kliknij aby powiększyć
1680x1050 : 1088 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
GW Tiger, sztuka zwycięstwa
Fett11, Wtorek, 12 kwietnia 2011, 22:41
Tagi: gwtiger, wot, world of tanks, poradnik, opis, szczegóły, taktyka, działo samobieżne

Siła ognia:

worldoftanks

Siła ognia to największe dobrodziejstwo GW Tigera. Jeśli dowódca tego czołgu ma już porządnie urządzony pojazd i dobrze wyszkoloną załogę, umiejętności artylerzysty oraz trochę szczęścia, to wtedy ten SPG okazuje się zmorą każdego wrogiego czołgu na mapie.
GW Tiger, mimo że stockowy, potrafi wywołać spory efekt psychologiczny na graczach, którzy nie wiedzą nic temat tego czołgu. Spore rozmiary działa i świadomość, że to najsilniejsza artyleria z drzewka niemieckiego od razu przywołują na myśl to, że jej pojedynczy strzał jest w stanie znacznie uszkodzić czołg (o ile nie zabić, co jest prawdopodobne przy czołgach tieru ósmego i niżej). Nie wspominam już o tym, co się dzieje w wyobraźni takiego biedaka, który zobaczy, że nawet IS-7 w pełni zdrowia nagle staje się wrakiem. Twój celny strzał wystarczy, by wroga drużyna nagle straciła swoich bohaterów, którzy jeszcze przed chwilą byli gotowi śmiało zaszarżować.

a) Podstawowe działo 17 cm K72 (Sf) okazuje się dosyć niepraktyczne ze względu na ilość obrażeń, jakie zadaje celnym strzałem w stosunku do czasu ładowania pocisku (800-1300dmg, 2,7 pocisków na minutę). W porównaniu do GW Panthery, której obie armaty zadają po 950 obrażeń, inwestycja w GW Tigera wydaje się śmiesznym pomysłem (rezygnacja z mobilności, obrotu wieży i szybkostrzelności na rzecz dużego, stalowego pudła o podobnej sile rażenia). Sytuacji nie poprawia fakt, że mamy w składzie 21 pocisków, gdyż wykorzystanie ponad połowy jest zjawiskiem nader rzadkim (o ile starasz się normalnie grać GW Tigerem, a nie postrzelać na chybił trafił).

b) Działo 21 cm Mrs 18/1(Sf) okazuje się powodem istnienia tego wehikułu. Mimo, iż kosztuje ponad 60 tysięcy expa, jest obowiązkiem każdego dowódcy GW Tigera. O połowę krótsze od swojego poprzednika, działo Mrs potrafi siać totalny popłoch na polu bitwy i diametralnie zmienić przebieg całej rozgrywki. Dzieje się to za sprawą ogromnej siły rażenia (2000hp przy celnym trafieniu), potrafiącej umilić krajobraz dodatkowymi, dymiącymi wrakami. Nie dość, że dobijanie czołgów nagle okazuje się prostsze, to strzelanie w pojazdy 10-tierowe może być już prawdziwą przyjemnością, gdzie rzeczywiście wygraną jest zdobyty “frag” na niezadrapanym wrogu (osobiście udało mi się już dwa razy zdjąć stuprocentowego IS-7, co mocno wpływa na morale graczy w bitwie).

Należy pamiętać, że artyleria jest głównym wsparciem natarcia. Jeżeli Twoja drużyna pojmuje minimum podstawy taktyki współgrania z SPG to wie, że wystarczy pokazać wroga, schować się i czekać na efekty z nieba. Grając jako GW Tiger Twoje pociski okazują się zbyt wartościowe, by marnować je (i czas!) na unicestwianie niedobitków lub niskotierowych pojazdów. Kiedy sojuszniczy wehikuł odkryje przeciwnika, Twoim głównym zadaniem powinno być osłabienie nieprzyjacielskiej jednostki na tyle, by Twoja drużyna w miarę szybko go dobiła, a wróg jeszcze mocniej zaszył się w swoich dziurach. Sytuacja ulega zmianie, kiedy drużyna ma do czynienia z mobilnym przeciwnikiem (szczególnie z T-54). Nie są zbyt mądre próby trafienia w taki wehikuł, gdy jest w ruchu, ponieważ jest on zbyt zwrotny by przewidzieć, którędy pojedzie i gdzie skręci. Pociski artylerii lecą na tyle długo, że w najlepszym przypadku ledwie go draśniesz i ściągniesz mu gąsienice - a to nie jest zadanie GW Tigera, tylko Twojej drużyny. Zdjęcie takiej jednostki, która jest w ruchu i ma 100% życia graniczy z wielkim szczęściem. Dobry team zadba o to, by taki pojazd nie przedarł się przez przyjacielskie linie - albo go sami zdejmą, albo pozbawią gąsienic i będą czekać na miłe efekty pracy arty. Jeśli nic nie zrobią, to po prostu stracą potężne działo GW Tigera, o którego nie potrafili się zatroszczyć.

Kolejnym ważnym elementem siły GW Tigera są jego pociski, a konkretnie odłamki. Ich moc leży w zasięgu, w jakim rozpryskują się wokół miejsca trafienia. O ile pociski premium mają zasięg rażenia aż 10 metrów, to przy 7,5 metra zwykłych pocisków spokojnie możesz siać niewiele mniejsze spustoszenie. Pamiętaj, że nawet niecelny strzał uszkadza przeciwnika, jeśli trafisz w miarę blisko - każdy % z życia wroga jest cenny w kotle walki. Czasami uda Ci się również w ten sposób zerwać gąsienice, co da pole do popisu reszcie Twojej drużyny oraz innym SPG. Ale co w tym takiego niezwykłego, skoro każda artyleria działa na tej samej zasadzie? Chodzi o to, że zbyt często byłem świadkiem, kiedy GW Tiger nie rozumiał znaczenia odłamków, a przecież wróg ukryty za budynkiem może zostać porządnie uszkodzony. Pamiętać trzeba, że gracze kurczowo trzymają się ścian i są święcie przekonani, że ani myślisz strzelić do nich, skoro nawet nie wystawili kawałeczka swojego żelastwa. Jakiś wysoki tier z resztką hp chowa się za budynkiem lub skałą i czeka na jakiegoś bohatera? Prześlij mu list kondolencyjny w formie odłamków, które rozwiążą Wasz problem bez zbędnego ryzyka.

Dyskusja
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.