bitwy w World of Tanks może na początku sprawiać pewne trudności, jednak wystarczy trochę chęci i uwagi poświęconej lepszemu poznaniu mechaniki walki, by zwiększyć swoją skuteczność. Przy pojedynkach jeden na jeden, gdy walczą identyczne czołgi, to manewr i właśnie celowanie decyduje o zwycięzcy. Często też umiejętności potrafią przechylić szalę zwycięstwa na stronę słabszego czołgu. Poniżej mały poradnik dla nowych graczy i może małe przypomnienie (albo rzeczy oczywiste) dla tych grających dłużej.

Statystyki działa znacznie wpływają na to, w co i jak należy celować. Czasami lepiej odpuścić sobie strzał we wroga, gdy stoi za nim kilka innych czołgów - więcej stracimy na naprawy pojazdu, niż zyskamy za zadane zniszczenia. Niemniej jednak w sytuacjach, w których można sobie pozwolić na standardową wymianę ognia, to zamiast oddawania strzałów „jakkolwiek”, byle w przeciwnika, powinno się skupić na świadomym i przemyślanym uszkadzaniu wroga. Sytuację najlepiej obrazują walki z czołgami amerykańskimi, które mają gruby pancerz wieży, jednak ich kadłuby są dość miękkie, w porównaniu do maszyn innych nacji - dlatego zawsze celujemy w ich kadłub. Pomocny przy takich akcjach jest wskaźnik penetracji pancerza, który można ustawić w opcjach gry, a który pomaga ocenić, jaką mamy szanse na przebicie się w danym miejscu. Niestety, nie oddaje on pochyłości pancerza, a co znacznie wpływa na możliwość penetracji, o czym należy pamiętać. Mimo to dzięki niemu można oszacować, gdzie nasze strzały przebiją pancerz.

Jeśli działo ma zbyt niską penetrację nie oznacza to, że nic nim nie można zrobić pojazdowi, którego „nie ruszają” pociski przeciwpancerne danego kalibru. Czołgi bardziej mobilne mogą spróbować zmienić pozycję, aby w zasięgu strzału mieć tył i boki przeciwnika, które są oczywiście słabiej opancerzone. Możemy, znając niektóre słabe punkty czołgu przeciwnika (najczęściej wizjer kierowcy i/lub celowniczego), spróbować w nie trafić, co wiąże się z dłuższym celowaniem i pewniejszą ręką. Nie jest to łatwe, gdyż nie zawsze jest się pewnym siebie, gdy ogromny Maus lub IS-7 obracają wieżę w stronę naszego czołgu :)

Walka, z przeciwnikiem pewnym siebie lub zdesperowanym, kiedy przykleja się do nas i zaczyna mozolną wymiana ognia przy najbliższej odległości, wymaga szczególnej uwagi. Tu liczy się każdy procent obrażeń, które otrzyma gracz drużyny przeciwnej, dlatego można w takich chwilach szukać u niego różnych słabszych punktów pojazdu. Jest to często właz dowódcy (ciężko weń trafić przy niektórych pojazdach), działo (gracze próbują zapobiec jego uszkodzeniu obracając wieżę), wizjer kierowcy i inne "narządy" czołgu. Niektóre pojazdy mają swoje własne weakpointy, jak na przykład słynne "uszy" w drugiej wieży T29. Odpowiednie i przemyślane granie w takich sytuacjach i znajomość budowy czołgów pozwalają uszkadzać moduły i ranić załogę przeciwnika, a choćby ranienie ładowniczego potrafi przekreślić szanse na zwycięstwo naszego oponenta. Inną alternatywą są pociski burzące - te znacznie częściej zadają zniszczenia. I chociaż zazwyczaj tylko na poziomie kilku procent, to jednak zawsze lepiej, niż nie spowodowanie żadnych obrażeń.

Wiele lżejszych czołgów strąca też wrogowi gąsienice, co bardzo pomaga zespołowi. Przeciwnik, który po oddaniu strzału nie może wrócić za osłonę, staje się słodką kropką dla artylerii. Zniszczenie w ten sposób jednego z najlepszych czołgów w bitwie może zmienić jej wynik, także każdy pojazd ma znaczenie i nie wmawiajmy sobie "Jestem na samym dole nic nie zdziałam, pojadę na pałę”

Szybkie i małe czołgi to bardzo trudny cel do trafienia jeśli jadą w sporej odległości i przemieszczają się z ogromną (jak na czołg) prędkością. Gdy podjadą bliżej, wieże wielu ciężkich czołgów nie nadążają obracać się za nimi. Oczywiście pocisk nie leci z prędkością światła, co trzeba uwzględnić przy strzelaniu do szybkich celów. Najlepiej wziąć odpowiednią poprawkę i... strzelić, co nie zawsze się udaje, ale można nabrać wprawy. Druga sprawa to opadanie pocisku, które na mniejszych dystansach nie ma znaczenia, jednak przy większych odległościach ma wpływ na trafienia. Podczas gry możemy spotkać również zygzakujących przeciwników, ale zapewniam, że da się w nich trafić.

