kliknij aby powiększyć
1680x1038 : 1144 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
GW Tiger, sztuka zwycięstwa
Fett11, Wtorek, 12 kwietnia 2011, 22:41
Tagi: gwtiger, wot, world of tanks, poradnik, opis, szczegóły, taktyka, działo samobieżne

Potrzeby GW Tigera względem teamu:
Każda artyleria potrzebuje pomocy reszty drużyny, przede wszystkim zwiadu oraz obrony. Jednakże GW Tiger to nie jest już Hummel, czy GW Panthera, które są mniejsze, mobilniejsze oraz mają szybszy czas przeładowania. Jeżeli scout'y lub mediumy chcą być użyteczne dla operatorów GW Tigera, muszą wiedzieć, że:

a) w GW Tigerze przeładowanie trwa pół minuty, więc:

  • scout musi poczekać, aż artyleria będzie w pełni gotowa;
  • operator arty zapewne nie strzeli do pojazdu, który jest w ruchu, bo prawdopodobieństwo idealnego trafienia jest zbyt małe;
  • operator nie strzeli do wrogiej artylerii, jeśli scout ma ogromne szanse samemu pozbyć się natrętów: szkoda marnować cennego pocisku i czasu;
  • GW Tiger zazwyczaj ma tylko jeden lub, rzadziej, dwa strzały, zanim scout zginie lub znikną cele;
  • nieruchomy cel to martwy cel, a GW Tiger wręcz błaga o to, by przyjacielskie jednostki ściągały wrogom gąsienice

b) w GW Tigerze bardzo wolno zgrywa się celownik, więc:

  • operator tej arty musi wiedzieć, gdzie zostaną wykryte cele, ewentualnie scout powinien porozumieć się z artą, gdzie najkorzystniej byłoby przeprowadzić zwiad; ma to na celu ustawienie się w odpowiedniej pozycji, by zgranie celownika trwało jak najkrócej;
  • scout musi się liczyć z tym, że strzał nie nastąpi od razu, bo pełne zgranie celownika to czynnik, który po prostu musi zostać spełniony, bo każdy strzał z tego SPG jest zbyt cenny, by spudłować i zmarnować pracę scouta;

c) GW Tiger to bardzo duża kupa złomu, więc:

  • operator tej arty musi zająć odpowiednie dla siebie miejsce, by nie dać się łatwo odkryć, a także by nie być pożywką dla kontrującej wrogiej artylerii. Jadąc na zwiad zwróć uwagę (najlepiej zapytaj), czy Twoja artyleria ma wgląd na obszar, na który chcesz jechać;
  • zadanie pozostałych czołgów nie polega tylko na scout'owaniu, ale również na zapewnieniu minimalnej ochrony swojemu GW Tigerowi. Jest on zbyt wolny, by uciekać i zbyt wolno przeładowuje, by prowadzić otwartą walkę z wrogiem: niecelny strzał oznacza dla niego śmierć. Należy więc zadbać o to, by SPG nie musiał strzelać “na szybkiego”, szczególnie z bliska.

d) wroga artyleria:

  • scouty muszą pamiętać, że GW Tiger tylko w skrajnych przypadkach może służyć do kontrowania art (ze względu na wolne przeładowanie i ryzyko nietrafienia), jednakże dobrze jest na w razie czego poinformować operatora SPG, gdzie przeciwnik może się chować;
  • jeżeli jest taka możliwość, to artylerzyści często sami próbują zlikwidować wrogie SPG jak najszybciej, by móc się skutecznie skupić się na pozostałych przeciwnikach.

GW Tiger pierwsza krew:

worldoftanks

Czyli pierwsze kroki na tym pojeździe. Dla operatora GW Panthery pierwsza walka na tym kontenerze prawdopodobnie będzie szokiem, gdyż nagle z szybkiej, zwrotnej i niezawodnej artylerii przesiadamy się na nieziemsko wolne i mało skuteczne SPG. Duża jest więc szansa na to, że pierwsze batalie będą w większości porażkami dla Twojego teamu, gdyż potrzebujesz zdobyć doświadczenie w operowaniu tym pojazdem, a wróg ma już zapewne jakiegoś doświadczonego gracza szatkującego Twoje sojusznicze pojazdy. Nic na to poradzić nie możesz, gdyż każdy operator GW Tigera przez to przechodził i pozostaje Ci tylko zbierać cięgi, powoli zdobywając doświadczenie.
Skoro jeździsz stockową artylerią, której prędkość jest żałosna, a działo służy bardziej do imponowania wyglądem innym graczom, warto poświęcić trochę czasu na znalezienie odpowiednich stanowisk. Szczególnie że nagle Twoje stare, dobre kryjówki okazują się już o wiele mniej skuteczne dla gabarytów Twojego GW, dlatego czas poszerzyć horyzonty. Pamiętaj, że poruszasz się na tyle wolno, że ucieczka przed kontrami wrogiej artylerii jest niezwykle trudna. Bierz więc pod uwagę to, że niezbyt zaskakujące kryjówki mogą się okazać Twoim miejscem pochówku. Ale co tu dużo mówić, jeżeli koniecznie uprzesz się na stare, sprawdzone dla pozostałych SPG miejsca, sam dojdziesz do odpowiednich wniosków po pewnym czasie (oczywiście nie mówię, że WSZYSTKIE stare miejsca są złe - dużo zależy od mapy i taktyki, jaką obierze Twój team).

Dyskusja
Aktualnie nie ma wpisów powiązanych z tym tematem

Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.