kliknij aby powiększyć
1280x800 : 250 KB
worldoftanks
Nasze forum World of Tanks

Ta strona używa Cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.

world-of-tanks.eu
Bezpiecznie modowanie Wota - JSGME
SeverianPL, Środa, 4 stycznia 2012, 09:51
Tagi: mod, modowanie, JSGME, WoT, World of Tanks, ustawienia

1
Kolejny raz podmieniłeś pliki i coś się skaszaniło? Musisz ściągać znów całego klienta, bawić się w ściąganie wszystkich modów, które wcześniej miałeś? Zapomnij. Czas wejść na poziom wyżej i zacząć używać JSGME.

Z pomocą tego zmyślnego programu implementacja modów będzie wyglądać tak schludnie i szybko:

wot mod editor

Na początek ściągnij instalator programu JSGME z podanego poniżej linka: http://www.users.on.net/~jscones/software/products-jsgme.html

Rozpoczynasz instalację standardowo, wskazujesz główny folder gry z poziomu instalatora:

wot mod editor

W trakcie instalacji pojawia się informacja o możliwości ściągnięcia paczki językowej ze spolszczeniem:

wot mod editor

Paczka ta jest dostępna już z poziomu linka, który podałem wcześniej. Należy nacisnąć na polską flagę i rozpocznie się jej ściąganie. W środku paczki jest dokładna instrukcja po polsku co należy zrobić, aby mieć polską wersję językową.

Przy pierwszym uruchomieniu program automatycznie wygeneruje folder z modami tak, jak na poniższym screenie. Możliwe jest samodzielne zmienienie jego nazwy.

wot mod editor

OK, JSGME zainstalowane, ale co dalej? Musisz ściągnąć mody, które chcesz zainstalować, rozpakować je i umieścić w folderze MODS pod nazwą danego moda tak, jak na poniższym screenie:

wot mod editor

W każdym folderze moda musisz dokładnie odwzorować ścieżkę folderów, w której umieszczone są podmieniane pliki. Jest absolutnie koniecznie i jeśli źle rozpiszesz strukturę folderów, to JSGME nie podmieni prawidłowo plików. Nie spowoduje to wprawdzie żadnych problemów z działaniem gry, ale mod nie zostanie zaimplementowany. Oznacza to, że jeśli dane pliki muszą być umieszczone w folderze flash, to aby mod prawidłowo działał musisz utworzyć foldery:
MODS/Mod do zainstalowania/res/gui/flash
I dopiero w folderze flash umieścić pliki. Jeśli pominiesz któryś z tych folderów, mod nie będzie działał. Jeśli nie wiesz gdzie powinieneś umieścić dany plik, poczytaj readme modów lub użyj wyszukiwarki systemowej do zlokalizowania niezmienionych plików. Prawidłowa struktura folderów do zamiany standardowego celownika wygląda przykładowo tak:

wot mod editor

Ok, wykonałeś prawidłowo wszystkie powyższe kroki, chcesz włączyć moda. Musisz najpierw odpalić JSGME przez skrót na pulpicie lub jsgme.exe w głównym folderze gry. Pojawi się wtedy takie okno, w którym naciskasz przycisk z pojedynczą strzałką w prawo:

wot mod editor

W prawym dolnym rogu okna widoczny będzie zielony pasek postępu instalacji moda. Przy niedużych modach podmienianie potrwa bardzo szybko, przy dużych z większymi ilościami plików nawet do kilku minut. Wynika to z faktu, iż JSGME przygotowuje jednocześnie kopie zapasowe podmienianych plików tak, aby w razie usunięcia moda przywrócić stan oryginalny.