12następna
Dyskusja
Scoobany
Napisany 27 listopada 2011 - 12:43
#1

użytkownicy
"Pomocny przy takich akcjach jest wskaźnik penetracji pancerza, który można ustawić w opcjach gry, a który pomaga ocenić, jaką mamy szanse na przebicie się w danym miejscu."

Gdzie takie coś ustawić?

antiochixv
Napisany 25 grudnia 2011 - 11:24
#2

użytkownicy
w ustawieniach gry > celownik> znacznik działa. Domyślnie masz ustawioną "fajkę" czyli odwrócone V. Zauważ że zmienia ono kolor kiedy celujesz. Czerwony oznacza brak możliwości przebicia pancerza. Żółto-pomarańczowy najlepsze miejsce do strzału. Zielony - takie sobie miejsce :)

lipa666
Napisany 17 stycznia 2012 - 13:39
#3

użytkownicy
Pomarańczowy to najlepsze miejsce do przebicia pancerza? Cały czas myślałem, że zielony. Ostatnio - po przeczytaniu tego postu - grając zwracam na to uwagę i odnoszę wrażenie, że częściej przebijam pancerz strzelając gdy znacznik jest zielony a nie pomarańczowy... chyba, że to tylko wrażenie

p11k
Napisany 17 stycznia 2012 - 18:34
#4

użytkownicy
Bo taka jest prawda. Pomarańczowy to możliwa penetracja. Zielony - przebijesz na pewno.

Remek1993
Napisany 22 stycznia 2012 - 21:20
#5

użytkownicy
Zielony to moze być i tak rykoszet albo nie przebiliśmy pancerza.

p11k
Napisany 23 stycznia 2012 - 13:53
#6

użytkownicy
Zależy od tego, czy rzeczywiście trafiłeś dokładnie tam gdzie celowałeś.

Dartvader1972
Napisany 21 czerwca 2012 - 10:41
#7

użytkownicy
Zielony to najbardziej prawdopodobne przebicie- pomaranczowy...na ok 60% czerwony- ``tym go nie pokonamy`´itd...

Kenpachi
Napisany 21 czerwca 2012 - 11:49
#8

użytkownicy
Ten wskaźnik penetracji chyba nie bierze pod uwagę kątów nachylenia pancerza. Stąd nawet gdy świeci na zielono to może zrykoszetować. Takie są moje własne odczucia.

Scytian
Napisany 21 czerwca 2012 - 12:39
#9

użytkownicy
Też tak myślę że wskaźnik nie bierze pod uwagę pochylenia tylko samą grubość. A z pomarańczowym wskaźnikiem to według mnie pokazuje on słabe miejsca w czołgu: jak np. wymierzę w z BL-10 w bok wieży KT to zawsze mi pokazuje na pomarańczowo, i prawie zawsze przebija(tak to jest z bl-10, potrafi BT-7 nie przebić)

daniel3333
Napisany 12 sierpnia 2012 - 18:12
#10

użytkownicy
thx dopiero zaczynam grać bardzo mi się to przyda

col_Kurtz
Edytowany 30 grudnia 2012 - 19:09
#11

użytkownicy
Nie bierze pod uwagę. Zielony - teoretycznie wejdzie jak w masło. Pomarańczowy - są szanse, "ale". Czerwony - zapomnij, chyba, że masz załadowane HE/OB - wówczas penetracja nie gra roli. 90mm na Shermanie robi z T-28 złom na raz, chociaż cały czerwony.
Gdzieś na YT jest poradnik, który pokazuje jak gra liczy tę kąty. Nachylenie pancerza+nachylenie maszyny wroga do twego działa, zmniejsza szanse na penetrację - odbicie zwiększonego, czyli rykoszet. Nawet 90st. strzał nie gwarantuje penetracji - jeśli pancerz ma swoje nachylenie.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.