kliknij aby powiększyć
1680x1038 : 422 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Jak to działa: match-making
myszkieter, Piątek, 27 maja 2011, 12:31
Tagi: tier, poziom, match-making, dopasowanie, balans, bitwy losowe, random

1
Zapewne wielokrotnie irytowało Was, gdy trafialiście do bitwy, gdzie Wasz pojazd znajdował się na końcu stawki, ledwo mogąc uszkodzić którąkolwiek z maszyn przeciwnika. I równie pewne jest, że zachodziliście w głowę, jakim cudem do czegoś takiego doszło. My znamy odpowiedź - wszystko za sprawą “match-makingu”, czyli systemu “dopasowywania” graczy w bitwach losowych (random battle).

Overlord zaprezentował na forum nową tabelkę (po patchu 0.6.4), która powinna rzucić na to zagadnienie trochę światła.

wot

Przyznaję, że na pierwszy rzut oka nie jest to za bardzo czytelne. Na szczęście Overlord co-nie-co wyjaśnił, jak ten “szyfr” odczytywać ;)

W pierwszej kolumnie mamy wymienione poziomy (tiery) pojazdów, tak jak przedstawione są w drzewkach technologicznych w grze. Kolejna kolumna przedstawia rodzaj pojazdu (czołg lekki, średni, artyleria itp.). W najwyższym wierszu wymienione są poziomy bitwy (battle tier), które okazują się podstawą przy wybieraniu drużyn. Tak więc, gdy już znajdziemy poziom (i rodzaj) naszego pojazdu, to będziemy mogli też zobaczyć, do bitwy jakiego poziomu możemy trafić - pola przed naszym pojazdem są odpowiednio pokolorowane. Ponieważ każdy pojazd ma przypisane kilka poziomów bitewnych, system losowo przydziela nam poziom bitwy do jakiej trafimy.

Przyznaję, że nie brzmi to zbyt jasno, dlatego może posłużę się przykładem - w tej roli czołg ciężki KW-3:

  • KW-3 to czołg ciężki 6 poziomu, dlatego znajdujemy poziom pojazdu w pierwszej kolumnie (6), następnie typ pojazdu w kolejnej kolumnie (heavy)
  • Zerkamy, które pola przed naszym pojazdem są pokolorowane - w tym przypadku są to bitwy poziomu od 6 do 10.
  • Obserwując kolumny odpowiadające bitwie danego poziomu możemy poznać zakres przeciwników, z jakimi się spotkamy (w najgorszym przypadku nawet Mausy i ISy-7).
  • Wracamy do gry i klikamy wejście do bitwy.
  • System wybiera nam losowo poziom bitwy, do jakiej nas przyłączy.
  • Cieszymy się z łatwego przydziału lub rwiemy włosy z głowy po raz kolejny tego dnia ;)

W ramach uzupełnienia jeszcze kilka uwag:

  • Bison jest uznawany za artylerię potężniejszą niż jego odpowiednicy i został wymieniony oddzielnie w dolnej części tabeli.
  • Zasady przyznawania poziomu bitwy czołgom premium także odbiega od zasad obejmujących “zwykłe” czołgi - są one wymienione poniżej Bisona.
1
Dyskusja
BlackMarco
Napisany 06 marca 2013 - 10:08
#1

użytkownicy
pozostaje pytanie, co jest pierwszym elementem MM? Czy Tier 8 i do niego są dokładane 10-tki, czy X Tier i wszystko poniżej jako "zapchaj dziura"...czasami 8 premium występuje jako Top Tank, a czasami jest na poziomie SPG