W JSGME możliwe jest jednoczesne odinstalowanie wszystkich modów poprzez naciśnięcie przycisku z podwójną strzałką w lewo:

wot mod editor

Ważne rzeczy przy użytkowaniu:

  1. Jeśli już używasz JSGME, to zawsze instaluj mody za jego pomocą. Jeśli zrobisz inaczej, to możesz podmienić pliki już podmienione przez któryś z modów.
  2. JSGME zawsze poinformuje Cię przy instalacji jeśli któryś z modów podmienia pliki, które usiłujesz podmienić.
  3. W razie przeforsowanie instalacji przy podmienianiu plików przez dwa mody mod nadpisany będzie oznaczony w prawej kolumnie na szaro.
  4. W WoT większość modów możesz instalować przy włączonej grze.
  5. Przed patchowaniem gry zawsze wyłącz wszystkie mody. Patch może napisać zamienione pliki.

W razie pytań - piszcie.

Link do oryginału: http://wayofwar.org/showthread.php?t=40399
Temat na oficjalnym forum: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/72638-bezpiecznie-modowanie-wot-a-przy-pomocy-jsgme-poradnik/

1
Dyskusja
Okota
Napisany 05 stycznia 2012 - 12:19
#1

użytkownicy
ad 5:
"Przed patchowaniem gry zawsze wyłącz wszystkie mody. Patch może napisać zamienione pliki."
Jesli z jakiegos powodu zrobiles patcha przed odinstalowaniem modow to mozna z JSGME usunac mody poprostu klikajac Delete na zanaznaczonym modzie - skasuje wtedy info o nim. Mozna tez edytowac plik konfiguracyjny JSGME recznie i tam usunac sciezke moda

Endriu
Napisany 06 stycznia 2012 - 14:29
#2

redaktorzy
Mi to nie włączało modów , pokazywało że włączyło ale jednak nie , postanowiłem ręcznie to zrobić , zwaliłem coś i masz :/ Właśnie odinstalowywuje WoT-a by pobrac nowego , a że tata robi robote na drugim kompie zabiera mi transfer , ale jeszcze brat na laptopie filmiki ogląda zabiera mi trnsfer , to mam minimum 9 h pobierania :/ , a napewno tak długo stary nie pozwoli mi na kompie siedzieć , albo zeby był włączony :/ poprosze kolege o instalke . Mógłbyś nagrać filmik jak zainstalować to , gdzie wsadzić , co i jak dokładniej , bo sie chyba pogubiłęm i źle zrobiłem coś :/
Prośba:
Nagraj filmik ,krok po kroczku , i jak wsadzac te mody do tego folderu MODS , ja wsadzalem rospokowywalem , pokazywalo mi ze sa , klikalem strzalke , wchodzilem w WoT-a ale jednak nie dzialalo , a gdzie ono zrobilo kopie zapasowa plikow nw. Jakbym wiedział naprawiłbym WoT-a se .
Pozdro
PS. to działa do wersji 7.1 ?
GG 12183300
email: adoro1234@o2.pl
skyp: endriu19981

SeverianPL
Napisany 06 stycznia 2012 - 16:09
#3

użytkownicy
Coś na pewno źle robiłeś, bo w przypadku JSGME przywrócenie oryginalnych plików to kwestia przesunięcia moda na lewą stronę okienka programu. Program nie musi być włączany przy uruchamianiu WoT-a, dane zapisują się od razu po aktywowaniu moda. Jeśli mody nie aktywowały się, to znaczy, że musiałeś je po prostu wypakować do folderu MODS, ale bez zachowania struktury folderów, co jest warunkiem koniecznym do użytkowania.

Co do pobierania WoT-a, to uruchom sobie ściąganie przez torrenta albo jakiś akcelerator pobierania, a nie przez ściąganie przeglądarkowe.

JSGME działa niezależnie od wersji gry, gdyż jest programem uniwersalnym, którego używałem również do modowania Silent Hunterów i Hearts of Iron 2.

n0waczek
Napisany 07 stycznia 2012 - 16:34
#4

użytkownicy
też pamiętam ten program z instalowania modów do HoI II ;)
całkiem go o nim zapomniałem, a przy tej ilości modów i skinów do WoTa na pewno się przyda ;)

mR_mOTH
Napisany 07 stycznia 2012 - 20:31
#5

użytkownicy
Fajny programik ale co z modami? Skąd bezpiecznie pobierać mody i czy możecie jakieś polecić? (szczególnie chodzi mi o mod który wyświetla damage w formie literek nad czołgami)

p11k
Napisany 07 stycznia 2012 - 22:31
#6

użytkownicy
W formie cyferek. Pasuje ten sam mod co do wersji 0.7 Nazywa się OverTarget

SeverianPL
Napisany 08 stycznia 2012 - 01:27
#7

użytkownicy
Ze swojej strony mogę polecić stronę www.mirtankov.net

Wskazane otwierać ją przez google translate, chyba że zna się rosyjski.

Najlepiej instalować mody przeznaczone do konkretnej wersji gry. Over Target Markers z wersji 0.7.0 mogą powodować kłopoty ze stabilnością gry. Jest dostępna wersja pod 0.7.1

col_Kurtz
Edytowany 12 stycznia 2012 - 13:12
#8

użytkownicy
JSGME de facto zrobiony do serii Silent Hunter, ale gdziekolwiek istnieje możliwość modowania, ten program sprawdza się w 100%, polecam. Początkowo można tego nie ogarnąć, zwłaszcza, że gros modów do WoT nie jest robiona pod JSGME i trzeba samemu to zrobić, czyli stworzyć ścieżkę (zapakować mod w miejsce gdzie on istnieje w grze - czyli zdublować foldery aby stworzyć drugą ścieżkę), czyli np.: X:\Games\World_of_Tanks\WoT MODS\Duke\res\audio, gdzie X partycja, ewentualnie dysk na którym mamy grę, nie polecam C:, Duke, to nazwa moda jaki sam utworzyłem - wiem co włączam, potem po kolei są odtworzone foldery gdzie pliki z dźwiękiem w grze siedzą:res, audio i tam umieściłem pliki zmodowane - głos Duke`a tutaj. Potem jak napisane, włącz/wyłącz jeśli nie działa, albo coś się gryzie. Polecam JSGME jak i Duke`a - działa pod .7.1 jak i OM wcześniejsze. Bywają mody instalacyjne exe., np. miałem hit box skin, wskazałem mu lokalizację w folderze WoT MODS i bez problemu mogłem go włączać/wyłączać. Przy pobieraniu modów czasami jest adntocja: JSGME ready, wówczas wystarczy wrzucić nasz pobrany mod do folderu WoT MODS i odpalić - włączyć :)
Jedna drobna uwaga.
"Rozpoczynasz instalację standardowo, wskazujesz główny folder gry z poziomu instalatora:" Wystarczy, że instalkę JSGME wsadzisz do głównego folderu z grą X:\Games\World_of_Tanks\ i nie trzeba nic dalej niemal robić, JSGME znajdzie się we właściwym miejscu, wystarczy jedynie potwierdzać instalację :) Aha, nazwa MODS może być zmieniona na taką, która nam będzie się kojarzyć z daną grą, miałem JSGME jednocześnie w 2 grach, stąd ten pomysł - u mnie WoT MODS :)
Mam nadzieję, że nic nie namieszałem i napisałem dość czytelnie:)

SeverianPL
Napisany 12 stycznia 2012 - 22:20
#9

użytkownicy
Myślę, że nie namieszałeś :) JSGME również znam z Silent Hunterów ;)

NiKuTa
Napisany 16 stycznia 2012 - 14:48
#10

użytkownicy
Temat JSGME jest co jakiś czas poruszany na forach WOTa. Sam jeszcze za czasów bety opisywałem go na głównym forum, jak go używać itp.
Jest to prosty ale i za to zajebisty program do wgrywania modów a znam go właśnie za Silent huntera :) i używam chyba do każdej gry gdzie wgrywam jakieś mody.

dbmat
Napisany 26 stycznia 2012 - 18:56
#11

użytkownicy
Fajny programik, ale na niektóre mody nawet korzystając z niego trzeba uważać. Niedawno wgrałem jeden z niby bardziej popularnych modów i skończyło się to przeinstalowaniem gry..


Zabrania się kopiowania, zmieniania i rozpowszechniania zawartości wortalu bez uprzednio otrzymanej zgody od redakcji.
Projekt i wykonanie strony ArtCoders © 2010 r.