Andrettoni
Napisany 24 kwietnia 2013 - 08:33
#2

użytkownicy
Przed wprowadzeniu Brytyjczyków wpadłem na pomysł, że dużo ludzi będzie nimi grało na pierwszym tierze i postanowiłam zrobić "antybrytyjczyka". Wykombinowałem sobie, że Brytyjczyki mają słabe pancerze, więc będę używał amunicji burzącej. Ponadto są one medami, więc łatwiej je wykryć. Użyłem full wypasionego MS1 nastawionego na spotowanie. Rezultat był ponadprzeciętny i zapewnił mi nieprzerwane pasmo zwycięstw przez kilka dni. Przez kilka dni... ponieważ później zaczęła się masakra. Od tamtej pory moja MS1 przestała trafiać na pierwsze tiery i ląduje na drugich i trzecich tierach i to pomimo tego, że jest jedynym pierwszym tierem w obu drużynach. Dlatego stawiam tezę, że MM zależy od naszych wyników w grze na danym czołgu. Jeżeli gramy zbyt dobrze, to mamy gorsze losowania. Moje podejrzenia potwierdziły się po informacji, że mam być wprowadzony taki MM, że po 3 bitwach na dole listy będzie nasz w czwartej wrzucało na górze. Oznacza to, że MM nie będzie oficjalnie do końca losowy. Moim zdaniem już nie jest i stąd duże uśrednienie wyników graczy. Jedyną metodą uniknięcia uśrednienia jest granie w kompaniach. Ponadto gracze wydający golda mają pewien dodatkowy bonus, ponieważ aby osiągnąć dobre wyniki należy od początku grać czołgiem wymaksowanym z wolnego expa, z najlepszą załogą i modułami. Chcąc poprawić wyniki sprzedałem MS1 i przesiadłem się na T1 i Ltraktorka celem sprawdzenia czy powtórzy się sytuacja z MS1 i przestaną również lądować z pierwszymi tierami. Na szczęście gram od czasu zamkniętej bety, kiedy nie było żadnych poradników, a moje umiejętności pozostawiały wiele do życzenia i wiele czołgów przechodziłem w najprostszych konfiguracjach np. AMX40 ze starym działem, więc mam spory zapas "złych bitew do poprawienia". Ponadto T1 przyda się po wymaksowaniu jako spoter do kompanii/turnieju.

Franio
Napisany 24 kwietnia 2013 - 09:51
#3

użytkownicy
Nigdy nie widziałem, żeby jakikolwiek pierwszy tier losowało do bitew z trzecimi.
Poza tym, jak można spotować Ms-1? Przecież to jeden z najwolniejszych lekkich na swoim tierze.

Jeśli chodzi o kompanie np. mistrzowskie, to wiele drużyn stosuje manewr z dodaniem trzynastego niskotierowego czołgu, ale najczęściej używa się do tego Tetrarcha, który jest dużo szybszy od tego Ms-1 czy T1.

Co do matchmakingu, piszesz tak, jakby to, czy jesteś na górze tabelki czy na dole znaczyło, czy losowanie jest dobre czy złe.
Sto razy bardziej wole być cały czas na dole, ale mieć ogarniętą drużynę, a nie 5-10 graczy których XVM pokazuje na czerwono.
Matchmaking jest jak najbardziej losowy, przez co często dobrzy gracze są karani "noob teamem".
Mi też zdarzały się serie po 17 wygranych pod rząd czy też 15 przegranych i wydawało mi się, że MM uśrednia graczy, ale jednak takie serie to tylko jednorazowe przypadki. MM nie uwzględnia przy losowaniach Eff graczy tylko wagę ich czołgów, a to zmienia bardzo dużo.

JudasHonor
Edytowany 10 października 2013 - 15:59
#4

użytkownicy
Ktoś zaufany już udowodnił, że podstawowym czynnikiem wpływającym na MM są umiejętności gracza. Czyli, im jesteś słabszy tym lepiej trafiasz. Im jesteś lepszy tym gorzej. Aby nie być gołosłownym tu jest link:Link

W tym linku znajdź punkt 10 poradnika i poczytaj (polecam każdemu, bo jest ciekawy i poparty testami).

A jeśli chcecie poznać czemu gra ma taki dziwny MM i czemu wciąż się w niej coś zmienia, to w tym samym punkcie (10) pod koniec jest tekst pod tytułem "Trzy grosze od barnofa:", warto także poczytać. W skrócie, powodem jest kasa, a właściwie chciwość większej kasy.

P.S.
Kupę czasu nie gram w WoT z powodu braku sprzętu. Ale gdy grałem kilka miesięcy temu to metoda by czekać tylko po 2-3 sekundy do dołączenia się do bitwy, po czym próbujesz ponownie, zwykle działała.

Im dłużej gra czeka by dołączyć Cię do bitwy tym większe prawdopodobieństwo gorszego losowania. Jeśli wpadasz od razu do gry w tej samej sekundzie co kliknąłeś "BITWA" to zwykle trafisz najlepiej.


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.